Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2012, 10:11   #501
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf me afvragen waar die buurman de chocopotten blijft halen. Indien hij zelf zoveel choco eet, zou die man best gewaarschuwd worden dat hij veel te veel calorieen binnenspeelt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 20:46   #502
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik blijf me afvragen waar die buurman de chocopotten blijft halen. Indien hij zelf zoveel choco eet, zou die man best gewaarschuwd worden dat hij veel te veel calorieen binnenspeelt.
Niet moeilijk! Een huishouden met veel kinderen en boterhammetjes met hesp zullen daar zeker niet op tafel komen
Oud 22 mei 2012, 22:05   #503
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het waren er welgeteld twee, grote van de Aldi. De derde kikker heeft hij door de lucht gekeild en kwam neer op het dak van de volière. Dat beest heeft zich kunnen redden.

Uit voorzorg heb ik de twee klompen kikkerdril die in de vijver gelegd waren naar de vijver van mijn zus gebracht. De helft is opgegeten geweest door salamanders. De andere helft is apart gezet geweest in een groot aquarium buiten. Meer dan tweehonderd kikkervisjes. Mijn zus had de bruine kikker nog niet. Nu wel. En zij heeft buren die wel positief staan tgo kikkers.

Dat die onnozele beesten veilig zijn geeft me een beter gevoel. Langs de andere kant besef ik heel goed dat ik een deel van mijn levenssfeer weeral heb opgegeven. Dit jaar dus niet meer genieten van de dikkopjes en de kikkertjes die hun weg gaan zoeken Ik hoef niet meer te kijken waar ik mijn voeten neerzet in de tuin rond deze tijd van het jaar.
Zo wordt een vrouw weer eens op haar plaats gezet, nietwaar?

In mijn hoofd zit een andere versie. Eentje die me meer inspireert tot levensvreugde, eentje waar ik niet met gemengde gevoelens kijk naar mijn sober stapeltje zomershorten en zomertopjes. Zou ik ze wel aantrekken om in de tuin te werken wanneer de vrouwen in hun tuin bedekt van kop tot teen de was ophangen en zelfs een meisje van de Ethiopische nieuwe buren met hoofddoek op de trampoline zit te springen.
Wat een sfeertje.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 22 mei 2012 om 22:16.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:09   #504
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
...

In mijn hoofd zit een andere versie. Eentje die me meer inspireert tot levensvreugde, eentje waar ik niet met gemengde gevoelens kijk naar mijn sober stapeltje zomershorten en zomertopjes. Zou ik ze wel aantrekken om in de tuin te werken wanneer de vrouwen in hun tuin bedekt van kop tot teen de was ophangen en zelfs een meisje van de Ethiopische nieuwe buren met hoofddoek op de trampoline zit te springen.
Wat een sfeertje.
Gewoon aantrekken waar je je lekker en goed in voelt.

Die vrijheid hèb je nòg!

Jij bent niet degene die zich zou moeten 'aanpassen'! Nooit!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:47   #505
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Moet ik op reis gaan om mijn eigen soortgenoten te zien? ...
Je kunt je toch gewoon in Benidorm vestigen?
Ik neem aan dat je een EU paspoort bezit. Dan mag dat.

Citaat:
Je zegt dus dat bepaalde groepen bewust een soort diaspora organiseren tegen westerlingen, ...
Die Westerlingen van jou sterven snel uit. Dat krijg je met 40 jaar lang 1,4 kind per vrouw namelijk. De blanke uitvreters van het eigenvolk hebben allang hun villa's in Frankrijk om naar toe te verkassen als er niets meer te graaien valt. De groep overgebleven hardwerkende Vlamen is gewoon een stuk kleiner geworden. En die opengevallen plaatsen worden ingenomen door nieuwe mensen. Wat snap je daar niet aan?

Citaat:

Het is afgesplitst van Nederland.
Enig idee hoe dat tot stand kwam?

En jij voelt je 'verbonden' met dát Belgie?

De meeste Vlamingen die ik ken en zeker alle 'vreemdelingen' schijten op dat Belgie van jou.
Belgie is gewoon een gemaksland, een supermarkt, een gebruiksartikel waarin individuen en gemeenschappen over elkaars rug voordeel proberen te behalen. Een wegwerpartikel. Een tussenstap.

Maar je zult best nog fossielen hebben die dom genoeg zijn om nog geloven in dat wegwerpartikel....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 mei 2012 om 22:48.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 22:50   #506
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gewoon aantrekken waar je je lekker en goed in voelt.

Die vrijheid hèb je nòg!

Jij bent niet degene die zich zou moeten 'aanpassen'! Nooit!
Ik weet heel goed dat ik me niet moet aanpassen. Het is gewoon het gevoel dat je zou hebben wanneer je gekleed in bikini een kerk zou binnenkomen tijdens ene kerkdienst. Dat gevoel. Het vertrouwelijk gevoel van je eigen cultuur is weg.
De overheid voert campagnes om composthopen en inheemse fauna en flora te stimuleren. Dat vind ik zeer positief en ik had voor al die campagnes ook al composthopen.

Maar ik ben in mijn wijkje de enige die composthopen heeft. Ook de enige die bloemen heeft in de tuin. Een gespreksonderwerp kan het dus niet zijn en gesprekken zijn er niet meer.
En plantjes worden al lang niet meer uitgewisseld. Als het van één kant moet komen, hou je dat niet vol.

Het is nu zo.
Oud 22 mei 2012, 23:05   #507
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het vertrouwelijk gevoel van je eigen cultuur is weg.
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv > 85 % Engelstalig

tsja...
Oud 22 mei 2012, 23:06   #508
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

hoe je het volhoudt, ik zou het niet kunnen en het zou niet gezond zijn voor me want ik kan mijn mond niet houden...na enkele frustraties zou ik daar mij eens goed laten horen, maar ik vrees dat ik het daarna ook wel eens goed zou voelen...

Waarom verhuis je niet gewoon? Ik weet dat het zo niet zou mogen zijn maar soms ben je beter af dat je gewoon de handdoek in de ring gooit, kan me niet voorstellen dat deze situaties je gelukkig maken...en verbeteren zal het niet doen, daar is het allemaal al veel te laat voor.
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 23:09   #509
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

tsja...
De radio/tv heeft daar niets mee te maken...er is nog een leven buiten tv en muziek hoor
Oud 22 mei 2012, 23:32   #510
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

tsja...
Radio en tv zet je aan of uit wanneer je wilt. De buren niet.
Oud 23 mei 2012, 00:46   #511
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Radio en tv zet je aan of uit wanneer je wilt. De buren niet.
Je kunt dus ook de andere kant uitkijken als je je buren ziet.

Vooralsnog stel ik droog vast dat de kans dat je Nederlands hoort van je buren veel groter is dan dat je het op de eigenvolk radiostations hoort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
De radio/tv heeft daar niets mee te maken...er is nog een leven buiten tv en muziek hoor
Er is zelfs nog een leven buiten de buren.

Voor de meeste mensen dan.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 mei 2012 om 00:47.
Oud 23 mei 2012, 08:05   #512
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt dus ook de andere kant uitkijken als je je buren ziet.
Kun je ook de andere kant uithoren als je buren weer eens luidruchtig zijn?
Oud 23 mei 2012, 08:22   #513
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Kun je ook de andere kant uithoren als je buren weer eens luidruchtig zijn?
Je kan iig als een social retard naar wat (c)rapnummertjes op youtube gaan luisteren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 12:41   #514
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
hoe je het volhoudt, ik zou het niet kunnen en het zou niet gezond zijn voor me want ik kan mijn mond niet houden...na enkele frustraties zou ik daar mij eens goed laten horen, maar ik vrees dat ik het daarna ook wel eens goed zou voelen...

Waarom verhuis je niet gewoon? Ik weet dat het zo niet zou mogen zijn maar soms ben je beter af dat je gewoon de handdoek in de ring gooit, kan me niet voorstellen dat deze situaties je gelukkig maken...en verbeteren zal het niet doen, daar is het allemaal al veel te laat voor.
En zo speel je mee het middelleeuws gedachtengoed onze westerse waarden te laten verkrachten.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 12:51   #515
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
binnenkort gaan we "reizen" om onze verrijkte maatschappij te kunnen ontvluchten!
Tenslotte lopen er in Marrakech minder kopvodden rond dan in Brussel of Antwerpen.

NB. het is ook een manier om onze spaarpot nog zelf tot ginder te dragen.
Wel, ikzelf ben hier nog, maar mijn spaarpot is al lang hier niet meer. Je denkt toch niet dat ik Di Rupo en C° aan mijn geld ga laten vreten? En mee ga betalen om al die zuiderse apenlanden nog geld toe te stoppen?... Ah, neen, zo dom ben ik niet. Ik kan niet verhinderen dat het mideleeuws gedachtengoed Europa overheerst, en de overheden proberen alle middeltjes te bedenken om controle te hebben over mijn geld (met name om het af te pakken op om het even welke manier). Maar dat gun ik hun niet. Ah neen, ik meebetalen voor de rotzooi hier... no way.
Oud 23 mei 2012, 14:01   #516
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
En zo speel je mee het middelleeuws gedachtengoed onze westerse waarden te laten verkrachten.
Of je het nu leuk vind of niet, België is reeds verkracht, dus kun je evengoed je conclusies trekken en naar betere oorden verhuizen... voorlopig is net buiten de steden reeds voldoende...

Ik zie het nut er echt niet van in om uit sentimentele overwegingen in zulke buurten te blijven wonen, om een strijd te voeren die je eigenlijk 20/30 jaar geleden reeds verloren hebt, met het steeds groter wordende risico dat je eens goed op je plaats gezet wordt, laat staan als alleenstaande vrouw.

Ik begrijp je redenering maar voor mij is parsprototems welzijn belangrijker dan een verloren strijd.
Oud 23 mei 2012, 15:02   #517
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je het nu leuk vind of niet, België is reeds verkracht, dus kun je evengoed je conclusies trekken en naar betere oorden verhuizen... voorlopig is net buiten de steden reeds voldoende...

Ik zie het nut er echt niet van in om uit sentimentele overwegingen in zulke buurten te blijven wonen, om een strijd te voeren die je eigenlijk 20/30 jaar geleden reeds verloren hebt, met het steeds groter wordende risico dat je eens goed op je plaats gezet wordt, laat staan als alleenstaande vrouw.

Ik begrijp je redenering maar voor mij is parsprototems welzijn belangrijker dan een verloren strijd.
Als je hem wilt winnen, is die strijd bij lange na nog niet verloren, al kost die natuurlijk wel de nodige inzet en vastberadenheid.
Oud 23 mei 2012, 15:48   #518
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je hem wilt winnen, is die strijd bij lange na nog niet verloren, al kost die natuurlijk wel de nodige inzet en vastberadenheid.
Klopt, maar we zijn in de minderheid. Probleem is dat je niet tegen het aantal kan winnen. Hoe dom en achterlijk bepaalde bevolkingsgroepen ook zijn, als ze in aantal de meerdere zijn/worden, dan ben je verloren. Democtratie noemen ze dat dan. Democratie wordt de ondergang van het gezond verstand.
Oud 23 mei 2012, 16:08   #519
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Maar die strijd kan niet gevoerd worden door de 'gewone' mensen, het zijn de politici die actie moeten nemen. Maar voor hen zijn dit evengoed kiezers met de o zo kostbare stemmen, en daar wringt het schoentje.

Zoals kwantum zegt, de democratie wordt onze ondergang...
Oud 23 mei 2012, 16:11   #520
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Democratie is dan ook de dictatuur van de dommen nietwaar.

Politici zien het allemaal op een veel te korte termijn, namelijk hun zetelende periode. Wat daarna komt , maakt weinig uit. Ergo, als ze maar stemmen vangen voor 1 periode, en stemmen, dat "mag" iedere persoon in België die de meerderjarigheid , en de juiste "papieren" heeft.
En die "papieren," die zijn of van bij de geboorte geregeld, of komen bij een doos zeep.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be