Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2012, 22:23   #721
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan wordt duidelijk dat de N-VA uiteindelijk geen partij is die woord houdt. "Nooit met die partij! Nooit!" riep Bracke in een recent debat. Blijkbaar geen eenzame stem in de woestijn, want ook Jambon zegt hetzelfde. Als men daar nu op moet terugkomen, gaat de N-VA wel flink af.

'n Beetje zoals indertijd toen Bourgeois luidop verkondigde dat de N-VA niet een regering (dus ook niet de Vlaamse) zou stappen als BHV niet gesplitst worden. Neen, ik vergis me, het was meer dan dat. BHV moest eerst gesplitst zijn, dan pas ging de N-VA in de regering. De werkelijkheid bleek evenwel anders te zijn.
Ze doen maar , het zal zijn zonder ons , helemaal alleen, kompleet tot mislukken gedoemd.
Het is niet onze fout. Ze willen ons namelijk niet. Ook goed. Het wordt lachen.
Want hoe dan ook zijn wij altijd goed voor 10 procent . En dat scheelt een slok op een borrel.

Laatst gewijzigd door Pericles : 23 mei 2012 om 22:25.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:25   #722
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
In feite heb ik u het antwoord reeds gegeven.
Als niet de meeste Vlamingen achter die verregaande verandering staan, dan komt er geen verandering. Laat dat duidelijk zijn. Het is zelfs onvoldoende om gewoon op N-VA te stemmen. Het moet zonder meer duidelijk zijn dat de Vlaming de grendels en dergelijke meer dan beu zijn. Dat is nu absoluut nog niet het geval. U en ik kunnen wellicht hopen dat die bewustvorming sneller zal verlopen, maar ze loopt zoals ze loopt en dat is traag.
Laat NVA anders onder al haar leden eens ‘n referendummeke organiseren, met een paar pertinente vragen mbt de economisch-maatschappelijke toekomst van Vlaanderen.
Mss dat de uitslag de NVA-top bewuster zal maken van wat hun kiezers nu écht willen, want nu blijft die koudwatervrees een prachtexcuus, om de structurele onrechtvaardigheid van het Belgische regime te bestendigen en er politiek zelfs mee te collaboreren.

Citaat:
Als democraat kan je jezelf daar enkel bij neerleggen.
Een waar democraat verwerpt elke vorm van uitsluiting, voor een partij die democratisch verkozen is.
Ik stel vast dat NVA zich kritiekloos neerlegt en onversneden aansluit bij de Belgische CS-uitsluitingstaktiek, hierdoor een broedermoord plegend, waardoor een gerede kans op een sterk Vlaams front brutaal de kop werd ingeslagen.
De rest van het NVA-verhaal is zelfverloochening.
Citaat:
Als niet democraat kan je wat staan roepen in de wind, maar uiteindelijk zal je even lang moeten wachten.
Tiens ? Is het VB dan niet democratisch ? Sinds wanneer dat juist ?
Wacht, sinds Belgique besliste dat het zo moest zijn, wsl.
En jullie slikken die kouwe kak nog steeds als peperkoek ?

De SuperStaven van dit land dansen alle dagen de horlepiep, bij het aanschouwen van zo’n politieke naïviteit en de hieraan gerelateerde onmacht.
De eeuwenlange politieke sodomisering van den Vlaam, heeft precies geen federale windeieren gelegd…

Ne gemeende santé aan Staaf . The winner takes it all.
Citaat:
Mijns inziens is het VB verbrand, dat hebben ze zelf gezocht
30 jaar mediatieke verbranding laat idd z’n sporen na, maar de hardnekkige pyromaan in kwestie is wél van federale origine, maar dat wist je ook al.
Citaat:
en ze kunnen niet meer terug, sterker dat willen ze zelfs niet. Maar elke stem die CD&V, SPA, en open VLD niet hebben vind ik ronduit positief. Als het even kan ook liefst niet teveel stemmen voor Groen. Laat ik dus duidelijk zijn dat ik nooit zal treuren om een stem die van SPA naar VB gaat. Liever naar N-VA uiteraard. Maar zelfs een stem verschuiving naar het VB vanuit die klassieke partijen vind ik al winst.
Buiten het VB is er geen enkele betrouwbare politieke partner, die structureel zou meewerken aan iets dat op een Vlaamse staat lijkt, laat staan een onafhankelijke staat, zolang er een federale regering met al haar gelede structuren bestaat, die alles zal aanwenden wat de Vlaamse zaak kan uitstellen, tegenwerken of gewoonweg ' op héél democratische wijze' gewoonweg niet uitvoeren.

