![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je wil dat ik je smeek? Citaat:
Citaat:
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 mei 2012 om 13:26. |
|||
|
|
|
|
|
#402 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry, 't is sterker dan mezelf.
|
|
|
|
#403 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar uw belerende wijsvingertje dat duchtig in het rond zwaait om uw groenten-etende morele superioriteit te etaleren, dat zal in soepelheid niet onder doen voor het kruim der Roemeense turnstertjes..
|
|
|
|
|
#404 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#406 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Was hier al voldoende om gelachen?
|
|
|
|
#407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-onze trammen doden af en toe mensen, dus mogen we af en toe mensen doden en eten -onze schoenen doden constant insecten, dus mogen we constant insecten eten. Is het zoiets? ik begrijp u nog niet, want je wisselt nog vaak af tussen kunnen en mogen, lijkt me. Hij kan het, van hem mag het, van jou mag het niet, wat hij ervan vindt is relevant, wat jij ervan vindt niet. Tenzij jij hem kunt stoppen, dan is wat jij ervan vindt weer wel relevant en wat hij vindt niet, en volgens jou moet je hem dan stoppen maar volgens hem mag je hem niet stoppen... Wat betekent het voor jou om te zeggen dat wat Breivik deed niet mocht, terwijl wat jij ervan vindt niet relevant is? Wat betekent "niet mogen" dan nog? ja, want ik heb altijd behoefte aan duidelijkheid[/quote] 1: Nee, het gaat om de consequentie. 2: Ik vind wat Breivik deed walgelijk en onmenselijk, maar hij dacht er heel anders over. Ik heb hem met mijn gedachte niet tegen kunnen houden, of wel soms? Ethiek is niet universeel. Ethiek is persoonlijk, maar betekent helemaal niets voor psychopaten als Breivik. 3: Wat bedoel je daar nu weer mee? |
|
|
|
|
|
|
#408 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#409 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Smosty jij stelde dat een normale discussie met *vleeseters* niet mogelijk is, maar ergens weg is dat ook wel logisch. Want er valt niet echt te discussiëren, jij hebt jouw ethiek en de ander de zijne.
Of denk jij soms dat ethiek universeel is? |
|
|
|
|
|
#410 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door smosty : 17 mei 2012 om 17:14. |
||
|
|
|
|
|
#411 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aan de andere kant moeten ze er dan weer heel veel voor doen. In feite is het een (niet eens erg milde) vorm van masochisme. |
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wat heb je daar in godsnaam aan? |
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Deze draad is min of meer een merkwaardige uitzondering, omdat het om een "wetenschappelijke" invalshoek gaat. |
|
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar smaken zullen ze zeker doen . |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor mij persoonlijk is het enige wat telt het pratikeren. . Je moet dat "er iets aan hebben" zien in verband met een aantal acute wereldproblemen. Op gebied van voeding en van duurzaamheid(CO2 onderandere) en van overbelasting van de planeet's schaarse ressources. Op persoonlijk) vlak is het wel een gezondheidswinst. En ook het leven naar je principes is aangenaam. Vleeseten en veganisme hebben nu eenmaal een verschillend impact op wereld en op persoon, en wel in het voordeel van veganisme. Het is de tegenpartij die mijn vermeende arrogantie poneert. |
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De zaken zijn wat ze zijn. Menselijke gedragingen verschillen nu eenmaal op de ethische schaal. En nee, in verband met discussie is het NIET de schuld van veganisten dat ze STELSELMATIG weggetrold worden in open fora. Voor mij mag iedereen eten wat hij wil. Maar mogen we het eens sereen hebben over de maatschappelijke waarde van hoe we eten? En de gevolgen ervan? OP een open discussieforum? Laatst gewijzigd door smosty : 17 mei 2012 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Banneling
|
Citaat:
was die man dan slechts even barbaars als een vleesetend plantje ? Niet wereld vreemd worden he . Ik promoot het niet , maar op onze frequente bestemming wordt er geregeld een lekker dolfijntje of een haai geserveerd . de locals dijnzen er niet voor terug , als ze er eentje kunnen strikken . Trouwens , die brave dolfijntjes zijn een van de meest gruwelijke moordenaars van de oceaan |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|