![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde je vragen over de leer van de islam, waar absoluut geen discussie is over de interpretatie, door alle islamscholen bevestigd. Randgevallen zoals de interpretatie van de Jihad, heb ik bewust vermeden. En telkens weer heb je het verdraaid, er een andere vraag van gemaakt. Jij wil het niet hebben over de leer van de islam. Dat heb je uitdrukkelijk gezegd. Je wil dus de islam in zijn ware aard niet kennen. Je kijkt liever naar gematigde moslims die de koran losjes interpreteren om uw een beeld te vormen van de islam. Dat is hetzelfde als kijken naar katholieken die vinden dat abortus moet kunnen om de christelijke leer te beoordelen. Je wil de waarheid gewoon niet weten. Je hebt zelf gezegd dat het je niet interesseert. Wel goed voor mij hoor. Maar dan moet je een ander ook geen lessen gaan geven over de aard van de islam, vind ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scorpio, gewoon een vraagje dat daarbij aansluit. Als u "gematigde moslims" als referentie neemt om af te toetsen waarvoor de islam staat, gaat u er dan ook mee akkoord om randkatholieken aan te halen om te weten wat de katholieke Kerk leert over allerlei zaken? Dus voortaan niet de pauselijke richtlijnen, maar wel wat uw buurman u vertelt, die wel gedoopt is maar nog nauwelijks weet hoe een kerk van binnenuit eruitziet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
Minister-President
|
![]() Paulus, kerel, ik heb het je al tig keren duidelijk gemaakt, ik ga dat niet blijven herhalen. Ik heb je overduidelijk getoond dat mijn standpunten niet die zijn van iemand die moslims voortrekt, voor extremistische uitspattingen is, voor een 'halalisering', enz. De rest interesseert me niet. Ik geef om wat mensen doen, en zolang ze zich aan de wetten en regels houden, en hun geloof niet aan mij opdringen, mogen ze van mij alles geloven wat ze willen, dat zijn op dat moment mijn zaken niet.
Dat is mijn standpunt, tot in den treure toe herhaald, daar moet je het mee doen. Je verzint daar voor de rest maar bij wat je wil, daar ben je toch al een tijdje mee bezig, het interesseert me niet meer. Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 juni 2012 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Marcus 12 vers 33 Filipenzen 2 vers 3. Citaat:
Romeinen 3:12 Romeinen 3:23 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Gedoopt zijn' vind ik trouwens een beetje een slecht enig criterium om voor katholiek door te gaan: ik ben ook gedoopt, maar beschouw mezelf al lang niet meer als Christen. Maar dat terzijde. Ik neem trouwens ook niet 'gematigde moslims' om af te toetsen waar 'de islam' voor staat, ik kijk naar iedere persoon zijn of haar gedrag, en wat zij in de praktijk doen met dat geloof om te besluiten of ik hun versie van eender welk geloof ze aanhangen tolereer of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halal is geen gebruik in de normale zin van het woord. Het is een racistische, discriminerende en dieronvriendelijke regel, die gehanteerd wordt om mensen uit te sluiten (in beide richtingen). Zelfs als het niet discriminatoir was, hoort het nog niet thuis op een gemeenschapsschool. En het gaan gebruiken om iets positiefs te vertellen over multicultuur, is al even van de pot gerukt als het verbod op godsdienstgemengde huwelijken of op korte rokjes als een toonbeeld van multicultuur aan de kinderen op te dringen.
![]() |
![]() |
#1127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na deze uitmuntende samenvatting, kan dit draadje wmb dicht.
