![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#622 |
Vreemdeling
|
![]() opnieuw ik zeg niet dat het niet kan he, ik zeg dat het niet kan aan de zelfde voorwaarde als nu. je hebt 1km² waar 50 mensen leven elk in hun huisje. of je hebt 1km² waar 5000 mensen leven elk op hun appartement. dat is toch niet het zelfde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wist niet dat je doden kan belasten. Het geld is immers van een dode persoon. De enige vraag is aan wie dat wordt overgedragen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen wensen en werkelijkheid. Citaat:
Citaat:
![]() In een democratie word die minister meteen van pek en veren voorzien. Citaat:
Het is een voorrecht dat de erfenis naar de nazaten gaat. En een voorrecht kan je simpelweg afschaffen. En voor een weduw is de situatie analoog aan de huidige situatie. De weduwe geniet het vruchtgebruik van het huis. Alleen zal de helft van het huis eigendom zijn van de staat. Omdat een deel van je opsomming geen producten zijn maar rechten en plichten. Citaat:
Iedereen heeft ALLE keuze om naar een ander land te emigreren. Je kan dus uit alle vrijheid kiezen voor concurrenten van België. Het verwondert mij trouwens dat u nog niet geëmigreerd bent naar een land zonder belastingen, zonder overheidsinmenging en met lage grondprijzen. Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JIJ bent degene die inderdaad wil dat anderen jou (veel meer dan) 1 Euro geven. Jij wil dat er een staatsbedrijf is dat alles gaat afpakken van iedereen, om het dan naar jouw regels uit te delen aan zij die daar niks mee te maken hadden. O ja, en zij van wie het afgepakt werd mogen ook iets (van hun eigen spul terug) krijgen. Als ze naar uw pijpen dansen. Citaat:
Niet iedereen krijgt van de staat. Enkel maar zij die onproductief zijn. Als je productief bent, dan wordt een groot deel van je productie je afgenomen om die onproductieve molen laten te draaien. Citaat:
Zo een minister krijgt geen pek en veren. Men verkiest ze zelfs. Men vraagt om nog meer. Citaat:
De staat, een bedrijf waar die persoon niks mee te maken heeft behalve dat hij natuurlijk onder de dwingelandij van die staat staat (een staat is een bedrijf dat de dwingeland kan uithangen he, meer niet) heeft a priori niks met die mens of zijn bezit te maken. Citaat:
En mag die weduwe ook het vruchtgebruik hebben van het geld dat ze samen gespaard hadden ook al is dat geld van de staat maar de weduwe mag het wel uitgeven ? En mogen de kinderen die gewoon waren van ook van dat geld te leven, er verder nog uitgeven ? Kijk, uw "vruchtgebruik" uitleg wil gewoon zeggen dat het NIET van de staat is omdat je wel ziet dat het fundamenteel onrechtvaardig is dat mensen die iets gespaard hebben in plaats van het op te boeren, dat zouden moeten aan de staat laten, terwijl zolang ze leefden hun kinderen er ook van konden profiteren en dat dat de reden was in de eerste plaats waarom ze gespaard hadden. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2012 om 20:39. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige andere optie, hoewel ook weerzinwekkend, is van zijn bezittingen te vernietigen. Ik zou persoonlijk verkiezen dat als ik sterf, mijn bezittingen vernietigd worden, eerder dan dat ze naar iemand anders zouden gaan dan mijn aangewezen erfgenamen. (en zeker niet naar de staat) Ik wil ten aller prijze vermijden dat mijn bezittingen zouden dienen om iemand anders die ik niet ken, op een of andere manier het leven gemakkelijker te maken. Ik zal er wel voor zorgen dat er niet veel te erven valt, want dat wil zeggen dat ik er niet genoeg van geprofiteerd heb. De enige uitzondering is wanneer ik "vroegtijdig" zou sterven en mijn kinderen nog niet met beide benen onafhankelijk in hun eigen leven staan. Dan zou ik willen dat zij beschermd worden van alles wat mediocriteit is tot ze op hun eigen benen kunnen staan. Eens ze groot zijn vind ik niet dat ze veel van mij moeten erven, en boer ik het er liever zelf door.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2012 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat die er nu zijn. Dat is natuurlijk naar mijn goesting ook veel te veel, ik zou dat liever met een factor 20 naar omlaag zien. Maar natuurlijk ben ik niet bereid om bij die 19 op 20 te zijn die zich moeten laten elimineren. Ik vind trouwens ook dat bijna iedereen zou moeten kinderloos zijn, behalve ik, en toch een paar doetjes om de mijne gezelschap te houden. Maar ook daar heb ik geen zin om bij hen te zijn die geen kinderen mogen hebben.
Ik zal het zo zeggen: we zijn misschien met veel te veel. Maar als ik moet verdwijnen om ANDEREN met minder laten te zijn, is de deal niet voordelig voor mij en interesseert hij mij niet. Ik begrijp uit symmetrie dat anderen daar ook zo over denken. We zitten er dus mee en zullen met 7 miljard blijven in de komende weken. En met nog meer in de toekomst. Ik vind ook dat het veel beter ware geweest dat Afrika een mooi natuurreservaat zou zijn, en al die Afrikanen tot compost zouden mogen verwerkt worden. Maar Afrikanen denken waarschijnlijk hetzelfde van Europa. Dus zitten we ermee. Het is een gegeven van het probleem. Je kan het niet wijzigen als "oplossing", tenzij de oplossing erger is dan het probleem.
![]() |
#629 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Guod erat demonstrandum. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 juni 2012 om 21:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#631 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik zie van het imf is veelal wurgmaatregelen opleggen aan mogelijke groeilanden zodanig dat die landen niet groeien maar afhankelijk worden, een toiletdame mag daar gerust eens goe kuisen. ![]()
![]() |
![]() |
#632 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
btw. over jullie erfeniskwestie. Je kan toch gerust schenken voor je sterft en de rest is van iedereen?
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 juni 2012 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
|
![]() Citaat:
Een huis van 150m2 met een tuin van 10000m2, of een appartement van 200m2 met alle mogelijke technische snufjes? Ik denk dat velen voor het laatste kiezen..
![]() |
![]() |
#634 | |
|
![]() Citaat:
En dan gaan mensen er voor zorgen dat ze alles nog bij leven aan hun erfgenamen zullen overdragen. Dus de opbrengst voor de staat zal niet denderend zijn. En als mensen dus nog meer bij leven hun vermogen aan hun kinderen overdragen dan bereik je juist het tegenovergestelde van wat je wil bereiken: Nog meer ongelijkheid aan de start... Schenkingen krijg je immers eerder in je leven dan je een erfenis kan verwachten.
![]() |
![]() |
#635 |
|
![]() Snap je niet dat dit een ijzersterk argument tegen je voorstel is? Wat denk je dat vermogenden gaan doe als erfenissen in België voortaan integraal naar de staat gaan?
![]() |
#636 |
|
![]() Quod erat demonstrandum kan je enkel maar uitroepen als je ook effectief wat aangetoond hebt hoor.
![]() |
#637 |
|
![]() Dat geld wordt uitgegeven aan andere dingen dan de voormalige eigenaars wensen. Een flink deel wordt inderdaad "versmost", uitgegeven aan dingen met een zeer twijfelachtig nut.
![]() |
#638 |
|
![]() En je kan er verwachten dat van "de rest" er niet veel meer over zal zijn om aan iedereen te geven.
![]() |
#639 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
je moet niet van vandaag op morgen met maar half zoveel mensen zijn, Een eerste stap zou al kunnen zijn ervoor zorgen dat de bevolking niet stijgt en er daarna voor zorgen dat deze langzaam daalt. Dat kan op verschillende manieren. geef vrouwen in afrika/midden oosten/elders rechten en je krijgt al een deel minder kinderen, een geboorte beperking van max 3-4 kinderen wereldwijd doet ook al veel. stoppen met de ouders van kinderen geld te geven voor kinderen op de wereld te zetten, anticonseptie meer in de kijker zetten in landen waar dit niet word toegepast, stoppen met geloofsinstellingen geld te geven deze promoten het kweken ook alleen maar, ... zijn slecht een aantal voorstellen en ik zeg niet dat die allemaal goed zijn of slecht ik zeg maar dat je hoop acties kunt ondernemen die minder drastisch zijn dan de halve wereld uitroeien of kinderen krijgen te verbieden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
|
![]() Citaat:
![]() |