Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2012, 09:36   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
jaja daarom stond op de uitnodiging van de school HALAL BARBEQUE als titel. Omdat iedereen een varkenskoteletje zou meebrengen neem ik aan.
Als dat zo is, dan is de schooldirectie in de eerste plaats schuldig. Halalvlees verplichten (omdat er geen ander was) aan niet-moslims is discriminerend.
Als er een keuze was tussen de twee soorten kan ik er nog begrip voor opbrengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:37   #42
armando
Schepen

Standaard

Waar is de tijd toen de NVA met namaakgeld naar Wallonie trok, dat zie ik ze nu niet meer doen wegens niet politiek correct meer.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:38   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ze namen overigens ook foto's van de kinderen en publiceerden die op de VB-website (zonder toestemming).
Waren den kinderen herkenbaar? Ik vind ze namelijk niet meteen terug op de website. Misschien werden ze er al afgehaald. Gisteren beweerde Cools dat de kinderen herkenbaar waren, Dewinter beweerde het tegendeel. Ik had graag kunnen verifieren wie de leugenaar van de 2 was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 09:41   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als dat zo is, dan is de schooldirectie in de eerste plaats schuldig. Halalvlees verplichten (omdat er geen ander was) aan niet-moslims is discriminerend.
Als er een keuze was tussen de twee soorten kan ik er nog begrip voor opbrengen.
Ik niet. Een school moet het goede voorbeeld geven. Vlees serveren dat
1. onwettelijk werd geslacht
2. geleverd werd door bedrijven die discrimineren

is NIET het goede voorbeeld geven. In principe moet elk stukje halalvlees verboden worden. Maar in naam van een godsdienst knijpt men hier een oogje toe. Onaanvaardbaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 15 juni 2012, 09:49   #45
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Mijn favoriete partij op kruisvaart tegen het islamnazisme...i love it...en dat is waarom ik op die gozers blijf stemmen...
Tegen de poco-kultuurrelativisten zeg ik het volgende....jullie zijn bij ons altijd welkom als jullie uit jullie multiculturele fantasie ontwaken en uit jullie getto's worden weggepest...

Oud 15 juni 2012, 09:57   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

is NIET het goede voorbeeld geven. In principe moet elk stukje halalvlees verboden worden. Maar in naam van een godsdienst knijpt men hier een oogje toe. Onaanvaardbaar.
Daar kan ik het ook wel eens mee zijn.

Bij ons op school zitten we met een ander probleem: in de lessen biologie wordt het steeds moeilijker om de thema's "reproductie" (en dus ook 'seksuele voorlichting') en "evolutie-theorie" aan bod te laten komen.

Beide zijn verplichte leerstof, maar er komen steeds vaker protesten van ouders die vinden dat die niet in het programma thuishoren.

En néén, het zijn niet uitsluitend moslims die van hun tak maken!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:02   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daar kan ik het ook wel eens mee zijn.

Bij ons op school zitten we met een ander probleem: in de lessen biologie wordt het steeds moeilijker om de thema's "reproductie" (en dus ook 'seksuele voorlichting') en "evolutie-theorie" aan bod te laten komen.

Beide zijn verplichte leerstof, maar er komen steeds vaker protesten van ouders die vinden dat die niet in het programma thuishoren.

En néén, het zijn niet uitsluitend moslims die van hun tak maken!
dat wordt het grote probleem: dankzij de toenemende invloed van de achterlijke 7de eeuwse ideeën van islam worden eveneens de zaadjes gedoogd van ander middeleeuws gedachtengoed.
Binnen vijftig jaar zetten ze Darwin op de brandstapel en zijn we allen geschapen door de Heilige Theepot.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:02   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ze namen overigens ook foto's van de kinderen en publiceerden die op de VB-website (zonder toestemming).
Alleen al dat fotograferen van die kinderen gaat voor mij te ver, maar dat zouden ze niet hebben kunnen doen als ze niet éérst (ongevraagd) dat schoolterrein hadden betreden.

Dat ze die foto's achteraf ook nog publiceren is er al helemaal over.

Ik kan alleen maar hopen dat het door die al te voortvarende VB-militanten gegeven 'voorbeeld' door NIEMAND ANDERS wordt gevolgd.

Oud 15 juni 2012, 10:03   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even terug naar Kathleentje:

is er niemand die van zijn stoel viel toen ze het uitdelen van Zwan (Bifi?) worstjes vergeleek met de Syrische bloedbaden waar kinderen werden gemarteld en geëxecuteerd? Ik heb het stukje teruggedraaid want ik dacht dat ik niet goed hoorde!

Ik hoop dat haar kinderen met E-coli besmette halal biefstuk door hun strot geduwd krijgen, het kreng!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2012 om 10:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:09   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Dikke 2.

Het idee zelf van de "Hallal" qualifier te gebruiken, die ENKEL maar een religieuze betekenis heeft, is fout in een openbare school. Het is alsof men frisdranken met wijwater zou aanbieden. Of de pastoor de broodjes voor de hot-dogs zou staan wijden. Zoiets is toch totaal haaks op het idee van neutraal ten opzichte van religie ?

Het punt is zelfs niet eens dat het een barbaarse manier van slachten is. Het punt is dat "hallal" enkel en alleen maar een religieuze betekenis heeft.

De enige plek waar "hallal" zou mogen VERNOEMD worden in een school is tijdens de lessen geschiedenis waar men het over het maatschappelijk aspect "religie" heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:15   #51
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In mijn jeugd werden alle dieren onverdoofd geslacht. De enige verdoving was een slag met een hamer van 5 kg en de ganse buurt kwam helpen als er geslacht werd.
Niemand nam daar aanstoot aan.
Als ik nu zin heb in een konijn of kip, slacht ik die nog steeds zelf.
Of je nu halal eet of niet, om vlees te eten, moeten dieren nu eenmaal eerst gedood worden.
Jij kan me veel vertellen, maar een kind verplichten iets te eten, wat ze niet willen is thuis al een moeilijkheid, kom dus niet af met het smoesje, dat de school de kinderen verplicht op te eten, wat ze niet willen.
Waarmee u aangeeft dat wij hier een sociale evolutie kennen die stoelt op emphatie en dat de islam daar tot op heden niet in staat is... en zelfs, onder het mom van godsdienstvrijheid, onze humane benadering van dierenleed afwijst.
Dank u voor dit inzicht...

Beste promulticulturele ouders in Schoten en elders.
Indien u echt om de onbevooroordeelde informatie aan uw kinderen bezorgd bent... toon ze dan ook onderstaande video's... zodat ze weten waar ze aan deelnemen...
http://www.youtube.com/watch?v=9QEN0TTKZrE
http://www.youtube.com/watch?v=eMu_nrTyw
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:19   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Even terug naar Kathleentje:

is er niemand die van zijn stoel viel toen ze het uitdelen van Zwan (Bifi?) worstjes vergeleek met de Syrische bloedbaden waar kinderen werden gemarteld en geëxecuteerd? Ik heb het stukje teruggedraaid want ik dacht dat ik niet goed hoorde!

Ik hoop dat haar kinderen met E-coli besmette halal biefstuk door hun strot geduwd krijgen, het kreng!
Ik kan alleen maar hopen dat je dit niet meent.

Er is geen enkele reden te bedenken om volstrekt onschuldige kinderen voor de daden van (één van hun of beide) ouders te laten boeten.

Ongeacht wat iemand over de ergens tussen 'belachelijk', 'dégoutant' en 'totaal van de pot gerukt' te klasseren vergelijkingen en vragen van Mevrouw Cools moge denken, het willen opzadelen van haar kinderen met wat voor miserie dan ook is en blijft wat mij betreft onverdedigbaar.

Oud 15 juni 2012, 10:20   #53
stuyckp
Banneling

Standaard

Op de flyer die FDW voorlas was duidelijk te zien dat het een HALAL BBQ was. Dit kan toch onmogelijk verkeerd begrepen worden voor een gewone BBQ waar ook HALAL vlees werd geserveerd.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:21   #54
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Op mijn werk (waar veel allochtonen aanwezig zijn) heeft men in de cafetaria de keuze tussen halal en een ander alternatief.
Als er bijvoorbeeld een prei-ovenschotel met gehakt gemaakt wordt, zal de kok ook steeds een prei-ovenschotel met bijvoorbeeld zalm voorzien.
Dit is m.i. een goed compromis.
Kinderen verplichten om naar een halal BBQ te gaan is not done.
Het gaat om een atheneum. Die behoren toch tot de GO-gemeenschap? Dus moeten zij neutraliteit waarborgen. Dit is in dit geval dus niet gebeurd.
Het is trouwens al zover gekomen dat op katholieke scholen de kruisbeelden uit de klassen verwijderd zijn om de allochtonen niet tegen de borst te stoten. Dát is pas schandalig.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:26   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Op mijn werk (waar veel allochtonen aanwezig zijn) heeft men in de cafetaria de keuze tussen halal en een ander alternatief.
Als er bijvoorbeeld een prei-ovenschotel met gehakt gemaakt wordt, zal de kok ook steeds een prei-ovenschotel met bijvoorbeeld zalm voorzien.
Dit is m.i. een goed compromis.
Kinderen verplichten om naar een halal BBQ te gaan is not done.
Het gaat om een atheneum. Die behoren toch tot de GO-gemeenschap? Dus moeten zij neutraliteit waarborgen. Dit is in dit geval dus niet gebeurd.
Het is trouwens al zover gekomen dat op katholieke scholen de kruisbeelden uit de klassen verwijderd zijn om de allochtonen niet tegen de borst te stoten. Dát is pas schandalig.
Vroeger was het compromis dat als je niet lust wat de pot schaft, je zelf maar voorziet in je eten. Soit, zolang een bedrijf zich niet schuldig maakt aan het serveren van vlees dat onverdoofd en discriminerend geslacht werd, zal het mij worst wezen wat ze doen. Privébedrijven hebben het recht om overeenkomsten te sluiten met hun personeel zolang dat niet tegen de wet is. Privébedrijven hoeven helemaal niet religieneutraal te zijn.

Laatst gewijzigd door fox : 15 juni 2012 om 10:29.
Oud 15 juni 2012, 10:31   #56
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen al dat fotograferen van die kinderen gaat voor mij te ver, maar dat zouden ze niet hebben kunnen doen als ze niet éérst (ongevraagd) dat schoolterrein hadden betreden.

Dat ze die foto's achteraf ook nog publiceren is er al helemaal over.

Ik kan alleen maar hopen dat het door die al te voortvarende VB-militanten gegeven 'voorbeeld' door NIEMAND ANDERS wordt gevolgd.
De eindconclusie is dus dat het VB er door zijn eigen lompigheid eens te meer in geslaagd is uiteindelijk de aandacht van het probleem zelf af te leiden en dat men nu meer bezig is met de wettelijkheid van de actie zelf in plaats van met wat men precies aan de kaak wilde stellen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:32   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar hopen dat je dit niet meent.

Er is geen enkele reden te bedenken om volstrekt onschuldige kinderen voor de daden van (één van hun of beide) ouders te laten boeten.

Ongeacht wat iemand over de ergens tussen 'belachelijk', 'dégoutant' en 'totaal van de pot gerukt' te klasseren vergelijkingen en vragen van Mevrouw Cools moge denken, het willen opzadelen van haar kinderen met wat voor miserie dan ook is en blijft wat mij betreft onverdedigbaar.
voor mensen zoals circe is verre verwantschap met een crimineel genoeg om uit het land uitgezet te worden, ze meent het dus wel degelijk.
Oud 15 juni 2012, 10:33   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De eindconclusie is dus dat het VB er door zijn eigen lompigheid eens te meer in geslaagd is uiteindelijk de aandacht van het probleem zelf af te leiden en dat men nu meer bezig is met de wettelijkheid van de actie zelf in plaats van met wat men precies aan de kaak wilde stellen.
alleen al het feit dat Dewinter moet zeggen dat ze niet wanhopig zijn, bewijst dat ze dat wel zijn.
Oud 15 juni 2012, 10:37   #59
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Men kan bv met de leerlingen eens een katholieke eredienst bijwonen en hen verplichten een hostie te eten, kwestie van de moslimleerlingen die cultuur ook eens te laten beleven?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 10:37   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het is inderdaad beter van te zwijgen en te doen alsof we de islamisering van de maatschappij - beginnende met de kinderen op school, niet opmerken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be