![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Goeie grap! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je begint over hoe ik enkel over 'de leer' iets mag zeggen, terwijl je vraagstelling duidelijk ging over de godsdienst. En de godsdienst, dat houdt ook in de mensen binnen die godsdienst, en hoe zij met die leer omgaan. Dan krijg je ook een antwoord over de godsdienst, en hoe de mensen met die leer omgaan. Dat kan je toch moeilijk verbazen, wel? Allez, begin maar te ontleden, en haal het hokje maar boven om te zien in welke bochten je dit nu weer kan wringen om het te doen passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer je tegemoet te komen. Alle moslims, moeten als voorwaarde om als moslim te kunnen worden beschouwd, belijden dat Allah de enige God is en Mohammed zijn laatste maar ook grootste profeet. Die profeet heeft de boodschap van Allah opgetekend in de Koran en daarom is de Koran een heilig geschrift, waaraan niet getornd mag worden. Ik ga er van uit dat je hiermee akkoord gaat om verder te redeneren. Zo niet moet je het maar zeggen. Kun jij in die koran, die heilige boodschap, duiden waar ze gelijkheid tussen man en vrouw geleerd wordt? Kun jij in die koran, die heilige boodschap, duiden waar geleerd wordt met anders- en nietgelovigen, met evenveel respect moet omgegaan worden, als met moslims? Kun jij in die koran, die heilige boodschap, duiden waar geleerd wordt dat homoseksuelen als gelijkwaardige mensen moeten worden beschouwd? Je had het over: "de gelijkheid tussen man en vrouw, respect voor andersdenkenden, andersgeaarden..." dus ik beperk me tot deze drie zaken. Ik kan je anders wel tonen in diezelfde koran, waar dat niet zo is. Dan kunnen we het eens zijn over de leer van de islam, los van hoe dat geïnterpreteerd kan worden. Gewoon terug naar de basis, het Woord van God in de koran. Volgens mij leert deze islam weldegelijk dat man en vrouw niet evenwaardig zijn, andersdenkenden gediscrimineerd mogen worden en andersgeaarden minderwaardige mensen zijn. Ik kan dat funderen vanuit de koran. Daarna kunnen we vragen aan een iman of drie van uw keuze via internet, hoe we deze teksten moeten interpreteren met betrekking tot de vraag: wat leert de islam nu eigenlijk? Er staan imans ter beschikking daarvoor. Ik ben ook bereid om andere geschriften zoals de hadith er bij te halen, als dat je kan helpen. Durf jij mij nu ook tegemoet komen en op de uitdaging ingaan, met de bedoeling een gemeenschappelijk standpunt over de ware aard van de islam te bekomen? Als je vindt dat ik ergens onredelijk ben, zeg me dan waar en ik zal je trachten tegemoet te komen. Ik sta ook open voor een methode die u voorstelt, om de ware aard van de islam te onderkennen, als je mijn voorstel niet goed vindt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misogynie => brieven van Paulus Andersdenkenden => Handelingen Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil je uit beleefdheid zeggen dat je zult moeten wachten tot deze namidag, want ik moet efkens het huis uit wegens een afspraak om 11:00u hier een kilometer of drie vandaan. OK? Ik heb wel niet graag dat je in een quotekaderke mij woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb, want dat lijkt zo wel. Ik zou het appreciëren als je dat niet meer doet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wij leven wél in een vrij land waar, hoe zot het ook is, iedereen vrij is te geloven wat hij of zij wil, zolang het niet in strijd is met onze wetten, en men het niet probeert aan te wenden om anderen te verplichten of verbieden dingen te doen of laten. Geloof je dat de aarde 6.000 jaar geleden in zes dagen gemaakt is door een of andere godheid, ondanks het ontelbare bewijs van het tegendeel? Je doet maar, maar dring het niet aan mij en mijn kinderen op door te proberen het als 'alternatieve theorie' in de wetenschapslessen binnen te smokkelen zoals extremistische Christenen nu in de V.S. aan het proberen zijn. Geloof je dat je vlees enkel mag eten wanneer dat volgens bepaalde voorschriften geslacht is met een