Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 17:27   #361
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het VB gaat hier de mist in zal je bedoelen.
Een partij die kinderen misbruikt om zijn standpunten in de verf te zetten.
Om van te kotsen.
sinds wanneer is het uitdelen van worstjes een misbruik tov kinderen ?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:29   #362
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
sinds wanneer is het uitdelen van worstjes een misbruik tov kinderen ?
Sinds het geen halalworstjes waren...
Oud 17 juni 2012, 17:44   #363
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Iemand die zulke onzin vertelt is dronken, stoned of heeft het IQ van een kind.
Fijn te weten dat de grondwet voor u niet meer is dan een vodje papier .
Ook fijn te weten dat het onverdoofd slachten van dieren u niets doet.
U zou eens live moeten meemaken en zien hoe een koe met een soort van broodmes de strot wordt over gesneden en het dier vervolgens minutenlang afziet.
Ik heb dit als kind gezien met varkens en geloof me , die beelden blijven op uw netvlies gebrand.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:46   #364
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is die school misschien een beetje van het rode-burcht-type waar men de multicul in de mate van het mogelijke moet helpen?
In de jaren 70 heb ik er ook zo gekend waar je best de goede partijkaart had, of bij de juiste mensen één en ander ging vragen om een job los te peuteren... Toen ging het nog niet over de multicul, gewoon vriendjespolitiek.
Alles hangt zo'n beetje aan elkaar nietwaar, misschien is daar ondertussen niet zo veel veranderd.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:14   #365
Восход-1
Banneling

Standaard

Men gaat bij een schaap toch ook geen interview afnemen?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:19   #366
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een koe die eerst wordt bedwelmd hangt nadien geen tien minuten meer te spartelen. SPARTELEN, niet stuiptrekken zoals een kip. SPARTELEN dus, met de ogen draaien, ADEMEN terwijl het dier bij bewustzijn is.
Dat gebeurt nu eenmaal niet bij bedwelming.

Doe nu niet of er geen verschil is tussen beiden, want dan kan men de verplichting tot bedwelming ook afschaffen.

en verwijzing naar eeuwen slachten zonder verdoving is een beetje ridicuul. Dan kunnen we alles terug naar de middeleeuwen brengen (zijn we trouwens mee bezig). Maar dan ook operaties zonder verdoving aub. Zeker voor degenen die het zo'n goed idee vinden om de dieren niet te verdoven bij de slacht.

(en varkens werden hier trouwens wel eerst met de hamer op de kop geklopt zodat die ook buiten westen waren alvorens de slagader werd doorgestoken om het bloed te kunnen opvangen).

Gaia filmpje waar je het verschil tussen bedwelmde slacht en "halal" slacht goed kan volgen:

http://www.youtube.com/watch?v=h_bZz...635F64662894EA
We verschillen hier van mening. De keel doorsnijden van een geit is volgens mij geen dierenmishandeling. Eerder een fenomeen dat in de natuur ook wordt toegepast door roofdieren. Zij nijpen de keel dicht (bv leeuw gnoe of antilope)zodat het dier eigenlijk verstikt. De adrenaline van het prooidier gaat de hoogte in vanwege de aanval en is een verdoving op zich.

Vroeger kreeg een koe of een paard een slag van de hamer tegen zijn hoofd. Of een kogel vooraleer men het vlees liet bloeden.

Wie heel efficiënt de keel kan oversnijden van een dier kan tippen aan de behandeling van een electrochock. De slachter met een mes weet wat hij doet, een slachter die werkt met electriciteit weet soms niet of en wanneer het systeem hapert.

Men kan de verplichting tot bedwelming niet afschaffen omdat het in de vleesindustrie gaat over miljoenen beesten per dag en omdat de slachters in zo'n bedrijven in loondienst werken en bandwerk doen.

Zonder verdoving moeten de messen wel heel vlijmscherp zijn. Zo scherp dat het beest niet eens voelt dat zijn keel wordt overgesneden. Ik heb zo eens een stukje van mijn vinger gesneden bij tuinwerk. Ik voelde wel iets maar het was geen pijn. En er was een serieus stuk af. Een keel oversnijden is natuurlijk veel drastischer maar ik zie het als een roofider/prooidier situatie. Wij gaan aan de vos ook niet vragen om eerst verdoving toe te passen als hij een fazant verschalkt of een heel onbeschermd kippenhok.
En de vissen op de grote vissersboten? Die worden ook allemaal verdoofd zeker? Die spartelen niet? En de levende kreeft... En het kalf dat geen leven heeft en zelfs geen box waar het zich in kan omkeren.