![]() |
![]() |
#1128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als uw randkatholieke buurman voor u de referentie is, waarom dan niet de traditioneel katholiek? Waarom maakt u dat onderscheid? Omdat het u goed uitkomt? U schuift dus vrij arbitrair bepaalde groepen voorop om anderen ronduit te negeren. Daarbij hecht u dus slechts belang aan een fragmentarische lezing van de beleving van een bepaald geloof. Heel weinig objectief. Het verraadt uw vooringenomenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, u tolereert niet in een rechtsstaat. Het is de overheid die de vrijheid verleent om binnen bepaalde grenzen een religie te beleven. U geeft als burger geen rechten aan andere burgers. Dat doet de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doorstaat de islam die toets? ( zich aan de wetten en regels houden ) Citaat:
Ik vroeg je wat er verkeerd was aan de islam. Bron : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1076 Jij reageerde daarop door te vragen wat concreter te zijn en wat aspecten t noemen. Dan ging je antwoorden zei je. bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1077 Ik stelde een aantal concrete vragen. bron : http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1078Vindt u dat het moet kunen dat binnen onze samenleving een godsdienst getollereed wordt, die leert, dat vrouwen minder rechten mogen hebben dan mannen? Jij verdraait die vragen. Je zegt letterlijk: De vraag zou hier eigenlijk moeten zijn: vindt u dat vrouwen mogen worden gediscrimineerd op basis van de islam? De rest van je antwoorden zijn daarop gebaseerd. Je zegt dingen als: Met andere woorden je beantwoord de vragen niet. Je hebt het over de moslims zelf en over interpretaies, maar niet over de aard van de islam waar het over ging.Zelfde redenering als bij de eerste stelling bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1082 Ik wil je tegemoet komen en samen kijken naar wat die interpretatie wel waard is: bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1103 Jou reactie? bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1106En waarom zouden we dat doen? Daar gaat deze discussie toch helemaal niet over? Dit gaat over de mensen, de godsdienst in de maatschappij. De strikte, letterlijke leer van die godsdienst interesseert me geen jota,... Uiteindelijk haak je af met de posting hierboven en doe je net alsof ik ergens gezegd zou hebben dat je moslims voortrekt en reageert ook zo.... De rest intereseert je niet meer. Tjagh?! Van non-respect gesproken kan deze gang van zaken wel tellen vind ik. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 18 juni 2012 om 13:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Scorpio wil de waarheid niet weten over de islam. Zo veel is duidelijk. Mensen als referentiepunt nemen is inderdaad belachelijk onnauwkeurig om de aard van een religie te beoordelen. Ik geloof niet dat zij dat niet weet. Zij zegt immers zelf dat er vele interpretaties zijn. Vele verschillende mensen dus en de mensen zelf veranderen ook al eens van mening. Dat is geen goed referentiepunt. En hun gemeenschappelijk refenrentiepunt die dient als basis van de interpretaties, dat interesseert haar niet zegt zij.... Dan intereseert de ware aard van de islam haar ook niet, zeg ik dan. Haar oordeel over de islam is bjgevolg waardeloos. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Serieus mensen, eens leren lezen wat er daadwerkelijk staat, niet wat je jezelf wijsmaakt dat er staat. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders trap je maar een open deur in. Feit is wel dat je geen kwaad woord over je lippen krijgt over de aard van de islam. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lezen. Serieus. De lettertjes. Allemaal. Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 18 juni 2012 om 13:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is onmogelijk om naar het gedrag van iedere persoon te kijken. Kijkt u ook naar wijlen Qsama Bin Laden? Hij overtrad geen enkele regel uit de Koran weet u. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zei pas: Citaat:
Ben jij wel nuchter? Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halal is voor u niet meer dan "een gebruik", en u ziet er geen graten in het aan onze kinderen onder zachte dwang te presenteren als iets positiefs dat ze moeten respecteren. Het vermoeden dat u nog veel meer onaanvaardbare dingen wil aanvaarden en in de scholen (laten) promoten, is dus niet onredelijk.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 juni 2012 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 | ||
Minister-President
|
![]() Een mooie die't zegt.
Citaat:
![]() ben jij er zo eentje die alles altijd letterlijk neemt wat mensen schrijven en zeggen? Het ligt nogal vrij duidelijk voor de hand wat ik bedoel met dat standpunt: ik beoordeel mensen op hun daden, niet op hun ideeën: zij respecteren mij, en onze wetten en regels, wel, dan interesseert wat zij denken me voor de rest niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |