Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2012, 17:32   #461
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je hebbt nogal pretentie om aan te geven dat anderen zouden moeten 'leren' en jij blijkbaar niet!
yep. En ik geneer me er hoegenaamd niet om!

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 17:32   #462
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je hebbt nogal pretentie om aan te geven dat anderen zouden moeten 'leren' en jij blijkbaar niet!
Ah neen, styllos visie is de enige echte waarheid.
Oud 3 juni 2012, 17:34   #463
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ah neen, styllos visie is de enige echte waarheid.
Neen, dat niet. Maar styllos visie is tenminste goed beredeneerd en bedacht. Nu gij
Oud 3 juni 2012, 17:37   #464
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Neen, dat niet. Maar styllos visie is tenminste goed beredeneerd en bedacht. Nu gij
Je, zeer goed beredeneerd.

"Hasbara-agenten van repliek dienen", "ik ken uw soort", "slimpie".

Oud 3 juni 2012, 17:38   #465
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en vanwaar haal je dat Pakistan niet kapitalistisch is? Het is niet omdat ze moslims zijn daar, dat ze niet kapitalistisch zijn hé

slimpie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
...Op de beelden lijkt het net alsof mannen en vrouwen met elkaar dansen, iets wat streng verboden is volgens de tribale codes die in het gebied gelden...

Het plegen van eremoorden of het oproepen daartoe is verboden in Pakistan. Volgens de mensenrechtencommissie van Pakistan zijn er vorig jaar echter zeker 943 vrouwen en meisjes vermoord omdat ze de familie-eer zouden hebben geschonden.
In Pakistan is er inderdaad kapitalisme, en daar zijn die eremoorden verboden. In dat tribale gebied waar executie de straf is voor dansen met het andere geslacht denk ik niet dat er veel kapitalisme is. Daar regeert de theocratie. Hetgeen jij blijkbaar zo fijn vindt in Molenbeek.
Oud 3 juni 2012, 17:44   #466
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je, zeer goed beredeneerd.

"Hasbara-agenten van repliek dienen", "ik ken uw soort", "slimpie".

Ik zeg nu al een hele tijd dat die ganse boerka verbod in feite een valse discussie is.

Wat vrouwen echt zou helpen, is een degelijke positie op de arbeidsmarkt, inspanningen vanuit de maatschappij om hen de taal (of andere beroepsvaardigheden) te leren, een degelijk loon, wetten die vrouwen toelaten en werkende vrouw te zijn en moeder te zijn...

Deze dingen zou de vrouwen beter helpen dan een boerka verbod, te meer omdat in gans Belgie slechts enkele tientallen boerka dragers zijn hé.

En hierop is nog altijd geen fatsoenlijk antwoord op gekomen.

Wat wil je dat ik dan zeg, slimpie
Oud 3 juni 2012, 17:47   #467
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Pakistan is er inderdaad kapitalisme, en daar zijn die eremoorden verboden. In dat tribale gebied waar executie de straf is voor dansen met het andere geslacht denk ik niet dat er veel kapitalisme is. Daar regeert de theocratie. Hetgeen jij blijkbaar zo fijn vindt in Molenbeek.
Nee, en wat is er dan in die tribale gebieden? ruilhandel? feodalisme?

Het is daar even kapitalistisch als het centrum van New York.

Het is niet omdat hun cultuur heel anders is, dat ze opeens ook niet kapitalistisch zijn hé. Dat mollahs er meer noten op hun zang hebben, verandert er niks aan.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 3 juni 2012 om 17:48.
Oud 3 juni 2012, 17:47   #468
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg nu al een hele tijd dat die ganse boerka verbod in feite een valse discussie is.

Wat vrouwen echt zou helpen, is een degelijke positie op de arbeidsmarkt, inspanningen vanuit de maatschappij om hen de taal (of andere beroepsvaardigheden) te leren, een degelijk loon, wetten die vrouwen toelaten en werkende vrouw te zijn en moeder te zijn...

Deze dingen zou de vrouwen beter helpen dan een boerka verbod, te meer omdat in gans Belgie slechts enkele tientallen boerka dragers zijn hé.

En hierop is nog altijd geen fatsoenlijk antwoord op gekomen.

Wat wil je dat ik dan zeg, slimpie
Punten waarmee ik akkoord ga, maar deze discussie is over het boerkaverbod. Wil je discussiëren over de punten die jij aanhaalt maak dan een eigen topic.

En die arrogante slimpie mag je achterwege laten.
Oud 3 juni 2012, 17:51   #469
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Punten waarmee ik akkoord ga, maar deze discussie is over het boerkaverbod. Wil je discussiëren over de punten die jij aanhaalt maak dan een eigen topic.

En die arrogante slimpie mag je achterwege laten.
slimpie, waarom zou een discussie over emancipatie van de vrouwen slechts mogen gaan over die enkele meters stof dat men pleegt boerka te noemen?

Waarom mag ik die discussie niet opentrekken door op de sociaal economische zijde van het verhaal te wijzen?

Omdat dit misschien de echte vinger op de zere wonde is?
Omdat jij en uw geestesgenoten er misschien geen antwoord op hebben?
Oud 3 juni 2012, 18:06   #470
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik ben bijzonder geschokt dat sommige mensen zeer hoge prijzen overhebben voor het betuttelen en zo fijnstampen van onze eigen verworven rechten en cultuur, namelijk het recht op vrijheid, het recht op veiligheid, het recht op fysieke integriteit, het recht op leven, ... dat de argumenten zodanig zijn dat men hier zelfs, en plein public, begint te vertellen dat vrouwen zèlf verkrachting zouden uitlokken (???) door hun "onzeker" gedrag.
Dit is werkelijk zum kotsen. Durf het maar eens een vrouw gaan vertellen, dat ze het heeft uitgelokt, geprovoceerd.
Ik ben zeer blij dat de verdedigers van de Islam en de ondergang van onze cultuur hierdoor hun ware aard hebben laten zien. Terwijl ze pleiten voor de bedekking van een ander, valt hun laatste masker volledig af ...

En ik vertel je één ding, hoe rechter je rug, hoe harder je hakken klinken, hoe hoger je je hoofd heft, hoe zwaarder je make-up en hoe zelfzekerder en trotser je overkomt, hoe meer hordes allochtone mannen je achter je aan krijgt... Daar kunnen ze namelijk niet tegen. In de café's en disco's en in het openbaar is het om je te verleiden en zoeken ze contact. In wijken waar zij de meerderheid zijn, is het om te laten zien wie hier de baas is en van wie het territorium is: van hun. In hun ogen. Zéker voor een vrouw, laat staan een niet-Moslima, zal men nooit of te nimmer een greintje respect opbrengen. Dat wordt die gasten nu eenmaal met de paplepel ingelepeld. Ze denken dat dit goed en normaal is. Het is verdorie een deel van hun cultuur en religie.

Terwijl slachtofferhulp en allerlei andere organisaties en instanties en slachtoffers allicht van hun stoel donderen, zich verslikken in hun koffie, ... bij het lezen van zulke onzin, wil ik toch graag even terugkomen op hetgeen wat ik hier heb aangekaart, namelijk:

Citaat:
BRUSSEL - In grote delen van Brussel, waar veel allochtonen wonen, verdwijnen vrouwen meer en meer uit het straatbeeld. Dat is het geval in Brussel-stad tegenover het Zuidstation, maar ook in wijken van Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Joost en Anderlecht.
Citaat:
Vrouwen willen of durven er de straat niet meer op, omdat ze worden lastiggevallen door jonge allochtonen, meestal van Marokkaanse origine. Dat zegt de Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Brigitte Grouwels. "Vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer. Het volstaat dat ze modieus gekleed zijn met smalle bloesjes en een streepje blote buik. Sommige autochtone vrouwen zetten nu iets op hun hoofd als ze buitenkomen, omdat ze dan niet meer worden lastiggevallen. Moslimmeisjes doen dat ook. Andere vrouwen trekken weg uit de wijk", aldus Grouwels. De staatssecretaris wil hier een einde aan maken. "We streven naar een actieplan dat vrouwenorganisaties ondersteunt." (svr)

Artikel dateert uit 2005 !!!

Een reactie hierop op een Marokkaans forum:
Wat gebeurt er met de zelfverzekerde dames?

Citaat:
Klopt, een vriendin van ons heeft laatst al klappen gehad omdat ze het lef had om een weerwoord te hebben. Gelukkig heeft ze haar belager een flinke klap op z'n neus kunnen verkopen zodat hij er vandoor ging. Mijn eigen vriendin heeft sinds ze in Brussel woont ook een fikse hekel aan marokkanen gekregen aangezien ze op het moment dat ze zonder mij over straat gaat te pas en te onpas lastig wordt gevallen. Jammer dat ze een hekel heeft gekregen aan Marokkanen.
...

[quote]Nee daar heb ik teveel zelfrespect voor.. zo zou ik ook niet in wassenaar lopen.. m.a.w. reacties lok je zelf uit.. je hebt overal kwajongens, het is de kunst ze gewoon te negeren.. dan houden ze van zelf op... Ik keur niet goed wat ze doen, maar men moet niet overdrijven met het te bagtaliseren [quote]

Citaat:
wat?!: Aha, dus toen ik met de kinderwagen nog liep in ontzettende hitte in een leuk zomerjurkje die tot net onder de knie kwam(dus geen overdreven sexy gedoe) heb ik het zelf uitgelokt om voor hoe.r uitgescholden te worden en dat er voor mijn voeten getuft werd? En toen ik als jong meisje aan het zwemmen was lokte ik het uit om vast gezet te worden in een hoek en betast te worden(goden zijn gedankt zag een andere marokkaanse jongen dat en die heeft het gestopt en een oogje in het zeil gehouden verder)? En toen mijn nichtje ging zwemmen lokte ze het ook uit om zo in het voorbij gaan vol in haar kruis gegrepen te worden waardoor ze huilend thuis kwam? Moet ik nog even doorgaan want dat kan hoor en heel lang ook.... Dit probleem speeld al heel erg lang en als meid met blonde haren en blauwe ogen heb je daar gewoon meer last van.
...

Citaat:
Ik ben niet gekleed als hoe.r, mag toch wel in de zomer een zomerjurkje aanhebben die tot net over de knie rijkt, daar is niets hoerig.s aan hoor, gewoon een net, loshangend jurkje zonder dat mijn borsten eruit puilen, billen er strak in gehult zijn of wat dan ook.... Nog even zeg en ik moet in eskimopak met helm over straat omdat je anders kan zien dat ik een vrouw ben en dat is reden genoeg om lastig te vallen. Het gebeurt ook als je in spijkerbroek en trui loopt hoor, je moet alleen blank zijn en vrouw zijn en vooral geen man bij je hebben. En dan moeten wij nederlandse dames maar niet meer gaan zwemmen, want oei een badpak, onfatsoenlijk hoor!!! Het gaat er gewoon om dat er een groep is die alles wat geen hoofddoek draagt als hoe.r ziet en het maakt niet uit wat je aan hebt. Dit gebeurt al jaren en jaren en ik ken geen enkele nederlandse meid die hier niet mee te maken heeft gehad en dan zou het allemaal aan hun liggen, kom op zeg, haal je hoofd eens uit het zand

Een hele tijd geleden is dit opnieuw zeer uitgebreid bediscussieerd geweest in diverse Vlaamse kranten. Ook in de standaard stonden toen zeer hevige reacties van lezers, terwijl men in het algemeen verondersteld dat deze een hoger publiek aanspreken en de reacties dus van gelijkaardig niveau zijn... "Enig niveau" werd reeds lang gelijkgesteld met politiek correct, verdraagzaam gedrag tegenover mensen die je cultuur komen kapotmaken omdat ze zo onverdraagzaam zijn en multiculturaliteit aanbidden. Dat idee fixe viel toen om ... Niet lang daarna werd duidelijk dat ook in de bureaucratie, in de vertegenwoordigers van onze rechtstaat, bij de magistratuur, in de geneeskundige wereld en bij politici op de meest hoge niveaus duidelijk geworden was dat de multicul mislukt was ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 juni 2012 om 18:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 18:10   #471
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben bijzonder geschokt dat sommige mensen zeer hoge prijzen overhebben voor het betuttelen en zo fijnstampen van onze eigen verworven rechten en cultuur, namelijk het recht op vrijheid, het recht op veiligheid, het recht op fysieke integriteit, het recht op leven, ... dat de argumenten zodanig zijn dat men hier zelfs, en plein public, begint te vertellen dat vrouwen zèlf verkrachting zouden uitlokken (???) door hun "onzeker" gedrag.
Dit is werkelijk zum kotsen. Durf het maar eens een vrouw gaan vertellen, dat ze het heeft uitgelokt, geprovoceerd.
Ik ben zeer blij dat de verdedigers van de Islam en de ondergang van onze cultuur hierdoor hun ware aard hebben laten zien. Terwijl ze pleiten voor de bedekking van een ander, valt hun laatste masker volledig af ...

