![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | ||
Minister-President
|
![]() Ik heb ook zo mijn idee over mensen die niet doorhebben dat er helemaal niemand 'over iets anders begint', maar dat het wel degelijk nog steeds over hetzelfde gaat: jij beweert dat de leerlingen niet degenen waren die beslisten wie wat meenam (dus: het initiatief namen), wel, dan moeten het de leerkrachten geweest zijn die tegen elke leerling, zonder inspraak van de leerlingen, gezegd hebben wat zij moesten meebrengen.
Staat genoteerd. Citaat:
Citaat:
Zoiets? Was je daar nu of niet? Of ga je die leugen, die in tegenstelling tot wat je mij probeert als 'leugen' aan te smeren wel degelijk niks meer of niks minder dan een koude leugen is, intrekken, of ga je verder alle opmerkingen erover negeren, en gewoon weer hetzelfde antwoorden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leerlingen die zijn ingeschreven in een school en die leerplichtig zijn, moeten regelmatig aanwezig zijn in de school. Leerlingen die onwettig afwezig zijn, verliezen het statuut van regelmatige leerling. Dat heeft gevolgen voor de school (de leerling telt niet meer mee voor de personeelsformatie en voor de toelagen) en voor de leerlingen zelfs als die in het zesde leerjaar zit (hij kan geen getuigschrift basisonderwijs krijgen). bron: http://www.vbgw.be/wetgeving.htm Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Grappig trouwens dat die post, die nochtans m.i. perfect deze discussie samenvat, straal wordt genegeerd door zowat elke Rechtse Rakker hier. Teveel woordjes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 Het initiatief nemen om een halal-BBQ te organiseren, is nog wat anders dan beslissen wie wat meeneemt. Dus u begint weldegelijk over iets anders. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=803 Goe bezig jongen. ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een enorm verschil met een school die blijkbaar specifiek mikt op het goedgunstig stemmen/kontlikken van de herrieschoppers. Als ik morgen een buurt BBQ zou organiseren, dan moet ik niet denken aan het voorzien van een hapje niet halal vlees. En dan is de kans nog steeds zeer groot dat de meeste buren nog niet eens zouden komen, tenslotte is het die gore heiden die aan de voedingswaren zit. Zelfs een perfect zacht lammetje, perfect geslacht voor de Kabaa door de meest vooraanstaande Imaan is niet meer halal als ik het omdraai op de antieke gezegende gietijzeren BBQ grill van Ali, Mohammeds schoonzoon, gestookt met palmhout dat op Zam Zamwater is gegroeid.
![]() |
![]() |
#909 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oh, en 'moesten' ze het eten? Nee, maar dat moesten de Vlamingen ook niet met het halalvlees. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U insinueerde dat het wél van de leerlingen kwam, en dat ik verhaaltjes verzon. Tot ik een bron vroeg, dan viel je door de mand en begon je maar vlug over iets anders. Nog steeds toon je geen leugen van mij aan en ik wel van u. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je beantwoord mijn vraag niet. "Het is leugenachtig omdat het een leugen is tiens", is geen inhoudelijk antwoord. Zo bewijs je niet dat het om een leugen gaat. Daarom vraag ik ook om dingen aan te tonen. Wat je niet kan uiteraard. Citaat:
Genoteerd. Citaat:
Ik hoef me van zulke lage praktijken niet te bedienen. Kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=767 Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 juni 2012 om 15:17. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#911 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scorpio, 'k ga effe de situatie omkeren. Als U een heiden zoals ik uitnodigd voor een BBQ, voorziet U dan een lekker stukje gemarineerd spek?
![]() |
#912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In welke staat was dat vlees? Koel bewaard, vol ziektekiemen zoals met die "américain" waardoor mensen en kinderen nu in het hospitaal liggen? Neemt de school de verantwoordelijkheid op mocht iedereen doodziek geworden zijn door vlees dat niet meer deugde??? Eventjes laten meebrengen door de leerlingen... misschien ook een aspekt dat eens moet bekeken worden??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Als het niet de leerlingen waren die het initiatief namen om de bbq halal te maken, dan waren het de leerkrachten of directie. Als zij het waren, wil dat zeggen dat hun bewering dat de leerlingen allemaal iets mochten meebrengen uit hun cultuur, en enkele Marokkaanse leerlingen halalvlees meenamen, een leugen. Want dan waren zij het die iedereen opdracht gaven, en zegden wie wat moest meebrengen. Jouw veronderstelling gaat er dus vanuit dat de directie liegt, de mijne dat ze de waarheid spreekt. 2) nadat ik uitgelegd had dat de bedoeling van die activiteit was de leerlingen kennis te laten maken met wat men zoal eet in andere culturen, kwam jij af met de bewering dat dat kennismaken niet gold voor de moslimleerlingen. Dat is een bewering die enkel en alleen te verklaren valt als jij er vanuit ging dat die volledige activiteit, en al het aanwezige eten, islamitisch was. Aangezien dat niet het geval was, is je bewering bijgevolg eenvoudigweg een leugen. Citaat:
Maar laat me die vraag met een andere vraag beantwoorden: als jij gaat eten bij een overtuigde vegetariër, verwacht jij dan dat hij of zij speciaal voor jou een steak bakt? Het is heel eenvoudig: niemand moet in zijn vrije tijd van mij iets doen wat tegen zijn of haar principes is. Als een moslim uit geloofsredenen vindt dat hij geen vlees kan bereiden dat niet halal is, dan moet hij dat niet doen. Tegelijkertijd, als jij principieel tegen halalvlees bent, hoef jij van mij absoluut geen halalvlees klaar te maken voor een moslim die bij je op bezoek komt. Eenvoudig, toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is natuurlijk wel wat anders dan het initiatief nemen. Daar ging het over en al de rest is rond de pot gedraai. De organisatie komt pas na het initiatief. Het is juist het initiatief dat georganiseerd dient te worden. Citaat:
U veronderstelt. En vanuit die veronderstelling beschuldigt u mij van leugens. Mooi is dat (!). Bovendien heb ik tot vervelens toe gevraagd, telkens als je mij een bewering in de mond legt, om dat eens te duiden in een quote. Geen enkele keer ben je daarop ingegaan. Geen enkele vraag van mij heb je inhoudelijk beantwoord. En geen enkele keer en op geen enkele wijze, heb je mijn gefundeerde bewering ( http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=767 ) dat jij liegt, kunnen weerleggen. Zo veel is duideijk. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nynorsk verkondigde wat theoretische politiek correcte bullshit, maar vergat hoe het er in de realiteit aan toe gaat. En jij, jij staat met je mond vol tanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is dat inderdaad een realiteit die ik graag zou vergeten.
![]() |
![]() |
#920 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |