![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarop bespaart u het liefst? | |||
Onderwijs - we ruïneren de toekomst van onze kinderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Gezondheidszorg - we ruïneren de toekomst van onze gezondheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Energiesubsidies voor grote bedrijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Fiscale fraude - we verhogen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Sociale uitkeringen - we verlagen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,37% |
Mijn pensioen - ik pleeg wel op tijd zelfmoord, dus heb het niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Sport, ontwikkelingssamenwerking, cultuur - en al die andere rommel |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Andere posten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Damn ... De redenering dat zwart geld de economie in leven hield, en dan zeker bepaalde takken hiervan, was voor mij volledig nieuw en had ik voor ik ze las op politics.be nooit gehoord. Ik had er nooit bij stilgestaan. Uiteindelijk begreep ik de redenering vanuit een psychologische verklaring: voor wit geld moet je harder werken (je verdient het minder snel doordat de overheid een groot deel inhoudt), dus ben je veel voorzichtiger met het uit te geven. Maar wat jij hier schrijft ... is verdorie waar en houdt wiskundig en gewoon logisch gezien enorm steek... Zo had ik het nooit bekeken. Verbijsterend.... Als je dit leest, is wat er heden gebeurd een schande. Ik ben ervan overtuigd dat politici dit puur logische gewoon zelfs niet beseffen... En dan de vraag waar overigens al dat belastingsgeld naartoe gaat... ik denk dat we die vraag zelfs niet mogen beantwoorden.... Maar om toch een insteek te geven, gisteren hoorde ik een economist op het nieuws "hoogste belastingsdruk in België... pak hoger dan de buurlanden, terwijl de kwaliteit van onze gezondheidszorg, onze wegen, onze openbare diensten, ... zeker niet beter is dan die in de buurlanden!... De vraag is dus nogmaals: waar gaat het heen? ... Is het niet logischer dat de overheid bespaart op haar uitgaven dan? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Ik bespaar het liefst op mijn eten
Gedurende 6 jaar was mijn inkomen 125% van mijn huur |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens, de financiële crisis is ook een mooi voorbeeld van banken die zich alles kunnen permitteren omdat de Staat hen de hand boven het hoofd houdt (zie bail-outs). Dat idiote gedoe met fiat-geld en ongebreideld krediet zou niet waar zijn in een vrije markt. In vrije markten beruste je succes namelijk op vertrouwen, niet op hoe goed de overheid je sponsort of wat de overheid zegt over het geld dat je aanbied. U verklaart me misschien voor gek, maar ik geloof niet dat het de taak is van de Staat om grote banken en bedrijven te beschermen tegen de vrije markt of het kapitalisme. Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Territory http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Territory En dat ligt aan het feit dat de Staat geen monopolie heeft? Want dat heeft ze dus wel. In al die plaatsen is er een publieke veiligheidsdienst. Dat die haar werk niet kan doen, is niet de schuld van de vrije markt. Citaat:
Dacht het niet. Slavernij is inherent onrechtvaardig, net als overheid op basis van het sociaal contract. Het maakt niets uit wie het controleert of hoe het opereert. Iets wat fundamenteel onrechtvaardig is, moet afgeschaft worden.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 mei 2012 om 07:57. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus die veggie-crap is gewoon voor 't geld, en heeft niks met halfzachte pseudo-moraliteit te maken?
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel andere post
"Afschaffen van de perekwatie van de overheidspensioenen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien door ze eens goed te pakken bij de eerstvolgende verkiezingen. Lijkt mij efficienter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Of wilt ge dat ook privatiseren misschien? En nog armer worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() 't Is nochtans Fonske Verplaetse die het zegt. En als bompa heeft die maar één ideologie: het beste willen voor zijn offspring.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof de globale uitgaven voor de overheid niet de pan uitswingen. Ze liggen in Belgie gevoelig hoger dan in de buurlanden. En geven ons uiteindelijk een onderwijs, waarvan de kwaliteit dan vooral gemaakt werd/wordt door het katholieke net, een in europees opzicht, middelmatige gezondheidszorg, en (zeer) lage pensioenen, alleszins voor de arbeiders/bedienden.
Laatst gewijzigd door Bob : 27 mei 2012 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() Waar ik zeker NIET zou op besparen is
Onderwijs Welzijn sociale voorzieningen (mensen die hiervan gebruik maken staan niet altijd sterk in de maatschappij)
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 27 mei 2012 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid moet zich daar niet mee moeien. Citaat:
Citaat:
Het sociale systeem in zijn huidige vorm is gewoon voorbestemd om uitgemolken te worden zowel door de inrichters als door een hele troep parasieten die zich rechthebbend wanen.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementslid
|
![]() In het welzijn van mensen investeren noem ik geen verspilling.
![]() |