Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 16:32   #101
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar alles bij elkaar genomen, een pistool in een serieus kaliber is beter. Tenslotte heeft niet iedereen de fysiek noch de training om ongewapend de strijd aan te gaan met straatrovers.
Ongewapend vechten tegen een mes is steeds heel gevaarlijk. Ik zou het niemand aanraden tenzij men in een hoek gedreven is.

Je moet maar wat pech hebben, verkeerde draai, en je aders liggen open.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:37   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ongewapend vechten tegen een mes is steeds heel gevaarlijk. Ik zou het niemand aanraden tenzij men in een hoek gedreven is.

Je moet maar wat pech hebben, verkeerde draai, en je aders liggen open.
Meer nog, ongewapend vechten is vragen achter problemen.

Mensen die ongewapend de strijd willen aangaan, uit dat misplaatste gevoel van "fairness," die begrijpen het begrip "vechten" niet echt.
Oud 17 juni 2012, 16:40   #103
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:

Mensen die ongewapend de strijd willen aangaan, uit dat misplaatste gevoel van "fairness," die begrijpen het begrip "vechten" niet echt.
mijn beste, enkel een uit de weg gegane gevecht is een gewonnen gevecht maar als je de skills bijna 2 jaar ingedramd gekregen hebt handel je automatisch
@bocxod 1 als je je in een hoek laat drummen ben je al verloren nog voor het begint

Laatst gewijzigd door rookie : 17 juni 2012 om 16:41.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 16:50   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
mijn beste, enkel een uit de weg gegane gevecht is een gewonnen gevecht maar als je de skills bijna 2 jaar ingedramd gekregen hebt handel je automatisch
@bocxod 1 als je je in een hoek laat drummen ben je al verloren nog voor het begint
Tot je de verkeerde tegenkomt, die weet hoe hij een mes moet gebruiken, dan mag je nog op automatisch staan zoveel je wilt, ongewapend een messengevecht aangaan is pure waanzin.
Oud 17 juni 2012, 17:39   #105
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Xenophon - ik ben het met je eens dat een .45ACP de beste verdediging is. Probleem hier in dit onland is dat rechtgeaarde burgers nog steeds geen wapen mogen dragen om zich te verdedigen tegen het schorem dat de linkerzijde jarenlang ingevoerd heeft.

Ik heb een draagvergunning dus ik heb daar weinig last van, maar ik vind dat iedere burger zonder veroordelingen draagrecht zou moeten hebben. De samenleving zou er een pak veiliger op worden voor burgers, en een pak onveiliger voor krapuul.
Oud 17 juni 2012, 17:43   #106
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Xenophon - ik ben het met je eens dat een .45ACP de beste verdediging is. Probleem hier in dit onland is dat rechtgeaarde burgers nog steeds geen wapen mogen dragen om zich te verdedigen tegen het schorem dat de linkerzijde jarenlang ingevoerd heeft.

Ik heb een draagvergunning dus ik heb daar weinig last van, maar ik vind dat iedere burger zonder veroordelingen draagrecht zou moeten hebben. De samenleving zou er een pak veiliger op worden voor burgers, en een pak onveiliger voor krapuul.
Hoe moeilijk is het om een draagvergunning te verkrijgen?

Welke binnenwegen zijn er mogelijk om alsnog gewapend te zijn in dit land zonder met de falende, laffe politie in contact te moeten komen?
Oud 17 juni 2012, 17:44   #107
Dajjal
Minister

Standaard

Om te zorgen dat we allemaal eerlijk blijven....

Oud 17 juni 2012, 17:49   #108
Восход-1
Banneling

Standaard

Jaja, maar hoe krijgt men zoiets? Anderen willen ook, weetjewel
Oud 17 juni 2012, 17:49   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mij heeft het vroeger nooit gestopt om me te bewapenen met zelfverdediging in gedachten.
En de keren dat ik er mee voor de rechter moest verschijnen wees ik die gelijk terecht. De rechter die sprak dan van een verboden wapen, waarna ik hem er op wees dat het geen verboden wapen betrof, maar een verweerwapen zonder vergunning, dat de fout dus enkel lag in het niet in orde zijn van de papierwinkel, een technische kwestie dus eerder dan een misdrijf.

Ze zijn dat niet gewoon, ze trekken dan van die domme verbaasde gezichten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 juni 2012 om 17:50.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:53   #110
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe moeilijk is het om een draagvergunning te verkrijgen?

Welke binnenwegen zijn er mogelijk om alsnog gewapend te zijn in dit land zonder met de falende, laffe politie in contact te moeten komen?
Is redelijk moeilijk. Je moet dus tenminste aktief lid zijn van een schietclub. Er is een theoretisch (wapenwetgeving) en praktisch examen. Er is een onderzoek door politie en staatsveiligheid. Ze ondervragen ook je eega, inwondende (meerderjarige) kinderen, buren...

Ook moet je kunnen aantonen dat je nood hebt aan een draagvergunning en dat je dagelijks risico loopt.

Als je dagelijks met grote sommen geld of edelstenen op stap bent is dit een gegronde reden.

Als je mensen op de juiste plaatsen kent is het veel makkelijker en zijn er veel minder voorwaarden zoals quasi alles in dit onland.
Oud 17 juni 2012, 17:54   #111
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, maar hoe krijgt men zoiets? Anderen willen ook, weetjewel
Misschien vindt u hier: http://justitie.belgium.be/nl/themas...particulieren/ wat u zoekt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:02   #112
Dajjal
Minister

Standaard

Voor de goede verstaander: als ge iemand "kent" gaat het veel vlotter
Oud 17 juni 2012, 19:27   #113
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ja, jij slaapt op beide oren, met de oren open, nietwaar ? Tot iemand op een mooie dag je strot oversnijdt.
Ach, hou toch eens op met doen alsof het hier allemaal een Amerikaanse film is. Wat een overdreven geëmmer is dat toch.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 juni 2012 om 19:31.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:27   #114
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 21:15   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Om te zorgen dat we allemaal eerlijk blijven....

Zoals gezegd in deze draad: archi moeilijk om aan te geraken of je moet mensen kennen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 21:31   #116
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 21:48   #117
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 22:01   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Shorem is ook rechtgeaard begonnen ooit.
Als jij met je pistool eens de stoppen laat doorslaan, ben je net dat waar je u tegen wenst te verdedigen.
Dus vanwaar zou je de één wel een toelating geven (omdat er nog geen zichtbare veroordeling op zijn naam staat) en de ander die niet geven?

Het zou zelfs er op kunnen uitdraaien dat je ongewild criminelen naar je toe aantrekt om dat wapen of wapens te komen halen.
En ze gaan u dat niet vriendelijk vragen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juni 2012 om 22:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 22:17   #119
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Shorem is ook rechtgeaard begonnen ooit.
Als jij met je pistool eens de stoppen laat doorslaan, ben je net dat waar je u tegen wenst te verdedigen.
Dus vanwaar zou je de één wel een toelating geven (omdat er nog geen zichtbare veroordeling op zijn naam staat) en de ander die niet geven?

Het zou zelfs er op kunnen uitdraaien dat je ongewild criminelen naar je toe aantrekt om dat wapen of wapens te komen halen.
En ze gaan u dat niet vriendelijk vragen.
Laat me hier onmiddellijk de bullshit kaart trekken. Denk je dat ik er een sport van maak om uitdagende rotjochies omver te knallen? Neen. Ik zal wel mijn wapen gebruiken in levensbedreigende omstandigheden. Zolang het krapuul me gewoon een beetje jengt kan ik dat perfect fysiek afhandelen.

Als er messen boven komen hebben ze pech. Don't bring a knife to a gun fight. En volgens de wet op zelfverdediging ben ik in mijn goed recht als ze mij onder dwang van mes proberen te beroven.

Ik moet spijtig genoeg voor mijn zaak dikwijls in Brussel gaan eten. Ik rij met een auto die enige aandacht trekt. Heb nog maar 2 keer in de laatste 3 jaar mijn schouderholster moeten laten zien om een potentieel explosieve situatie te ontmijnen.

Alle rechtgeaarde burgers zouden gewapend moeten rondlopen.
Oud 17 juni 2012, 22:46   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me hier onmiddellijk de bullshit kaart trekken. Denk je dat ik er een sport van maak om uitdagende rotjochies omver te knallen? Neen. Ik zal wel mijn wapen gebruiken in levensbedreigende omstandigheden. Zolang het krapuul me gewoon een beetje jengt kan ik dat perfect fysiek afhandelen.

Als er messen boven komen hebben ze pech. Don't bring a knife to a gun fight. En volgens de wet op zelfverdediging ben ik in mijn goed recht als ze mij onder dwang van mes proberen te beroven.

Ik moet spijtig genoeg voor mijn zaak dikwijls in Brussel gaan eten. Ik rij met een auto die enige aandacht trekt. Heb nog maar 2 keer in de laatste 3 jaar mijn schouderholster moeten laten zien om een potentieel explosieve situatie te ontmijnen.

Alle rechtgeaarde burgers zouden gewapend moeten rondlopen.
Je bent geheel niet in je recht als je een pistool tegen een mes trekt.
Het probleem is dat wat jij als noodzakelijk aanziet een ander ook zo kan zien tegenover u.
In feite vind ik het net zo ongepast dat u met een wapen rondloopt dan ieder ander.
En omdat u met een mooie auto rondrijd, dat zal toch niet de toelating verechtvaardigen neem ik aan?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juni 2012 om 22:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be