![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds is het handig om dat niet als uiting van hun godsdienst te erkennen en het zodoende te kunnen verbieden -> da's veel makkelijker Anderzijds is het noodzakelijk om dat wel als uiting van hun godsdienst te erkennen en de kaart te trekken van die verplichting/onderdrukking door manlief Citaat:
Als het gaat over uiting van godsdienst is het niet aan de gelovige nog met een goede reden op de proppen te komen ( -> geloof wordt gezien als een zéér goede reden ) maar aan de werkgever om op de proppen te komen met een wel heel goede reden om het te verbieden. Veiligheid ( dat ding kan bv tussen een machine geraken ... om maar wat te zeggen ) is er zo eentje Citaat:
Als een moslima dus niet wordt aangenomen enkel en alleen omdat de werkgever die hoofddoek er niet zo graag erbij neemt dan is dat puur discriminatie. Als die werkgever uitgaat van een moslima mét hoofddoek zit zo en zo in elkaar en dat maakt haar tot een mindere kandidaat dan is het nog ergens verstaanbaar en kan men hem/haar enkel een vooroordeel aansmeren. ps. En ja... je kan dat misschien niet pragmatisch noemen van die moslima maar da's vanuit ons kader. Je moet je maar eens afvragen dat morgen plots overal iets wordt geëist/gewenst door werkgevers waar wij absoluut een punt van zouden maken. Hoeveel van ons zouden dan instemmen ? Het lak aan pragmatica zit 'm dan in die typkes die nog overkomen en goed zouden weten waar ze normalerwijs voor komen te staan Laatst gewijzigd door praha : 14 juni 2012 om 00:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hoofddoek op straat kan me niet schelen. Hoewel er een soort beleid bestaat om bv reclameborden in sommige wijken, straten, dorpen of steden te vermijden in diverse Europese landen. Zelfs een simpele boer mag op sommige van zijn agrarische velden niet het gewas van zijn keuze zetten vanwege landschapsbehoud. Wist je dat? Dat kan allemaal. Dus als er meisjes zijn die sensualiteit lustig combineren met een hoofddoek op straat, waarom zou er dan ook maar een greintje energie moeten verspild worden aan het wel of niet toelaten van hoofddoeken op de werkvloer? Het ging in dit topic toch over een werkvloer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het calvinistische in Nederland heeft altijd een ferme tegenreactie van Nederlanders zelf uitgelokt, vandaar die grote tolerantie voor extremen. Daar hebben allochtonen altijd baat bij gehad. Vergelijk België aub niet met Nederland. En in Nederland is het heel normaal? Het is maar hoe je het bekijkt. Denk je nu echt dat de PVV uit de lucht is komen vallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan er ook niets aan doen dat de sedentaire revolutie heeft plaatsgevonden ongeveer 12000 geleden en de wereld verdeeld is in landen met landsgrenzen, een staat van soevereiniteit en een eigen grondwet. Pas op met godsdienstvrijheid. Die heeft m.i. voor sommige mensen een hele andere betekenis gekregen. Voor sommige mensen betekent het een vrijgeleide om traag maar zeker de overhand te nemen. En je hebt een mob die niet veel nadenkt en volgt (die is er altijd) en je hebt denkers die die mob kunstig manipuleren. Wat doe je met godsdienstvrijheid als er een godsdienst is die excelleert in zinloos geweld (bomaanslagen), en een politieke agenda heeft? Een godsdienst waar tegenstrijdige interpretaties ervan alle wegen open laten? Die haar mob wijsmaakt cultureels gewijs of via imams dat symbolen belangrijker zijn dan het volgen van een beroepsopleiding, dan het uitoefenen van een beroep en financieel onafhankelijk te zijn. En dat terwijl ze op vreemde bodem zijn. Een rechter zei ooit eens tegen mij: 'Only a fool never changes his mind'. Godsdienstvrijheid is een mooi ethisch gegeven als je er van uitgaat dat alle godsdiensten een benefieke invloed hebben op een gemeenschap. Maar wat doe je als er een gosdienstinfrastructuur speciale eisen begint te stellen in naam van die godsdienstvrijheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik mijdt mijn eigen huis en tuin en ga nu één week om de drie weken naar de ouders van mijn vriend in landelijk Limburg om te ontsnappen aan Al Jazeerha en kindergehuil in mijn huis elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Steek het maar op de dunne muren. En wat de tuinen van de buren betreft. Uitstekende lokatie voor de Marokkanen die wegens hun talrijke kroost met niets educatiefs omhanden binnen, hun zaakjes in de tuin per GSM aan het regelen zijn. Ik zou het moeten opnemen en laten vertalen. Jij mijdt de tram, ik mijd mijn eigen huis. regelmatig nu. Zeker nadat mijn Palestijnse buurman uit de winter ontwakende kikkers in vuile Aldi chocopotten in mijn tuin gesmeten heeft. Ik heb namelijk al 20 jaar een vijvertje van 2,5m op 1,5 met exact vijf goudvisjes erin, waterjuffertjes en libellen en tuurlijk komt de bruine kikker en de pad naar dat watertje in de lente. Ik moest van meneer die nog maar 5 jaar naast mij woont en zes kinderen heeft mijn vijver dichtgooien en ik had er geen vergunning voor. En verder was ik en mijn vriend die op bezoek was en we gingen zijn verjaardag vieren, 'de sales cochons' omwille van de 'le kaka du chen'. Ik heb een hond maar die komt niet bij de buren. Even doordenken... ha, hij bedoelt 'chat'. Ja, mijn gesteriliseerde kattin die katers van andere mensen lijkt aan te trekken. Iemand die geen Nederlands praat, mij voorheen verboden heeft een woord tegen zijn vrouw te zeggen, zelfs geen deftig Frans kan spreken gaat mij de les spellen op een zeer agressieve wijze. Meneer weet niet dat het mijn kikkers niet zijn. Meneer weet ook niet dat kikkers beschermd zijn. Meneer weet ook niet dat er subsidies worden verleend aan het bouwen van ecotunnels. Dat heeft allemaal geen belang. En ik blijf geduldig. Wat kan ik nog meer mijden dan het sfeertje thuis? En jij zit te klagen over de geluiden op de tram. Jij weet gewoon niet wat er aan de hand is. Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 juni 2012 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 juni 2012 om 02:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als je de besnijdenis van jongens een genitale verminking noemt dan vind ik dat je overdrijft. Alleen vrouwen kunnen weten hoeveel Vlaamse mannen besneden zijn. Je zou ervan verschieten. Mijn twee broers zijn besneden (vanwege tropisch klimaat in Congo toendertijd). Mijn neef in Hageland vanwege een infectie. 99% van mijn minnaars waren besneden (internationaal) en die 1% ervan niet besneden, dat was efkens wennen en dat heeft niet lang geduurd. Mijn zoon heb ik op drie maanden leeftijd laten besnijden. Ik beschouw de mannelijke besnijdenis voor een deel als een esthetische toevoeing (heel subjectief dus), er is het hygiënisch aspect en verder idem als het wegnemen van de appendix of de amandelenof als een gaatje in het oor voor een oorring. Er is geen enkele seksuele functie die teloor gaat. Die besnijdenis is gebeurd in een katholiek ziekenhuis. Mijn zoon is nu 24. Wij praten heel openlijk over heel veel dingen en hij heeft me nooit maar dan ook nooit gezegd dat hij zijn besnijdenis erg vond. En zijn lief hoor ik ook niet klagen. Vrouwenbesnijdenis is iets totaal anders dan het wegnemen van de voorhuid. Maar we zijn hier wel duchtig off-topic bezig. Sorry! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() Dat gebeurde elke vrijdag uiteraard. Als je de commentaar hoort weet je genoeg. Ik heb wel gehoord dat dit ondertussen terug gedeeltelijk of in zijn geheel zou verboden zijn wegens de kritiek van vele non-moslim bewoners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een werkgever doet aan marketing. Wat weten hoofddoekenvrouwen af van marketing? Zij gaan een werkgever eens zeggen hoe die zijn zaken moet beredderen, zeker? Wat een zelfingenomenheid en op grond van wat? Waar is hun jarenlange werkervaring, hun levenservaring?Hoeveel talen spreken ze? Met de auto rijden kunnen ze al. Dat is een hele vooruitgang. Ik juich dat toe. Echt waar. Maar zij hebben het recht niet om een cachet te geven aan de zaak van iemand anders. Niemand heeft dat recht. Jij noemt het discriminatie wanneer een vrouw vanwege die hoofddoek niet wordt aangenomen, ik noem het een normale beslissing op grond van een zakelijk beheersplan. In mijn tuin moet ook niemand mij komen zeggen waar ik mijn sla moet planten en mijn radijzen moet zaaien. En hoe ik mijn composthopen moet opbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer zelfs, ik kan er rekening mee houden bij de keuze van mijn woonplaats. Weinig kans dat er achteraf een klok naast mijn deur gezet wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het is een beleving van godsdienst of het is onderdrukking door de man. Het hoeft helemaal niets met geloof te maken te hebben om als onderdrukking door de man te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch wel : it is a WEEKLY event.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U levert mij uit aan Marokko en zo ontsnap ik aan die ''vreselijke'' martelingen hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Minister-President
|
![]() Ik heb alleszins tegenwoordig een mondmasker, zonnebril en capuchon bij wanneer ik naar de AH ga. Als ik iemand in niqab of burka zie, vraag ik of ik iets mag vragen, zet kap, mondmasker en zonnebril op en vraag of zij zich veilig voelt wanneer ik zo voor haar sta. Ik hoop alleszins dat zoiets een reality shock kan zijn.
In België hoort je gezicht herkenbaar te zijn. Ik heb geen probleem met een hijab maar wel een gigantisch probleem met gezichtsverbergende maskers. Chador is op de grens, maar vergeet niet dat veel nonnenorden een chadorachtig kleed dragen. Als ik de grens zou mogen bepalen moeten mond, neus en ogen ten alles tijde vrij zijn, en moeten haren en oren gecheckt kunnen worden op vraag van politie ongeacht of dit een man of vrouw is. Bij de overheid is het pertinent verboden en in het arbeidsreglement kan het eventueel verboden worden op basis van veiligheid, neutraliteit of uniform. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daaruit volgt rechtstreeks dat iedere godsdienst dient te bewijzen of zijn/haar god bestaat en rituelen aantoonbaar effect hebben teneinde niet veroordeeld te worden wegens oplichterij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |