![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Leo Suenens, aartsbisschop. De splitsing is aan andere kant van de taalgrens nog niet voltooid. Die zal pas voltooid zijn als ze zich kunnen ontvoogden, en een nieuwe naam aannemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geef het nog 10 jaar dan bestaat er maar één "Catholic University"
en is de "splitsing" folklore...
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar geografisch: nooit meer. Nou goed, over 100 jaar misschien. Dan bestaan België ![]() ![]() ![]() En in elk geval moet ik in eer hersteld worden. Of er zwaait wat. Het episcopaat heeft aam heel Vlaanderen verontschuldigingen gevraagd, behalve aan mij ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juni 2012 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat eigenlijk niet om problemen vragen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 juni 2012 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd begrijp ik al die (geveinsde?) compassie hierboven niet al te goed.
Wanneer je aan een instituut een diploma wil halen, zijn daar voorwaarden aan verbonden. Als een van de proffen je duidelijk maakt waaruit die voorwaarden bestaan (studeren i.p.v. vogelen en betogen) dan is de beslissing aan jou: zijn raad opvolgen of flessen. Wie in volle overtuiging en begaafd met oordeelsvermogen van een universitair, beslist om zijn hol te vagen aan die goede raad, weet wat er (niet) aan vasthangt. Moeten we daar medelijden mee hebben? Ik dacht het niet. 't Is al erg genoeg dat we de helft van onze wedde moeten afschuiven om dat soort mensen te onderhouden omdat ze dan wegens gebrek aan diploma nauwelijks of niet aan de slag kunnen. Daarbovenop nog medeleven, is van het goede teveel.
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Dat het Nederlandstalig territorium zijn eigenheid behoudt. Of klapt gij alle dagen Wetenschaps? Of klapt ge met Walen in het Engels soms? Neen, ge klapt er Frans mee want hun Nederlands stelt nog altijd niks voor. Dat is allemaal nog niets veranderd. Nu, trek je plan ermee, want ik kom niet meer in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffens ga je beweren dat de KUL mag eisen dat je overtuigde kaloot moet zijn en kerks, of anders kan je nooit fatsoenlijk de geneeskunst bedrijven ... (en de UG net omgekeerd). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verengelsing: verheffing tot globalisering, vrije toegang tot wetenschap Besef jij eigenlijk wel het verschil, om een voorbeeld te nemen, van het vroegere kolonialisme en het huidige ontwikkelingshulpbeleid ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga eerherstel eisen nog voor mijn dood, en als ik die niet krijg, zwaait er wat... Hoe komt het overigens dat Paul Goossens niet aangepakt is door zijn rector in de K.U.L.? Omdat zijn rector geen machtsmisbruik wou plegen? Omdat zijn openbaar profiel te groot was? Hoe normaal is het, dat ik mijn laatste jaar niet kon overdoen? Daardoor is niet alleen aan mij schade toegebracht, maar ook aan de gemeenschap, dat heeft SS juist gezien. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2012 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Met mijn van geboorte ()Luik) Franstalige schoonbroer praat ik uitsluitend Nederlands. Mijn zoon die in Brussel gaat wonen stelde vast dat zijn Franstalige onderbuur bijna perfect Nederlands spreekt. Ofwel is er de laatste jaren een evolutie geweest waarvan gij niet op de hoogte zijt. Ofwel beperken uw contacten met Franstaligen zich tot die klasse waar het leren van talen erg beperkt is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() eno, die mens leeft niet meer denk ik ?
