Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van racistisch politiegeweld?
Ik ben geschokt. We moeten dringend het racisme in onze samenleving en bij de politie bestrijden. 8 40,00%
Ik vind dit kunnen. Het zal waarschijnlijk toch wel overdreven zijn, en je moet toch op een of andere manier vreemdelingen afschrikken. 11 55,00%
Ik ben onverschillig. 1 5,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2012, 07:21   #41
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht

Zoals bijna iedereen, het grootste deel van de moslims daarbij inbegrepen.
U hebt dus moslimvrienden of hebt gelezen wat sommige moslims op fora zitten schrijven. Of de imam om de hoek of westerse islamapologeten zoals een linda bogaert die een nieuw onschadelijke soort islam op de wereld trachten te zetten eentje waar ook abou jahjah (de afgod van weldenkend links) voor waarschuwde,de euroislam.
Welnu, wat doen moslims die gruwen van de gedachte dat hun grote voorbeeld om volgen, 'profeet' mohammed, een 9 jarig kind penetreerde ?
Het gewoonweg ontkennen. Zeggen dat diegenen die dit beweren leugenaars zijn. Als je dan afkomt met bewijzen uit hun eigenste bronteksten dan zijn ze volgens hen onbetrouwbaar of het is een slechte vertaling. Aischa was 18 zal de ene zeggen. De andere zal je iets anders wijsmaken. Hebben ontkenners al ooit de waarheid verteld of bedriegen zij niet alleen anderen maar ook zichzelf ? Zo heb je ook 'moslims' die andere zaken ontkennen Nahed Selim schreef er een mooi stukje over.

De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
Nahed Selim http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...randeren.dhtml

Niet alleen 'moslims' met enig moreel besef bedriegen alzo zichzelf maar ook westerse islamapologeten die liever luisteren naar 'moslims' die de feiten ontkennen dan te luisteren naar moslims die ze niet ontkennen.

exmoslim: Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam"
http://exmoslim.org/getuigenissen%20...il%202008.html
Oud 2 juni 2012, 09:23   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aanbidden van een Romeins folter- en executiewerktuig is ook vrij waanzinnig, neen? Toch hangt er een afbeelding ervan in elke kerk. Nog maar te zwijgen over de aanbidding van schilfers brood en kelken wijn...
Elke godsdienst kan op die manier belachelijk gemaakt worden.
Elke godsdienst kan, mag, en zal op die manier belachelijk gemaakt worden.
Een denk- en leef-systeem dat op imaginaire vrienden gebaseerd is, kan niet anders dan ridicuul zijn.
Oud 2 juni 2012, 10:13   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is alleszins minder ver gezocht dan de hoop mensen op dit forum die beweert de islam beter te kennen dan de islamieten zelf, en blijkbaar zodanig in de geest van de islam kunnen doordringen dat ze alle plannen voor werelddominatie en onderwerping van de Vrije Volkeren van het Westen die de Islam in alle geheimhouding smeedt, volledig kennen...
en wat heeft dat te maken met deze thread?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:20   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Irrelevante drogredenen.

Mijn vraag blijft onbeantwoord. Misschien ligt het aan je cultuur?
Het feit bijvoorbeeld dat ik inzie dat seks met 9-jarigen verderfelijk is.
Dat denken vind ik een "redelijke" bijdrage tot "cultuur".
Tevreden zo ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:28   #45
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het feit bijvoorbeeld dat ik inzie dat seks met 9-jarigen verderfelijk is.
Dat denken vind ik een "redelijke" bijdrage tot "cultuur".
Tevreden zo ?
Dat is geen bijdrage. Dus nee.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:56   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat is geen bijdrage. Dus nee.
Ik heb daar gisteren nog een schilderij over gemaakt.
Zo goed ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 2 juni 2012 om 10:56.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 11:02   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is alleszins minder ver gezocht dan de hoop mensen op dit forum die beweert de islam beter te kennen dan de islamieten zelf, en blijkbaar zodanig in de geest van de islam kunnen doordringen dat ze alle plannen voor werelddominatie en onderwerping van de Vrije Volkeren van het Westen die de Islam in alle geheimhouding smeedt, volledig kennen...
't Wordt helemaal niet in 'alle geheimhouding' gesmeed, als je ook maar ìets van islam zou weten, wist je dat 't open en bloot wordt gepromoot, dat dit 't ultieme doel is van islam, hoe onderling verdeeld de verscheidene sekten ook mogen zijn, maar dìt is wel 'n gezamenlijk doel, op z'n minst 1 ding waar niet hypocriet over gedaan wordt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 11:35   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook op dit forum comploteren ze, gecoördineerd door Artisjok en Alboreto...

Beef en huiver!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 12:10   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Makaak lijkt me nochtans een compliment.
Makaken staan zowat 10 treden hoger op de ontwikkelings- en beschavingstrap dan de mens.
Oud 2 juni 2012, 12:18   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon, ik zal dan maar eens een poging doen deze stellingname van meneer Kallikles te nuanceren!
Komt er nodeloos geweld vanuit politie voor? Ongetwijfeld, en wie daar slachtoffer van is kan klacht indienen bij commissie P, vreemd genoeg maakt het artikel daar totaal geen melding van.
Wat niet betekent dat je dat nodeloos geweld vanuit politie, ongeacht tegenover wie, kunt goedkeuren. Daarom kun je enkel klachten die bij die commissie terecht komen ernstig nemen, niet enkel het eenzijdige verhaal van slachtoffers.

Komt provocatie tegenover politie, met de bedoeling om daar munt uit te slaan voor? Zeker weten.

Ik heb daar persoonlijk voorbeelden van gezien.

Op een middag ontstaat er een conflict, wanneer een allochtone dame met psychische problemen ineens midden in een drukke winkelstraat stilstaat, verkeer raakt in de knoop, bussen kunnen niet verder.

Een politieagente neemt de vrouw bij de arm en wil haar aanmanen zich naar het voetpad te begeven, door de aanraking slaat de vrouw tilt, ze laat zich vallen en verliest het bewustzijn. De agente vraagt versterking want nu ligt het verkeer helemaal plat in de drukke winkelstraat.

Marokkaanse jongeren, die merken dat het over een allochtone dame gaat, sturen onmiddellijk een berichtje naar al hun vrienden, binnen de kortste keren staan die jongeren als regelrechte ramptoeristen de boel op te hitsen. Met de aangekomen versterking van politie een kruitvat, de familie van de vrouw roept op tot kalmte, maar daar hebben die jongeren geen oren naar.

De grootste relschoppers die van dit conflict onmiddellijk een racistische aanval wilden maken worden in een combi geduwd, de vrouw wordt meegenomen en enkele uren later door haar familie opgehaald op het politiebureau.
Ondertussen is er een toeloop van Marokkaanse jongeren in de winkelstraat, verkeer kan geen kant uit en de sfeer is dreigend.
Pas wanneer een haastig opgeroepen imam ( opgeroepen door de jongeren omdat de politie een racistisch conflict had uitgelokt) de gemoederen bedaart en aanmaant naar de moskee te gaan bedaart de wijk en kan het leven weer verder gaan.

Maar dat is tegen de zin van Marokkaanse jongeren, want van één van hen wordt een broer door de onderzoeksrechter vastgehouden.
De jongeren dreigen met rellen, wanneer hun broeder niet wordt " vrijgelaten".

Ondertussen is er een ontmoeting tussen de familie van de vrouw en politie waar zaken worden uitgepraat en toegelicht, beiden nemen met dat gesprek genoegen. Een vertegenwoordiger van de jongeren eis daarbij aanwezig te zijn, want niet de vrouw maar zijn broer is slachtoffer volgens hen.
Om ook aan hun verzuchtingen tegemoet te komen wordt een ontmoeting politie en jongeren georganiseerd, waar geen enkele jongeren op komt, ook de vertegenwoordiger, die zelf hierop aandrong laat zich niet zien op de afspraak.

Wel verklaart hij in de media dat politie bereid moet zijn tot dialoog en stelt hij zaken bewust zo voor dat politie de schuldige wordt.

Niemand stelt in vraag, waaarom jongeren mekaar onmiddellijk optrommelen als ramptoeristen bij een banaal incident, en zo bewust de mogelijkheid op rel uitlokken.
Niemand stelt in vraag, waarom het gezag over die jongeren ligt bij een imam, die zichzelf zo in de media weet voor te stellen als " vredestichter" alsof Marokkaanse jongeren niet gewoon net als anderen het gezag van politie horen te respecteren.
Niemand van de media informeert bij betrokken agenten, die ingrepen omdat een banaal incident door grote aanwezigheid van jongeren uit de hand dreigde te lopen, nergens wordt het inititatief van politie tot dialoog vermeldt....
Provocatie gebeurt dus en bewust om politie als vijand af te schilderen, wat ze echt niet altijd zijn, evenmin zijn allochtonen altijd en automatisch slachtoffer.

Afleren ieder incident op te blazen, als ramptoeristen massaal aanwezig te zijn, ingaan op aangeboden dialoog zou helpen, maar die bereidheid ontbrak volkomen bij die jongeren. Onnodig geweld kan dus niet, nooit, maar provoceren en uitlokken komt voor, daar blind voor zijn is even erg als blind zijn voor het nodeloos geweld, eender wie daar slachtoffer van werd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 12:23   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is geen stellingname, maar een poll, beste Alice. En ja, er zullen ook incidenten zijn waarbij de politie onrechtvaardig wordt behandeld.

Deze poll gaat echter over het racistisch politiegeweld vermeld in MO-Magazine. Ben je hierdoor geschokt? Of denk je eerder dat het allemaal overdreven is en zoals forummer Macchiavelli zegt "als ze het kunnen navertellen heeft men niet hard genoeg geslagen"?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 2 juni 2012, 12:24   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Makaak lijkt me nochtans een compliment.
Makaken staan zowat 10 treden hoger op de ontwikkelings- en beschavingstrap dan de mens.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 juni 2012, 12:29   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is geen stellingname, maar een poll, beste Alice. En ja, er zullen ook incidenten zijn waarbij de politie onrechtvaardig wordt behandeld.

Deze poll gaat echter over het racistisch politiegeweld vermeld in MO-Magazine. Ben je hierdoor geschokt? Of denk je eerder dat het allemaal overdreven is en zoals forummer Macchiavelli zegt "als ze het kunnen navertellen heeft men niet hard genoeg geslagen"?
Ik denk dat u de boel belazerd met uw ongenuanceerde polls en daarom liet ik een veel meer genuanceerd verhaal horen waar mijn mening duidelijk instaat.
Oud 2 juni 2012, 12:32   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat veel van die verhalen over politiegeweld waar zijn.
Andere verhalen zullen dan weer gigantisch overdreven zijn.
Ik ben altijd behoorlijk geschockeerd geweest door dergelijk politiegeweld - nu niet meer eigenlijk. Klaarblijkelijk is de mensheid gewoon zo achterlijk.
Oud 2 juni 2012, 12:32   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat u de boel belazerd met uw ongenuanceerde polls en daarom liet ik een veel meer genuanceerd verhaal horen waar mijn mening duidelijk instaat.
Neen, u begon over andere incidenten. Hier gaat het over de incidenten vermeld in MO-Magazine.

Wat denkt u daarover?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 juni 2012, 12:42   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, u begon over andere incidenten. Hier gaat het over de incidenten vermeld in MO-Magazine.

Wat denkt u daarover?
Je kunt toch lezen?
Wat ik erover denk staat er duidelijk, dus wat heb je niet begrepen?
Ik begin niet over andere indicenten, maar over onderliggende mechanismen die de media niet belicht en de bodem vormen voor jou " polls" zonder enige nuancering.
Oud 2 juni 2012, 12:47   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat veel van die verhalen over politiegeweld waar zijn.
Andere verhalen zullen dan weer gigantisch overdreven zijn.
Ik ben altijd behoorlijk geschockeerd geweest door dergelijk politiegeweld - nu niet meer eigenlijk. Klaarblijkelijk is de mensheid gewoon zo achterlijk.
Hier zijn we het eens. Nu, er zijn wel verschillen tussen landen. Zo is de Duitse politie toch veel gedisciplineerder en efficiënter dan bij ons. Hier in Brussel zie je veel krapuul in uniform rondrijden: parkeren op het fietspad, prostitueebezoek tijdens de dienst, louche deals met depannagefirma's die fout geparkeerde auto's komen ophalen (waarachter de georganiseerde misdaad schuilt), racistisch gedrag, enzovoort, enzoverder.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 2 juni 2012, 12:50   #58
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier zijn we het eens. Nu, er zijn wel verschillen tussen landen. Zo is de Duitse politie toch veel gedisciplineerder en efficiënter dan bij ons. Hier in Brussel zie je veel krapuul in uniform rondrijden: parkeren op het fietspad, prostitueebezoek tijdens de dienst, louche deals met depannagefirma's die fout geparkeerde auto's komen ophalen (waarachter de georganiseerde misdaad schuilt), racistisch gedrag, enzovoort, enzoverder.
Ja zeg. Alles in Duitsland is gedisciplineerder en efficiënter dan bij ons.
Belgische politie is gewoon een verzameling crapuul.
Oud 2 juni 2012, 12:54   #59
Восход-1
Banneling

Standaard

Is de Belgische politie eigenlijk altijd vadsig, corrupt en incompetent geweest, of is dit een relatief recent fenomeen?

In Finland dient men de legerdienst te hebben voltooid om deel te mogen nemen aan de politieproeven. De Finse ordediensten zijn dan ook bekend voor hun competentie.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 12:58   #60
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zeg. Alles in Duitsland is gedisciplineerder en efficiënter dan bij ons.
Belgische politie is gewoon een verzameling crapuul.
Ik denk er al een tijdje over na, in België een politieke partij op te richten die de aansluiting bij Duitsland bepleit. Magnette heeft het aangedurft om dit officieel te bepleiten; toen kreeg hij natuurlijk het hele land over zich heen en deed hij het af als een grap.

Wie doet er mee met de Aansluitingspartij?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be