![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook fijn te weten dat het onverdoofd slachten van dieren u niets doet. U zou eens live moeten meemaken en zien hoe een koe met een soort van broodmes de strot wordt over gesneden en het dier vervolgens minutenlang afziet. Ik heb dit als kind gezien met varkens en geloof me , die beelden blijven op uw netvlies gebrand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is die school misschien een beetje van het rode-burcht-type waar men de multicul in de mate van het mogelijke moet helpen?
In de jaren 70 heb ik er ook zo gekend waar je best de goede partijkaart had, of bij de juiste mensen één en ander ging vragen om een job los te peuteren... Toen ging het nog niet over de multicul, gewoon vriendjespolitiek. Alles hangt zo'n beetje aan elkaar nietwaar, misschien is daar ondertussen niet zo veel veranderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Banneling
|
![]() Men gaat bij een schaap toch ook geen interview afnemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger kreeg een koe of een paard een slag van de hamer tegen zijn hoofd. Of een kogel vooraleer men het vlees liet bloeden. Wie heel efficiënt de keel kan oversnijden van een dier kan tippen aan de behandeling van een electrochock. De slachter met een mes weet wat hij doet, een slachter die werkt met electriciteit weet soms niet of en wanneer het systeem hapert. Men kan de verplichting tot bedwelming niet afschaffen omdat het in de vleesindustrie gaat over miljoenen beesten per dag en omdat de slachters in zo'n bedrijven in loondienst werken en bandwerk doen. Zonder verdoving moeten de messen wel heel vlijmscherp zijn. Zo scherp dat het beest niet eens voelt dat zijn keel wordt overgesneden. Ik heb zo eens een stukje van mijn vinger gesneden bij tuinwerk. Ik voelde wel iets maar het was geen pijn. En er was een serieus stuk af. Een keel oversnijden is natuurlijk veel drastischer maar ik zie het als een roofider/prooidier situatie. Wij gaan aan de vos ook niet vragen om eerst verdoving toe te passen als hij een fazant verschalkt of een heel onbeschermd kippenhok. En de vissen op de grote vissersboten? Die worden ook allemaal verdoofd zeker? Die spartelen niet? En de levende kreeft... En het kalf dat geen leven heeft en zelfs geen box waar het zich in kan omkeren. Laten we eerlijk blijven in deze. De hele vleesindustrie is een wansmakelijke bedoening. De transporten vooral en de grote bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VB heeft niet anders gedaan dan wat ik heb meegemaakt toen ik lesgaf. Ineens op de speelplaats als je toezicht had, was er iemand die dingen uitdeelde aan de leerlingen; één of andere reclamestunt voor een drankje of voor iets anders. De leerkrachten waren daarvan niet op de hoogte gesteld, de ouders evenmin, schat ik. Dat is meer dan één keer gebeurd (Gemeenschapsschool Leuven voor 2000). Ik heb me daar enorm aan geërgerd. Zeker omdat enkele dagen na dat evenement de vuilbakken niet eens waren geleegd. Weg met die intruders, al is het alleen maar voor de veiligheid van de kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ja, dan ben ik het volledig met je eens. Dat heb ik toch aangegeven. MAAR dat wilt niet zeggen dat ik het optreden van VB goedkeur. Integendeel. Het enigste dat je mag voorschotelen aan een leerling zijn tegengestelde feiten in één adem, om uit te leggen dat ze hun eigen mening moeten leren vormen, welke die ook is. Dat is de taak van een school. En wat je voorschotel aan een kind moet in evenwicht zijn met de leerfase waarin een kind zich leeftijdsgewijs in bevindt. Zowel het hallal-gebeuren op school als het optreden van VB op de speelplaats waren pedagogisch onaanvaardbaar. De kinderen in kwestie kunnen die beide zaken immers niet plaatsen. Hoe oud waren die lln? 12... 13 jaar. Die zitten dan wel met andere zaken in hun hoofd. Niet ontbijten 's morgens. Tijdens de speeltijd chips en cola. Ze hadden dan de leerlingen beter laten koken. Een eitje bakken: geklutst of spiegelei (paardenoog en in het Amerikaans: 'sunny side up'). Talen zijn belangrijk. Aanbod: eieren van Chinese dwergkwartels, kippeneieren, ganzeneieren en struisvogeleieren. Zoiets biedt denkperspectieven aan een kind. Laat elk kind zelf voor zich bepalen wanneer en in welke mate het de realiteit in wilt duiken. Niemand heeft het recht om dat proces te domineren of op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik deed mijn leerlingen ook zingen al had ik geen stem meer om mee te zingen: 'The lemon tree', 'Aicha', 'Le port d'Amsterdam' van Brel e.a. Grenzen verleggen ludieksgewijs. Ik gaf Frans, Engels en geschiedenis in alle richtingen in vele scholen als tijdelijke. Mijn bijnaam was 'Rambo' in één school. Maar 85% van mijn lln slaagden op hun examens. Van een 49,5 maakte ik al eens een 5�* als ik me toch iets positiefs kon herinneren. Relativering in je puntensysteem is heel belangrijk. Enfin, ik wens je heel veel succes! En sorry voor de off-topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig hebben we het VB nog als allerlaatste linie om ons te verdedigen tegen deze kindermishandeling....
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd. Ik dacht dat heel die actie maar een bagatel was in de ogen van het VB?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
|
![]() Uiteraard...het VB moet als enige verdediger van onze cultuur overal branden blussen...en dat al dertig jaar lang...
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de reacties die maar blijven komen hier op dit forum, heb ik toch de indruk dat menig forummer, die de actie verdedigt, het niet meteen eens is met het VB.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Knappe uitdrukking. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() Inderdaad...en daarom staat El Cid en zijn VB ook alleen hé...
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet ik met 'want' nog wat aanvullen, iets concereter dan? Ze zijn heel onzeker van zichzelf net omdat ze de klappen van de zweep niet echt goed kennen. Die onzekerheid uit zich in de strenge hiërarchie, de beperktheid van het aantal politieke aantreders. Ze zijn niet bereisd. De Crem (andere partij) ook niet als je hem zag staan voor Kabila een tijd geleden. Hij deed alsof hij in de lagere school een gedichtje moest opzeggen. Iedereen weet hoe leuk dat is. Ik hou niet van incompetentie. Mij maakt het niet uit wie van welke partij is. Ik hou van mensen met een brede culturele bagage en een kaleidoscopische levenservaring. Zoiets ruik je van ver. Het populistische van VB is nooit ondersteund geweest door iets degelijks. Als zweeppartij zijn ze heel goed, maar als echte partij...? Een partij die zichzelf au sérieux neemt gaat geen Zwanworstjes uitdelen op een speelplaats. Zo simpel is het. Een partij die zo dom is om dat te doen is in mijn ogen volslagen incompetent. Moet je nog meer invulling van 'want' ? Of volstaat het ongeveer? PS Soms vergelijk ik politici en partijen met voetbal. Dan krijgt VB van mij het statuut van vierde provinciale. Laatst gewijzigd door parsprototem : 17 juni 2012 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
|
![]()
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|