Hoeveel moeite ga je moeten doen om dat eerherstel te verkrijgen? En dan, als je het hebt, ga je de rest van je leven nog meer onrechtvaardigheden uit je verleden proberen recht te trekken? Hoe getraumatiseerd ben je werkelijk en heb je niks anders om voor te leven? Allemaal goed bedoeld he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn buren aan de kust waren twee keer Franstalige walen die geen woord Nederlands praatten, hoewel ze dus in Vlaanderen woonden. De sociale appartementen aldaar, die aan de kust zeer zeldzaam en duur zijn, worden overspoeld door Brusselaars en Walen. Die hoor je in de supermarkten nog steeds in het Frans aanspreken door het personeel aan de kassa. Wij zijn toch zo veeltalig hé. Ik heb ook een paar jaar een Waalse vriendenkring gehad toen ik daar in het zomerseizoen competitie speelde voor een Waalse tennisclub. Daar heb ik de Nederlandsonkundigheid van de elite deskundig kunnen beoordelen. Gestudeerden allemaal van hetzelfde. Geen enkel kon noch wilde met mij Nederlands praten. Zelfs niet om te oefenen (ik bedoel taal oefenen). Ik heb NOOIT de indruk gehad dat het de Walen serieus erom te doen is, serieus Nederlands te leren spreken en dat ook te doen. Tenzij misschien in beroepssituaties, waar dat onvermijdelijk en noodzakelijk is. Maar alleen dan en daar. Wel moest ik op mijn job in het Frans rapporteren aan mijn NederlandsONKUNDIGE baas. Dat is nu gelukkig verboden...In die zin is er wel vooruitgang geboekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zodra ik een bisschop vind die geen pedofiel is, ga ik tenminste mijn protest formuleren voor ik mijn pijp uitblaas. Al was het maar om me in de ogen van mijn kinderen te rehabiliteren die ook de nadelige gevolgen ondervonden hebben van mijn gereduceerde kansen op de arbeidsmarkt. Ik heb mijn kop uitgestoken om Vlaanderen een dienst te bewijzen. Voor een zaak groter dan mezelf en niet-egoïstisch. Idealistisch, heet dat. Ik wil een persoonlijke verontschuldiging van het episcopaat, niet alleen een die algemeen aan het Vlaamse volk gericht was. Dat is voor mijn persoonlijk geval onvoldoende. Hoe getraumatiseerd ik eventueel werkelijk ben, zou een gevolg kunnen zijn van het tweede gedeelte van mijn loopbaan, ofte carrière, in de werkloosheid, aangezien geen diploma. Dat heeft ook de gemeenschap zwaar gekost. Dat ik mij daar zonder trauma aan aangepast heb is een reden voor velen om op mij in te hakken. Ik heb trouwens nog een bachelor gehaald in Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit Nederland. Een diploma dat wel duur is, maar nergens officieel geldig in Vlaanderen/België. Er is dan nog een tragische reden waarom ik daar geen Master gehaald heb, maar daar kom ik niet mee naar boven. Je moet de boomhakkerds niet teveel werk geven... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2012 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In al die jaren is heel het systeem verandert en had ENO2 reeds lang kunnen bewijzen dat de rector fout zat. Die enkel al door zijn examen opnieuw te doen via de toenmalige middenjury. ENO2 kon trouwens wel zijn examens opnieuw doen, als hij tenminste de nodige inspanningen wilde leveren. Besluit, niemand anders dan ENO2 zelf heeft zijn leven verknoeit, dit enkel omdat hij te koppig was om er inspanningen voor te doen. Trouwens als ENO2 zijn diploma enkel was geweigerd geweest op een beslissing van de toenmalige rector, kon zijn vervanger 2 jaar later die beslissing herroepen als de nodige punten waren behaald. Maar we schreven toen 1967, een periode dan diploma's nog niet echt belangrijk waren binnen de bedrijven en iemand met een opleiding van technisch ingenieur gemakkelijk aan de bak kwam en dankzij zijn kennis en ervaring makkelijk kon door groeien tot een topfunctie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij worden ook veel meer blootgesteld aan Frans dan zij aan Nederlands...ook en vooral in de educatieve branche... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kon alleen voor de rechtbank en daar was geen geld voor. En zonder studiebeurs kon ik niet verder. De middenjury was geen optie wegens de overgrote invloed daarin dezelfde rector via zijn prof die daarin zetelde (en ook wegens ongelijke programma's) Ik herhaal: hoe normaal is het, dat ik het jaar niet kon overdoen?Tegenwoordig bestaan er natuurlijk directe betwistingsmechanismes over uitsluitingen en machtsmisbruik. Dat was toen niet het geval. Ik ben trouwens 15 jaar aan de bak gekomen op niveau in een topmultinational. Het is waar dat ik daar een grote carriêre kon maken. . Maar die ambitie koesterde ik nu eenmaal niet. Mijn interesses lagen elders. Mijn moeilijkheden begonnen natuurlijk pas na ontslag. Het episcopaat heeft zich in het algemeen verontschuldigd.Ik wil dat ze zich naar mij toe persoonlijk verontschuldigen. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2012 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Baas in eigen huis, ken je dat? Als je van een of ander malloot instituut het papiertje wil, dan schik je je naar hun eventuele mallote eisen en voorwaarden. Als je dat niet wil, en je krijgt hun papiertje niet, dan is dat je eigen keuze.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop dus met pretentieus te pretenderen alsof ge uw diploma opgeofferd hebt voor ons algemeen welzijn: ge had meer goesting om met uw lief te gaan betogen in weerwil van uw profs hun waarschuwingen. Had België nog unitair geweest, het ware veel demokratischer geweest. Al dat gedoe van u en uw mallote flamingante kompanen, heeft ons nog niks dan financiële ellende gebracht.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 juni 2012 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |