Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 17:58   #421
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Conclusie . U vind zichzelf dus belangrijker dan een vlees etend plantje , die wel ee insect mag insluiten en verorberen . een beet je barbaars he , er was ook een griekse jongen in brussel die meisjes oploste in een bad met zuur .

was die man dan slechts even barbaars als een vleesetend plantje ?

Niet wereld vreemd worden he .

Ik promoot het niet , maar op onze frequente bestemming wordt er geregeld een lekker dolfijntje of een haai geserveerd . de locals dijnzen er niet voor terug , als ze er eentje kunnen strikken .
Trouwens , die brave dolfijntjes zijn een van de meest gruwelijke moordenaars van de oceaan
Tegen wie ben jij bezig?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 18:25   #422
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat kan ik me héél levendig voorstellen.
Spieren die je nooit gebruikt, doen pijn als je ze plots wél gaat belasten.
Dat is niet anders met onze hersenen.
Stouterik
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 18:27   #423
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
En nee, in verband met discussie is het NIET de schuld van veganisten dat ze STELSELMATIG weggetrold worden in open fora.
Je hebt gelijk, het feit dat sommige veganisten op belerende en arrogante wijze de ethisch superieure wereldverbeteraar komen uithangen, heeft daar uiteraard helemaal niks mee te maken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 17 mei 2012, 18:28   #424
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je hebt gelijk, het feit dat sommige veganisten op belerende en arrogante wijze de ethisch superieure wereldverbeteraar komen uithangen, heeft daar uiteraard helemaal niks mee te maken.
Oud 17 mei 2012, 20:05   #425
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze zelfs geen garnalen toelaten op hun forum.
Waarom denk ik daar anders over?

Citaat:

Ach konden we elkaars "Firmawaren" maar eens controlooleren, broere! Een clash van onze firmawaren, dat zou nog al eens iets zijn, met een skoop voor Politics
Oud 17 mei 2012, 22:13   #426
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alle veganistische en vegetarische draden worden onvermijdelijk kapotgetrold.
Altijd.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 22:14   #427
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Smosty, leg mij eens uit waarom jij veganist bent.
Oud 17 mei 2012, 22:18   #428
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk ik daar anders over?
Kweenie

Geboren met slow-twitch hersenspieren misschien?

Citaat:
[/quote]
Un éléphant, Ça trompe énormement
Oud 17 mei 2012, 22:31   #429
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd.
In 't gras dat veggies vreten, daar hebben koeien in gescheten.
Hun draden kunnen we dan ook niet echt aux sérieux nemen.
Zelfs niet als ze net iets verstandiger zijn dan de garnaal die ze sporadisch nuttigen.
Oud 17 mei 2012, 22:33   #430
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Smosty, leg mij eens uit waarom jij veganist bent.
Het lijkt mij de beste eetwijze op haast alle gebied, maar het is ook een levenswijze. En o.a. Ahimsa heeft er zeer veel mee te maken.

Hier een wiki-tekst:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vegetari%C3%ABr

Argumenten voor het vegetarisme

Vegetarisch eten Medeleven met dieren: dit motief kan voortkomen uit een afkeer van de wijze waarop dieren gehouden worden in bijvoorbeeld de bio-industrie of een bezwaar tegen het misbruiken van dieren als gebruiksvoorwerpen of een bezwaar tegen het doden van biologisch verwante organismen.
Redenen van menselijke gezondheid: sommige studies beweren dat vegetariërs gezonder zijn en langer leven dan vleeseters. Ook zijn er studies die erop wijzen dat de consumptie van vis en gevogelte gezonder is dan die van wild, rund- en varkensvlees. Er zijn ook studies die bewijzen dat vegetariërs minder kans hebben op sommige vormen van kanker (soms zelfs tot 50% minder kans) en hartklachten. Ook verlaagt een vegetarisch dieet de kans op galstenen, nierstenen en osteoporose. Ook is bekend dat voor sommige mensen het niet eten van vlees bloeddrukverlagend werkt. Zeker is dit allemaal echter niet, zie "vegetarisme en gezondheid". [3][4]
Het wereldvoedselprobleem: het voedsel dat nu gebruikt wordt voor de groei van dieren (lees: de vleesproductie) kan efficiënter aangewend worden om de honger of een voedselcrisis te bestrijden. Een dier eet vele malen meer voedsel dan het via de slacht uiteindelijk zal opleveren. Men kan dus vegetariër worden uit solidariteit met de hongerende medemens.
De zorg voor het milieu (lucht, bodem, water): men kan de productie van vlees zien als een verspilling van graan en water, omdat er bij de omzetting van voer en water in vlees veel energie verloren gaat. Als de mens rechtstreeks plantaardig voedsel tot zich neemt, zorgt dit voor meer voedingswaarde en minder druk op het milieu. Koeien produceren tijdens hun spijsvertering het broeikasgas methaan. Het mestoverschot (ammoniak) en de gebruikte medicijnen (antibiotica) belasten het milieu. Recent wordt om deze reden onder andere door de Partij voor de Dieren, GroenLinks en milieubewegingen krachtig gepleit voor vleesloze dagen in de strijd tegen het broeikaseffect.
Religieuze of spirituele redenen: onder andere hindoeïsme, boeddhisme en jainisme gaan uit van ahimsa = "niet kwetsen"; strikt uitgelegd leidt dit tot een vegetarisch dieet. Joden en moslims eten geen varkensvlees, hindoes eten geen rundvlees, of zijn zelfs halfveganisten (Vaishnavisme) (nuttigen wel zuivelproducten, maar geen vis, vlees en ei)[5], Jain zijn hoofdzakelijk fruitariërs, sommigen nuttigen nog melk. Mensen die in reïncarnatie geloven, voelen schroom voor de mogelijke consumptie van een familielid. Veel Zevendedagsadventisten zijn vegetariër, hoewel hun geloof het eten van vlees slechts beperkt. Ook aanhangers van andere religies met een beperkt vleesdieët, eten in een gemengd gezelschap liever uitsluitend vegetarisch, om het risico te vermijden, dat ze per ongeluk toch verkeerd vlees zouden eten.
Oud 17 mei 2012, 22:36   #431
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
In 't gras dat veggies vreten, daar hebben koeien in gescheten.
Hun draden kunnen we dan ook niet echt aux sérieux nemen.
Zelfs niet als ze net iets verstandiger zijn dan de garnaal die ze sporadisch nuttigen.
Ik nuttig geen garnaal meer , dat was een B12-experiment beperkt tot een jaar
Neem jij Harrie maar au-sérieux en zijn draden, daar hebben geen koeien in gescheten, maar olifanten.

Laatst gewijzigd door smosty : 17 mei 2012 om 22:39.
Oud 17 mei 2012, 22:36   #432
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat medeleven met dieren hebben ik nooit gesnapt, met de rest ben ik het gewoon niet eens, maar snap ik wel.

Dieren die naar de slacht gaan, hebben het altijd nog beter dan als ze in de natuur gedood zouden worden.
Oud 17 mei 2012, 22:46   #433
smosty
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat medeleven met dieren hebben ik nooit gesnapt,
Zelfs wie niet de empathie heeft, kan het nog wel snappen.

Ook vinden vleeseters hun huisdieren untouchable, daar moet je niet aan raken.

Citaat:
met de rest ben ik het gewoon niet eens, maar snap ik wel.
Er zitten veel feitelijkheden in de ecologisch argumenten

Citaat:
Dieren die naar de slacht gaan, hebben het altijd nog beter dan als ze in de natuur gedood zouden worden.
Een natuurlijke dood overweeg je niet?
Voor mij mag de miljarden exemplaren tellende kweekvleespopulatie zonder meer verdwijnen.
Oud 17 mei 2012, 22:49   #434
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=smosty;6129620]
Citaat:

Zelfs wie niet de empathie heeft, kan het nog wel snappen.

Er zitten veel feitelijkheden in de ecologisch argumenten

Een natuurlijke dood overweeg je niet?
Voor mij mag de miljarden exemplaren tellende kweekvleespopulatie zonder meer verdwijnen.
Och ik snap het ergens weg wel, ik snap alleen niet waarom je je zelf dan een lekker stukje vlees zou ontdoen niet.

Dat klopt gedeeltelijk, het is ook maar niet hoe je het bekijkt, en waar je waarde/ethiek ligt.

Een natuurlijke dood? Hoe bedoel je dat? Wachten tot die beesten vanzelf dood gaan? Of dacht je meer aan een leeuw inhuren?
Oud 18 mei 2012, 00:18   #435
smosty
Banneling

Standaard

Fruitariërs doden zelfs geen planten.
Oud 18 mei 2012, 01:38   #436
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
We schotelen de vleeseter een veganistische maaltijd voor zonder dat hij weet dat het veganistisch is, achteraf zegt hij "dat was leker, hoe maak je dat?", en dan zeggen we dat het veganistisch was. Als je op voorhand zegt dat het veganistisch is, heeft die vleeseter vooroordelen die zijn smaakoordeel beinvloeden.
Ik ben in principe geen vleeseter en rood vlees al zeker niet. Het weinige vlees dat ik eet 2 tot 3 keer per week is dan nog enkel het minieme dat in voorbereide maaltijden of in diepvries zit. Misschien al 2 maanden een klein biefstukje. Nooit worstenpreparaten of burgerrommel (zelfde afval met andere naampjes). Verder is al dat biologisch of ander gedoe voor een normale mens niet betaalbaar om nog niet te zeggen moeilijk verkrijgbaar. Ik zou dus om te beginnen vleesverlater willen worden of Pesco-pollotariër om te beginnen. Later zien we wel. Nu gij.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 mei 2012 om 01:45.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 01:48   #437
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe dat die kunnen overleven is een mysterie.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 06:27   #438
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd.
Misschien zijn veganistische en vegetarische draden niet zo sterk als die gemaakt van kattendarmen?

Laatst gewijzigd door Distel : 18 mei 2012 om 06:27.
Oud 18 mei 2012, 06:29   #439
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze ontnemen planten de mogelijkheid zichzelf voort te planten.
Oud 18 mei 2012, 06:32   #440
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals planteneters die hun kamerplanten liever niet vernield zien worden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be