gebedje erbij? Je doet maar, maar verplicht mij niet dat vlees te eten, of verbied mij niet ander vlees te eten. Ben je tegen homoseksualiteit omdat je vindt dat dat een zonde is? Je doet maar, maar dring dat niet aan de rest op door het homohuwelijk of de gelijke behandeling van homoseksuelen te bestrijden zoals Christelijk rechts in de V.S. aan het doen is, en al helemaal niet door homoseksualiteit an sich te bestraffen, zelfs met de dood, zoals in Iran, of zoals Moslims en Christenen samen hand in hand in Oeganda aan het proberen zijn. Enzovoort. Jij wil een of andere theologische discussie over de leer, wel die ga je niet krijgen, want die is hier niet relevant. Wat relevant is is hoe met die leer wordt omgegaan. De rest interesseert me geen bal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is ongelooflijk duidelijk dat de enigen die angstig vijandig reageren mensen zijn die zelf een totalitaire religie aanhangen. Zij voelen zich bedreigd, logisch elke religievolgeling voelt zich bedreigd door een andere religie, er is immers geen enkel bewijs voor hun fantasiën en elke andere vorm van geloof doet afbreuk aan hun eigen enigste "ware" geloof. Normale mensen voelen zich niet bedreigd door gebruiken bij anderen, die maken deel uit van het leven van die anderen en als buitenstaander is het altijd eens leuk om anderen dingen te bekijken, te ondergaan ervan te genieten. Voor normale mensen doet deelnemen aan iets vreemds geen afbreuk aan hun eigen zijn, aan hun eigen ideeën, zij worden nergens aangevallen. Enkel religievolgelingen hebben problemen met andere religies, daarom ook gewoon allemaal best afschaffen moeten die mensen zich zo niet aanstellen en kunnen ze mee genieten met de rest van ons.
![]() |
![]() |
#1108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vrouwen erven slechts de helft van hun broeders het getuigenis van een vrouw is minder waard dan dat van een man een vrouw moet haar man in alles gehoorzamen. Homosexuelen kunnen niet in de islam. Ga het maar na! Andersgelovigen? De betreffende teksten in koran met al zijn aanhangsels zijn op dit forum al dikwijls aangehaald. Mensen van het boek hebben te gehoorzamen en zich te schikken naar de moslims. Andersgelovigen die geen mensen van het boek zijn, mogen helemaal naar de verdoemenis geholpen worden. Bekering met geweld kan nooit? Misschien volgens uw boekje niet maar ga dat eens vertellen aan de mensen in Nigeria! Of bent u niet op de hoogte van wat zich daar op dit ogenblik afspeelt? Als een moslim hier in België maar één vrouw heeft, dan is dat omdat de Belgische wet polygamie niet toelaat. Volgens de koran mag een man 4 vrouwen hebben, dat weet ieder kind! Wat het dragen van de hoofddoek betreft, heeft u gelijk. Jammer genoeg maken de moslims er sinds enige jaren een punt van maken dat vrouwen gesluierd moeten zijn (of erger --> boerka, nikaab). Dit onder het mom van godsdienstige voorschriften. Waarom doen die mensen iets wat zo vreemd tegenstrijdig is?
![]() |
![]() |
#1109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit, dat heeft weinig met het topic te maken.
![]() |
![]() |
#1110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze zouden eens meer in 't eigen hert moeten kijken, om het met Alice Nahon te zeggen ![]()
![]() |
![]() |
#1111 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik heb zo stilaan een bepaald beeld van u in mijn hoofd. Begrijpt u niet hoe dat komt? U doet zich voor als een zeer tolerant mens, openstaand voor alle meningen en ideeën maar u aanvaardt en verdedigt de middeleeuwse gebruiken van de meest bekrompen godsdienst die weigert zich aan te passen aan de moderne wereld. En u ziet dat zelf niet ...
![]() |
![]() |
#1113 |
Banneling
|
![]() Mij boeit dat ook. En ook de agressiviteit en het extremisme van het "grote gelijk van weldenkend links" die die 'tolerante' bobo's aan de dag leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
N E R G E N S Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 juni 2012 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar (!)
Citaat:
Citaat:
Ik gaf je het voorbeeld van de katholiek de meent dat abortus best moet kunnen, maar volgens de leer van de katholieke kerk, absoluut niet kan. Citaat:
Kun jij eens één moslim duiden (ééntje maar) die de koran ziet die aan jouw omschrijving... ...voldoet?(lees: lachwekkende en vaak haatdragende zever, honderden of zelfs duizenden jaren geleden geschreven en sindsdien tig keer vertaald, vaak verkeerd, om dan kapot te kunnen worden geïnterpreteerd door mensen wiens belangrijkste beweegreden is ervoor te zorgen dat die interpretatie vooral overeenkomt met hun eigen ideeën, waarna ze zich superieur kunnen gedragen tegenover de rest.) Ik kan anders tientallen sites geven waarin zij verklaren dat de Koran het best bewaarde geschrift is ter wereld, waarbij, bij overschrijving nauwkeurig en dubbel wordt gecontroleerd of het wel juist werd overgenomen en waarbij de letters tot tweemaal toe worden geteld, van binnen naar buiten en van buiten naar binnen. Sommigen menen zelfs dat het niet vertaalt mag worden, om maar niks van de juiste woorden af te doen. Citaat:
Vandaar ook dat zij bijvoorbeeld de slachtwetten dermate overtraden dat het niet mooi meer was. De straten van Brussel en Antwerpen lagen zo vol van slachtafval, dat men er extra afvalcontainers ging plaatsen en uiteindelijk dan toch maar onze wetgeving heeft aangepast, om wat voordien verboden was, toch maar toe te laten. Citaat:
Intussen zien we overal ter wereld en door de ganse geschiedenis heen, dat multicultureel samenleven met de islam niet gaat. ik daag je uit om anders eens één land te duiden die in vrede en harmonie samenleeft met de islam in een multiculturele samenleving. Zelfs Ghandi, die erin slaagde om zonder geweld de Britten uit india te krijgen, slaagde er niet in. Moslims scheurden van India af en zo ontstond Pakistan. Intussen zien we overal aan de grenzen van het islamitische rijk, .... ... wapengekletter is, dat wordt opgeëist door streng islamitisch religieuse groeperingen. Dat zijn geen verhaaltjes maar feiten. Ik daag je uit om eens een doordeweekse journaal te duiden, waar het niet voor minstens 10% gaat over problemen gerelateerd met moslims.(lees: Soedan, Etiopië, Israël, Egypte, Libië, Syrië, Iran, Irak, Pakistan, Kashmier, Tjetjenië, Noord-China, Indonisië, ex-Joegoslavië, en ik vergeet er vast nog een paar) Toeval? Of eeder in navolging van het islamitisch wereldbeeld dat de islam weldegelijk verdeeld is in twee werelden. Dar al-islam (Arabisch: دار الإسلام, "huis van de islam") en dar al-harb (دار الحرب, "huis van de oorlog"). Dat zijn twee islam gerelateerde begrippen. Hieronder wordt respectievelijk verstaan: het gebied waar de islam heerst, en het gebied dat nog niet onder sharia (islamitisch recht) valt. De term dar al-islam ("huis van de islam"), ook wel dar al-salam ("huis van de vrede"), werd en wordt soms nog gebruikt voor de landen die onder islamitische heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen belijden. De tegenovergestelde term is dar al-harb, het "huis van oorlog", alle gebieden buiten de islamitische heerschappij. Toeval? Dat mag je geloven. Maar dat "toeval' duurt wel al enkele eeuwen. Je mag natuurlijk ook rustig je hoofd in het zand steken. Niks aan de hand nietwaar?! Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 |
Minister-President
|
![]() Paulus: Nope, not gonna play.
Je heb me een aantal vragen gesteld om te weten te komen of ik een verdediger van de extremistische islam ben die alles wat in de islam gebeurt goedkeurt, en maar wat graag moslims voortrekt op anderen waar en wanneer mogelijk, waarvan verscheidene extremisten me hier beschuldigen, en ik heb ze eerlijk beantwoord, en daardoor duidelijk aangetoond dat dat niet zo is. Daar moet je het mee stellen, in een verder discussie, interpretatie en ontleding van de islamitische leer ben ik niet geïnteresseerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijgevolg zal u ook een bepaalde houding moeten aannemen tegenover de islam, want deze discriminatie is een fundamenteel onderdeel van de islam. Ofwel zouden gezaghebbende rechtsgeleerden in de islam duidelijk afstand moeten nemen van deze leer, een beetje zoals de mormoonse Kerk indertijd uitdrukkelijk afstand heeft genomen van een eerder leerstuk over polygamie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |