![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of blijf jij dan de komst van de vijand afwachten zeurend over je gebrek aan het nieuwste oorlogstuig?
![]() |
![]() |
#1042 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#1043 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou u niet beter de boeken toedoen en u met iets of iemand bezighouden dat wél de moeite waard is?
![]() |
![]() |
#1044 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het dan ook eens met uw laatste paragraaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt er je één voorbeeld te binnen waarbij Vlaanderen zich binnen België als een meerderheid heeft gedragen? Die legendarische BHV-stemming van enkele jaren terug misschien? (waarna we sneller dan onze schaduw weer onze kak ingetrokken hebben). Citaat:
Daarom geloof ik ook nog niet in het Senelle-scenario noch in onafhankelijkheid tout court. De noodzakelijke middelen zijn er gewoon niet voor aanwezig. De mentale overstap van geslagen minderheid naar zelfbewuste, doelgerichte meerderheid is onontbeerlijk alvorens er wat dan ook kan gebeuren. De N-VA heeft deze evolutie de jongste jaren in een stroomversnelling gebracht, maar we zijn de drempel nog niet over. Ook de N-VA denkt en voelt nog te vaak als een minderheid. Een positief teken was dan weer de recente uitspraak dat de GW maar even moest opzij geschoven worden om de Vlaamse eisen te verwezenlijken: dat was heel even denken als een meerderheid.
![]() |
![]() |
#1046 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() - om daar verandering in proberen te brengen? - omdat ik het mijn plicht vind? - omdat ik mijn volk graag zie? - omdat ik niet tegen onrechtvaardigheid kan? - omdat ik kots op aan anti-democratie? - omdat ik kompassie heb met mijn volk? - omdat ik medelijden heb met de armen en achtergestelden in deze geplunderde staat? - omdat ik schijt heb aan de collaborateurs die deze puinhoop hebben veroorzaakt? - omdat ik kots op diezelfde collaborateurs die nu grof geld willen verdienen aan de zogezegde "relance"? BTW E...bent u het niet eens met de vaststelling dat wij ons al 180 jaar op de meest antidemocratische wijze laten droogneuken? Citaat:
![]() Is dat de reden waarom de NVA van een fiere Vlaams Nationalistische formatie is verworden tot een dociele B-confederalistische partij? Ik persoonlijk denk het wel hoor....het discours van de NVA'ers hier heeft de afgelopen maanden inderdaad een hoog.."ach we kunnen er niets aan doen dus zullen we maar meespelen hé" - gehalte... edit: nogal wiedes zeg dat Superstaaf vandaag de dag zo in zijn nopjes is met de ontwikkelingen binnen de NVA...tjonge tjonge...zal die effe opgelucht zijn zeg...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 juni 2012 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vreemd, zeer vreemd... Citaat:
Maar de link met uw bewering dat "ons volk het niet verdient" is me compleet onduidelijk.
![]() |
![]() |
#1048 | |
|
![]() Citaat:
Dat de zogeheten grendels alleen dienen om de rechten van de Franstaligen te vrijwaren is één van de grootste Vlaams-nationalistische mythen, ze kunnen namelijk ook gebruikt worden om de rechten van de Vlamingen (bijvoorbeeld in de Brusselse rand) te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat u er van uit dat men in dit land met een grondwet zonder zonder speciale grendelmeerderheden een 2/3 meerderheid zou kunnen vinden om bijvoorbeeld de taalwetten of het huidige nep-federalisme af te schaffen. Dat laatste betwijfel ik ten sterkste. Er blijft een groot verschil tussen parasiteren of meeheulen en verraad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een eer dat je je terugkeer (vermoedelijk) begint met een reply op één van mijn berichten. ![]() Wat de inhoud ervan betreft: ik beloof dat ik er eens over nadenk.
![]() |
![]() |
#1051 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() M'n beste fcal: waar ziet u aanduidingen dat wie dan ook van plan zou zijn het Senelle-scenario te volgen? Ik zie zelfs niemand van enige betekenis die het propageert.
Het is voorzeker een interessante denkoefening, maar zouden we ons niet beter focussen op reëel bestaande instrumenten?
![]() |
#1052 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mooie metafoor maar het is net andersom. De grondwettelijke gevangenis met zijn wettelijke bevoordeling van de franstalige bevolkingsgroep veroorzaakt het mentale politieke gevangenisdenken van veel Vlamingen. In een gevangenis ontwikkelt zich een speciale onderdanige en verklikkersmentaliteit onder de aldaar gehuisvesten. Dat heeft men kunnen vaststellen in alle kampen van de goelag en de Nazi concentratiekampen. Daar zijn ettelijke boeken over geschreven. Pas als men weer buiten en vrij is, wordt deze verderfelijke mentaliteit afgeworpen. Het is een illusie te hopen dat het andersom gaat. Daarom kan men beter ontsnappen uit de gevangenis. Niet iedereen zal direct mee willen, maar die worden dan later bevrijd door de ontsnapten. Het Senelle-scenario op het geschikte moment (2014 bij V-partijen meerderheid) is net zo'n uitbraak waardoor men plots in volle vrijheid en op gelijke voet kan gaan onderhandelen. Een onmisbare stap op de weg naar volwassen burgerdom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen slaven kunnen in slavernij gehouden worden. Citaat:
Citaat:
Je kan geen gevangenen bevrijden tegen hun zin, en al zeker niet als ze hun gevangenis als iets doodnormaals en legitiems beschouwen. Citaat:
![]() |
![]() |
#1055 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt, dat een en ander in de partij-denktank, dus binnenkamers tot in het detail (gevolgen, onderhandelingsmethoden, beslissingsboom, conflictbeheersing...) kan bestudeerd en gesimuleerd worden. Een voorbereid man is er twee waard. Vanzelfsprekend blijft dit scenario slechts een werkwijze of de sleutel om uit de bekende grondwetgevangenis te geraken. Van groter belang is een wervende formulering van de politieke doelstelling zijnde het bekomen van een ware democratie in Vlaanderen en België . Iedereen gelijk voor de wet, geen discriminatie meer, geen bevoordeling, tering naar nering enz..., hetgeen bereikbaar wordt door het invoeren van een volwaardig confederalisme op deelstaatbasis. Laatst gewijzigd door fcal : 4 juni 2012 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
A propos: je hoeft geen groot licht te zijn om te zien dat de diagnose die ik van de geschiedenis van mijn volk maak in se reeds een strijdplan inhoudt. Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 juni 2012 om 14:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Overigens, tussen de landen die je opnoemt zitten er maar weinig die echt door een eenzijdige verklaring onafhankelijk zijn geworden, zowel Tsjechoslowakije als de Sovjet-Unie zijn uiteindelijk opgeheven met onderlinge overeenstemming tussen de deelstaten (en in beide gevallen waren er vele duizenden pagina's aan akkoorden nodig om de opdeling te regelen). Zie jij Wallonië en Brussel al instemmen met een voorstel om buiten het Belgische grondwettelijk kader te treden? Denk jij dat Vlaanderen eenzijdig haar voorwaarden kan opleggen aan Wallonië en Brussel? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Beter? Hoegenaamd niet. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 4 juni 2012 om 14:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |