![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 16 juni 2012 om 16:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar er is in het verleden op andere scholen al genoeg aan de hand geweest om te weten dat er in het kader van allerlei multiculturele schoolprojecten e.d. de toegeeflijkheid en inlevingsvermogen doorgaans van één kant moet komen; nl. die van de autochtonen. En dat er van één bepaald soort allochtonen nauwelijks enige medewerking verwacht hoeft te worden zolang niet iedereen naar hun religieuze pijpen danst. Wijt het voor mijn part aan mijn slecht karakter, maar ik vermoed dat die school hier bepaalde zaken probeert te "downplayen".
![]() |
![]() |
#664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom het eenrichtingsverkeer? Het zijn zij de nieuwkomers die onze cultuur moeten leren accepteren en niet hun cultuur hier moeten opdringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() want geef toe noch boedha, noch hindoes noch diene andere die u gezet had zijn verdraagzaam. anyway maatschappelijk niveau : leer omgaan met andere groepen mensen; daar is niks verkeerd mee hoor. Hoe jij tegenover die gebruiken kijkt is irrelevant, ze bestaan en dus kun je uw het best informeren door er eftjes in te delen, daarvoor dient school: om u te laten proeven van zoveel mogelijk. Er mag zelfs religieles zijn (wel 1 voor alle religies en vergelijkend studeren en aan uw 18de mag je voor uwzelf beslissen ![]() School is er niet om de 'grote' ethische discussies aan te gaan tussen verschillende volkerengroepen, in tegendeel het is er om u te leren leven tussen al die verschillende groepen. Die 'grote' ethische discussies worden doorgaans gemaakt door onverdraagzamen die vooral hun eigen gelijk willen halen en hun gebruik willen door drukken; niks voor op school zulk gedrag. individueel: als ik op die school zat, ik had ribben van't zwijn mee. Als het dan toch effectief over delen van cultuur ging pak ik het zwien mee.
![]() |
![]() |
#666 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In dit geval ene Jan Auman. Laat de heer Auman nu een kennis van me zijn en laat nu net één van zijn kinderen leerling zijn op die school ( neen, niet in het klasje uit het artikel ). Dus durf ik gerust veronderstellen dat zijn berichtgeving iets exacter is dan de andere. Meer moet je er niet achter zoeken hoor. Als U liever De Standaard, Het Laatste Nieuwe en tuti-quanti wil geloven omdat dat je beter past, wie ben ik om u tegen te houden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() al eens van de 5 vrijheden gehoord?
Citaat:
![]() |
![]() |
#668 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 het was bedoeld binnen het kader van de multiculturele samenleving 2 er wordt halavlees aanvaard als bijdrage, goed wetende dat dit ander BBQ-vlees bij voorbaat uitsluit. 3 er wordt vooraf op papier gezet voor de ouders wat er gaat gebeuren, binnen welk kader. Tjah?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Legbatterijen enzo. En het constant volspuiten van de dieren met antibiotica om te voorkomen dat er ontstekingen ontstaan van de doorligwonden en te hoge dichtheden. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 16 juni 2012 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Tuurlijk wel. Als er dingen gedaan worden op school waarmee ik mijn kinderen niet wens geconfronteerd te zien, hou ik ze thuis. Net zoals zoveel ouders van andere gezindten doen, bijvoorbeeld met de zwemles. Als het moet met een doktersbriefje. We leven hier nog niet in de Sovjetunie waarin de staat almachtig bepaalt waarmee we al dan niet geïndoctrineerd moeten worden.
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat lijkt me onzin.
![]() |
![]() |
#674 |
Banneling
|
![]() Ooit iemand een kippenincubator van dichtbij gezien? De kippen zitten zo dicht op elkaar gepakt dat zij agressief worden en elkaar willen doodpikken, om dat te voorkomen worden hun snavels (zonder verdoving) afgeknipt. Door de hoge concentratie aan dieren en de afwezige bewegingsvrijheid is het ontstekingsrisico immens groot, dus krijgen de dieren constante toevoer aan antibiotica om dit te voorkomen.
Het dag/nachtritme van de kippen wordt kunstmatig verstoord om ervoor te zorgen dat ze meer eiren leggen. Dat vinden onze blokhoofden allemaal prima, want het is niet halal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Banneling
|
![]() Dat zullen mijn kinderen doen, de dag dat ze verplicht worden aan zo'n halal-BBQ deel te nemen. Dan krijgen ze spare ribs mee - of waarom niet, een heel varkentje aan het spit - , en een camera, om de reactie te filmen van de moslims en nog meer van het onderwijzend personeel, als ze hun haraamvlees naast het halalvlees op de gril leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord op deze vraag is cruciaal, ik heb het nog nergens gelezen, en vrees dat het ook niet zal komen.
![]() |
![]() |
#677 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou het aanvaarden van halalvlees trouwens ander vlees uitsluiten? Zet daar een ander bbq-setje naast, en het probleem is toch van de baan zeker? Dat het bedoeld was in het teken van de multiculturele samenleving is wel al een tijdje duidelijk ja. Wil dat dan zeggen dat daar enkel moslimeten was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hier komt nooit een antwoord op van de halal-party-verdedigers.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 juni 2012 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |