![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
a) de hoofddoek opzichtig is, en; b) de hoofddoek schreeuwlelijk is. De lelijkheid van de hoofddoek (een compleet subjectief gegeven) is voor jou dus een reden om hem te verbieden. Daarom besluit ik dat, als die hoofddoek mooier was (wat ik dan verwoord als 'een mooi kleurtje en modelletje heeft') het probleem voor jou zou opgelost zijn. Nee sorry, voor je hacker uiteraard. Het leek me toch vrij duidelijk (op het 'bleeding obvious' af) dat de bewoordingen 'mooi kleurtje en modelletje' niet letterlijk jouw woorden waren, maar wel een sarcastische en logische gevolgtrekking ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Voila, nog juist even om het af te leren en dan stop ik er echt mee. Je geeft nu dus eindelijk toe na ettelijke quotes dat de bewoordingen 'mooi kleurtje en modelletje' niet letterlijk mijn woorden waren. Je citeerde iets en verklaarde erop dat die bewoordingen van mij kwamen terwijl het nog niet eens in dat citaat stond. Niet dus. Die sarcastische en logische gevolgtrekking die jij daarin vind is jouw oordeel of perceptie, maar niet het mijne. En leg dus die gevolgtrekking die jij erin ziet niet in mijn mond en doe niet alsof ik dat gezegd zou hebben. Moet dat nu zo lang duren eer jij dat alles snapt ? Je bent duidelijk overspannen. Stop er dus mee in je eigen belang want je wringt jezelf in een knoop.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 7 juni 2012 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Best hilarisch trouwens hoe het je compleet lijkt te ontgaan dat de hele 'mooi kleurtje en modelletje' bewoordingen precies gekozen zijn om te laten zien hoe compleet ridicuul 'het is schreeuwlelijk' is als beweegreden om hoofddoeken te verbieden. En die bewoordingen maar blijven serieus nemen. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel een heel hoog goed... behoort tot de bovenste pijler zeg maar samen met vrijheid van meningsuiting, etc... in die zin is het dus misschien 'heilig' Citaat:
Even als analogie de wet op privacy aanhalen dan is het niet dat principe dat anticipeert maar de omgeving die steeds maar versneld veranderd. Het principe blijft in weze steeds hetzelfde maar verliest steeds terrein omdat mensen in de nieuwe omgeving steeds zelf meer afstand ervan nemen. Bv zo moet je niet achteraf komen zagen als blijkt dat een details van een gsm-gesprek zijn opgevangen/geregistreerd als blijkt dat je het nodig vond dat gesprek luidkeels al wandelend door de straat te doen. Terug naar godsdienstvrijheid : moet je niet komen zagen als blijkt dat het volledige plaatje rondom heen afwijkt van het ideaalbeeld als je er zelf voor kiest in een haremwijk te gaan wonen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch zelf ook maar beter eens je tekst herlezen...en het naast je eerdere uitlatingen houden Er stond : "Idd Godsdienstvrijheid afschaffen en alle religies klasseren onder politieke levensbeschouwingen...de islamieten doen per slot van rekening niks anders dan de maatschappij willen aanpassen aan hun overtuiging..een politieke beweging dus.." Dat gecombineerd met het feit dat hier op het forum constant de nadruk wordt gelegd dat de islam een verwerpelijke politieke overtuiging is die niet past in ons democratisch bestel en dáárom dient afgeschaft te worden komt dat in principe net op hetzelfde neer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ook wat geëmancipeerd om niet zomaar als een schaap na te blaten als de oliedollars schreeuwen dat je de bevolkingsoverschotten van hun tirannieke staten moet overnemen, anders geen olie. Dus ook het vermogen om niet geprostitueerd te worden. En misschien ook wat kennen van een Marxistische analyse, die makkelijk het verband bloot legt tussen de gepropageerde eis van 'godsdienstvrijheid' (in de kapitalistische betekenis van het woord) en de systemen van sociale zekerheid, met al wat het als gevolg heeft als vervreemding, en als conflicytmodel als de middelene schaars worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wijst ergens aan wat we achten belangrijk te vinden. Denk ook even bv aan mensen als JvdB die er niets liever mee doen dan net de beperkingen ervan te proberen aan tonen -> cfr homohuwelijk Dat nadeel heb je dus van zodra je expliciet meer gedetailleerde zaken erin zet Citaat:
Al die toestanden die ge aanhaalt staan los van dat recht op godsdienstvrijheid en dienen ook zo beschouwd en benaderd te worden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de klanten hebben daar niks over te protocollen... nog dient de wet zich te buigen voor de wil van de klanten. Er is echter een andere 'wet' : klant is koning ... en uiteindelijk zal die zich steeds laten gelden -> maar dat kan dus theoretisch in twee richtingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja... het is altijd buigen of barsten als de omgeving rondom verandert en het je niet zint of te snel gaat. Ikzelf ( om maar een vb te nemen ) vindt het bv behoorlijk storend als je op tram of bus geconfronteerd wordt ( je kan er dan niet echt aan ontsnappen ) dat iemand zijn hele hebben en huishouden doorheen zijn/haar gsm schreeuwt (liefst vlak naast mijn oor) Wat kan ik daar aan beginnen ? Ofwel mijdt ik zulke plekken ófwel zal ik daar aan moeten wennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het principe van 'scheiding van kerk' en staat in de grondwet ( art. 21) en regelt dat inderdaad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe er dan meteen het citaat bij waar ik dit beweerd heb: Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik durf dan ook te zeggen dat ik problemen zou hebben mocht mijn haarkapper zich outen als super-kaloot en de pij van de een of andere kloosterorde dragen. Misschien durven sommigen hier te beweren dat ze problemen zouden hebben met hun kapper, mocht die in zijn salon tegen elke muur een Vlaamse Leeuw en een N-VA-banner zou hangen/plaatsen ? Het spijt me, maar in Vlaanderen is de grondstroom dat je je godsdienstige en politieke overtuiging een beetje discreet houdt in het straatbeeld.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik zeg dat ik met een witte puntmuts aan de kassa wil zitten, dan zou ik overdrijven?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 juni 2012 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat ook nergens in vergelijking met eender welke ideologie, en daar valt islam onder, die deze rechten ontkent,dus ja, u blijft onduidelijk! Wat islam betreft is het eenvroudig, onder Godsdienstvrijheid valt het vrij beleven van de vijf pijlers, en niets meer, bij mijn weten wordt dat recht aan moslims hier gegarandeerd. Wat daarbuiten valt zit dus NIET onder vrijheid van religie, hoofddoeken, burka's nihaabs, bidruimtes op het werk, hebben dus helemaal niets met vrijheid van religie te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bedoel je A) dat je de islam enkel uit de vijf pijlers bestaat, of B) dat de islam moet worden beperkt tot de 5 pijlers? indien A) hoofddoeken, burqa's, etc horen dus niet tot de islam en kunnen dan ook onmogelijk een symbool zijn van de onvrouwvriendelijkheid van de islam indien B) een beperking is altijd een inbreuk op de vrijheid.
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 8 juni 2012 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het hanteren zonder achtergrond van dit soort principes is als een hoer die een al gebruikt condoom uitreikt aan de volgende klant. En dan maar verbaasd zijn dat de enige oogst extremisme is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik noteer dat u geen eerlijk debat wil/kan voeren terzake...zoek maar een ander slachtoffer om uw vooroordelen op uit te werken.. |
|
![]() |
![]() |