Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe dient 'België' met Fouad Belkacem om te springen?
Hem de Belgische nationaliteit onmiddellijk afnemen, en stante pede uitleveren aan Marokko. 73 76,04%
Hem de Belgische nationaliteit onmiddellijk afnemen, en vervolgens hier bestraffen. 3 3,13%
Hem een laatste keer waarschuwen. 0 0%
Hij heeft recht op een standbeeld op de Brusselse Grote Markt. 3 3,13%
Anders, nl. : ... 17 17,71%
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2012, 15:03   #121
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welja, dan weet je wat ik bedoel zeker?
Niet echt, nee.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:09   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Niet echt, nee.
Ja, misschien moeten we dan iets anders uit vinden om mee te communiceren, want taal blijkt niet afdoende om elkaars gedachten ter zake over te brengen. Het probleem begint al direct in het gebruik van begrippen die uiteraard vaag van nature en te alomvattend zijn.
Oud 8 juni 2012, 15:10   #123
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien net daarom.
Een nationalist die het individu boven de kudde plaatst.
Het wordt hier alsmaar gekker.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:11   #124
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bekijk de filmpjes van S4B.
Voel jij je geroepen om mee te doen met het Schaarbeekse vandalisme?
Blijkbaar voelde Mohammed B. in Nederland zich weldegelijk geroepen (onder invloed van een syriër die spoorloos verdwenen is) om die oproepen uit te voeren...

De moordenaar van Theo Van Gogh

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:15   #125
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, misschien moeten we dan iets anders uit vinden om mee te communiceren, want taal blijkt niet afdoende om elkaars gedachten ter zake over te brengen. Het probleem begint al direct in het gebruik van begrippen die uiteraard vaag van nature en te alomvattend zijn.
Een café?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 8 juni 2012, 15:17   #126
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zitten wachten op de pers is dom. Ze zouden zich gemakkelijk kunnen verenigen met als doel een eigen plaats op te eisen binnen hun eigen religieuze gemeenschap en de dialoog aan te gaan met de Vlaamse gemeenschap, waartoe ze ook behoren.

In Baskenland was er jaren terug "Anitzak", een verzameling georganiseerde mensen van niet-Baskische oorsprong, die een eigen analyse hadden gemaakt en aansloten bij het Baskische streven voor zelfbeschikking. Ik was ook gevraagd om daaraan mee te werken. Heb ik niet gedaan, omdat ik al meewerkte met de Baskische beweging en vond (en vind) dat je als nieuwkomer je moet integreren.

Uiteraard kregen ze de nodige tegenkanting van Spaanse zijde: ze lieten zich zogezegd voor de kar van de terroristen spannen.

Soit, ik zou hier evenwel best graag een groep mensen met Marokkaanse achtergrond zich zien verzamelen met dat als doel.
je hebt gelijk hoor, die zwijgende meerderheid zwijgt véél te veel. uit schrik?
Oud 8 juni 2012, 15:19   #127
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Geen idee waarom ze zwijgen. Als het uit schrik is, zijn ze misschien al serieus vervlaamst.
Oud 8 juni 2012, 15:20   #128
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee waarom ze zwijgen. Als het uit schrik is, zijn ze misschien al serieus vervlaamst.
groepsdruk kan verschrikkelijk hard zijn hoor, niets met Vlamingen te maken.
Oud 8 juni 2012, 15:23   #129
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
groepsdruk kan verschrikkelijk hard zijn hoor, niets met Vlamingen te maken.
Weet ik wel dat dit niets met Vlamingen te maken heeft. Groepsdruk kunnen ze enkel doorbreken door een tegengroepsdruk uit te oefenen. Kan toch zo moeilijk niet zijn?
Oud 8 juni 2012, 15:32   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een nationalist die het individu boven de kudde plaatst.
Het wordt hier alsmaar gekker.
Het lijkt me logisch dat het individu boven de kudde geplaatst wordt. Voor mij alleszins, maar misschien komt het omdat ik als autist nooit bij de kudde hoor noch er in kan opgaan, ik heb er in wezen geen enkel tot gebrekkig contact mee.

Maar, dat gaat in mijn geval ook op voor het contact met het individu, dus dat zegt nog niets eigenlijk.
Oud 8 juni 2012, 15:34   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een café?
Daar verveel ik me sinds ik zelden nog drink. Iets anders dus.

Citaat:
Veel simpeler, geen boodschap.
Oud 8 juni 2012, 15:39   #132
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ze kunnen daar wel wat animo gebruiken in Cuba.. Guanta-nimo.

Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 15:43   #133
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Ze kunnen daar wel wat animo gebruiken in Cuba.. Guanta-nimo.

Zo slecht dat het onroerend wordt.
Een beetje zoals mijn 3-jarige dochter die mij haar tekening toont.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 juni 2012 om 15:45.
Oud 8 juni 2012, 16:04   #134
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zo slecht dat het onroerend wordt.
Een beetje zoals mijn 3-jarige dochter die mij haar tekening toont.
Leuke analogie. Niet van de rotsen gooien hé, die kleine... enneuh, ook niet mee "gaan zwemmen in de Dardennen" ofzo. Ook geen munitie aan uitdelen en zeker niet boven hete objecten hangen.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 16:10   #135
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Leuke analogie. Niet van de rotsen gooien hé, die kleine... enneuh, ook niet mee "gaan zwemmen in de Dardennen" ofzo. Ook geen munitie aan uitdelen en zeker niet boven hete objecten hangen.
Dat is al iéts grappiger.
Oud 8 juni 2012, 16:11   #136
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik was onaangenaam verrast te moeten aanhoren dat Marokko,een land waar Belgie eigenlijk normale relaties mee heeft,die meneer eens wil vervolgen voor drugshandel,terwijl die meneer hier probeert de boel op stelten te zetten....Dat is een blamage,de Belgische Nationaliteit als dekmantel voor een boef!(en dat is niet de eerste keer,ook met Turkije hebben we al zulke zaken voorgehad.)

Ondertussen zouden wij dan Marokko proberen op te solferen met andere bajesklanten...

Ja,die meneer is een soort "Teletubbie van Boom",maar het is misschien tijd dat er aan de "bravoure-pseudo-moslims" eens een voorbeeldje gesteld wordt.....kunnen ze in Marokko ook eens lachen.Hij heeft overigens al genoeg,op band,beeld en schrifgt gesteld dat de democratie zijn rug op kan,en diegenen die hem niet aanstaan ook....dus hoeft hij geen "Belg" meer te zijn..De Koran zal hem daarginds tot leidraad dienen.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2012 om 16:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 16:28   #137
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niets weerhoudt die meerderheid ervan om hun stem te laten horen. Waarop wachten ze?
De schrik voor de aan de Islam eigen politieke godsdienstpolitie, die er niet voor terugschrikt zo nodig iemand te vermoorden.

Als een moslimkruidenier bijvoorbeeld een Turk, dat was vroeger heel gewoon, veelal aan autochtonen bier en wijn verkocht in zijn winkel, kreeg hij bezoek van de godsdienstmaffia, die er op aandrong geen alcohol of varkensproducten meer te verkopen zoniet zouden er wel enkele 'ongelukjes gebeuren. Dat waren dan meestal eerst pesterijen, vervolgens beschadigingen zoals de etalageruit die er aan ging of het omver stoten van flessen of het bestelen door 'jongerenbendes' ....

Als die kruidenier dit ging melden aan de politie, werd hij gewoon met een kluitje in het riet gestuurd daar de politie van de betroffen meestal linkse politiek correcte overheid niet mocht optreden. En dan koos deze kruidenier maar eieren voor zijn geld en verkocht geen zogenaamde verboden producten meer.

Daar waar de kleine eerste generatie moslims (1965-1980) er voor koos zich te integreren en gematigd optrad, was dat oorspronkelijk ook het geval voor de tweede generatie. Maar in de periode 1985-1995 kwam hierin verandering door de grote toevloed van nieuwelingen allerhande en vooral van dezen, die in hun eigen land reeds als extremistische misdadigers of aanslagplegers veroordeeld waren geweest of uit fundamentalisme emigreerden en alhier door de overheid beschouwd werden als politieke asielzoekers. Zij vormden de kern met hun volgelingen, die de eigen gemeenschap, individu per individu, onder druk kwamen te zetten. Dit werd in de hand gespeeld door het lankmoedige, politiek correcte optreden van de overheid, die de eigen mensen die gewoon de bestaande Belgische wetten wilden toepassen terugfloten of voor 'racisme' gingen vervolgen.

Tja, de schrik zit er diep in. Verwacht maar niets van de 'gematigden', die zich nu verraden voelen door onze 'seculiere' overheid. Het hemd is altijd nader dan de rok.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 16:46   #138
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb de mannen van s4b gisteren toevallig ontmoet in een snack aan stuivenberg ziekenhuis. Wie neemt die mannen eigenlijk serieus buiten een paar Vlaamse angsthazen eigenlijk?
Wie neemt er de koran of 'profeet' mohammed nu serieus ? Of abou jahjah of osama bin laden ? Sharia of zoiets als jihad. Wie neemt dat nu serieus. Gij toch ni zeker. Tracht ge de boel te belazeren suqar ?

