![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij parten speelt is dus de homo sapiens sapiens. Geen gemakkelijke materie. Wat ik de laatste tijd aan het bedenken ben is dat er twee gedragsstromingen zijn bij mensen. Je hebt mensen die zich voorplanten als een prooidier En mensen die dat niet doen. Met prooidier bedoel ik sommige knaagdiersoorten en sommige vogelsoorten die zeer vroeg geslachtsrijp worden, zich zeer snel voortplanten én met grote nesten (zebravinken uit Australië bv). Het zijn dieren en ze doen dat zo omdat ze in het natuurorganisme nu eenmaal de functie hebben om als voedsel te dienen voor andere diersoorten. Wat mij dus heel erg opvalt en tegelijkertijd me verontrust is dat culturele/historisch religieuze gemeenschappen zich voortplanten volgens het stramien/patroon van een prooidier. De homo sapies sapiens is helemaal geen prooidier. Het is een carnivoor en een alleseter zoals een beer bv. Ik zuig dat niet uit mijn duim; kijk gewoon naar de negen maanden dracht en de evolutie van een kind, een beetje te vergelijken met dat van een olifant. (olifanten zijn geen prooidieren ook al zijn ze herbivoor, het zijn regulators, wandelende rustpunten en watergravers) en de beer (zuiver matriarchaal) en de wolf (voortplanting exlusief door alfa koppel). Waarom planten we ons verder alsof we prooidieren zijn terwijl we niet eens een natuurlijke vijand hebben die zou kunnen genieten van onze hersenloze voortplanting? Ik blijf het antwoord schuldig. En verder snap ik ook niet waarom de homo sapiens sapiens zijn eigen habitat vernietigt en dat van vele andere soorten door zich zomaar te vermenigvuldigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De twee belangenrijkste dingen zijn gewoon dat de hoeveelheid mensen minder wordt, of in ieder geval de overbevolking tegen gegaan word. En dat er geen ernstig mentaal gehandicapten meer geboren worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() dat laat gelukkig wel ruimte voor mij om 2 kinderen extra te krijgen, iemand moet immers voor uw pensioen zorgen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 30 mei 2012 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Al maak je honderd kinderen, i don,t care. Dit is een discussieforum dus dan kun je bepaalde dingen aanhangen, in het echt geef ik hier geen ene reet om hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Meer zie ik daar niet in. Wanneer een man en een vrouw geslachtsgemeenschap hebben, en een eicel een spermatozoïde tegenkomt, dan worden genen gemixt. Het resultaat daarvan helpt de evolutie. Ik zie niks egoïstisch in het bewust deelnemen aan zoiets fascinerends als de biologische evolutie van de mensheid. Dat is toch boeiend?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 mei 2012 om 18:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() tot er pampers ververst moeten worden en de eerste wallen onder de ogen verschijnen...dat komt de nuchtere realiteit.. ![]() Filosoferen is leuk maar heeft verder niks met de realiteit te maken... Er worden geen kinderen bewust gemaakt/vermeden omwille van ideologische redenen..maar omwille van simpele alledaagse menselijke redenen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met zeg maar 2 kinderen per koppel is er nog steeds volop mogelijkheid om verder te evolueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat geestelijke debiele kindjes mogen krijgen, vind ik al helemaal absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Ik zeg dikwijls 's avonds: schat, kom eens hier met uw prachtige vulva, ik wil de evolutie wat vooruit helpen. En die begrijpt dan perfect wat ik bedoel. Toch schoon hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind de liefde de grootste politieke ideologie die er bestaat. En dan heb ik het over echte liefde, niet de flutromantiek die men vermoedt in de fermettes langs de Leuvensesteenweg. Echte liefde, echte passie, het verlangen naar seks met vrouwen uit andere rassen, het verlangen om in de kosmos op te gaan en één te worden met het vlees van een vrouw. Er worden inderdaad veel kinderen op een mechanistische wijze verwekt. Die kinderen en hun ouders zijn waardeloos.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat consequentie betekent dat je je wereldbeeld aanpast als je ziet dat er fouten in zitten. Bvb je zal op een dag beseffen dat je 2 kinderen op de wereld moet zetten om jezelf van pensioen te voorzien, 2 kinderen hebben geen overbevolking als gevolg. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
De enige groep mensen die een verbod op kinderen zou moeten krijgen, bestaat uit mensen die meer dan 100 keer zoveel energie, land, lucht, water en atmosfeer verbruiken en verpesten dan een gemiddelde Congolees. Dat betekent dus zowat alle Europeanen en vooral die vadsige Amerikanen. Eén Amerikaans kind is rampzaliger dan 80 Congolese kinderen. Toch wanneer het over de duurzaamheid van het leven op deze planeet gaat.
Laatst gewijzigd door C2C : 30 mei 2012 om 20:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uw denken trekt u een streep onder de toekomst. Uw goed recht, maar wil ons niet belasten met dergelijke defaitistische troep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Europa en Oost-Azië mogen voor mij gerust hun trend van ontvolking voortzetten. Dat zal het leven op de planeet enigszins draaglijk houden.
Maar onschuldigen hun wens en plicht om kinderen te maken, ontnemen, is niet alleen zinloos, het is ook een teken van de degeneratie van de Europese geest. In die zin heeft Jan van den Berghe gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ben jij iemand die neerkijkt op koppels die bewust gekozen hebben voor GEEN kinderen? Voortplanting is typisch menselijk, ik ben de eerste die dat toegeeft. Alleen er zijn mensen die het NIET willen, accepteer dat gewoon? Niet iedereen is hetzelfde. En of jij mijn mening nu of over 50 jaar relevant vind, interesseert mij eerlijk gezegd geen ene malle moer. ![]() |
|
![]() |
![]() |