Par example: BHV was/is slechts een zuinige nip aan een federaal aperitiefje…

Nogmaals P, de rest is zelfbedrog.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 mei 2012 om 22:27.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:26   #723
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze doen maar , het zal zijn zonder ons , helemaal alleen, kompleet tot mislukken gedoemd.
Want hoe dan ook zijn wij altijd goed voor 10 procent . En dat scheelt een slok op een borrel.
Persoonlijk zal ik geen leedvermaak voelen als de N-VA mislukt. Wel hun eigen schuld, maar niettemin een gemiste kans door hun afwijzende houding.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:36   #724
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zal ik geen leedvermaak voelen als de N-VA mislukt. Wel hun eigen schuld, maar niettemin een gemiste kans door hun afwijzende houding.
Ik heb niets tegen de N-VA. Het zijn zij die iets tegen ons hebben. Het waarom kunnen ze zelfs niet deftig uitleggen.
Nu , als de N-VA mislukt, wat , zonder ons niet alleen waarschijnlijk , maar zeker is , heb ik leedvermaak. Ja , ik geef dat toe.
Een partij die voor mij als VB-er geen respect kan opbrengen , verdient leedvermaak.
We wachten dan maar opnieuw 100 jaar .
Tot er iemand komt die voor onze stroming ook het nodige respect kan opbrengen.
Want zelfrespect is toch het begin van alles.
Dat ze bijgevolg hun plan trekken. Met alle respect hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:36   #725
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eyskens heeft voorspeld: het einde van B. zal niet veroorzaakt worden door een beslissing, maar wel door een niet-beslissing, namelijk het niet kunnen vormen van een regering.
(niet letterlijk)
Er moet dus zelfs geen meerderheid van v-partijen zijn. Een werkzame blokkeringsminderheid volstaat.
De huidige minderheid aan v-zeteltjes is nog niet voldoende gebleken; wel voor een wereldrecord, maar niet voor de nodige beslissing.
Geen nood. Het komt er aan.
Eyskens is een kwal, maar wat hij zegt is meestal waarheid.
(Hij zou beter wat meer zeggen in zijn eigen partij, maar daar wordt hij precies geïdiotiseerd.)
Neem eens aan, dat in 2014 de N-VA in Vlaanderen een volstrekte meerderheid haalt, weer de grootste partij van België wordt en het zeteltal in de Kamer verdubbelt. De partij zit op rozen wat de Vlaamse regering betreft maar wordt op federaal vlak gewoon zoals in 2011 uitgesloten door een bondgenootschap van franstaligen en Vlaamse collaborateurs. Die laatsten zijn altijd te vinden. En dan wordt de door de franstaligen gedomineerd federale regering gebruikt om de Vlaamse bevoegdheden in te perken of de Vlaamse regering de duivel aan te doen. Met bestaande ondoorzichtige mozaïek aan bevoegdheden is dat een klein kunstje.

De enige manier om te bekomen, dat men rekenschap houdt met Vlaanderen is vliegensvlug een Vlaamse regering te vormen, die het Senelle-scenaario uitvoert. Als volwaardige deelstaat binnen België, die alle staatsbevoegdheden opneemt van RSZ, belastingen, justitie, politie enz... maait men het gras voor de voeten van die mogelijke franstalig geleide federale regering weg. Dan kan men vanuit de Vlaamse regering gaan onderhandelen met de franstaligen wat men binnen België nog samen wil doen.
Het zal duidelijk zijn, dat een federale regering in zo'n constellatie weinig om het lijf zal hebben en beperkt gaat worden tot enkele meestal representatieve functies. Nagenoeg alles zal dan door de gewesten/gemeenschappen bestuurd worden zonder inmenging. Dit laatste sluit geen samenwerkingen uit, maar die verloopt dan direct van gewest of gemeenschap tot gewest of gemeenschap zonder de onnodige omweg via het federale.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:01   #726
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In 2014 zal het smeken zijn om de steun van het VB , ofwel volgt de afgrond.
Want de tactiek om als grootste partij aan de kant te blijven staan , zonder resultaat , gaat ge daarna niet meer door de stort van de burger kunnen blijven duwen.
Ik herhaal nogmaals de N-VA moet zich ontdoen van alle Belgicistische dwangmaatregelen. Ze doet er goed aan de VB neutraal te benaderen als een normale concurrerende partij. De tijd van de mini-partij is over. Ze dient geen lippendienst te bewijzen om goed te staan met de traditionelen. Die laatsten worden straks onooglijke mini-partijtjes.

Wat best in 2014 gebeurt heb ik elders al een paar maal beschreven.

Aan de kant blijven staan als men de mogelijkheid heeft bepaalde grendels te doen springen is inderdaad een doodlopend straatje. Ik hoop, dat het inzicht komt met de dagen. Het is nog niet te laat.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 23:03   #727
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen de N-VA. Het zijn zij die iets tegen ons hebben. Het waarom kunnen ze zelfs niet deftig uitleggen.
Nu , als de N-VA mislukt, wat , zonder ons niet alleen waarschijnlijk , maar zeker is , heb ik leedvermaak. Ja , ik geef dat toe.
Een partij die voor mij als VB-er geen respect kan opbrengen , verdient leedvermaak.
Want zelfrespect is toch het begin van alles.
Dat ze bijgevolg hun plan trekken. Met alle respect hé.
Toen de NVA zijn schitterende overwinning binnenhaalde in 12 hebben ten huize Fieseler de champagneflessen geknald.
Nil volentibus arduum!!!

Diezelfde avond reeds toen Bart De Wever, zot van glorie, zijn mandaat gratis aan Di Rupo schonk en als een schofterige schlemiel de Vlaams Nationalisten afblafte en officieel het cordon bekrachtigde wist ik echter hoe laat het was....koude douche...

Deze verkiezing zou op acht uur tijd van een schitterende overwinning in een beschamende nederlaag voor Vlaanderen veranderen....

Ik heb de slechte gewoonte om dat soort zaken aan te voelen...en de realiteit heeft mijn voorspelling ook daar volledig ingelost...

arm Vlaanderen
Oud 23 mei 2012, 23:38   #728
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA plukt de vruchten van de bomen die het Vlaams Belang jaar na jaar heeft geplant.
De ondankbaren!
Oud 24 mei 2012, 05:57   #729
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk , we gaan nog lachen .
We gaan nog lachen omdat de N-VA nooit 50 procent van de zetels gaat halen en omdat ze voor de realisatie van hun programma nooit zullen kunnen rekenen op de tradio's .
Onze stem is te koop , maar ze wordt steeds duurder. Hybris heeft zijn prijs.
De N-VA heeft nu al meer voor de afbraak van België gedaan dan het VB in zijn hele bestaan. Dat zit dus wel goed.
Oud 24 mei 2012, 05:58   #730
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik moeten verzaken aan mijn burgerrecht datgene kenbaar te maken wat ik belangrijk vind?
U doet wat u wilt, maar ik heb geen boodschap aan gemoraliseer.
Oud 24 mei 2012, 05:59   #731
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dan wel?
Politiek.
Oud 24 mei 2012, 05:59   #732
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA plukt de vruchten van de bomen die het Vlaams Belang jaar na jaar heeft geplant.
Voor u heeft het werkelijk belang wie de vruchten plukt hé...
Oud 24 mei 2012, 06:02   #733
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tot voor kort waren onze zetels helemaal gratis....maar sinds de NVA meer en meer staatsondersteunend en denigrerend wordt tav het VB worden onze zetels inderdaad duurder en duurder....
Anders gezegd: De NVA maakt het voor het VB van dag tot dag moeilijker om aan hun electoraat uit te leggen waarom ze hun zetels aan de NVA zouden geven terwijl die hun in prim time voor het vuil van de straat uitmaken....
Het VB maakt geheel zelf uit wat het met zijn zetels aanvangt, en draagt daar geheel alleen de gevolgen van.
Oud 24 mei 2012, 06:07   #734
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u niet meegedaan had aan dat cordon hoefde je nu niet in gewetensnood de schuld bij de geviseerde bevolkingsgroep te leggen hé....
U zal uiteraard ook begrijpen dat wij bezwaarlijk medeleven kunnen betuigen voor het cordon waar u federaal zelf in bent gaan zitten (ik ben trouwens de fiere uitvinder van het begrip "cordon de velours" dat door Johan Sanctorum werd overgenomen en gebruikt).
Ik heb aan geen enkel cordon meegedaan, en ik zit in geen enkel cordon.
Oud 24 mei 2012, 06:08   #735
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ernst waarmee u met uw politieke doelstellingen gaat, is opvallend.
Oud 24 mei 2012, 06:13   #736
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de attitude van het VB, én heel de politieke tactiek van die partij in twee zinnen uitgelegd.

We wachten dan nog maar eens 100 jaar tot er iemand komt die ons graag ziet...
Oud 24 mei 2012, 06:15   #737
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik herhaal nogmaals de N-VA moet zich ontdoen van alle Belgicistische dwangmaatregelen.
U stelde elders de vraag hoe men mentale groei meet. Voor mij is dit de maat: optreden los van alle Belgicistische dwangmaatregelen.
Oud 24 mei 2012, 06:18   #738
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
arm Vlaanderen
Daar zijn we weer met steeds weer diezelfde uitroep van potsierlijke zelfingenomenheid, waarin men zichzelf boven zijn medemensen zet...
Oud 24 mei 2012, 07:41   #739
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Tien nietszeggende en holle replieken achter elkaar E.

Probeert u één of ander record te breken of zo?
Oud 24 mei 2012, 08:38   #740
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dikke zever.
De christenen uit de Westerse wereld hebben geleerd hun mond te houden omdat ze anders helemaal van de kaart geveegd zouden worden; maar laat ze vijf minuten los, en ze verworden tot de meest gewelddadige en wrede Alva's, brandstapelaars en nog zo van die dinges.
als ze al van de kindjes blijven in hun judeo-christianistische cultuur uiteraard.

Maar de eerste repliek die ik verwacht is steeds dezelfde: die priesters en die christenen zijn uitzonderingen, terwijl de zelfmoordterrorist standaard is.
Ja, heel geloofwaardig ....
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 24 mei 2012 om 08:40.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be