Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2012, 11:14   #301
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

'concertatie
heeft geen uitgebreide woordinformatie.
Het woord komt ook niet voor in de woordenlijsten die zijn goedgekeurd door de Taalunie.'

Machelen is vlaams gebied en hoeft dus geen rekening meer te houden met Brussel (brussel heeft zich trouwens afgescheurd en het scheelt ni veel of ze verkiezen daar een president om nog een postje bij te kweken)
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 13:08   #302
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De zaak moet niet politico-emotioneel opgelost worden maar op de wijze zoals de Minister momenteel doet...correct volgens de procedures....Overigens,gezien verschillende partijen blijkbaar gaan uithuilen bij de Raad van State zullen we op die correctheid nog een kontrole krijgen...

Ondertussen kan al eens nagedacht worden wat men eventueel gaat doen na Uplace....want de tijd is tegen dergelijke "malls" die eigenlijk "nergens" liggen.....temeer daar in de directe omgeving er nog meerdere van die construkties zullen komen...te beginnen op de Heizel...Als het Brussels Gewest dat allemaal goed aanpakt zullen zij een onverslaanbaar pakket samenstellen..de kans is aan hen!

Uplace komt op een "brown" field,als het dus in de soep draait is dat eigenlijk niet erg.

Wat de eventuele gewenste uitbreiding van het openbaar vervoer betreft...Dat is een KANS..gezien dat openbaar vervoer in de rand sowiezo aanzienlijk verbeterd moet worden.Overigens,de klanten van UPlace gaan toch niet met de bus komen.....zich niet haasten dus en de goede dingen doen ,niet teveel op de niet bestaande UPlace-busreiziger gericht ...

Wat al die kleine en middelgrote steden (ik denk aan Vilvoorde) betreft die denken te zullen benadeeld worden....komaan.....zelfs zonder Uplace zijn jullie reddeloos verloren...Ofwel is men een stad met een rijk historisch erfgoed waarrond men een bijna onverslaanbaar pakket kan bouwen,ofwel is men een verlepte industriestad die zich beter zou richten op WOONstad,en daartoe genadeloos de JCB wil inzetten,eerder dan de illusie van allemaal tegelijk "shopping-stad" (zonder inwoners) te willen worden....

Laat UPlace op zichzelf kapot gaan

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2012 om 13:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 14:00   #303
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

brussel is een verkeersknoop geworden;
laat de brusselaars die er om 8u rondtuffen maar die boodschap evengoed om 10u kunnen doen thuisblijven tijdens de ochtendspits en er is 10% minder verkeer tijdens de ochtendspits
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 16:12   #304
born2bewild
Banneling

Standaard

De oude dwaas uit Leuven is toch maar mooi op zijn plaats gezet
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 16:26   #305
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Reden te meer om er geen Vlaams, maar een Brabants probleem van te maken ! Hoe durven ze die beslissing te nemen zonder concertatie met Brussel en de rest van Brabant?
Waartoe? Heeft Rijsel ooit met Vlaanderen overlegd over de implanting van de Auchan hypermarkt in Roncq, vlak bij de Avenue De Flandres dan nog?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:11   #306
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik heb lang over het Uplace project nagedacht, en ik moet toegeven dat ik eerder tegen ben.
Ondernemerschap is inderdaad iets wat aangemoedigd moet worden, maar ik zie geen toekomst in zulke shoppingcentra.
Ze zijn schreeuwlelijk, genereren weinig waardevolle jobs (met alle respect voor winkeljuffrouwen) en zorgen gegarandeerd voor verkeers- en milieuhinder.
Ik zie eerder heil in het verfraaien van stadscentra en het ondersteunen van kleine zelfstandigen, de lokale horeca.(Goede voorbeelden: Leuven, Lier, Mechelen, Hasselt,...)
Voor mij persoonlijk is er niets zo onpersoonlijks en onaangenaams om door anonieme zombies die op automatische piloot werken in kunstmatig licht bediend te worden...

Als een ondernemer dan toch wenst door te zetten, vind ik niet dat de overheid daar enige euro tegenover moet zetten.

De regio Vilvoorde zou er enkel nog troostelozer door worden...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2012 om 19:12.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:15   #307
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb lang over het Uplace project nagedacht, en ik moet toegeven dat ik eerder tegen ben.
Ondernemerschap is inderdaad iets wat aangemoedigd moet worden, maar ik zie geen toekomst in zulke shoppingcentra.
Ze zijn schreeuwlelijk, genereren weinig waardevolle jobs (met alle respect voor winkeljuffrouwen) en zorgen gegarandeerd voor verkeers- en milieuhinder.
Ik zie eerder heil in het verfraaien van stadscentra en het ondersteunen van kleine zelfstandigen, de lokale horeca.(Goede voorbeelden: Leuven, Lier, Mechelen, Hasselt,...)
Voor mij persoonlijk is er niets zo onpersoonlijks en onaangenaams om door anonieme zombies die op automatische piloot werken in kunstmatig licht bediend te worden...

Als een ondernemer dan toch wenst door te zetten, vind ik niet dat de overheid daar enige euro tegenover moet zetten.

*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 12 juni 2012 om 09:28.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:16   #308
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of hoe een O-Vld-slaafje Sanderke na-papegaait!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:18   #309
Another Jack
Banneling

Standaard

Eigenlijk ben ik heel curieus naar goede argumenten pro...
Ik ga de kleine "ontbannen".
Zeg eens kleine, waarom vind jij dat Uplace de steun van de Vlaamse overheid verdient?
Oud 3 juni 2012, 19:19   #310
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik hier het Open-VLD standpunt verdedig.
In tegendeel.
Slecht ingelicht of uit de duim gezogen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2012 om 19:20.
Oud 3 juni 2012, 19:29   #311
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik hier het Open-VLD standpunt verdedig.
In tegendeel.
Slecht ingelicht of uit de duim gezogen.
Kranten lezen of tv-nieuws kijken, Jackie! Maar dat had je natuurlijjk al gedaan.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 3 juni 2012, 19:35   #312
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kranten lezen of tv-nieuws kijken, Jackie! Maar dat had je natuurlijjk al gedaan.
Kijk vriend.
Ik discussieer hier in eigen naam. Ik probeer een debat aan te gaan.
Ik geloof dat er nog liberalen zijn die het project in twijfel trekken...
Patricia Ceyssens bvb.(Open VLD dacht ik...) is een enorme hevige fan van het Uplace-project.

Kunnen we misschien echt over discussiëren of ga je de zielige clown blijven uithangen?

Ik herhaal: wat voor positiefs zie jij in het Uplace project?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2012 om 19:37.
Oud 3 juni 2012, 19:37   #313
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Kijk vriend.
Ik discussieer hier in eigen naam. Ik probeer een debat aan te gaan.
Ik geloof dat er nog liberalen zijn die het project in twijfel trekken...
Patricia Ceyssens (Open VLD dacht ik...) is een enorme hevige fan van het Uplace-project.

Kunnen we misschien echt over discussiëren of ga je de zielige clown blijven uithangen?

Ik herhaal: wat voor positiefs zie jij in het Uplace project?
Dat noem jij discussiëren?

Citaat:
Oud 3 juni 2012, 19:38   #314
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ben ik heel curieus naar goede argumenten pro...
Ik ga de kleine "ontbannen".
Zeg eens kleine, waarom vind jij dat Uplace de steun van de Vlaamse overheid verdient?
Uplace verdient evenveel of even weinig steun van de Vlaamse overheid, dan pakweg de makro, een ikea, of een colruyt enerzijds, en anderzijds een lokale kruidenier, verfwinkel, drogist of naaiwinkel. (tjeef De Crem heeft lang getracht tegen te houden dat er een Colruyt kwam in Aalter, om de kleine middenstand te 'beschermen'. De mensen van Aalter moesten maar naar duurdere lokale kleine winkels gaan, want 'dat is toch zoveel beter voor hen'. ...)

Met dat verschil: de brownfield kon onmogelijk gesaneerd worden zonder de financiële hulp van een privé-partner.
Triest !! In het land met de hoogste belastingen, kan de rijkste deelstaat niet eens een paar ha proper krijgen met eigen middelen ....

Bemerk daarbij dat voor de mobiliteit er amper geld op tafel gelegd moet worden. De Woluwelaan moet sowieso aangepakt worden, net als de ganse ontsluiting van de noordrand rond Brussel ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 19:46   #315
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uplace verdient evenveel of even weinig steun van de Vlaamse overheid, dan pakweg de makro, een ikea, of een colruyt enerzijds, en anderzijds een lokale kruidenier, verfwinkel, drogist of naaiwinkel. (tjeef De Crem heeft lang getracht tegen te houden dat er een Colruyt kwam in Aalter, om de kleine middenstand te 'beschermen'. De mensen van Aalter moesten maar naar duurdere lokale kleine winkels gaan, want 'dat is toch zoveel beter voor hen'. ...)

Met dat verschil: de brownfield kon onmogelijk gesaneerd worden zonder de financiële hulp van een privé-partner.
Triest !! In het land met de hoogste belastingen, kan de rijkste deelstaat niet eens een paar ha proper krijgen met eigen middelen ....

Bemerk daarbij dat voor de mobiliteit er amper geld op tafel gelegd moet worden. De Woluwelaan moet sowieso aangepakt worden, net als de ganse ontsluiting van de noordrand rond Brussel ...
Ik vrees toch dat de lokale middenstander daar eens goed mee zal lachen.
Uplace wordt hier toch wel duidelijk meer gepamperd dan de gemiddelde winkelier...
Oud 3 juni 2012, 19:47   #316
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanval 1.
Oud 3 juni 2012, 19:47   #317
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nummer 2.
Daarom dat ik je een zielige clown noem.
Oud 3 juni 2012, 19:48   #318
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik vrees toch dat de lokale middenstander daar eens goed mee zal lachen.
Uplace wordt hier toch wel duidelijk meer gepamperd dan de gemiddelde winkelier...
Natuurlijk mogen er enkele kilometers verder wel nog twee grotere projecten komen... in Brussel dan. Daar hoor je de groenen bijvoorbeeld niet over kankeren want die zitten dan wel in de (Brusselse) regering die daarvoor een vergunning gaf

Citaat:
Oud 3 juni 2012, 19:50   #319
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mogen er enkele kilometers verder wel nog twee grotere projecten komen... in Brussel dan. Daar hoor je de groenen bijvoorbeeld niet over kankeren want die zitten dan wel in de (Brusselse) regering die daarvoor een vergunning gaf
Ik ben daar evengoed tegen.
Ik had echter gehoop dat we in staat zouden zijn écht aan innovatieve stadsverniewing te doen in plaats van muffe jaren '80-projecten op te warmen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2012 om 19:52.
Oud 3 juni 2012, 19:51   #320
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Nummer 2.
Daarom dat ik je een zielige clown noem.
Ga je WEER RD'en, Jackie?
Vergeet dan ook niet je 'zielige clown' als PA te melden, hé? Het zou anders te hypocriet zijn.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be