Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2012, 14:07   #541
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou een kind verplicht een bezoek moeten brengen aan een slachthuis? Wat is de meerwaarde daarvan?
Dat heb ik impliciet gezegd. Vlees is een alledaags onderdeel van onze levens maar om een of andere manier beseffen mensen niet in welke omstandigheden vlees geproduceerd wordt. Wegkijkgedrag. Alles kan zo lang men het niet moet aanzien. Dus kijkt men weg.

Als men vlees eet, moet men ook weten waar het vandaan komt. En niet wegkijken.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:08   #542
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat helpt niet, je luistert toch niet. Uit heel uw discours klinkt maar één boodschap, "islam goed, Vlaams slecht."
Zoals verwacht: je hebt niks, dus overschakelen op de gewoonlijke reactie: 'het is gewoon uw hele houding' of iets dergelijks.

Zal ik de uitdaging wat groter maken? Als jij mij iets kan aanduiden waar ik gezegd of gesuggereerd heb dat iets 'Vlaams slecht' is, of waar de islam beter is dan iets anders, dan krijg je een uitgebreid verontschuldigend berichtje, en delete ik onmiddellijk mijn account hier, zo heb je van mij geen last meer.

Kan je dat niet, dan verwacht ik verontschuldigingen.

Ik hou m'n adem alvast niet in, want daar ben je naar alle waarschijnlijkheid te laf voor.

Let's see you put some money where your mouth is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de Koster
En dit is een leugen van De Standaard?
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120615_016

Dinsdag hield de school een zogenoemde halalbarbecue, in het kader van een project rond andere culturen en hun gewoonten.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:09   #543
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Begrijp jij eigenlijk wat 'iemand woorden in de mond leggen' betekent?

Over wat het verschil is? Context (zoek dat woord eens op). Wanneer je een inlevingsfeestje voor schoolkinderen (de context) aangrijpt om zo'n filmpje te tonen, dan is dat met de zuivere bedoeling een groepje (de moslims onder die schoolkinderen) aan te vallen, niks meer en niks minder. Ga dat nu niet lopen te ontkennen he. Toon zo'n filmpje in een andere context, zoals een les over de verschillende levensbeschouwingen en hun gewoonten, en dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Context. Is dat nu echt zo moeilijk om te begrijpen?
Waarom beschouw jij een islamitische praktijk waaraan moslims onwrikbaar verknocht zijn als een aanval, wanneer die praktijk in een film vertoond wordt?
En waarom zou dat niet kunnen als onderdeel van een 'inlevingsfeestje'?Het gaat toch om een multiculturele praktijk?

Waarom zeg je niet ronduit dat je die barbaarsheid liever niet toont omdat het de barbaarsheid en achterlijkheid ontsluiert van de cultuur die jij juist als "verrijkende" moeltikoeltie door de strot van schoolkinderen wil duwen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:09   #544
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat heb ik impliciet gezegd. Vlees is een alledaags onderdeel van onze levens maar om een of andere manier beseffen mensen niet in welke omstandigheden vlees geproduceerd wordt. Wegkijkgedrag. Alles kan zo lang men het niet moet aanzien. Dus kijkt men weg.

Als men vlees eet, moet men ook weten waar het vandaan komt. En niet wegkijken.
Maar waarom moeten mensen dat weten? Als mensen het niet willen zien, dan willen ze het toch niet zien?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:10   #545
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar waarom moeten mensen dat weten? Als mensen het niet willen zien, dan willen ze het toch niet zien?
Gast, stopt ermee. Echt. Je snapt goed genoeg wat ik bedoel.
Oud 16 juni 2012, 14:11   #546
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom concentreert zo'n feestje zich niet op de positieve elementen van de andere cultuur, maar uitgerekend op de meest barbaarse en achterlijke aspecten ervan?
Inderdaad.
Halal is geen gerecht, geen vleessoort, geen kwaliteitslabel.
Alleen een vorm van discriminatie, vlees van dieren geslacht door eigen volk.
Wat is het volgende, Spanjaarden die vlees meebrengen van dieren gedood in stierengevechten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:12   #547
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar slaagt het VB er met dit soort acties alvast weer in om links in de gordijnen te jagen.
Goed bezig dus.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:13   #548
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee, laat hem maar verder doen.
hij illustreert uitermate goed waarom mensen eigenlijk niet meer verdienen dan zelf onverdoofd geslacht te worden.
Oud 16 juni 2012, 14:14   #549
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap heel goed wat jij bedoeld, ik ben het er alleen niet mee eens.

Jij beweerd dat mensen niet willen zien waar hun eten vandaan komt, en dat jij dat arrogant vindt.

En dan stel jij dat scholen kinderen moeten verplichten om bezoekjes aan slachthuizen te brengen. Ik vraag mij dan gewoon af wat de echte meerwaarde daarvan is? Moeten we mensen aanpakken op hun arrogantie?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:14   #550
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Zoals verwacht: je hebt niks, dus overschakelen op de gewoonlijke reactie: 'het is gewoon uw hele houding' of iets dergelijks.

Zal ik de uitdaging wat groter maken? Als jij mij iets kan aanduiden waar ik gezegd of gesuggereerd heb dat iets 'Vlaams slecht' is, of waar de islam beter is dan iets anders, dan krijg je een uitgebreid verontschuldigend berichtje, en delete ik onmiddellijk mijn account hier, zo heb je van mij geen last meer.

Kan je dat niet, dan verwacht ik verontschuldigingen.

Ik hou m'n adem alvast niet in, want daar ben je naar alle waarschijnlijkheid te laf voor.

Let's see you put some money where your mouth is...

Je schijnt me precies niet te begrijpen. Laat het nu net dat zijn dat ik voorspeld had.
Oud 16 juni 2012, 14:16   #551
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Ha, kijk, nog een randdebiel die niet kan vatten dat je EN tegen onverdoofde slacht bent, EN tegen alle andere misselijkmakende praktijken in de agro-industrie.
Ga nog wat met zwanworsten zwaaien, in de veronderstelling dat die zwanworsten wel getuigen van diervriendelijkheid
Ach kijk, weer zo'n randdebiel die niet bij het onderwerp kan blijven en een uitvlucht zoekt met agroindustrietoestanden omdat hij met de bek vol tanden staat bij het leed van onverdoofd slachten.

Ga nog wat stieren spiezen in Spanje of andere dieren doodmartelen, in de veronderstelling dat het toch geen kwaad kan mits het onverdoofd slachten ook toegestaan is en door geindoctrineerde morons als diervriendelijk wordt onthaald.

Laatst gewijzigd door Zenit : 16 juni 2012 om 14:17.
Oud 16 juni 2012, 14:18   #552
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap heel goed wat jij bedoeld, ik ben het er alleen niet mee eens.

Jij beweerd dat mensen niet willen zien waar hun eten vandaan komt, en dat jij dat arrogant vindt.

En dan stel jij dat scholen kinderen moeten verplichten om bezoekjes aan slachthuizen te brengen. Ik vraag mij dan gewoon af wat de echte meerwaarde daarvan is? Moeten we mensen aanpakken op hun arrogantie?
Scholen zijn onderwijsinstituten, en de vleesproductie, die in brutale omstandigheden aan toe gaat, is een onderdeel van het leven, zoals het eten ervan ook is. Scholen dienen mensen aspecten van het leven bij te brengen, ook (vooral?) het leren omgaan met de moeilijkere en minder aangename aspecten van het leven.
In feite pleit je voor minder kennis. Dat die kennis, omdat die kennis niet comfortabel zou zijn, niet overgedragen moet worden.

Tja, zo houdt het dierenleed zich in stand, he. Doordat mensen niet (willen) zien hoe het aan toe gaat in slachthuizen, kunnen ze die dingen wegabstraheren.
Oud 16 juni 2012, 14:19   #553
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ach kijk, weer zo'n randdebiel die niet bij het onderwerp kan blijven en een uitvlucht zoekt met agroindustrietoestanden omdat hij met de bek vol tanden staat bij het leed van onverdoofd slachten.

Ga nog wat stieren spiezen in Spanje of andere dieren doodmartelen, in de veronderstelling dat het toch geen kwaad kan mits het onverdoofd slachten ook toegestaan is en door geindoctrineerde morons als diervriendelijk wordt onthaald.
Persoonlijke aanval gerapporteerd.
Oud 16 juni 2012, 14:20   #554
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

[quote=Восход-1;6172544]
Citaat:

Je uitspraken zijn die van een kwaadwillig iemand.

Dat moslims op een achterhaalde manier slachten betekent niet dat de Westerse slachthuizen in orde zijn. En het veroordelen van halal mag niet een manier zijn om te zeggen dat wij het wel goed doen.

