![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1181 |
|
Minister-President
|
Ik meen me nochtans te herinneren dat BDW zei dat de harde lijn binnen het VB gewonnen heeft.
Ja die harde lijn is van de hand van FDW, maar die harde lijn gaat niet automatisch weg wanneer FDW weg gaat. |
|
|
|
|
|
#1182 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het tegelijk koud en warm blazen van de verschillende NVA-fracties onderling, om de federale regering niet �*l te fel tegen het hoofd te stoten, toont die neutralisatie netjes aan. Belangers (voor zover er geen andere stemmers zijn) zien dat ook gebeuren en beide ideologische tegengestelden stellen simpelweg hetzelfde vast, nl: NVA alleen k�*n het niet, m�*g het niet, nu niet, nooit, zie de uitgespelde posts daaromtrent op deze draad. De NVA-kritiek van B & VB is dus gegrond, al zie jij dat wsl iets strategischer, ntl. Al bij al, niet zo merkwaardig dus. Citaat:
Citaat:
Ge zou anders de uitspraak daarover van roerganger Bart eens moeten opzoeken. Edoch, die zit nu zelf flink strop in een tri-colore halsklem, losjes aangelengd tot in het Vaderlandsche Vorstenhuis toe. De B-lakeien zien er verder naarstig op toe, dat de toegelaten loopdiameter niet te ver overschreden wordt. Of hoe men virtuoos den Vlaam temt, dans Cirque Belgique… |
|||
|
|
|
|
|
#1183 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allemaal zever.
De uitslag van 13 juni 2010 stemt me hoopvol. De harde lijn van het Belang, en de beredeneerde lijn van de N-VA, hebben tesamen meer dan ooit V-stemmen opgeleverd. De stomkoppen hadden het juist in het begin van de formatiepogingen: de nva moest mee in het bad, om te vermijden dat bij de volgende verkiezingen .... juist !! Juist !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1184 | ||||
|
|
Citaat:
Voor hoeveel % van de misdaadcijfers gaan die nieuwe 'EU-burgers' zich de komende jaren engageren, denk je, en in hoeverre kan de NVA (EU-fractie) daarvoor (mede-) verantwoordelijk gesteld worden ? Of heeft het een soms niks met het andere te maken ? Citaat:
Hun roofgebieden zijn dus ook inwisselbaar, alleen de brave burger is steeds het slachtoffer, mede door het fucked-up EU-nonbeleid op vlak van immigratie. Dank u NVA, dank u EU, stelletje judassen. Citaat:
https://zoek.officielebekendmakingen...-29911-64.html Geen 'VB-probleem' dus, maar wel degelijk een Europees probleem. Terug naar waarover het hier ging, nl de NVA-tweespalt op verschillende niveaus van beslissingsdeelname. Aldus: Helpt de NVA de misdaad een handje ? Helpt de NVA de sociale kassen leeg te plunderen ? Helpt de NVA de bevolking te verarmen ? Helpt de NVA de boel in het algemeen nog wat verder te verkloten ? Als diep in de B-EU zak gezette burger, ben ik niet direct geneigd bovenstaande zaken koppig te gaan ontkennen. Citaat:
Anyway, mocht ik na het verorberen van een kruidig kippeboutje en hey, mss wel een kort maar lucide gesprekje met goeroe Bart, nog steeds zin hebben in een amuse gueule, dan mag jij voor mij alvast een sappig koteletje op de grill pleuren. Om je daar tussen al die grill masters te herkennen, zal ik bij het afscheid aan de VMC* vragen waar ik ergens Dé Fonne kan vinden (want zo is er maar één) in die vloeiende mensenmassa. Ik twijfel er dan ook niet aan, dat 'm onfeilbaar en beslist z'n wijsvinger in jou richting kan gooien, zelfs al sta je 100 meter verder. Sommige fans k�*n een ster nu eenmaal niet negeren. Tot dan, éh. *VMC: Voorzitter-Master of Ceremony. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 juni 2012 om 21:10. |
||||
|
|
|
|
|
#1185 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als de doelstellingen van de beide clubs voor 80 % overeenstemmen dan legt men zich normaal gesproken toe op de meest optimale slagorde om net de gemeenschappelijke vijand af te weren en te belagen. Deze slagorde betekent niet noodzakelijk een amalgaam of een fusie maar kan ook gescheiden zijn en toch elkaar onrechtstreeks steunen in het bereiken van de voor 80 % gezamenlijke doelstelling. Men zou beter leren van de tegenpartij de franstaligen. Die vormen ook geen blok maar weten wel hun gezamenlijke doelstelling te verwezenlijken. Zelden hoort men aldaar verwijten van partij A aan partij B op het gebied van de politieke franstaligheid. Op dat gebied trekt men wel aan één zeel. In andere aspecten is het soms water en vuur. |
|
|
|
|
|
|
#1186 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is intelligenter en ook vaak in de praktijk aangetoond dat men met twee merken een groter marktaandeel verwerft dan met het samengesmolten ene merk. Dit geldt ook enigzins voor de politiek. De politieke markt is Vlaanderen. Voor de V-partijen komt er op aan een zo groot mogelijk aandeel te verwerven. De kleinere (VB) gaat voor de wat hardere lijn en de grotere (N-VA) voor de wat zachter ogende aanpak, die toch breekt met de vroegere collaborateursaanpak. Door de grote zakelijkheid in de benadering kan de N-VA nog sterk groeien gezien het morele failliet van de traditionelen. Wat het uiteindelijk wordt zien we in 2014. Een herhaling van 2010-2012 zullen we niet meemaken. BDW heeft reeds eerlijk toegegeven dat door verschillende omstandigheden de aanpak van 2010-2011 fout zat. En hij heeft duidelijk laten blijken dat het zwaartepunt zal van de toekomstige onderhandeling mits goed resultaat op gewest/gemeenschap niveau zal liggen. Dit betekent dat hij het Senelle-scenario niet uitsluit en dat opent nieuwe perspectieven. Wie leeft zal zien. |
|
|
|
|
|
|
#1187 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
nochtans als de leider binnen een totalitair regime wegvalt, valt het regime doorgans ook in elkaar.