Laten we eerlijk blijven in deze. De hele vleesindustrie is een wansmakelijke bedoening. De transporten vooral en de grote bedrijven.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:43   #367
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is slechts een manier om te overleven in de bush op voorwaarde dat men een BBQ naar de bush heeft meegenomen. Zoniet kan men overleven door het gewoon roosteren van een bushkonijn op een vuurtje van droge takken.
Vlees en vuur is een bbq. Of je nu vlees laat gaar worden op hete asse, bedekt met zand, inpakt in palmbladeren ... maakt mij niet uit. Ik vind die dingen veel leerrijker dan een onnozele bbq met hallal-vlees. Moet je zover gaan om de allochtoontjes een 'thuis-gevoel' te geven? Kijk eens hoeveel we met jouw cultuur rekening houden, en als je groot bent, ga je ons toch ook respecteren?'

VB heeft niet anders gedaan dan wat ik heb meegemaakt toen ik lesgaf. Ineens op de speelplaats als je toezicht had, was er iemand die dingen uitdeelde aan de leerlingen; één of andere reclamestunt voor een drankje of voor iets anders. De leerkrachten waren daarvan niet op de hoogte gesteld, de ouders evenmin, schat ik. Dat is meer dan één keer gebeurd (Gemeenschapsschool Leuven voor 2000). Ik heb me daar enorm aan geërgerd. Zeker omdat enkele dagen na dat evenement de vuilbakken niet eens waren geleegd.

Weg met die intruders, al is het alleen maar voor de veiligheid van de kinderen.
Oud 17 juni 2012, 20:04   #368
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind het anders, pedagogisch gezien, onaanvaardbaar dat een school van zijn rechten en vrijheden misbruikt maakt om argeloze kinderen te pogen een politieke mening op te dringen, tijdens de lesuren en binnen de schoolmuren.

Paulus.
Wat bedoel je juist met 'een politieke mening' op te dringen? De hallal bbq?
Zo ja, dan ben ik het volledig met je eens. Dat heb ik toch aangegeven.

MAAR dat wilt niet zeggen dat ik het optreden van VB goedkeur. Integendeel.

Het enigste dat je mag voorschotelen aan een leerling zijn tegengestelde feiten in één adem, om uit te leggen dat ze hun eigen mening moeten leren vormen, welke die ook is. Dat is de taak van een school. En wat je voorschotel aan een kind moet in evenwicht zijn met de leerfase waarin een kind zich leeftijdsgewijs in bevindt.

Zowel het hallal-gebeuren op school als het optreden van VB op de speelplaats waren pedagogisch onaanvaardbaar. De kinderen in kwestie kunnen die beide zaken immers niet plaatsen. Hoe oud waren die lln? 12... 13 jaar. Die zitten dan wel met andere zaken in hun hoofd. Niet ontbijten 's morgens. Tijdens de speeltijd chips en cola.
Ze hadden dan de leerlingen beter laten koken. Een eitje bakken: geklutst of spiegelei (paardenoog en in het Amerikaans: 'sunny side up'). Talen zijn belangrijk.

Aanbod: eieren van Chinese dwergkwartels, kippeneieren, ganzeneieren en struisvogeleieren.

Zoiets biedt denkperspectieven aan een kind.

Laat elk kind zelf voor zich bepalen wanneer en in welke mate het de realiteit in wilt duiken. Niemand heeft het recht om dat proces te domineren of op te dringen.
Oud 17 juni 2012, 20:31   #369
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dank je voor de bemoedigende woorden. En wees maar gerust: ik bijt van me af, en ik word door mijn directrice door dik en dun gesteund!

Provoceren kunnen wij als de beste

Ik geef Nederlands en Duits aan 'Franstalige' leerlingen tussen 15 en (toch 'in theorie' ) 18 jaar oud.

In mijn lessen krijgen mijn leerlingen echter tegelijk ook 'filosofie', 'geschiedenis', 'maatschappijleer', 'politieke en sociale wetenschappen', ... en een zo brééd mogelijke waaier van 'cultuurproducten' (liedjes, gedichten, documentaires en andere films, ...) voorgeschoteld.

Soms vind ik het spijtig dat mij per klas slechts 8 maanden met hoogstens 4 x 50 minuten per week ter beschikking staan.

Ik ben nu al bezig aan de voorbereiding van mijn lessen voor volgend jaar, en ik heb alwéér nieuw materiaal op overschot.
Je bent heel goed bezig. Oppassen dat je er niet in verdrinkt. Het onderwijs is namelijk een bodemloos vat.

