Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2012, 12:21   #121
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik vind het wel nodig. Maar dat kan in de lessen aardrijkskunde, geschiedenis, economie en eventueel iets maatschappelijk werk ofzo (of whatever men heeft tegenwoordig). Men zou echter niet moeten verplichten om een actitiviteit te doen met uitsluitend halalrommel of andere zaken. Er zijn mensen die zich daar totaal geen bal voor interesseren.
al men het dan wel doet, moet men ook een verplichte "Belgische keuken" dag organiseren, en moslims verplichten er aanwezig te zijn. Kwestie van evenwichtig te werken.
Die vakken zijn er niet in het BSO onderwijs. .. Denk niet dat iemand werkelijk verplicht was om ervan te eten hoor. Wel verplicht om aanwezig te zijn natuurlijk. Dat is toch normaal? Wie zegt trouwens dat er geen andere dagen waren waar Belgische specialiteiten gemaakt werden? Of Italiaanse?

Wat bij mij in school toch zo was elk jaar. Turks, Marokaans, Belgisch, Indiaans en noem maar op. Mmmm lekker toch

I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:26   #122
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wat serieus een beter idee zou zijn is dat de blokhoofden in kwestie beelden kwamen tonen en verhalen vertellen over hoe een rituele slachting nu plaatsvindt. Dat zou de kinderen aan het denken zetten. Het aanbieden van slechte worst heeft totaal geen meerwaarde.

Vlaams Belang, de partij van de dommen!
Het is sowieso nogal moeilijk, want wetenschap heeft nog nergens bewezen of ritueel slachten nu werkelijk vervelender is voor de dieren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:26   #123
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
Die vakken zijn er niet in het BSO onderwijs. .. Denk niet dat iemand werkelijk verplicht was om ervan te eten hoor. Wel verplicht om aanwezig te zijn natuurlijk. Dat is toch normaal? Wie zegt trouwens dat er geen andere dagen waren waar Belgische specialiteiten gemaakt werden? Of Italiaanse?

Wat bij mij in school toch zo was elk jaar. Turks, Marokaans, Belgisch, Indiaans en noem maar op. Mmmm lekker toch
Het gaat er mij vooral om dat het verplicht was. Zoiets zou men niet mogen verplichten.
Oud 14 juni 2012, 12:29   #124
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is sowieso nogal moeilijk, want wetenschap heeft nog nergens bewezen of ritueel slachten nu werkelijk vervelender is voor de dieren.
Het is onverdoofd slachten. Het kan ook verdoofd. Uiteraard moet er ook iets gedaan worden aan de Westerse slachtmethodes. Maar om een voor religieuze redenen aanvaardbare beperking voor het dierencomfort is geen stap in de juiste richting, maar in de foute richting.

Verder meen ik mij wel te herinneren dat er wel degelijk onderzoek is geweest.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:30   #125
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zwan-worsten zijn pas écht vuil: alle slachtafval dat op de vloer van het slachthuis ligt te rotten, wordt erin verwerkt.

Lang leve de VB cultuur.

Ik eet nog liever uit een vuilbak.
Ja, laten we ons focussen op de Zwanworsten. Zeer groots van u. En volwassen ook.
Oud 14 juni 2012, 12:31   #126
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Moeten die niet gaan werken?
Werd daar al geen antwoord op gegeven?
Oud 14 juni 2012, 12:31   #127
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Da's irrelevant.

In een democratie heeft iedereen, zelfs de grootste debiel, recht op een mening.

Maar hij mag geen geweld gebruiken om die te verkondigen. En dat doet het Vlaams Blok wel.

Het gaat niet zozeer over de inhoud, maar over de methode.
Geweld? Wie spreekt er van geweld? Het wordt hier beter en beter met de minuut!
Oud 14 juni 2012, 12:32   #128
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ohh.. ok.

Dus u vindt het niet nodig dat de leerlingen iets bijgebracht wordt over andere landen? Andere culturen? Enz? Dus alleen over saai en lelijk België iets aanleren dan? Wat een leuke opleiding...
We kunnen ze natuurlijk ook nog kennis laten maken met landen waar ze hond, ratten, schorpioenen,maden ...etc eten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:33   #129
Aversie
Burger

Standaard

Tja.. Als dat zo is ben ik het met u eens. Maar dat kunnen wij onmogelijk weten.

Zelf vind ik het nogal flauw als je er niet van wilt proeven aangezien het gewoon vlees is zoals ander. Maar ieder zijn ding.

Oud 14 juni 2012, 12:34   #130
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja.. Als dat zo is ben ik het met u eens. Maar dat kunnen wij onmogelijk weten.

Zelf vind ik het nogal flauw als je er niet van wilt proeven aangezien het gewoon vlees is zoals ander. Maar ieder zijn ding.
Het is vlees waarbij wordt aangedrongen om onverdoofd te slachten. Niet iedereen wil ervan eten.
Oud 14 juni 2012, 12:35   #131
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is onverdoofd slachten. Het kan ook verdoofd. Uiteraard moet er ook iets gedaan worden aan de Westerse slachtmethodes. Maar om een voor religieuze redenen aanvaardbare beperking voor het dierencomfort is geen stap in de juiste richting, maar in de foute richting.

Verder meen ik mij wel te herinneren dat er wel degelijk onderzoek is geweest.
Je kan inderdaad ook verdoofd slachten, ik vraag mij alleen af hoe groot het verschil in lijden voor de dieren is.

Als dat verschil nihil is, zie ik niet in waarom je ritueel slachten/onverdoofd slachten zou verbieden.
Oud 14 juni 2012, 12:36   #132
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat serieus een beter idee zou zijn is dat de blokhoofden in kwestie beelden kwamen tonen en verhalen vertellen over hoe een rituele slachting nu plaatsvindt. Dat zou de kinderen aan het denken zetten. Het aanbieden van slechte worst heeft totaal geen meerwaarde.

Vlaams Belang, de partij van de dommen!
Ik denk dat u weinig kaas heeft gegeten (halal of niet) van actie voeren. Het is niet zo dat actievoerders minuten de tijd hebben om iets uit te leggen. Het moet snel gaan. Soit, u weet dat ook wel, maar wil liever wat trollen. Want voor u was de actie onzinnig, dus moet iedereen de actie maar onzinnig vinden. Zelfs ik moet dat aan u toegeven, zei u me.
Oud 14 juni 2012, 12:37   #133
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je kan inderdaad ook verdoofd slachten, ik vraag mij alleen af hoe groot het verschil in lijden voor de dieren is.

Als dat verschil nihil is, zie ik niet in waarom je ritueel slachten/onverdoofd slachten zou verbieden.
Ik denk niet dat het verschil nihil is. Er kunnen ook altijd fouten gebeuren, men kan de ader missen, ...

Ik zie niet in waarom deze discussie zelfs gevoerd moet worden. Als het verdoofd kan moet het verdoofd. Wie het niet eens is moet worden geslagen met en zonder verdoving totdat die toegeeft dat geslagen worden met verdoving niet hetzelfde is als geslagen worden zonder verdoving.
Oud 14 juni 2012, 12:38   #134
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Wat een zielige mensen.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:38   #135
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Ik denk dat u weinig kaas heeft gegeten (halal of niet) van actie voeren. Het is niet zo dat actievoerders minuten de tijd hebben om iets uit te leggen. Het moet snel gaan. Soit, u weet dat ook wel, maar wil liever wat trollen. Want voor u was de actie onzinnig, dus moet iedereen de actie maar onzinnig vinden. Zelfs ik moet dat aan u toegeven, zei u me.
Jaja, snel binnenvallen, snelsnel worsten uitdelen en wegwezen. Bij de blokhoofden een gevoel van triomf, bij de kinderen lichte verbazing, bij de mensen een lichte afkeer en neerkijken.
Oud 14 juni 2012, 12:39   #136
Aversie
Burger

Standaard

Een leeuw zal zijn prooi toch ook niet vooraf verdoven?

Maar zoals ik zei; ieder zijn ding.

Oud 14 juni 2012, 12:42   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eens de Catalaanse en de "poco-belgische" cultuur qua houding tegenover dierenmishandeling bekijken:

In Catalonië zijn ze bereid geweest om hun eeuwenoude traditie van stierenvechten op te geven;

wij zouden bereid moeten zijn om onze bestaande wetten inzake dierenbescherming te blijven voorzien van de uitzondering van slachten om religieuze redenen.

Daarbij is het voor mij ook essentieel: scholen van de staat moeten politiek èn religieus neutraal zijn.
Als ze een moskee gaan bezoeken met zijn allen, dan zijn ze eerst naar een kerk en naar een synagoge mogen gaan, met zijn allen.

Als de enen uitgenodigd mogen worden om van een halal-bbq te eten, dan mogen de anderen uitgenodigd worden om van een gewone bbq te eten; en van beide initiatieven op voorhand de ouders in te lichten.
't Zou wel eens kunnen dat er wat islam-kindjes een dag thuis gehouden worden ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:43   #138
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het verschil nihil is. Er kunnen ook altijd fouten gebeuren, men kan de ader missen, ...

Ik zie niet in waarom deze discussie zelfs gevoerd moet worden. Als het verdoofd kan moet het verdoofd. Wie het niet eens is moet worden geslagen met en zonder verdoving totdat die toegeeft dat geslagen worden met verdoving niet hetzelfde is als geslagen worden zonder verdoving.
Was het allemaal maar zo makkelijk, je hebt het wel over gelovige mensen die hun geloof erg belangenrijk vinden.

Ik ben het met je eens, maar praktisch gaat dat allemaal niet zo makkelijk.
Oud 14 juni 2012, 12:43   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een leeuw zal zijn prooi toch ook niet vooraf verdoven?

Maar zoals ik zei; ieder zijn ding.

De wet en onze cultuur zeggen: bij het slachten hoort verdoven.

(en de uitzondering die er is voor religieus slachten, was eigenlijk enkel bedoeld voor het Offerfeest, maar ja ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 12:43   #140
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Halfopen poorten?

Nee, ik zie nu eens werkelijk niet in waarom men schoolpoorten moet sluiten.

En de Vlaamse jeugd is wel degelijk overbeschermd. Ik was het als 11-jarige gewend om heel de dag op straat te hangen, te gaan zwemmen en vissen en in bomen in het bos hutten te bouwen.
Toen ik hier kwam en voor het eerst aan een klaskameraad vroeg of hij wou rondhangen, en deze vertelde mij dat zijn moeder hem met de auto komt op- en afhalen kreeg ik een reality shock.
Ik weet niet hoe oud gij zijt, maar ik zat op mijn twaalfde toch doorgaans hoog in een boom of diep in een zelfgegraven kuil. Ik fietste zelf naar huis zonder begeleiding en ging zelf inkopen doen om de gekste milkshakes te maken.

Het type jeugd dat opgehaald wordt zit eerder in een ivoren toren dan een eik, dat heeft niets te maken met Vlaanderen maar wel met sociaal incompetente individuen die je ook in uw thuisland zult vinden.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be