|
|
|
#1188 | |
|
|
Citaat:
“Slechte reputatie De Wever verklaarde ook nog dat kordaat optreden tegen Sharia4Belgium net zo goed in het belang is van de moslimgemeenschap. "Organisaties als Sharia4Belgium stellen de hele islam in een slecht daglicht en bezorgen moslims onterecht een slechte reputatie."[ http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...vangenis.dhtml Alsof de islam reeds ten allen tijde in een goed daglicht stond en moslims een onberispelijke reputatie hadden, voor die rukkers van S4B in de ether kwamen. Onderschrijf jij dit hypocriet gelul van je voorzitter, Fonne ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 juni 2012 om 23:32. |
|
|
|
|
|
|
#1189 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat zien we vooral in China, Noord-Korea en in diverse koninkrijken waar de erfopvolging de zaak goed bij mekaar weet te houden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
er zijn lokale, individuele, ... bla bla ... verschillen . Wat niet belet dat de ene wat meer ouderwetse, zelfs criminele ..., praktijken er op na houdt, dan de andere.
|
|
|
|
|
|
#1191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De uitzonderingen bevestigen ook hier de regel: dictaturen zijn maar zelden gebouwd op 1 persoon, maar steunen meestal op een ruime machtsstructuur.
|
|
|
|
#1192 | ||
|
|
[quote]
Citaat:
Dat gezegd zijnde moet ik nogmaals beklemtonen dat ik het daar niet mee eens ben. Ondanks de afschuwelijke onrechtvaardige en stuitende dingen die in naam van het Christendom zijn uitgestoken is de doctrine helemaal anders dan de Islam. De Islam is een oorlogsdoctrine, het Christendom niet. Is het Christendom gebruikt voor oorlogsdoeleinden? Honderdduizenden keren. Gott mit uns is er maar eentje van. Desalnietemin is het Christendom oneindig veel menslievender dan de Islam. Citaat:
De islam is het siamese broertje van het Nazisme. In alle maatschappelijk belangrijke normen zijn zij identiek. Deze vaststelling is niet te weerleggen. Tot spijt van wie het benijdt.
|
|
|
|
#1193 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van een hoog gebouw met het hoofd naar beneden gooien, zoals de voorziene straf is voor homo's, dat zal gemakkelijker lukken. Citaat:
In oorsprong zijn beide godsdiensten even gewelddadig en oorlogszuchtig. Het kalotendom is evenwel quasi volledig vervangen door een ander concept. Immers, alles wat voorgeschreven staat in 'het boekje' wordt anders uitgelegd enz. In die zin is het kalotendom al heel wat minder gevaarlijk geworden. Natuurlijk blijft het medeplichtigheid aan moord, als je actief pleit om geen condomen te gebruiken buiten seks in een veilige relatie. Natuurlijk blijft het onmenselijk om andere mensen via wetgeving sommige rechten, vb. waardig sterven, zwangere vrouw die abortus wil, ... te ontzeggen.
||
|
|
|
|
|
#1194 | ||||
|
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
Dit is pertinent onwaar. Ik herhaal dus nogmaals: Het christendom is geen oorlogsdoctrine, de islam wel. Citaat:
Ik mag aannemen dat we het daarover helemaal eens zijn. Evenwel weze opgemekrt dat de islam met zijn Koran volledig ontdaan is van de weldadige invloed van een evangelie. Daarom nogmaals: het christendom is oneindig superieur aan de islam. Citaat:
Vergelijk deze apicale uitwassen nu eens met de grondbeginselen van de islam. Aktief vermoorden van niet gelovigen, andersdenkenden, homo's, afschaffen van democratie, sharia, enz... Ziet u A/ het verschil? B/ de noodzaak om tegen zowel het ene (die oorlog is bijna gewonnen) en het andere (die oorlog is bijna verloren) te vechten? At your service.
|
|
|
|
#1195 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://www.newenglishreview.org/cust.../sec_id/111009 |
|
|
|
|
|
|
#1196 | |
|
|
Citaat:
En u ? |
|
|
|
|
|
|
#1197 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U en de uwen leven van peiling tot peiling. Als er dan in de enige peiling die telt resultaat wordt behaald kruipen ze in hun schuld en mogen/durven/willen/kunnen ze niet. |
|
|
|
|
|
|
#1199 |
|
Banneling
|
|
|