Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 21:17   #321
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er sprak iemand over selectieve blindheid.
Bokkenreyder geef je beter niet te veel aandacht. Er is een tijd geweest dat ik die man goed kon smaken. Zeg me niet waarom, maar sinds de dag dat ik me eens heb uitgesproken over een N-VA standpunt waar ik het niet mee eens ben, kan die man me virtueel villen. Het masker viel toen af. Nog een geluk dat er wel nog N-VA'ers bestaan die van goede wil zijn. Maar hoe meer ik hier lees, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat die mannen een kleine minderheid vormen binnen de partij.
Oud 4 juni 2012, 21:19   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De laffe meute heeft altijd een zondebok nodig: ooit was het de Jood of de Afrikaan, nu zoekt men het in religieuze termen met de moslim.

Ik heb mij altijd gedistancieerd van dat conformisme: et si omnes, ego non.
Wie onbevangen naar invloed en aanvaarding van de verschillende migratiestromen kijkt, stelt vast dat er bij ons een heel grote mate van aanvaarding bestond (en eigenlijk nog bestaat). Als er de laatste jaren een ommekeer waar te nemen valt tegenover de moslims, dan hebben die dat grotendeels aan zichzelf te danken. De generatie moslims die hier indertijd als gastarbeider kwam, was in meerdere opzichten veel sterker verwesterd dan de derde of vierde generatie die met een fanatisme dat hun voorouders vreemd was zich op de islam heeft geworpen als een identitair bepalend gegeven. Islam wordt door die generatie gezien, aangevoeld en ook gebruikt om te reageren tegen het westen. Daarom ook dat de sfeer in het Westen aan het omslaan is. Niet door het Westen, maar door de sociologische verandering onder een jonge generatie.

Ageren tegen iedere vorm van conformisme om te ageren, lijkt me eerder een onvolwassen trekje. In alles redelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:20   #323
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik aanvaard je excuses.
Je hebt mijn medelijden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:20   #324
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bokkenreyder geef je beter niet te veel aandacht. Er is een tijd geweest dat ik die man goed kon smaken. Zeg me niet waarom, maar sinds de dag dat ik me eens heb uitgesproken over een N-VA standpunt waar ik het niet mee eens ben, kan die man me virtueel villen. Het masker viel toen af. Nog een geluk dat er wel nog N-VA'ers bestaan die van goede wil zijn. Maar hoe meer ik hier lees, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat die mannen een kleine minderheid vormen binnen de partij.
Neenee sugar, je hypocrisie in het Bash-the-fascists-incident heeft mij de ogen geopend. Dat is een heel ander verhaal.
En ik denk dat de link naar het filmpje dat ik hier postte je geneert en dat je daarom tegen mij in de aanval gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 juni 2012 om 21:22.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:21   #325
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Daarmee is het filmpje uit mijn vorige post goedgepraat, denk je?
Kijk het verschil tussen ons en hem is dat onze wereld bestaat uit mensen,goede én slechte...

En zijn wereld bestaat uit gelovigen én ongelovigen...

En alléén zijn de gelovigen in zijn perceptie de goeden,en de rest moet zonodig bestreden worden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:21   #326
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee sugar, je hypocrisie in het Bash-the-fascists-incident heeft mij de ogen geopend. Dat is een heel ander verhaal.
Je hebt stilaan door dat het geen moslima is maar een gewone trol?
Oud 4 juni 2012, 21:23   #327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een ongelofelijke onzin van een mens die zichzelf waarschijnlijk mateloos interessant vindt!

Ik heb gisterenavond op een barbecue samen gezeten met een Marokkaanse moslim en zijn ongesluierde, modern geklede en gekapte vrouw.
Hij zat zonder schroom aan een tafel waar alcohol werd gedronken, waar varkensvlees werd gegeten, en waar seksistische moppen werden getapt die gortiger werden naargelang het alcoholniveau steeg.

Hij zat samen met zijn vrouw te lachen, te genieten en in perfect Nederlands met de andere aanwezigen en zijn vrouw te converseren.

Hij dronk Red Bull ipv alcoholische dranken, at geen varkensvlees, en vroeg om zijn zoontje er ook geen te geven.

Hij stelde dat de jongen later zelf de keuze moet maken, maar zolang hij te jong was om dat te doen, deed hij dat voor hem.

Als dat geen gematigde, verdraagzame islamitische gelovige is, weet ik het ook niet meer.

Uw uitspraak is van een ontstellende onnozelheid, een zelfaangemeten intellectualisme van het soort van dertien in een dozijn gespierde tooguitspraken die ieder mens uit zijn botten kan slaan zonder enige vorm van legitimatie te moeten geven.
Op welke punten laat u de toetsing dan gaan om te kunnen spreken over "gematigde moslims"?

Mij verbaast het toch wel, dat gepraat over "gematigde moslims". Hebben we ooit horen spreken over "gematigde katholieken" of "gematigde protestanten", "gematigde anglicanen"...? Neen, toch. Vandaar de vraag.
Oud 4 juni 2012, 21:23   #328
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens. Je deed al voos nog voor jij voor de eerste maal verbannen werd van het forum. Mijn geheugen laat me nooit in de steek als het aankomt op de ontmaskering van bepaalde individuen. Maar geen nood, ook ik aanvaard je excuses!
Oud 4 juni 2012, 21:26   #329
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens. Je deed al voos nog voor jij voor de eerste maal verbannen werd van het forum. Mijn geheugen laat me nooit in de steek als het aankomt op de ontmaskering van bepaalde individuen. Maar geen nood, ook ik aanvaard je excuses!
Ik zou niet weten waarom ik me zou moeten excuseren. Kun je me helpen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:26   #330
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik denk dat de link naar het filmpje dat ik hier postte je geneert en dat je daarom tegen mij in de aanval gaat.
Zij staat bij mij al langer op de negeerlijst...

En het BTF incident bewees vooral mijn gelijk om ze daarop te gooien...

Je moet maar het lef hebben om dan achteraf hier te komen posten nét alsof er niets is gebeurd...
Oud 4 juni 2012, 21:27   #331
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zij staat bij mij al langer op de negeerlijst...

En het BTF incident bewees vooral mijn gelijk om ze daarop te gooien...

Je moet maar het lef hebben om dan achteraf hier te komen posten nét alsof er niets is gebeurd...
BTF-incident?
Oud 4 juni 2012, 21:27   #332
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een Kiko, of een Peter zijn heus geen NVA'ers.
Mag ik nogmaals peilen naar uw mening betreffende de burka?

Is deze volgens u een geviseerd onderdeel van de islam, of is deze een tribale perversie ervan, die specifiek gericht is tegen de open samenleving waarbinnen ook de islam in België zich beweegt?

Ik ben er zelf van overtuigd dat het leeuwedeel van de moslimgemeenschap er dezelfde mening als mij op nahoudt, waarbij de stilzwijgende meerderheid natuurlijk het minste aandacht geniet, maar hoe u er precies over denkt, kan ik nog steeds niet peilen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 4 juni 2012, 21:28   #333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
- Halaleten dat in vraag wordt gesteld. Over kosher eten wordt geen woord gerept, dat terzijde.
- hoofddoekenverbod
- verbod op de boerka
- discriminatie op de werkvloer
- discriminatie binnen het onderwijs
- En nog veel pesterijen gericht naar de moslimgemeenschap.
Jawel, halal wordt inderdaad in vraag gesteld, omdat het schijnbaar volgens de moslims gepaard moet gaan met een element dat wij in onze seculiere wetgeving uitdrukkelijk verwerpen, nl. het onverdoofd slachten.

Er bestaat geen "hoofddoekenverbod". In het openbaar mag iedereen dragen wat hij wil, op voorwaarde dat het gezicht herkenbaar blijft (vandaar dat de nikaab strafbaar wordt gesteld). Er bestaat wel in bepaalde instellingen en organisatie een intern verbod om de neutraliteit ervan te benadrukken en te versterken.

Discriminatie op de werkvloer? 't Centrum is er altijd als de kippen bij als ze een vorm van vermeende discriminatie moet uitspitten. Dus, neen, u fantaseert maar iets bijeen.

Pesterijen? Onbestaande. In België wordt de moslimgemeenschap op een ongelooflijke manier in de watten gelegd. Overheidssubsidies voor godsdienstonderricht, eredienst, religieuze gebouwen, enz.
Oud 4 juni 2012, 21:30   #334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De allochtonen zullen deze pestregels niet blijven pikken.
Er zijn wel nog andere allochtonen dan moslims. Ik zie dan ook niet in waarom een christelijke Surinamer, een Rus of een Bulgaar zich iets zouden aantrekken van de klaagzang die sommige moslims afsteken.
Oud 4 juni 2012, 21:33   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet snel problemen met autochtonen. Ik weet hoe ik met een autochtoon dien om te gaan. Met racisme zal ik irl dan ook niet snel te maken hebben. Komt het eens voor, dan zal mijn wraak zoet zijn. Maar ik zie en hoor dagelijks dat bepaalden zich meer en meer met de moslims gaan bezighouden. De rellen in Molenbeek waren voor mij althans de druppel. Ik heb een bloedhekel aan de shariamannen maar ik zal er alles aandoen om mijn zusters te beschermen en op te komen voor hun rechten. Ook de dames in boerka.
't Einde van je bericht typeert heel mooi de sfeer die er onder moslims heerst, met als gevolg dat de moslimgemeenschap zelf de bruggen met de andere gemeenschappen langzaam maar gestaag aan het opblazen is. Zelfs al is de redelijkheid zoek en viert het extremisme hoogtijd, het wordt stilzwijgend of luidop toch verdedigt omwille van het loutere feit dat het om medemoslims gaat. Een misbegrepen vorm van solidariteit.
Oud 4 juni 2012, 21:33   #336
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op welke punten laat u de toetsing dan gaan om te kunnen spreken over "gematigde moslims"?

Mij verbaast het toch wel, dat gepraat over "gematigde moslims". Hebben we ooit horen spreken over "gematigde katholieken" of "gematigde protestanten", "gematigde anglicanen"...? Neen, toch. Vandaar de vraag.
Het ontbreken van een hoofddoek, het verschijnen als modern gekleed en gekapt koppel, het zonder problemen aanschuiven aan een tafel waar alcohol en varkensvlees worden genuttigd, het totaal gebrek aan verkramping waaraan katholieken ook wel eens willen lijden als er al eens "zwarte school" wordt gehouden door enkele geïntoxiceerden, etc...

Ik weet eigenlijk écht niet, hoe ik het nog duidelijker kan stellen.

Is gematigd dan een verboden woord als het over moslims gaat?

Het is nochtans een gekende term hoor...

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam...-te-stil.dhtml

Oud 4 juni 2012, 21:34   #337
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
BTF-incident?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=170852
Oud 4 juni 2012, 21:35   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het dringt niet door hé? Wij, gematigden worden al jaar en dag over eenzelfde kam geschoren en in het marginaal, extremistisch hoekje gestampt. Wat verwacht je dan eigenlijk van ons? Kallikles heeft gelijk!
Misschien moeten die gematigden dan maar eens uit de kast komen en uitdrukkelijk stelling nemen tegen de extremisten. We moeten evenwel vaststellen dat dit niet of nauwelijks gebeurt. Zelfs bij iets als 09/11 hielden de meesten de lippen stijf op elkaar.

Toch niet verwonderlijk dat de goegemeente jullie op dezelfde hoop veegt? Zelf gezocht. Je oogst slechts wat je gezaagd hebt.
Oud 4 juni 2012, 21:37   #339
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn wel nog andere allochtonen dan moslims. Ik zie dan ook niet in waarom een christelijke Surinamer, een Rus of een Bulgaar zich iets zouden aantrekken van de klaagzang die sommige moslims afsteken.
Ik zou ook de fout niet maken om Sugar als de mainstream moslim te klasseren.
Ik blijf erbij dat het gros zich distantieert van het burka-incident, zoals ook Sugar S4B geen warm hart toedraagt.

Ik heb wel het idee dat Sugar, om welke reden dan ook, zich aangevallen voelt in haar geloof naar aanleiding van het burka-incident.

Dat kan volgens mij alleen maar als je toelaat dat de burka een uithangsbord wordt in de islamitische religie.

Maar dat heb ik nog niet uit haar mond gehoord.

Oud 4 juni 2012, 21:38   #340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het ontbreken van een hoofddoek, het verschijnen als modern gekleed en gekapt koppel, het zonder problemen aanschuiven aan een tafel waar alcohol en varkensvlees worden genuttigd, het totaal gebrek aan verkramping waaraan katholieken ook wel eens willen lijden als er al eens "zwarte school" wordt gehouden door enkele geïntoxiceerden, etc...

Ik weet eigenlijk écht niet, hoe ik het nog duidelijker kan stellen.
Ik zie dat u zich nogal focust op de schemerzone waarin een moslim zich kan begeven, niet op wezenlijke zaken. Waarom is een moslim "gematigd" als hij aan tafel zit waar ook onrein voedsel wordt geserveerd, maar waar hij niet van eet? Waarom legt u de grens daar en niet bijvoorbeeld bij het daadwerkelijk eten van varkensvlees? M.a.w. het echt in vraag stellen van bepaalde elementen in de islam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be