Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2012, 16:52   #661
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het gaat hier niet over een religie maar over een Vlaams gemeenschapsschool die haar kinderen verplicht om deel te nemen aan de voorschriften van 1 bepaalde (geïmporteerde) godsdienst.
Ah? En waar doet die school dat hier?

Citaat:
Want dat is wat Scorpio beweert: dat zo'n filmpje over halal-slachten een aanval op de islam zou zijn.
Verdraai gerust mijn woorden nog wat verder hoor. Ik begrijp dat voor sommigen het eerder door mij uitgelegde concept van 'context' een beetje te ingewikkeld is om te begrijpen, en dat ik niet mag verwachten dat drie keer schrijven dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben als zo'n filmpje in een les over levensbeschouwingen oid getoond zou worden, maar wel wanneer het zou gedaan worden op een inlevingsfeestje, genoeg is om te veronderstellen dat het ook zou doordringen tot mensen die problemen hebben met selectief lezen.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 16 juni 2012 om 16:59.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:53   #662
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het feit dat er wetten rond bestaan betekent nog niks, he. Dat wij het ietsje beter doen dan de moslims betekent niet dat wij het goed doen.
Wanneer doen wij het wel goed?

Hoe moet er geslacht worden?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:56   #663
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Dus het VB Schoten weet BETER wat er zich op die school afspeelt dan de directie van de school zelf?

De school zegt trouwens duidelijk dat de énige klacht die zij gehad hebben een anoniem telefoontje was. Ik heb ook geen enkele ouder publiekelijk horen klagen hierover.
Ik heb nergens gesteld dat het VB het beter weet, noch dat ze het slechter weten bij het VB.

Maar er is in het verleden op andere scholen al genoeg aan de hand geweest om te weten dat er in het kader van allerlei multiculturele schoolprojecten e.d. de toegeeflijkheid en inlevingsvermogen doorgaans van één kant moet komen; nl. die van de autochtonen. En dat er van één bepaald soort allochtonen nauwelijks enige medewerking verwacht hoeft te worden zolang niet iedereen naar hun religieuze pijpen danst.

Wijt het voor mijn part aan mijn slecht karakter, maar ik vermoed dat die school hier bepaalde zaken probeert te "downplayen".
Oud 16 juni 2012, 16:56   #664
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Leg eens uit waarom kinderen, als schoolprestatie zich zouden moeten inleven, in de gebruiken van een theocratische, totalitaire, discriminerende en dierenmishandelende godsdienst?

Ik zie daar echt het nut niet van in. U blijkbaar wel. Wel laat eens horen dan.

Paulus.
Ik vraag mij eerder af waarom die scholen geen haraam inlevingsfeestjes organiseren voor moslimkinderen. Zo kunnen ze onmiddellijk kennis maken met de Westerse culinaire cultuur, iets wat ze thuis om halalredenen nooit zullen meemaken. De Oosterse culinaire cultuur mag ook, waarom geen inleving Chinese wokparty met varkensreepjes, lekker, en ze zullen leren dat ze er niet van sterven.
Waarom het eenrichtingsverkeer? Het zijn zij de nieuwkomers die onze cultuur moeten leren accepteren en niet hun cultuur hier moeten opdringen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:57   #665
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg eens uit waarom kinderen, als schoolprestatie zich zouden moeten inleven, in de gebruiken van een theocratische, totalitaire, discriminerende en dierenmishandelende godsdienst?

Ik zie daar echt het nut niet van in. U blijkbaar wel. Wel laat eens horen dan.

Paulus.
persoonlijk vind ik de zwakke repliek discussie plezanter om volgen.
want geef toe noch boedha, noch hindoes noch diene andere die u gezet had zijn verdraagzaam.
anyway

maatschappelijk niveau : leer omgaan met andere groepen mensen; daar is niks verkeerd mee hoor. Hoe jij tegenover die gebruiken kijkt is irrelevant, ze bestaan en dus kun je uw het best informeren door er eftjes in te delen, daarvoor dient school: om u te laten proeven van zoveel mogelijk.
Er mag zelfs religieles zijn (wel 1 voor alle religies en vergelijkend studeren en aan uw 18de mag je voor uwzelf beslissen ).
School is er niet om de 'grote' ethische discussies aan te gaan tussen verschillende volkerengroepen, in tegendeel het is er om u te leren leven tussen al die verschillende groepen. Die 'grote' ethische discussies worden doorgaans gemaakt door onverdraagzamen die vooral hun eigen gelijk willen halen en hun gebruik willen door drukken; niks voor op school zulk gedrag.

individueel: als ik op die school zat, ik had ribben van't zwijn mee. Als het dan toch effectief over delen van cultuur ging pak ik het zwien mee.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:57   #666
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dus volgens u liegen : De Standaard, Het Laatste Nieuws, Gazet van Antwerpen en deredactie.be
Wat een chance dat u het Nieuwsblad hebt, zeg!
Regionale berichtgeving in het Nieuwsblad ( en ook in GvA ) worden geschreven door freelancers die in de betreffende gemeente wonen.
In dit geval ene Jan Auman.
Laat de heer Auman nu een kennis van me zijn en laat nu net één van zijn kinderen leerling zijn op die school ( neen, niet in het klasje uit het artikel ).

Dus durf ik gerust veronderstellen dat zijn berichtgeving iets exacter is dan de andere.

Meer moet je er niet achter zoeken hoor.
Als U liever De Standaard, Het Laatste Nieuwe en tuti-quanti wil geloven omdat dat je beter past, wie ben ik om u tegen te houden
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:58   #667
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
al eens van de 5 vrijheden gehoord?

Citaat:
Op onze wijze natuurlijk: we laten de dieren langzaam verstikken terwijl ze panikeren, en dan maken we ze af.
Oud 16 juni 2012, 16:58   #668
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat een barbeque is waar bewust en bedoeld enkel halal-vlees en andere zaken uit slechts één cultuur worden geserveerd, zonder dat andere culturen waaronder de Vlaamse aan bod kunnen komen heb ik daar wel degelijk een probleem mee. Als het, zoals hier het geval is, een klein projectje van een klas is waarbij iedereen iets meebrengt, en het net enkele Marokkanen zijn die het vlees meebrengen, en er niemand wordt verplicht daarvan te eten, dan zie ik het probleem niet, en is dit niets meer dan een prachtig voorbeeld van hoe je van een mug een olifant maakt.
Het is toch onzin te beweren dat het niet de opzettelijk was hé scorpio?

1 het was bedoeld binnen het kader van de multiculturele samenleving

2 er wordt halavlees aanvaard als bijdrage, goed wetende dat dit ander BBQ-vlees bij voorbaat uitsluit.

3 er wordt vooraf op papier gezet voor de ouders wat er gaat gebeuren, binnen welk kader.

Tjah?!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:58   #669
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

De slachting is niet het grootste probleem hier, het grote probleem zijn de omstandigheden waarin de dieren worden gehouden.
Legbatterijen enzo. En het constant volspuiten van de dieren met antibiotica om te voorkomen dat er ontstekingen ontstaan van de doorligwonden en te hoge dichtheden.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 16 juni 2012 om 16:59.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 16:59   #670
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat er wetten rond bestaan betekent nog niks, he. Dat wij het ietsje beter doen dan de moslims betekent niet dat wij het goed doen.
Ietje beter?
Besef je wel hoe belachelijk je jezelf maakt met dit soort wegrelativerende onzin?
Oud 16 juni 2012, 17:00   #671
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ietje beter?
Besef je wel hoe belachelijk je jezelf maakt met dit soort wegrelativerende onzin?
Eppur si muove!
Oud 16 juni 2012, 17:00   #672
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, nee.

Tuurlijk wel. Als er dingen gedaan worden op school waarmee ik mijn kinderen niet wens geconfronteerd te zien, hou ik ze thuis. Net zoals zoveel ouders van andere gezindten doen, bijvoorbeeld met de zwemles.

Als het moet met een doktersbriefje.

We leven hier nog niet in de Sovjetunie waarin de staat almachtig bepaalt waarmee we al dan niet geïndoctrineerd moeten worden.
Oud 16 juni 2012, 17:02   #673
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
volgens mij niet, als ik de school's uitleg lees gaat het over inleven in andere gebruiken; waar op zich weinig tegen in te brengen valt.
Dus inleven in andere gebruiken, wat ze ook zijn, is goed?

Dat lijkt me onzin.
Oud 16 juni 2012, 17:04   #674
Восход-1
Banneling

Standaard

Ooit iemand een kippenincubator van dichtbij gezien? De kippen zitten zo dicht op elkaar gepakt dat zij agressief worden en elkaar willen doodpikken, om dat te voorkomen worden hun snavels (zonder verdoving) afgeknipt. Door de hoge concentratie aan dieren en de afwezige bewegingsvrijheid is het ontstekingsrisico immens groot, dus krijgen de dieren constante toevoer aan antibiotica om dit te voorkomen.

Het dag/nachtritme van de kippen wordt kunstmatig verstoord om ervoor te zorgen dat ze meer eiren leggen.

Dat vinden onze blokhoofden allemaal prima, want het is niet halal.
Oud 16 juni 2012, 17:05   #675
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
individueel: als ik op die school zat, ik had ribben van't zwijn mee. Als het dan toch effectief over delen van cultuur ging pak ik het zwien mee.
Dat zullen mijn kinderen doen, de dag dat ze verplicht worden aan zo'n halal-BBQ deel te nemen. Dan krijgen ze spare ribs mee - of waarom niet, een heel varkentje aan het spit - , en een camera, om de reactie te filmen van de moslims en nog meer van het onderwijzend personeel, als ze hun haraamvlees naast het halalvlees op de gril leggen.
Oud 16 juni 2012, 17:05   #676
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
+ racistische. (Halal betekent ook dat alleen moslims het vlees mogen slachten).

Het antwoord op deze vraag is cruciaal, ik heb het nog nergens gelezen, en vrees dat het ook niet zal komen.
Oud 16 juni 2012, 17:06   #677
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is toch onzin te beweren dat het niet de opzettelijk was hé scorpio?

1 het was bedoeld binnen het kader van de multiculturele samenleving

2 er wordt halavlees aanvaard als bijdrage, goed wetende dat dit ander BBQ-vlees bij voorbaat uitsluit.

3 er wordt vooraf op papier gezet voor de ouders wat er gaat gebeuren, binnen welk kader.

Tjah?!

Paulus.
Gaan we deze discussie nu wéér eens voeren? Met andere woorden kunnen we nu dus al besluiten dat het initiatief hiervoor helemaal niet van de leerlingen kwam, het was een op voorhand beraamd kwaadaardig links plan van de school om iedereen halal door de strot te duwen. Nu content?

Waarom zou het aanvaarden van halalvlees trouwens ander vlees uitsluiten? Zet daar een ander bbq-setje naast, en het probleem is toch van de baan zeker?

Dat het bedoeld was in het teken van de multiculturele samenleving is wel al een tijdje duidelijk ja. Wil dat dan zeggen dat daar enkel moslimeten was?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:07   #678
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit iemand een kippenincubator van dichtbij gezien? De kippen zitten zo dicht op elkaar gepakt dat zij agressief worden en elkaar willen doodpikken, om dat te voorkomen worden hun snavels (zonder verdoving) afgeknipt. Door de hoge concentratie aan dieren en de afwezige bewegingsvrijheid is het ontstekingsrisico immens groot, dus krijgen de dieren constante toevoer aan antibiotica om dit te voorkomen.

Het dag/nachtritme van de kippen wordt kunstmatig verstoord om ervoor te zorgen dat ze meer eiren leggen.

Je vergeet de mensen die dit allemaal helemaal niets interesseert, hun maakt het niet uit hoe de dieren zijn behandeld. Zolang ze maar een stukje vlees op hun bord krijgen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 17:07   #679
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Ach ja, de halalkippetjes die hebben allemaal, van de eerste tot de laatste, 5 km² weiland per kip om vrij op rond te lopen volgens de marxistische snotneuzen.
Oud 16 juni 2012, 17:07   #680
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Waarom het eenrichtingsverkeer? Het zijn zij de nieuwkomers die onze cultuur moeten leren accepteren en niet hun cultuur hier moeten opdringen.
²

En hier komt nooit een antwoord op van de halal-party-verdedigers.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 juni 2012 om 17:10.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be