Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 21:38   #341
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een Kiko, of een Peter zijn heus geen NVA'ers.
Dat heb ik nergens beweerd. En eerlijk, het boeit me niet voor welke partij beide heren zijn.

Citaat:
Mag ik nogmaals peilen naar uw mening betreffende de burka?
Jij mag dat.

Citaat:
Is deze volgens u een geviseerd onderdeel van de islam, of is deze een tribale perversie ervan, die specifiek gericht is tegen de open samenleving waarbinnen ook de islam in België zich beweegt?
We verschillen inderdaad niet veel van mening. De hanbalieschool is van opinie dat de traditie die in Mekka gevolgd wordt nu nog altijd dient gevolgt te worden door de moslims. Dat verklaart natuurlijk waarom vrouwen in SA de boerka dragen. De meeste Saoudi-Arabieren volgen de hanbalieten school gevolgd door de Malikieten school. Ikzelf heb respect voor hun rechtsschool en de mening van hun geleerden. Ik echter volg ze niet en vind dat de boerka niet kan gezien worden als verplichting in de islam. De hoofddoeken daarentegen beschouw ik wel als een fard, een verplichting.

Ik vind het jammer dat vrouwen in ons land de boerka dragen en zichzelf van de maatschappij distantiëren. Maar ze kiezen er zelf voor. Het is hun recht om hun te kleden hoe zij willen en om hun leven in te richten hoe zij willen. Ik sta niet achter de boerka maar ik zal wel altijd voor deze vrouwen hun rechten opkomen. Dat doe ik, eerst en vooral omdat het mijn zusters zijn. Het is mijn plicht op te komen voor de onderdrukten. En ja, dames die zelf voor deze kledij kiezen en verplicht worden om afstand te nemen van hun keuze, zijn onderdrukt.

Citaat:
Ik ben er zelf van overtuigd dat het leeuwedeel van de moslimgemeenschap er dezelfde mening als mij op nahoudt, waarbij de stilzwijgende meerderheid natuurlijk het minste aandacht geniet, maar hoe u er precies over denkt, kan ik nog steeds niet peilen.
Dat weet u dan ook weeral.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 juni 2012 om 21:41.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:42   #342
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou ook de fout niet maken om Sugar als de mainstream moslim te klasseren.
Ik blijf erbij dat het gros zich distantieert van het burka-incident, zoals ook Sugar S4B geen warm hart toedraagt.
In uw laatste zin staan twee elementen die u bij elkaar gooit, maar die dat niet hoeven te zijn. Ongetwijfeld zullen flink wat moslims S4B geen warm hart toedragen, maar of ze daarmee geen sympathie zullen voelen voor die vrouw... dat betwijfel ik sterk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:43   #343
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bokkenreyder geef je beter niet te veel aandacht. Er is een tijd geweest dat ik die man goed kon smaken. Zeg me niet waarom, maar sinds de dag dat ik me eens heb uitgesproken over een N-VA standpunt waar ik het niet mee eens ben, kan die man me virtueel villen. Het masker viel toen af. Nog een geluk dat er wel nog N-VA'ers bestaan die van goede wil zijn. Maar hoe meer ik hier lees, hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat die mannen een kleine minderheid vormen binnen de partij.
Niet oordelen over de maatschappij a.h.v. wat een aantal marginale losers op een discussieforum komen vertellen, hé.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:43   #344
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ontbreken van een hoofddoek, het verschijnen als modern gekleed en gekapt koppel, het zonder problemen aanschuiven aan een tafel waar alcohol en varkensvlees worden genuttigd, het totaal gebrek aan verkramping waaraan katholieken ook wel eens willen lijden als er al eens "zwarte school" wordt gehouden door enkele geïntoxiceerden, etc...

Ik weet eigenlijk écht niet, hoe ik het nog duidelijker kan stellen.

Is gematigd dan een verboden woord als het over moslims gaat?

Het is nochtans een gekende term hoor...

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam...-te-stil.dhtml
Ik ken ook wel wat moslims - collega's van op het werk, mensen uit de buurt en vrienden uit Charleroi - die zich zoals het door u beschreven koppel gedragen, en ik zou die eigenlijk ook het liefst 'gematigd' willen noemen, maar blijkbaar stuit dat tegen de borst(en) van de vriendjes van de grammar-nazi's, te weten de lexicon-nazi's

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:45   #345
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zou ook de fout niet maken om Sugar als de mainstream moslim te klasseren.
Ik blijf erbij dat het gros zich distantieert van het burka-incident, zoals ook Sugar S4B geen warm hart toedraagt.

Ik heb wel het idee dat Sugar, om welke reden dan ook, zich aangevallen voelt in haar geloof naar aanleiding van het burka-incident.

Dat kan volgens mij alleen maar als je toelaat dat de burka een uithangsbord wordt in de islamitische religie.

Maar dat heb ik nog niet uit haar mond gehoord.
Ik voel me zeker en vast als vrouw én moslima aangevallen. Het boerkaverbod is een aanval op de vrouwenrechten ondanks het feit dat ik de boerka niet beschouw als een verplichting binnen de religie. Ik heb genoeg van de pestregeltjes. Hopelijk openen nog meer moslims de ogen. Dit moet maar eens een einde kennen.
Oud 4 juni 2012, 21:45   #346
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De allochtonen zullen deze pestregels niet blijven pikken.
En wat dan eigenlijk?

Wie a zegt...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:46   #347
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind het jammer dat vrouwen in ons land de boerka dragen en zichzelf van de maatschappij distantiëren. Maar ze kiezen er zelf voor. Het is hun recht om hun te kleden hoe zij willen en om hun leven in te richten hoe zij willen. Ik sta niet achter de boerka maar ik zal wel altijd voor deze vrouwen hun rechten opkomen. Dat doe ik, eerst en vooral omdat het mijn zusters zijn. Het is mijn plicht op te komen voor de onderdrukten. En ja, dames die zelf voor deze kledij kiezen en verplicht worden om afstand te nemen van hun keuze, zijn onderdrukt.
Uw betoog is heel onsamenhangend. Enerzijds stelt u dat er toch geen dwingende noodzaak is de boerka als verplichtend te aanzien, anderzijds dat het de vrouwen die het dragen in grote mate isoleert... om de dracht ervan toch te verdedigen. Juist omwille van een element dat in de islamwereld van geen tel is, nl. de persoonsgeboden rechten van een individu. Niets zo westers als dat laatste.

M.a.w. een primitieve kledinggewoonte trachten te verdedigen op basis van emancipatorische, westerse gronden. Van een echt wel grappige kronkelredenering gesproken!
Oud 4 juni 2012, 21:46   #348
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In uw laatste zin staan twee elementen die u bij elkaar gooit, maar die dat niet hoeven te zijn. Ongetwijfeld zullen flink wat moslims S4B geen warm hart toedragen, maar of ze daarmee geen sympathie zullen voelen voor die vrouw... dat betwijfel ik sterk.
Te weinig, in ieder geval.

Maar ieder fatsoenlijk mens, moslim, Christen of atheïst zal vragen dat dit incident tot op het bot wordt onderzocht en zal ook, zoals Amnesty International en Human Rights Watch, de intrekking van die wet vragen.

Die wet is er alleen maar op gericht om dergelijke incidenten te creëren om op dit manier de moslims als zondebok naar voor te schrijven en de aandacht af te leiden van de bankencrisis.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 4 juni 2012, 21:47   #349
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niet oordelen over de maatschappij a.h.v. wat een aantal marginale losers op een discussieforum komen vertellen, hé.
Heel erg doordachte argumentatie, wat heeft u zoal bijgebracht aan de maatschappij? Oh schijnend baken.
Oud 4 juni 2012, 21:49   #350
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Jammer dat ik zulke kornuiten niet irl tegenkom. Echt jammer!
Oud 4 juni 2012, 21:50   #351
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw betoog is heel onsamenhangend. Enerzijds stelt u dat er toch geen dwingende noodzaak is de boerka als verplichtend te aanzien, anderzijds dat het de vrouwen die het dragen in grote mate isoleert... om de dracht ervan toch te verdedigen. Juist omwille van een element dat in de islamwereld van geen tel is, nl. de persoonsgeboden rechten van een individu. Niets zo westers als dat laatste.

M.a.w. een primitieve kledinggewoonte trachten te verdedigen op basis van emancipatorische, westerse gronden. Van een echt wel grappige kronkelredenering gesproken!