En ik vertel je één ding, hoe rechter je rug, hoe harder je hakken klinken, hoe hoger je je hoofd heft, hoe zwaarder je make-up en hoe zelfzekerder en trotser je overkomt, hoe meer hordes allochtone mannen je achter je aan krijgt... Daar kunnen ze namelijk niet tegen. In de café's en disco's en in het openbaar is het om je te verleiden en zoeken ze contact. In wijken waar zij de meerderheid zijn, is het om te laten zien wie hier de baas is en van wie het territorium is: van hun. In hun ogen. Zéker voor een vrouw, laat staan een niet-Moslima, zal men nooit of te nimmer een greintje respect opbrengen. Dat wordt die gasten nu eenmaal met de paplepel ingelepeld. Ze denken dat dit goed en normaal is. Het is verdorie een deel van hun cultuur en religie.

Terwijl slachtofferhulp en allerlei andere organisaties en instanties en slachtoffers allicht van hun stoel donderen, zich verslikken in hun koffie, ... bij het lezen van zulke onzin, wil ik toch graag even terugkomen op hetgeen wat ik hier heb aangekaart, namelijk:

Artikel dateert uit 2005 !!!
Een hele tijd geleden is dit opnieuw zeer uitgebreid bediscussieerd geweest in diverse Vlaamse kranten. Ook in de standaard stonden toen zeer hevige reacties van lezers, terwijl men in het algemeen verondersteld dat deze een hoger publiek aanspreken en de reacties dus van gelijkaardig niveau zijn... "Enig niveau" werd reeds lang gelijkgesteld met politiek correct, verdraagzaam gedrag tegenover mensen die je cultuur komen kapotmaken omdat ze zo onverdraagzaam zijn en multiculturaliteit aanbidden. Dat idee fixe viel toen om ... Niet lang daarna werd duidelijk dat ook in de bureaucratie, in de vertegenwoordigers van onze rechtstaat, bij de magistratuur, in de geneeskundige wereld en bij politici op de meest hoge niveaus duidelijk geworden was dat de multicul mislukt was ...
Volledig mee eens en een zeer goede reactie.
Integriteit van een vrouw, maar in principe ook van de man.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 18:14   #472
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

misdadigers bedekken hun gezicht, geen probleem, behandelen als misdadigers en afschieten die handel.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 18:17   #473
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hela hela, wel correct blijven hé, groentje.

De persoon die die begon over 'onzeker gedrag' en 'uitlokking' was in het verste verte niet mee in de discussie. Ik heb hem niks horen zeggen over boerkaverbod, noch in het een, noch in de andere richting. Ook niet over de Islam en de Westerse wereld.

Waarover hij begonnen is, is gewoonweg zijn eigen discussie dat op een zijspoor is ontstaan.

Begin dus vooral niet voor te stellen alsof hij tegenstander is van het boerka verbod of dat alle tegenstanders hetzelfde denken als hem.

Intellectueel eerlijk blijven of je wordt zo buiten gekegeld uit de discussie.

edit: bovendien is het ook niet correct om de tegenstanders van een boerka verbod gelijk te stellen als "verdediger van de Islam" en "tegenstander van de westerse cultuur". Jij ziet ze vliegen.

Er is helemaal geen masker afgevallen. Jij hebt alleen getoond dat je niet goed begrijpend lezen kan.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 3 juni 2012 om 18:20.
Oud 3 juni 2012, 18:23   #474
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hela hela, wel correct blijven hé, groentje.

De persoon die die begon over 'onzeker gedrag' en 'uitlokking' was in het verste verte niet mee in de discussie. Ik heb hem niks horen zeggen over boerkaverbod, noch in het een, noch in de andere richting. Ook niet over de Islam en de Westerse wereld.

Waarover hij begonnen is, is gewoonweg zijn eigen discussie dat op een zijspoor is ontstaan.

Begin dus vooral niet voor te stellen alsof hij tegenstander is van het boerka verbod of dat alle tegenstanders hetzelfde denken als hem.

Intellectueel eerlijk blijven of je wordt zo buiten gekegeld uit de discussie.

edit: bovendien is het ook niet correct om de tegenstanders van een boerka verbod gelijk te stellen als "verdediger van de Islam" en "tegenstander van de westerse cultuur". Jij ziet ze vliegen.
Oh meneer is moderator?

Dan is goed opletten extra belangrijk.

Niets-che heeft haar standpunt immers zeer duidelijk gemaakt in deze discussie.

In ieder geval geven mensen die dit standpunt aanhangen iets te veel bloot over zichzelf wat mij betreft. Bv. over hun denkwijze over vrouwen en de rechten van de vrouw... Iemand die vrouwenrechten niet hoog in het vaandel draagt, zal het ook wel niet erg vinden dat vrouwen onder een doek moeten verstopt worden denk ik zo, niet?
Oud 3 juni 2012, 18:25   #475
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
misdadigers bedekken hun gezicht, geen probleem, behandelen als misdadigers en afschieten die handel.
schoolvoorbeeld van infantiel denken:

de slechterik heeft een pistool ==> alle pistooldragers zijn slechterikken

Weet je, bij het ouder worden, wanneer men dus logisch begint na te denken, begint men in te zien dat de wereld niet zo zwart wit is, en dat er wel meer nuance aan de dag gelegd mag worden.

Maar blijkbaar ben je blijven haken in die infantiele fase van de menselijke ontwikkeling

Oud 3 juni 2012, 18:26   #476
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slimpie, waarom zou een discussie over emancipatie van de vrouwen slechts mogen gaan over die enkele meters stof dat men pleegt boerka te noemen?

Waarom mag ik die discussie niet opentrekken door op de sociaal economische zijde van het verhaal te wijzen?

Omdat dit misschien de echte vinger op de zere wonde is?
Omdat jij en uw geestesgenoten er misschien geen antwoord op hebben?
Het gaat hier over de rellen in Molenbeek n.a.v. de arrestatie van een boerka-dragende moslima.

Al de rest heeft er niets mee te maken. Gelieve je vanaf nu te richten op het eigenlijke onderwerp, tenminste als je daar toe in staat bent.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 18:26   #477
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Niet akkoord...wegens niet efficiënt en niet pedagogisch.
Honderd uren gemeenschapsdienst voor de vrouw in kwestie én tweehonderd voor de man of bij abstentie de vader of bij abstentie de broer(s) van de misdadigster....
Gemeenschapsdienst met reklasseringsofficier...niet komen = opgepakt worden en in een gesloten werkkamp werken tot er een som van 5000,00€ is gegenereerd voor de slachtoffers van vrouwenmishandeling/vluchthuizen.
Oud 3 juni 2012, 18:27   #478
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oh meneer is moderator?

Niets-che heeft haar standpunt immers zeer duidelijk gemaakt in deze discussie.

In ieder geval geven mensen die dit standpunt aanhangen iets te veel bloot over zichzelf wat mij betreft. Bv. over hun denkwijze over vrouwen en de rechten van de vrouw... Iemand die vrouwenrechten niet hoog in het vaandel draagt, zal het ook wel niet erg vinden dat vrouwen onder een doek moeten verstopt worden denk ik zo, niet?
onzin.

Ik zeg net dat de mensen die werkelijk begaan zijn met de vrouwenrechten, eerst en vooral moeten beginnen met het kijken naar de sociaal economische zijde van het verhaal omdat daar de echte oplossingen zitten. En niet het gepalaver over een paar meter stof en doeken.
Oud 3 juni 2012, 18:29   #479
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ben jij nu werkelijk zo verzuurd, of is dit allemaal gespeeld?
wat is er verzuurd aan als men als vrouw niet meer normaal over straat kan lopen?
Jij hebt dat nog nooit moeten ondervinden zeker?

och ja, dat is waar, dan moeten we maar in een andere straat/buurt/dorp/stad/land lopen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 juni 2012 om 18:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 18:30   #480
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oh meneer is moderator?

nee ik ben geen moderator. ik bedoelde dat je zo geen discussie kunt blijven voeren als je intellectueel oneerlijk begint te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be