![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: Wie wint de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2012? | |||
| Newt Gingrich |
|
1 | 3,70% |
| Barack Obama |
|
20 | 74,07% |
| Ron Paul |
|
2 | 7,41% |
| Mitt Romney |
|
3 | 11,11% |
| Rick Santorum |
|
1 | 3,70% |
| Een andere democraat |
|
0 | 0% |
| Een andere republikein |
|
0 | 0% |
| Een lid van een andere partij |
|
0 | 0% |
| Een apolitieke technocraat |
|
0 | 0% |
| Een reptilian |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Al Qaida heeft aanslagen gepleegd in het Westen. Het lijkt me politiek logisch om daar tegen op te treden. De Taliban bemoeien zich niet met ons. Laten we ons ook niet met hen bemoeien. Obama moet uit Afghanistan. Dat doet hij verrekte traag. Dealtje met het militair-industrieel complex? |
|
|
|
|
|
|
#202 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wel; er is in ieder geval geen bewijs dat Bush een Kill-list had, of (Amerikaanse) terreurverdachten gericht met een drone aanval opblies. Maar dat boeit voor mij niet zo hard, in de zin dat (1) Bush genoeg misdaden onder zijn administratie heeft om, (2) Bush geen campagne heeft gevoerd over de herstelling van habeas corpus en tegen de misbruiken van macht in Amerikaanse (geheime) gevangenissen en Guantanomo Bay. De vergelijking tussen Hoessein en Bin laden enerzijds en de kill lijst van Obama is net dat kleine verschil dat de ene erkent heeft misdaden te hebben gepleegd en de kill lijst een verzameling verdachten zijn.
|
|
|
|
|
#203 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus je vraagt niet 'wat is er mis met het opblazen van terreurverdachten (en de omgeving waar ze toevallig in zitten', maar je vraagt 'wat is er mis met drone aanvallen (want gewone bombardementen zouden meer slachtoffers vereisen)'? En dan beschuldig je mij van leugens als ik de olifant in de kamer toch aanwijs in jouw reactie? En je doet het nog eens: ik 'lieg' als ik zeg dat jij geen probleem hebt met verdachten op te blazen, maar 'het feit blijft wel dat de USA in oorlog is'. (De USA zit overigens officieel niet in oorlog, want er is geen oorlogsverklaring afgekondigd door het parlement.) Waar zit dan (zogezegd) de USA in 'oorlog'? Irak, Afghanistan, Yemen, Somalië en Pakistan? Want ja; daar worden allemaal bombardementen uitgevoerd. En natuurlijk in Iran worden er ook af en toe wel eens mensen uitgeschakeld. En vermits dat de USA 'in oorlog' is, dan moet het allemaal maar mogen ofzo. Ik wacht nog altijd op 1 veroordeling van 1 activiteit van jou van Obama in deze gruwel misdaden. Drone executions Citaat:
Maar je bent niet bezig met deze activiteiten goed te praten, he. Ho maar! Laat ik het dus maar direct vragen: wat is er mis met deze kil list, het bombarderen van verdachten? Wat is er mis met de macht om verdachten zonder proces ongedefinieerd op te sluiten, o.a. in Guantanamo Bay? En wat is nu de leugen? Dat Obama Pakistan bombardeert of dat jij daar nog nooit iets negatief over gezegd? Beiden zijn waar, hoor. Wat is er mis met de bombardementen van de USA in Pakistan?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 5 juni 2012 om 10:26. |
|||
|
|
|
|
|
#204 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn inderdaad veel meer Irakezen gestorven, mede dankzij Obama.
|
|
|
|
|
#205 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier is een voorstel: (1) geen verdachten meer bombarderen, (2) mensen berechten of vrijlaten, (3) burgerrechten in de USA herstellen, (4) leger terug trekken, (5) enkel eigen grenzen beschermen. En de claim dat het 'congres boven de president staat' is (misschien) formeel zo, maar je mag gerust uitleggen welke de facto controles er allemaal zijn op dit moment. Ik luister.
|
|
|
|
|
#206 |
|
Banneling
|
Obama is een grotere en vooral smerigere oorlogsstoker dan Bush. Bush is een cowboy en gedroeg zich ook als dusdanig. Niet om Bush goed te praten, hij is mede verantwoordelijk voor een groot aantal doden (waarbij een deel ervan reeds door zijn voorgangers werd gepland), maar hij was eerlijk, en kondigde met veel triomf aan wat hij ging doen.
Obama maakt grappen over Biggie en Tupac in zijn toespraken terwijl hij stiekem aan vuile oorlogsvoering doet. Het feit dat de Europese bevolking als een dronkaard in een stront trapte in de bekroning van deze president, toont aan hoe onwetend, meer zelfs, debiel, het volk hier is. |
|
|
|
|
|
#207 |
|
Banneling
|
Ik geloof trouwens niet dat de revolutie in Libia als dusdanig heeft plaatsgevonden.
|
|
|
|
|
|
#208 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
|
|
|
|
|
#209 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat staat gewoon op wikipedia, hoor.
Deze tekst ook nog eens tegengekomen: Deze tekst eens lezen Citaat:
En als hij het dan toch zo jammer vindt (wat je lijkt te impliceren) waarom zegt hij dat dan niet, in plaats van te zeggen dat hij actief dit nieuw beleid van hem ondersteunt?
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn andere opties dan een oorlog, mocht je dat niet zijn opgevallen.
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een olifant in een porseleinwinkel laat je niet zelf de rommel opruimen.
|
|
|
|
|
#212 | |||
|
|
Ja en dan zou het leuk zijn dat jij daar geen veronderstellingen over maakt.
Citaat:
Dat JIJ alles over obama wil maken is jouw probleem. Citaat:
En zoals ik al zei : http://www.washingtonpost.com/world/...5XE_story.html Informeer je voordat je irrationele afkeer van obama (heb je dat al gevraagd vanwaar die afkeer komt) je zaken laat veronderstellen. Btw zoals elke republikein had bush campagne rond herstellen van de grondwet hoor. Citaat:
Grappig hou je bush verdedigd.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banneling
|
Ben benieuwd in wiens handen de handel in opium komt als de Amerikanen weg zijn.
Maar wellicht blijven er voldoende contractors achter om de papavervelden te bewaken? Moet toegeven dat ik wat achtersta qua de planning. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Notabene; die verdachten zijn verdacht omdat de administratie dat zegt, los van enige vorm van publiekelijk gemaakt bewijs. Oke. Blij dat je het zo duidelijk zegt. Citaat:
Citaat:
In het beste geval toont dat artikel aan dat het niet alleen Obama (en zijn administratie) hun/zijn schuld is. Maar ik zou niet zeggen dat hij nu volledig 'in the clear' is. Oh, maar je hebt inderdaad een punt dat dat ook een vorm van kill list was. Eentje die Obama heeft uitgebreid; zoals hij zoveel zaken heeft uitgebreid die Bush van macht heeft geclaimd. Is dat nu een argument voor of tegen Obama?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 5 juni 2012 om 10:58. |
|||||
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen officieel, net zoals Bush.
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen officieel, net zoals Bush.
|
|
|
|
|
#218 |
|
Banneling
|
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5725
Oh, en. Dat is net hetgeen wat ik in mijn post duidelijk wou maken. Bush startte officiele oorlogen. Obama beperkte het tot semi-clandestiene bombardementen. |
|
|
|
|
|
#219 | |||||
|
|
Citaat:
En ik heb nergens gezegd "ongeacht de burgerdoden" dat is regelrechte debiele onzin verzonnen door jou. Integendeel mijn voorgaande uitspraken omtrend dit (of bijvoorbeeld in het gevakl van israel) zijn daar duidelijk omtrend. Citaat:
En ja die vluchtelingen en "allemaal niks mis mee" zijn pure verzinsels. Ik heb nooit zoiets gezegd . Citaat:
En ja waar die terrurgroepen zich vestigen of ontstaan en waar die duidelijk banden opnemen en met proberen de schade aan burgers zoveel mogelijk te beperken ga ik hiermee akkoord. De rozengeur en maneschijn wereld die je denkt in t eleven bestaat echt wel niet hoor. Citaat:
Citaat:
Waarom mag de VS in de oorlog in afghanistan geen wapens gebruiken om de vijand uit te schakelen?
|||||
|
|
|
|
|
#220 | |
|
|
Citaat:
Ah en je beweerd dus dat er meer irakezen gestorven zijn door obama zijn beslissingen over lybie dan bush over iraq? Nogmaals vanwaar die irrationele afkeer van obama?
|
|
|
|