Citaat:
Heb hun gevoerde gesprekken af en toe kunnen meevolgen en ze zijn alles behalve serieus. Stelletje pubers, dat zijn het. Hun taalgebruik, haat haat, hun opvallend gedrag, hun arrogante houding naar anderen.

Enerzijds vind ik dat ze hem het zwijgen mogen opleggen. Het is dankzij dit soort mensen dat andere moslims niet geaccepteerd worden.
Hier nog zo ne puber, de oprichter van Sharia4uk. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rammas/terzake
klik op "sharia4belgium zal alleen maar populairder worden"

Op de vraag of een moslim de wetten van het land dient te volgen waar ie verblijft krijgt de vraagsteller als antwoord. Een moslim dient de wetten van allah te volgen niet de door mensen gemaakte wetten. Dat is dus wat die niqaabdraagster die weigerde zich te identificeren en een agente een kopstoot gaf waardoor dat die haar neus en 2 tanden brak deed. Zij heeft lak aan onze wetten. De Belgische regering zegt ie voert oorlog tegen het terrorisme. Voor ons is dat de islam en de sharia. Alle moslims zullen zien dat wat abu imram zegt niets anders is dan wat in de teksten geschreven staat. Het is geen vreemd wezen of zo. Het is dezelfde islam waar elke moslim in gelooft. We moeten leven volgens de sharia en oproepen voor de sharia. Iets wat abou jahjah met zijn AEL ook zei. Hun haat en hun arrogante houding hoeft je toch ook niet te verbazen. De islam vervult hen van haat tegen al wat niet-islamitisch is en heeft hen ook wijsgemaakt dat zij volgelingen zijn van de enige echte ware religie met superieure waarden en normen en leef en laat leven is niet hun motto. De hele wereld behoort immers "allah" toe. Er zal pas 'vrede' zijn als de hele wereld ofwel moslim is ofwel onderworpen is aan de moslim (leeft in een islamstaat met sharia)

Met andere woorden. Islam is oorlog
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...randeren.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 8 juni 2012 om 16:51.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 17:02   #139
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een dikke tien jaar geleden schreeuwden enkele studenten die moesten doorgaan voor anarchisten ook "nationalisme is moord". Met dat soort slogans geraken we nergens.

En wat ik ook vaststel: de gewone gelovigen krijgen hier zelfs geen kans meer.

Nu ja, ik blijf erbij dat het tijd wordt dat die gewone gelovigen zich gaan manifesteren, klaar en duidelijk.
Oud 8 juni 2012, 17:22   #140
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dikke tien jaar geleden schreeuwden enkele studenten die moesten doorgaan voor anarchisten ook "nationalisme is moord". Met dat soort slogans geraken we nergens.

En wat ik ook vaststel: de gewone gelovigen krijgen hier zelfs geen kans meer.

Nu ja, ik blijf erbij dat het tijd wordt dat die gewone gelovigen zich gaan manifesteren, klaar en duidelijk.
Met gewone gelovige wil je zeker zeggen, de moslim in naam. Iemand die de islam niet of nauwelijks volgt. Iemand die niet weet wat er allemaal in de teksten geschreven staat. Het zijn die mensen die ex-moslims willen bereiken. (exmoslim.org) De enige oplossing is die mensen de nare waarheid te vertellen zodat die de islam die ze niet goed kennen kunnen verlaten (wat de ummah verzwakt). De rest dient met gepaste middelen bestreden te worden. Zij die geweld gebruiken (zoals de taliban) dienen met geweld bestreden te worden. Abou jahjahs en abu imrans met debatten op radio en tv. Ophouden met de kop in het zand te steken en de islam in stukjes te kappen zoals 'politieke islam' en niet politieke (euro)islam. De islam, zoals ieder verstandig mens weet, deugd niet (net zoals de profeet ervan) en is een gevaarlijke politieke ideologie (waar religie slechts een deel van is) die al sinds de 7de eeuw tot op de dag van vandaag (thailand mali egypte tsjetsjenie nigeria libanon filippijnen pakistan enz enz.) terreur zaait. Die ideologie dient niet gesubsidieert te worden doch gestopt te worden.

Urbain Vermeulen: "De erkenning van de islam was een stommiteit"

Citaat:
Koenraad Elst: Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel2.html

Laatst gewijzigd door smiley : 8 juni 2012 om 17:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be