Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 18:30   #1001
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Alles wat een dier eet, is 'gratis'. Planten zijn gratis, andere dieren zijn gratis.
Het enige probleem dat moet opgelost worden, zijn al die mensen die de plaats inpakken.
Onzin. Dat is helemaal niet gratis.

Citaat:
Ik had het trouwens over het diervriendelijk slachten van dieren - ik ben niet tegen het opeten van dieren . Diervriendelijke slacht inclusief diervriendelijke verdoving, dus.
Tegen halalslachten dus. Genoteerd.

Citaat:
Andere maatregelen tijdens het leven van het dier zijn overigens perfect haalbaar als de kostprijs van vlees wat omhoog gaat.
Voor de huidige prijs is er gewoonweg geen diervriendelijk alternatief mogelijk.
Dat is nu net het probleem. De prijs. Men wil het wel nog verkocht krijgen ook.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:30   #1002
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik heb dat niet gezien.
Waarom staat dat gdvdmme niet op de agenda van elke politieke partij?
Misschien hopen ze allemaal op een zeker aantal moslimstemmen bij de volgende verkiezingen ? Er lopen er ondertussen al een paar miljoen rond hier. Vandaar...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:30   #1003
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, want dan ben ik een racist, en dat ben ik alleen maar volgens moslims.
je moet het eens beter lezen.

Als je tegen onverdoofde slacht bent, maar niet tegen andere slachtgerelateerde praktijken die evenveel lijden toebrengen, dan gaat het je NIET om dierenwelzijn, hoe moeilijk kan dat nu toch zijn om dat te begrijpen???
Dan moeten die mensen ook niet doen alsof het om dierenwelzijn gaat.
Waren die dieren verdoofd geslacht, dan waren ze er even goed tegen, gewoon omdat het van de islam komt.
kan je dat ergens even quoten? of is dit uw eigenste fantasie die boven komt drijven?

Ik vergelijk inderdaad soms met de stieren die voor stierengevechten werden gekweekt. Diezelfde o zo pleiters voor het welzijn tijdens het leven van de dieren (de stieren mogen gedurende vijf jaar in alle vrijheid rustig grazen op vredige weiden) zeuren net zoveel als diezelfde beesten op moslim-achtige wijze om ht leven worden gebracht (bestond dat gebruik in feite al van voor de moslim-overheersing van Al Andalus? of zou het kunnen dat het een overblijfsel is?). Enfin, in ieder geval heeft een stierengevechtenstier een mooi leven gehad (en dat was toch de bedoeling dacht ik?). Om zo'n stuk vlees van zo'n dier te kunnen eten staan de spanjaarden die het zich kunnen permitteren dan ook wel in de rij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:31   #1004
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies! Heb ik ook al gezegd.

Ze zucht er van.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=988

Paulus.
Ja Paulus, ik zucht daarvan.
Als er nu géén verschil is tussen moslims en niet-moslims, dan is het toch wel in het gemak waarmee ze onnodig dierenleed teweegbrengen.

Je post impliceert dat je dat ander dierenleed, waarvoor betere en haalbare alternatieven zijn, wel 'nodig' vindt. Daar ga ik van zuchten.
Oud 17 juni 2012, 18:33   #1005
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en van Aligator wordt het wel geloofd
Ik kan er ook niks aan doen als niemand jou gelooft, hé.
Maar ik wil best een goed woordje voor je doen hoor . Hierzo : Nynorsk is niet altijd aan het liegen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:34   #1006
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik heb dat niet gezien.
Waarom staat dat gdvdmme niet op de agenda van elke politieke partij?
Dat zou inderdaad een verplichting moeten worden: "gegarandeerd geslacht volgens Europese richtlijnen"

Voor uw informatie : de video van France 5 hierover + een artikel vertaald uit een Duitse krant:

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

Zorg aub mee voor de verspreiding zodat ouders van schoolgaande kinderen verwittigd zijn en kunnen EISEN dat aan hun kinderen gegarandeerd géén halal vlees wordt geserveerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 juni 2012, 18:34   #1007
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Dat is helemaal niet gratis.
Oei. Dan gaat dat gras uitsterven als er geen mensen meer zijn?