Omdat je stupide essentialiseringen niet meer werken, ga je zeggen dat de realiteit incoherent is?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 juni 2012, 21:51   #352
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ieder fatsoenlijk mens, moslim, Christen of atheïst zal vragen dat dit incident tot op het bot wordt onderzocht en zal ook, zoals Amnesty International en Human Rights Watch, de intrekking van die wet vragen.

Die wet is er alleen maar op gericht om dergelijke incidenten te creëren om op dit manier de moslims als zondebok naar voor te schrijven en de aandacht af te leiden van de bankencrisis.
Haal er nog even de opwarming van de aarde, de aardbevingen in Italië, de Breivik-misdaden en de povere communicatie van de Belgische federale regering bij....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:51   #353
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ken ook wel wat moslims - collega's van op het werk, mensen uit de buurt en vrienden uit Charleroi - die zich zoals het door u beschreven koppel gedragen, en ik zou die eigenlijk ook het liefst 'gematigd' willen noemen, maar blijkbaar stuit dat tegen de borst(en) van de vriendjes van de grammar-nazi's, te weten de lexicon-nazi's
Zo zijn de meeste moslims. Helaas, heb je de media die de marginalen onder de moslims in beeld brengt.
Oud 4 juni 2012, 21:52   #354
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik ben eens benieuwd wat er uit het onderzoek zal voortkomen, maar ik geloof dat u toch al een oordeel geveld had? Gesimuleerde verkrachting of zoiets?

Zelfs als deze wet ingetrokken wordt dan is het nog steeds verboden om compleet vermomd rond te lopen. Ik geloof dat meerdere medeforummers u hier al van verwittigd hebben. De burqas blijven verboden.

En dit is geen afleiding van de bankencrisis, het is nu nog nauwelijks in het nieuws en het is op bijna geen enkele internationale zender geweest (bij mijn weten).
Oud 4 juni 2012, 21:53   #355
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat ik zulke kornuiten niet irl tegenkom. Echt jammer!
Waarheid kan toch erg kwetsen, niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:55   #356
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd wat er uit het onderzoek zal voortkomen, maar ik geloof dat u toch al een oordeel geveld had? Gesimuleerde verkrachting of zoiets?

Zelfs als deze wet ingetrokken wordt dan is het nog steeds verboden om compleet vermomd rond te lopen. Ik geloof dat meerdere medeforummers u hier al van verwittigd hebben. De burqas blijven verboden.

En dit is geen afleiding van de bankencrisis, het is nu nog nauwelijks in het nieuws en het is op bijna geen enkele internationale zender geweest (bij mijn weten).
Maar jij praat er wel de hele tijd over, en niet over wat je werkelijk aanbelangt. Kijk eens naar Griekenland. Denk je echt dat hier in België onmogelijk is? Gaan we de Dexiawaarborgen kunnen betalen? Heb je dat al eens berekend?

Dat lijken mij interessantere vragen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 juni 2012, 21:55   #357
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht

Waarheid kan toch erg kwetsen, niet?
Kallikles had het oa over jou hoor. Als jij dat de waarheid wenst te noemen. Mij goed hoor.
Oud 4 juni 2012, 21:56   #358
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U blaast de hele zaak op. In deze gaat het om een ordinaire incident waarbij een vrouw zich probeert te onttrekken aan de legitieme verplichting die ze in dit land heeft, nl. zich kunnen legitimeren en daarbij de controle van de politiediensten ondergaan.

De wet is er voor iedereen. Ik mag ook niet met een grote bruine papierzak over het hoofd rondlopen en waarmee ik slechts door twee gaatjes naar de buitenwereld kijk. Ook dat is onwettelijk.
Oud 4 juni 2012, 21:56   #359
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik wil vanaf nu ook een voorkeursbehandeling en rondlopen met een nylonkous over mijn gezicht of een bivakmuts.

Als ik tegengehouden wordt door de politie verzin ik er wel iets religieus bij.

Als moslims een voorkeursbehandeling willen, dan ik ook.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 21:57   #360
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat je stupide essentialiseringen niet meer werken, ga je zeggen dat de realiteit incoherent is?
Uw redenering is heel incoherent: westerse waarden inroepen om een primitief kledinggebruik te legitimeren of op z'n minst goed te praten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be