Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2012, 18:22   #741
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En welke 'vaststellingen' zijn dat dan?

We zitten nog steeds op de kleuterschool zie ik.
Jij zit er nog steeds, dat is duidelijk.
Alé schoolmeesterke, lees nog eens wat E. Gidius schreef. Marie heeft hier hoger de vraag nog eens herhaald.
Denk er over na en probeer een mening te vormen vrij van politieke correcte bullshit.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:22   #742
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je begrijpt het echt echt echt niet eh?
Ik ben al vanaf ik het besef had dat er iets als halal-slachting bestaat, tégen die praktijk. Ik heb hier NOOIT anders beweerd. Ik ben echter ook tegen de vele wansmakelijke praktijken in onze agro-industrie.
Begrijp je dat? Dat je tegen beide kunt zijn?
Het VB is niet tegen beide, anders hadden ze niet voor zwanworsten gekozen als alternatief voor halal.
Dan hadden ze voor vlees uit de extensieve veeteelt gekozen, ofwel voor een vegetarisch alternatief want hier is eigenlijk enkel nog intensieve veeteelt.
U begrijpt het niet.
Dieren moeten goed behandeld worden en daar is veel verbetering mogelijk, akkoord.
Islamieten brengen een manier van dierenbehandeling mee uit hun primitievere landen die helemaal geen respect voor de dieren inhoudt en helemaal geen empathie voor de dieren. Zij trekken het zich absoluut niet aan dat een dier pijn lijdt.
Ja, al deze wansmakelijke praktijken moeten bestreden worden maar u zult meer sympathie voor uw zaak vinden bij autochtonen dan bij allochtonen.
Als u met een klas Vlaamse kindjes naar een slachterij trekt en hen laat zien hoe dieren geslacht worden (zelfs helemaal in orde en verdoofd), dan garandeer ik u tranen en een hoop beloftes "ik eet nooit geen biefstuk of hamburger meer". Maar islamitische kinderen maken van jongsaf mee hoe hun eigen vader ieder jaar ter gelegenheid van het offerfeest een tegenspartelend schaap met eigen handen de keel oversnijdt en terwijl het bloed langs zijn armen stroomt allah prijst en daarna aan de kinderen duidelijk maakt dat dit toch echt een feestelijke gebeurtenis is.
Vraag : als die kindjes volwassen zijn, wie gaat dan de meeste empathie opbrengen voor dieren volgens u? De moslims die bloed associëren met feesten? Nee hoor, ik denk het niet.
Overigens hebben de kinderen die worsten (Zwan, bi-fi .. ik heb zelfs al Frankfurterworst zien staan) netjes uit de verpakking zien komen. Dat geeft een heel ander beeld dan vlees van de slachter. Zulke soorten vlees associëren kinderen nauwelijks met dieren, gewoon uit onwetendheid. Of hebt u nooit gehoord dat sommige stadskinderen dachten dat koeien blauw waren omdat ze zo dikwijls die reclame-dieren gezien hadden?
Oud 16 juni 2012, 18:23   #743
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL! Ja, dan is verdere discussie overbodig zeker, als we toch allemaal onze verhaaltjes naar goeddunken mogen kiezen.

Vertel dan eens waar u het vandaan haalt dat die halal-BBQ een initiatief was van de leerlingen.

Tot dan bent u het die verhaaltjes vertelt vrees ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:26   #744
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio
Als dat een barbeque is waar bewust en bedoeld enkel halal-vlees en andere zaken uit slechts één cultuur worden geserveerd, zonder dat andere culturen waaronder de Vlaamse aan bod kunnen komen heb ik daar wel degelijk een probleem mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Blij dat je dat nu ook toegeeft.
Het heeft dan wel 700 posts nodig gehad ...
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:27   #745
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er zitten 9 scharrelkippen op 1 m².
Kippen hebben behoefte aan meer ruimte dan dat.
Ze krijgen 15 cm legstok, dat betekent dat ze ook daar op elkaar gepropt zitten.
Dit creeërt frustratie en agressie, met als gevolg elkaar pikken.
Daarom worden de snavels gekapt.
Er zijn ook iets meer ziektes in scharrelhuisvesting, zelfs meer dan in legbatterijen. Meer antibioticagebruik dus.
Het klinkt alleen maar beter, hoor.

De verrijkte kooien zijn wel duidelijk beter dan de legbatterijen.
Hoe schrijnend ook, dit heeft absoluut niets met het onderwerp te maken.
Ik stel voor dat u daarvoor een andere draad opstart.
Oud 16 juni 2012, 18:29   #746
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat heeft hij niet gezegd dat u dat zou beweren
Ah? Dus het was zijn hacker die schreef:

Citaat:
Apartheid in het zwembad, apartheid in de liefdesrelaties, apartheid tussen man en vrouw, apartheid tot op de barbecue... waarom aanvaardt u dat toch allemaal?
Dat maakt veel duidelijk ja

Citaat:
Maar u pleit wel voor een aparte BBQ.
Ocharme toch. Wat een ongelooflijke belediging wanneer dat wordt vergeleken met discrimatie van vrouwen, vrouwen die worden uitgehuwelijkt e.d.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit
Alé schoolmeesterke, lees nog eens wat E. Gidius schreef. Marie heeft hier hoger de vraag nog eens herhaald.
Maar aan jou dezelfde vraag hoor Zenitje: vertel mij eens waar ik aparte zwemuurtjes, ongelijkheid tussen man en vrouw e.d. aanvaard of verdedigd heb. Als dit gaat over enkel en alleen een apart bbq'tje, dan ben je echt wel zielig hoor.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:29   #747
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die draden worden doodgezwegen, omdat de blokhoofd liever over immigranten lult.

En dit is wel degelijk relevant: als het over halal gaat is iedereen ineens dierenvriend. Anders niet.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:29   #748
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Paulus.
Oud 16 juni 2012, 18:30   #749
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel dan eens waar u het vandaan haalt dat die halal-BBQ een initiatief was van de leerlingen.

Tot dan bent u het die verhaaltjes vertelt vrees ik.

Paulus.
Hij kan ons ook uitleggen waarom hij vindt dat het vlees van de niet-moslims op een aparte bbq moet en niet samen met het halalvlees op de halalgril. Of gewoon rechtuit bekennen dat het om een halal BBQ ging, hetgeen hij eigenlijk al deed toen hij zei dat het vlees op een andere BBQ naast de halal BBQ moest.
Oud 16 juni 2012, 18:33   #750
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah? Dus het was zijn hacker die schreef:

Dat maakt veel duidelijk ja

Ocharme toch. Wat een ongelooflijke belediging wanneer dat wordt vergeleken met discrimatie van vrouwen, vrouwen die worden uitgehuwelijkt e.d.

Maar aan jou dezelfde vraag hoor Zenitje: vertel mij eens waar ik aparte zwemuurtjes, ongelijkheid tussen man en vrouw e.d. aanvaard of verdedigd heb. Als dit gaat over enkel en alleen een apart bbq'tje, dan ben je echt wel zielig hoor.
Het heeft wel te maken met dezelfde mentaliteit, dezelfde ingesteldheid voortvloeiend uit een bepaalde manier van opvoeden en doordringen met een godsdienst die onvriendelijkheid tegenover vrouwen, ongelovigen en dieren heel normaal vindt.
Oud 16 juni 2012, 18:34   #751
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt het niet.
Dieren moeten goed behandeld worden en daar is veel verbetering mogelijk, akkoord.
Islamieten brengen een manier van dierenbehandeling mee uit hun primitievere landen die helemaal geen respect voor de dieren inhoudt en helemaal geen empathie voor de dieren. Zij trekken het zich absoluut niet aan dat een dier pijn lijdt.
Ja, al deze wansmakelijke praktijken moeten bestreden worden maar u zult meer sympathie voor uw zaak vinden bij autochtonen dan bij allochtonen.
Als u met een klas Vlaamse kindjes naar een slachterij trekt en hen laat zien hoe dieren geslacht worden (zelfs helemaal in orde en verdoofd), dan garandeer ik u tranen en een hoop beloftes "ik eet nooit geen biefstuk of hamburger meer". Maar islamitische kinderen maken van jongsaf mee hoe hun eigen vader ieder jaar ter gelegenheid van het offerfeest een tegenspartelend schaap met eigen handen de keel oversnijdt en terwijl het bloed langs zijn armen stroomt allah prijst en daarna aan de kinderen duidelijk maakt dat dit toch echt een feestelijke gebeurtenis is.
Vraag : als die kindjes volwassen zijn, wie gaat dan de meeste empathie opbrengen voor dieren volgens u? De moslims die bloed associëren met feesten? Nee hoor, ik denk het niet.
Overigens hebben de kinderen die worsten (Zwan, bi-fi .. ik heb zelfs al Frankfurterworst zien staan) netjes uit de verpakking zien komen. Dat geeft een heel ander beeld dan vlees van de slachter. Zulke soorten vlees associëren kinderen nauwelijks met dieren, gewoon uit onwetendheid. Of hebt u nooit gehoord dat sommige stadskinderen dachten dat koeien blauw waren omdat ze zo dikwijls die reclame-dieren gezien hadden?
Hoe minder mensen doorhebben dat hun vlees van dieren komt, hoe meer respect ze zullen hebben voor die dieren?
Oud 16 juni 2012, 18:35   #752
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
En dit is wel degelijk relevant: als het over halal gaat is iedereen ineens dierenvriend. Anders niet.
Onzin.

In sommige gevallen is het economisch niet haalbaar om andere te kweken en te slachten zoals het nu gebeurd. Die mensen zouden doodgeconcureerd worden. Zo simpel is dat.

In geval van halalslachtingen is dat niet het geval. In Antwerpen stelde men zelfs tijdelijke slachthuizen ter beschikking waar verdoofd geslacht kon worden tijdens het offerfeest. Geen enkele moslim wenste daar op in te gaan.

Bovendien, moet de slachter van halalvlees een moslim zijn. Dat is discriminatie op de werkvloer op grond van religie.

Paulus.
Oud 16 juni 2012, 18:36   #753
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dingsken daar stelt een vraag en ik antwoord erop.
Maar het typeert dat dergelijke zaken blijkbaar niet mogen besproken worden in een draad die gaat over dieren die op dieronvriendelijke manier aan hun eind zijn gekomen.
Als je maar oogkleppen kunt opzetten eh?
Oud 16 juni 2012, 18:36   #754
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft wel te maken met dezelfde mentaliteit, dezelfde ingesteldheid voortvloeiend uit een bepaalde manier van opvoeden en doordringen met een godsdienst die onvriendelijkheid tegenover vrouwen, ongelovigen en dieren heel normaal vindt.
Precies!

Paulus.
Oud 16 juni 2012, 18:38   #755
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
OK:

Citaat:
Het waren de leerlingen van het eerste jaar BSO die in het kader van hun eindejaarsproject een barbecue organiseerden waarop enkel halalvlees werd geserveerd.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...barbecue.dhtml
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2012, 18:39   #756
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Die draden worden doodgezwegen, omdat de blokhoofd liever over immigranten lult.

U bent hier nog niet zolang, hé. Als u wilt discussiëren dan discussieert u over het onderwerp dat in een bepaalde draad behandeld wordt. In dit geval "Uitdelen van Zwanworstjes op school schept problemen". Alle aspecten van dat onderwerp kunnen behandeld worden.
Als u over iets anders wilt discussiëren, bijvoorbeeld over de slechte behandeling van slachtdieren in onze landen, dan gaat u ofwel op zoek naar een draad die over dat onderwerp handelt, of u start er zelf één over op. U bespreekt dat dus niet in de Zwanworstjes-draad.
Dat heeft helemaal niets met doodzwijgen te maken.
Heel simpel, toch? Of moet ik het nog eens uitleggen?
Oud 16 juni 2012, 18:40   #757
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
De schoolmeester heeft niet eens door dat halal in het verlengde ligt van wat jij opsomt.

Je zou van onderwijzend personeel verwachten dat ze soms eens nadenken over de multiculpropaganda die ze zelf te slikken krijgen. Of er zich in verdiepen. Maar helaas ...
Voor je het weet, zitten ze mee je kinderen te islamiseren, zonder dat ze het zelf beseffen.

Laatst gewijzigd door Zenit : 16 juni 2012 om 18:42.
Oud 16 juni 2012, 18:40   #758
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen initiatief dus. Hoogstens mee helpen organiseren.

Bedankt om te verduidelijken wie hier verhaaltjes vertelt.

Paulus.
Oud 16 juni 2012, 18:42   #759
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met reacties als 'dat hoort hier niet thuis' is trouwens afdoende aangetoond dat het afwijzen van halalvoeding NIET gebaseerd is op dierenleed, maar puur op kwesties als 'ja maar, ons vlees mag niet op HUN halalbarbecue!!!"
Zijn er geen kwesties die meer prioriteit hebben dan dat, nee?

Zo'n paar miljard dieren zijn daar flink aan 't afzien, maar HO maar, ons vlees mag niet op de halalbarbecue!! Dus iedereen zwijgen over die dieren die afzien, en onze energie steken in zaniken over het feit dat je twéé barbecues gaat nodig hebben!

Leve de mensheid!

Het is gewoon spijtig dat er zo weinig kannibalen in ons land wonen, dat zou de zaak wat verlichten.
Oud 16 juni 2012, 18:43   #760
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent hier nog niet zolang, hé. Als u wilt discussiëren dan discussieert u over het onderwerp dat in een bepaalde draad behandeld wordt. In dit geval "Uitdelen van Zwanworstjes op school schept problemen". Alle aspecten van dat onderwerp kunnen behandeld worden.
Als u over iets anders wilt discussiëren, bijvoorbeeld over de slechte behandeling van slachtdieren in onze landen, dan gaat u ofwel op zoek naar een draad die over dat onderwerp handelt, of u start er zelf één over op. U bespreekt dat dus niet in de Zwanworstjes-draad.
Dat heeft helemaal niets met doodzwijgen te maken.
Heel simpel, toch? Of moet ik het nog eens uitleggen?
een discussie over halal heeft dus niks te maken met de behandeling van slachtdieren in ons land.
genoteerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be