Want dat doen wij niet.
Juist. Maar wil dat zeggen dat we het nog erger moeten maken door onze standaarden te verlagen? Moeten we onverdoofd slachten dan maar toelaten omdat er bij ons ook fouten gebeuren?
Sinds men ons een multiculturele samenleving wil opdringen, krijg ik dikwijls de indruk dat al die jaren dierenbescherming en GAIA niets, maar dan ook niets, hebben opgebracht.
Oud 16 juni 2012, 14:21   #555
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij hebt mij geen les te leren in dierenwelzijn.
Wat heb jij precies al voor de dieren gedaan?
Ik ben iedere dag, van bij het opstaan tot het slapen, bezig met het proberen oplossen van de miserie die mensen dieren hebben aangedaan.
Alleen de voorbije 4 weken al heeft me dat minstens 300 euro gekost.
Wat heb jij gedaan?
Oud 16 juni 2012, 14:22   #556
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Wat snap je niet aan het woord zogenoemd ?

Trouwens in het Nieuwsblad staat dan weer een iets genuanceerder bericht:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20614_00183797
Is al eerder aangehaald hoor, maar wordt uiteraard koudweg genegeerd. De directie is hier al door Zenit een leugenaar genoemd omwille van precies die uitspraak. Remember: als het niet overeenkomt met het extreem rechtse gedachtengoed, is het gelogen. Zo werkt dat.

Je kan dan ook gewoon berichten negeren waarin dingen verduidelijkt zijn, en doen alsof dat nooit gebeurd is. Een voorbeeldje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit
Waarom beschouw jij een islamitische praktijk waaraan moslims onwrikbaar verknocht zijn als een aanval, wanneer die praktijk in een film vertoond wordt?
Allez, weer een postje niet gelezen (of het woordje 'context' niet opgezocht, had je dat nochtans gevraagd). Lees het nog eens, en kom me dan eens vertellen waar ik gezegd heb dat zo'n filmpje vertonen altijd, in elke context, een aanval is, zoals jij hier insinueert.

Citaat:
En waarom zou dat niet kunnen als onderdeel van een 'inlevingsfeestje'?Het gaat toch om een multiculturele praktijk?
Omdat ik zo het zeer bizarre ideetje heb dat een feestje iets leuks moet zijn? Je weet wel, feestje?

Citaat:
Waarom zeg je niet ronduit dat je die barbaarsheid liever niet toont omdat het de barbaarsheid en achterlijkheid ontsluiert van de cultuur die jij juist als "verrijkende" moeltikoeltie door de strot van schoolkinderen wil duwen.
Waarom leer jij niet eens gewoon te lezen wat er staat, in plaats van wat jij je inbeeldt dat ik geschreven heb? Zo heb ik al twee keer gezegd dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben als dat soort beelden in pakweg een les over de verschillende levensbeschouwingen getoond zou worden. En al twee keer heb je dat straal genegeerd.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 16 juni 2012 om 14:25.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:23   #557
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Geef toe! hoe onbeleefd is het niet om op een "inleving" of "multiculturele" dag met vlaamse Zwanworstjes af te komen! Gewoon erwtensoep met spek of hutsepot is toch veel lekkerder zeker.

idd, in dit verhaal zijn het die vb'ers die Vlaanderen belachelijk maken, wij zijn het land van zwaaan (ze hadden zich waarschijnlijk ook niet eens verkleed als aliens). Hun creativiteit is wederom goed in de verf gezet.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 14:24   #558
Восход-1
Banneling

Standaard

[quote=Marie van de koster;6172579]
Citaat:

Juist. Maar wil dat zeggen dat we het nog erger moeten maken door onze standaarden te verlagen? Moeten we onverdoofd slachten dan maar toelaten omdat er bij ons ook fouten gebeuren?
Sinds men ons een multiculturele samenleving wil opdringen, krijg ik dikwijls de indruk dat al die jaren dierenbescherming en GAIA niets, maar dan ook niets, hebben opgebracht.
Nogmaals, voor diegenen die heel traag van begrip zijn:

Het gaat hier om dierenwelzijn. Over halal en kashrut kan geen discussie bestaan, die praktijken moeten kordaat worde bestreden.

Maar dat is geen excuus om te zeggen dat het bij ons zo goed gaat.

En voor de VB-ers:

ikke tegen dierenpijntje dat niet halal is betekenen niet dat ikke voor halal is.
Oud 16 juni 2012, 14:24   #559
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt mij geen les te leren in dierenwelzijn.
Jij aan mij ook niet.
Oud 16 juni 2012, 14:25   #560
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen anders, om "onze" melk te promoten, een filmpje laten zien van de gruwel die "onze" melkkoeien her en der moeten ondergaan. En derna genieten maar van een heerlijk glaasje melk!
Waarom moet halal gepromoot worden ?
Gedogen gaat eigenlijk al een stap te ver.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be