![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu mijn visie op de uitzending:
Vande Lanotte is een sukkelaar, die het onverdedigbare moet verdedigen. De schone schijn dat het goed gaat met b., kan voorlopig en tijdelijk hoog gehouden worden dank zij een paar meevallende zaken op internationaal vlak. Maar we blijven toch zo kwetsbaar. De staatsschuld is een molensteen rond onze nek; ik wens niemand op dit forum zo'n persoonlijke schuld in zijn familiaal of beroepsleven toe. En dit jaar groeit die schuld nog aan met net geen 3 procent. Hoera !! Volgens jaar zal die schuld in het beste geval nog maar eens aangroeien met iets van 2 procent. Hoera hoera !! Dexia is een tweede molensteen rond onze nek. We staan borg voor grof geschat 50 miljard. Tel maar even uit hoeveel dat is per kop. En hoeveel koppen hebben geld om op tafel te leggen: kinderen, bejaarden, gehandicapten, werklozen, leefloners .... Laat Vande Lanotte eens in heel eenvoudige woorden uitleggen hoe onze staat er zal uitzien na de staatshervorming. In eenvoudige woorden, zodat onze bomma's het begrijpen. Idem dito met de uitleg of iedere gemeente in Vlaanderen nu Vlaams is, ja of neen. Idem dito met de grote financiële stromen in onze staatsorganisatie. Di Rupo en Vande Lanotte hebben één ding van chance: de hardwerkende, ondernemende, sparende en bijdragende Jan Vlaming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 juni 2012 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vermindering in uitgaven ziektekosten, nieuwe wetgeving op de werkeloosheidsuitkeringen, nieuwe pensioenregeling , besparingen op het overheidsapparaat, ......
Laatst gewijzigd door speurneus : 7 juni 2012 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kom, niet flauw doen. Ofwel verhoog je de inkomsten, ofwel verlaag je de uitgaven. Er is geen derde categorie. Het is niet omdat Elio of VDL het een taks wil noemen ipv een belasting dat het iets anders is dan het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan Jambon ja, dat zou -misschien- een waardige tegenstander zijn geweest van Vande Lanotte, maar niet de puber De Wever. De Wever heeft ook geen bestuurservaring. Dat merkt men onmiddellijk. Hij rammelt steeds weer dezelfde clichés af. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 juni 2012 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het fragment eens bekeken. Ze praten gewoon naast elkaar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beweren dat de hoogte van onze staatschuld de schuld is van deze regering is meer dan een belachelijke uitspraak. Beweren dat de Dexia waarborg van 40 miljard, wat en daarin heb je gelijk als een molensteen rond onze nek hangt, door deze regering is gegeven is fout. Anderzijds weet je best dat het ofwel een borg geven was of direct een veelvoud van dit bedrag ophoesten. En bij mijn weten was NVA voor het geven van een borg. En de kritiek die de NVA achteraf aanhaalde door te beweren dat de vorige regering de hoogte van de waarborg met de Fransen en de Luxemburgers slecht had onderhandeld slaat nergens op. Dexia was immers voor 60% in handen van Belgische aandeelhouders en de winsten zijn altijd volgens de verhouding 60/30/10 uitgekeerd. Ik zie dus niet in waarom deze verhouding als er moet betaald worden anders zou moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn GEEN inkomstenverhogingen. Dat zijn uitgavenverlagingen. U en VDL hebben het over een verschil tussen inkomstenverhogingen en belastingsverhoging. Dus zeg mij eens welke zijn de inkomstenverhogingen waarvan sprake die NIET het gevolg zijn van een belastingsverhoging.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem van Dexia ligt in Frankrijk, NIET in Belgie, dus de aandeelhoudersverhoudingen nemen voor de verdeling is absurd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correct, zeer slecht gemodereerd als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat moment moet je het spel hard spelen. België moet de rekening maken hoeveel het haar direct en indirect kost als ze niet nog meer borg staat voor Dexia. Vanzelfsprekend dat België dan volledig zal opdraaien voor het bedrag waar ze nu reeds borg voor staan en de kost zal nog hoger zijn. De hoogste kost zal echter ten laste zijn van lokale overheden in de VS, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland. Daar deze de hoogste kost te gemoed zien als Dexia niet overeind wordt gehouden hebben zij er meer belang bij dat Dexia door hun wordt overeind gehouden met extra borgstellingen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juni 2012 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() VDL moet verdedigen wat niet te verdedigen valt. Jammer voor hem dat ze iemand moeten sturen om afgemaakt te worden door BDW
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu bon, zoals ik reeds stelde, zijn copain JVDL liet BDW maar fulmineren over de abnormaliteit van ons land. Wat misschien zijn positie en de huidige geloofwaardigheid die BDW geniet bij een groot electoraat nog niet zo'n slechte communicatie-strategie is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juni 2012 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag mij soms af wat er allemaal in jouw hoofd omgaat.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een onzin kraam jij toch uit man. Partijvoorzitters in dit land staan zowat ALTIJD op de senaatslijst. De enige die zich hier nog maar eens bediend van platte demagogische retoriek ben jij. Alsof je als voorzitter van de grootste partij in het parlement verkozen moet zijn en niet in de senaat om een debat te kunnen krijgen met Di Rupo. Qua drogredenen zoeken kaap je weer eens een hoofdprijs weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig moest je dit echt denken.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag natuurlijk ook voorbeelden proberen te vinden uit ons land waarin een partijvoorzitter van de oppositie die niet in het parlement is verkozen op TV in debat gaat met de premier. Verkiezingsdebatten natuurlijk niet meegerekend, BDW had het over regelmatige debatten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juni 2012 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |