![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat bij mij in school toch zo was elk jaar. Turks, Marokaans, Belgisch, Indiaans en noem maar op. Mmmm lekker toch ![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder meen ik mij wel te herinneren dat er wel degelijk onderzoek is geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, laten we ons focussen op de Zwanworsten. Zeer groots van u. En volwassen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Werd daar al geen antwoord op gegeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geweld? Wie spreekt er van geweld? Het wordt hier beter en beter met de minuut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen ze natuurlijk ook nog kennis laten maken met landen waar ze hond, ratten, schorpioenen,maden ...etc eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Burger
|
![]() Tja.. Als dat zo is ben ik het met u eens. Maar dat kunnen wij onmogelijk weten.
Zelf vind ik het nogal flauw als je er niet van wilt proeven aangezien het gewoon vlees is zoals ander. Maar ieder zijn ding.
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Het is vlees waarbij wordt aangedrongen om onverdoofd te slachten. Niet iedereen wil ervan eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat verschil nihil is, zie ik niet in waarom je ritueel slachten/onverdoofd slachten zou verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom deze discussie zelfs gevoerd moet worden. Als het verdoofd kan moet het verdoofd. Wie het niet eens is moet worden geslagen met en zonder verdoving totdat die toegeeft dat geslagen worden met verdoving niet hetzelfde is als geslagen worden zonder verdoving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Wat een zielige mensen.
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Burger
|
![]() Een leeuw zal zijn prooi toch ook niet vooraf verdoven?
![]() Maar zoals ik zei; ieder zijn ding.
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens de Catalaanse en de "poco-belgische" cultuur qua houding tegenover dierenmishandeling bekijken:
In Catalonië zijn ze bereid geweest om hun eeuwenoude traditie van stierenvechten op te geven; wij zouden bereid moeten zijn om onze bestaande wetten inzake dierenbescherming te blijven voorzien van de uitzondering van slachten om religieuze redenen. Daarbij is het voor mij ook essentieel: scholen van de staat moeten politiek èn religieus neutraal zijn. Als ze een moskee gaan bezoeken met zijn allen, dan zijn ze eerst naar een kerk en naar een synagoge mogen gaan, met zijn allen. Als de enen uitgenodigd mogen worden om van een halal-bbq te eten, dan mogen de anderen uitgenodigd worden om van een gewone bbq te eten; en van beide initiatieven op voorhand de ouders in te lichten. 't Zou wel eens kunnen dat er wat islam-kindjes een dag thuis gehouden worden ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het met je eens, maar praktisch gaat dat allemaal niet zo makkelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wet en onze cultuur zeggen: bij het slachten hoort verdoven. (en de uitzondering die er is voor religieus slachten, was eigenlijk enkel bedoeld voor het Offerfeest, maar ja ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het type jeugd dat opgehaald wordt zit eerder in een ivoren toren dan een eik, dat heeft niets te maken met Vlaanderen maar wel met sociaal incompetente individuen die je ook in uw thuisland zult vinden. |
|
![]() |
![]() |