![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deepeco heeft, als iemand die beweert ecologische voetafdrukken te berekenen, bij mijn weten alvast nog niet op mijn vraag geantwoord: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=382
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#703 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw ethiek is mijn ethiek niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de techniciteit van de voetafdrukberekeningen ga ik me ook niet begeven. Het is maar een indicator. Ik moet ook de resultaten gewoon overnemen. Duidelijker en preciezer zijn de absolute metingen van de aangewende middelen. Het zijn voornamelijk vegetarische sites die zulke gegevens verzamelen en bespreken. Maar die mag ik van Santos niet citeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 |
Banneling
|
![]() Immoreel is het niet. Het is minder ethisch. Maar dat is maar een deelaspect van de hele zaak, de diervriendelijkheid. Je hebt ook de hele ecologische weerslag. En de gezondheidsweerslag. Allemaal al besproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naja, ik zie geen reden om te stoppen met vlees eten, wanneer iemand mij weet te overtuigen dan stop ik per direct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je?
Citaat:
Kortom, "de veeteelt gebruikt veel meer grondstoffen" is betekenisloos als argument om planteneter te worden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#713 | |||
Banneling
|
![]() [quote]Wel landbouw is ook belastend voor het milieu en dus niet absoluut duurzaam.
Citaat:
bv dit al: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 mei 2012 om 12:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haal je dat dogma? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom ethiek en moraal wel met mensen, en niet met dieren kan afgesproken worden, die evidentie heb ik al meermaals hier uitgelegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Minister
|
![]() [quote=eno2;6133669]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#716 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www-news.uchicago.edu/release...413.diet.shtml dan blijkt ook hier dat men enkel met de productie rekening houdt en helemaal niet met alle neveneffecten van een omschakeling. Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#718 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga nu aan 't tafel. Een heerlijk zomerslaatje met confis de canard. Eend is echt een vette vogel, gemaakt om door mensen gekeeld en gebakken te worden.
Ik heb meer moeite met de sla op mijn bord, die zo harteloos met wortel en al uit de grond gerukt werd. Ik denk dat ik de sla en de olijven ga laten liggen. Eend is genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laat ook de camembert en gorgonzola maar liggen voor de stoute soortisten. Bij elke hap vermoord je een legioen micro-organismen, die er nochtans voor zorgden dat je respectieve kazen mooi gekorst en dooraderd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier en ik-eet-veganistisch- eetdraad lopen waar zoveel mag getrold worden wat jullie kunnen... (en nu ga ik weer 5bp krijgen voor reclame...)
|
![]() |
![]() |