Citaat:
Tegen halalslachten dus. Genoteerd.
ja natuurlijk. kan jij eigenlijk lezen?

Citaat:
Dat is nu net het probleem. De prijs. Men wil het wel nog verkocht krijgen ook.

Paulus.
Als er minder van verkocht wordt, zijn er minder dieren nodig. Ik zie het probleem niet.
Oud 17 juni 2012, 18:34   #1008
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er nu géén verschil is tussen moslims en niet-moslims, dan is het toch wel in het gemak waarmee ze onnodig dierenleed teweegbrengen.

Je post impliceert dat je dat ander dierenleed, waarvoor betere en haalbare alternatieven zijn, wel 'nodig' vindt. Daar ga ik van zuchten.
Het is geen kwestie van nodig vinden, maar van nodig zijn. De redens plaatse ik er bij. Ik kopieer het even voor je.
Citaat:
Het moet wel nog economisch haalbaar blijven ook. Moest men in West-Vlaanderen de varkens kweken zonder dierenleed, was West-Vlaanderen niet alleen te klein, maar de sector binnen de kortste keren failliet.
Paulus.
Oud 17 juni 2012, 18:37   #1009
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Als er minder van verkocht wordt, zijn er minder dieren nodig. Ik zie het probleem niet.

Als we dan de prijs gelijk onmogelijk hoog zetten zijn alle problemen opgelost.
Oud 17 juni 2012, 18:38   #1010
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei. Dan gaat dat gras uitsterven als er geen mensen meer zijn?
Als er geen mensen meer zijn heb je gelijk. Maar ik zou toch maar met beide voetjes op de grond blijven.

Citaat:
ja natuurlijk. kan jij eigenlijk lezen?
Geloof me, ik kan lezen. Gelezen?

Citaat:
Dan gaan ze gewoon op een ander kopen toch? Of denk u misschien dat mensen minder vlees gaan eten omdat er een boer diervriendlijker en dus duurder kweekt?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 juni 2012 om 18:39.
Oud 17 juni 2012, 18:38   #1011
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat zou inderdaad een verplichting moeten worden: "gegarandeerd geslacht volgens Europese richtlijnen"

Voor uw informatie : de video van France 5 hierover + een artikel vertaald uit een Duitse krant:

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

Zorg aub mee voor de verspreiding zodat ouders van schoolgaande kinderen verwittigd zijn en kunnen EISEN dat aan hun kinderen gegarandeerd géén halal vlees wordt geserveerd.
Dat zal ik zeker doen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:38   #1012
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan je dat ergens even quoten? of is dit uw eigenste fantasie die boven komt drijven?

Ik vergelijk inderdaad soms met de stieren die voor stierengevechten werden gekweekt. Diezelfde o zo pleiters voor het welzijn tijdens het leven van de dieren (de stieren mogen gedurende vijf jaar in alle vrijheid rustig grazen op vredige weiden) zeuren net zoveel als diezelfde beesten op moslim-achtige wijze om ht leven worden gebracht (bestond dat gebruik in feite al van voor de moslim-overheersing van Al Andalus? of zou het kunnen dat het een overblijfsel is?). Enfin, in ieder geval heeft een stierengevechtenstier een mooi leven gehad (en dat was toch de bedoeling dacht ik?). Om zo'n stuk vlees van zo'n dier te kunnen eten staan de spanjaarden die het zich kunnen permitteren dan ook wel in de rij.
zie bijv. hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=999

Los van het feit dat ik het zou verkiezen om pijn- en stressloos te leven en met pijn en stress te sterven, dan omgekeerd (met pijn en stress leven en pijn- en stressloos sterven) ben ik uiteraard ook tegen het compleet onnodige stierengevechten.
Oud 17 juni 2012, 18:40   #1013
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan gaan ze gewoon op een ander kopen toch? Of denk u misschien dat mensen minder vlees gaan eten omdat er een boer diervriendlijker en us duurder kweekt?

Paulus.
Dank je om de perversiteit van de mens nog even te benadrukken.
En zijn dat enkel moslims die zo denken, of staat het superieure en diervriendelijke Blanke Ras daar vér boven?
Oud 17 juni 2012, 18:40   #1014
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij vindt blijkbaar dat sommige mensen de belgische wetten wèl moeten volgen (de racisten vb.) en andere mensen de belgische wetten niét moeten volgen (degenen die vinden dat de wetten van de maangod voorrang hebben).

Begrijp ik je goed zo?

Of bedoel je nu dat iedereen de belgische wetten moet volgen?

Oud 17 juni 2012, 18:42   #1015
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij vindt blijkbaar dat sommige mensen de belgische wetten wèl moeten volgen (de racisten vb.) en andere mensen de belgische wetten niét moeten volgen (degenen die vinden dat de wetten van de maangod voorrang hebben).

Begrijp ik je goed zo?

Of bedoel je nu dat iedereen de belgische wetten moet volgen?
Nee, je begrijpt het niet.
Ik bedoel dat de belgische wet moet aangepast worden.
Oud 17 juni 2012, 18:42   #1016
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zijn dat enkel moslims die zo denken, of staat het superieure en diervriendelijke Blanke Ras daar vér boven?
moslim denken niet. Die volgen ht rechtstreekse 7de eeuwse woord van hun godheid.
Moesten ze kunnen denken dat zouden ze begrijpen dat zelfs in de 7de eeuw voorschriften golden om de dieren zo weinig mogelijk te laten lijden tijdens de slacht. iets waar de westerse ongelovige kaffers dus weldegelijk oog en oor voor hebben (verdoven alvorens te slachten), maar de niet-denkende moslims begrijpen dat blijkbaar niet en houden er geen rekening mee dat Allah in de 7de eeuw de elektriciteit nog niet had uitgevonden, waarmee ze die verdovende shock kunnen toedienen.

Laatst gewijzigd door circe : 17 juni 2012 om 18:43.
Oud 17 juni 2012, 18:43   #1017
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat komt omdat ze van hun religie bepaalde dingen niet mogen eten.
Dat is dan hun probleem. Dat ze dat oplossen in plaats van te eisen dat anderen zich aanpassen aan hun pathologie.
Oud 17 juni 2012, 18:45   #1018
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag gedaan

Citaat:
Nee hoor allebei zijn ze op winst uit.

Maar het totaal niet te verantwoorden dierenleed bij hahalslachtingen, dat is voor rekening van de moslims.

Paulus.
Oud 17 juni 2012, 18:46   #1019
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eerder vooruit, vind ik.
Als je echt begint te denken dat het ombrengen van mensen nodig is, alleen maar omdat het mensen zijn, dan lijkt het me dat je in een heel riskant straatje beland bent. Een gelijkaardig straatje als dat van dhr. Breivik.
Oud 17 juni 2012, 18:48   #1020
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nynorsk, je verspild tijd.

Dierwelzijn is zowat het laatste op't plaatje van de meeste discuteerders hier. Het is alleen een stok om te slaan.

Het enige dat echt van belang is is de achtergrond van't idee.

Die school waar die VB'ers achterlijk hebben gedaan met zwanworstjes is zeer diep aan't bukken voor de potentiele geweldadigheid van de moslims. En dat wekt wrevel op.

Maar stel U voor. Een school die specifiek gaat adverteren " Niet halal BBQ, maar wel volgens de 21ste eeuwse wetgeving ivm vleesverwerking".
Hoe snel gaat daar een hoop effectief geweldidadige heisa rond ontstaan?

Ik verwijs maar naar de reacties van een deel van de moslimgemeenschap op enige normale justitionele acties in de hete "lokaties". Borgerhout, Molenbeek enzoverder....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be