Ik deed mijn leerlingen ook zingen al had ik geen stem meer om mee te zingen: 'The lemon tree', 'Aicha', 'Le port d'Amsterdam' van Brel e.a. Grenzen verleggen ludieksgewijs. Ik gaf Frans, Engels en geschiedenis in alle richtingen in vele scholen als tijdelijke. Mijn bijnaam was 'Rambo' in één school. Maar 85% van mijn lln slaagden op hun examens. Van een 49,5 maakte ik al eens een 5�* als ik me toch iets positiefs kon herinneren. Relativering in je puntensysteem is heel belangrijk.

Enfin, ik wens je heel veel succes!

En sorry voor de off-topic.
Oud 17 juni 2012, 20:37   #370
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik van kots is dat men de school misbruikt om politieke ideeën zoals het mulitulturele verdraagzame gedachtengoed op te leggen aan argeloze kinderen.

Waar zijn we mee bezig?

Paulus.
Gelukkig hebben we het VB nog als allerlaatste linie om ons te verdedigen tegen deze kindermishandeling....
Oud 17 juni 2012, 20:41   #371
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Vreemd. Ik dacht dat heel die actie maar een bagatel was in de ogen van het VB?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 20:45   #372
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vreemd. Ik dacht dat heel die actie maar een bagatel was in de ogen van het VB?
Uiteraard...het VB moet als enige verdediger van onze cultuur overal branden blussen...en dat al dertig jaar lang...
Oud 17 juni 2012, 20:47   #373
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Uiteraard...het VB moet als enige verdediger van onze cultuur overal branden blussen...en dat al dertig jaar lang...
Gezien de reacties die maar blijven komen hier op dit forum, heb ik toch de indruk dat menig forummer, die de actie verdedigt, het niet meteen eens is met het VB.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 17 juni 2012, 20:48   #374
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Om een lucifer te doven volstaat het om ze eenvoudig uit te blazen, pompiers heb je daar niet voor nodig.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 20:49   #375
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Om een lucifer te doven volstaat het om ze eenvoudig uit te blazen, pompiers heb je daar niet voor nodig.
wow, heb je dat zelf verzonnen?

Knappe uitdrukking.
Oud 17 juni 2012, 20:50   #376
Fieseler

Standaard

Citaat:
Gezien de reacties die maar blijven komen hier op dit forum, heb ik toch de indruk dat menig forummer, die de actie verdedigt, het niet meteen eens is met het VB.
Inderdaad...en daarom staat El Cid en zijn VB ook alleen hé...
Oud 17 juni 2012, 20:53   #377
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad...en daarom staat El Cid en zijn VB ook alleen hé...
El Cid?
Oud 17 juni 2012, 20:54   #378
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Want?

Kunt u dan werkelijk niks funderen van wat u zegt?

Paulus.
Ik herhaal dus, ze zijn extreem incompetent, wereldvreemd en beantwoorden niet aan mijn verwachtingen en eisen.

Moet ik met 'want' nog wat aanvullen, iets concereter dan? Ze zijn heel onzeker van zichzelf net omdat ze de klappen van de zweep niet echt goed kennen. Die onzekerheid uit zich in de strenge hiërarchie, de beperktheid van het aantal politieke aantreders. Ze zijn niet bereisd. De Crem (andere partij) ook niet als je hem zag staan voor Kabila een tijd geleden. Hij deed alsof hij in de lagere school een gedichtje moest opzeggen. Iedereen weet hoe leuk dat is.

Ik hou niet van incompetentie. Mij maakt het niet uit wie van welke partij is. Ik hou van mensen met een brede culturele bagage en een kaleidoscopische levenservaring. Zoiets ruik je van ver. Het populistische van VB is nooit ondersteund geweest door iets degelijks. Als zweeppartij zijn ze heel goed, maar als echte partij...?

Een partij die zichzelf au sérieux neemt gaat geen Zwanworstjes uitdelen op een speelplaats. Zo simpel is het. Een partij die zo dom is om dat te doen is in mijn ogen volslagen incompetent.

Moet je nog meer invulling van 'want' ? Of volstaat het ongeveer?

PS Soms vergelijk ik politici en partijen met voetbal. Dan krijgt VB van mij het statuut van vierde provinciale.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 juni 2012 om 20:58.
Oud 17 juni 2012, 20:55   #379
Fieseler

Standaard

Citaat:
El Cid?
Oud 17 juni 2012, 20:59   #380
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
El Cid?
Fieseler gaat nog niet zo ver als azijnpisser Desmedt die SS God noemde.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be