Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2012, 07:01   #421
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Misschien moet ge uw eigen visie maar eens bestuderen.

http://www.ummah.com/forum/showthrea...Halal-or-Haram

Paar fundamentalisten stellen hier zelf vast dat de gemiddelde moslim hem geen bal meer aantrekt van haram/halal-vlees.

Maar ga gerust door met een paar fundamentalisten te veralgemenen. Dat spelletje pakt niet bij mij.
Waar blijft de uitgesproken reactie en afkeuring van die fundamentalisten dan door de andere moslims?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 08:02   #422
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet ge uw eigen visie maar eens bestuderen.

http://www.ummah.com/forum/showthrea...Halal-or-Haram

Paar fundamentalisten stellen hier zelf vast dat de gemiddelde moslim hem geen bal meer aantrekt van haram/halal-vlees.

Maar ga gerust door met een paar fundamentalisten te veralgemenen. Dat spelletje pakt niet bij mij.
Dat zal je dan toch tegen de directeur van de Schotense school moeten gaan vertellen: het is namelijk dié persoon die een halal-barbecue organiseerde (en als ik jou moet geloven trekt de gemiddelde muzelmaanse klasgenoot zich daar de ballen van aan).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 08:14   #423
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
We verschillen hier van mening. De keel doorsnijden van een geit is volgens mij geen dierenmishandeling. Eerder een fenomeen dat in de natuur ook wordt toegepast door roofdieren. Zij nijpen de keel dicht (bv leeuw gnoe of antilope)zodat het dier eigenlijk verstikt. De adrenaline van het prooidier gaat de hoogte in vanwege de aanval en is een verdoving op zich.

Vroeger kreeg een koe of een paard een slag van de hamer tegen zijn hoofd. Of een kogel vooraleer men het vlees liet bloeden.

Wie heel efficiënt de keel kan oversnijden van een dier kan tippen aan de behandeling van een electrochock. De slachter met een mes weet wat hij doet, een slachter die werkt met electriciteit weet soms niet of en wanneer het systeem hapert.

Men kan de verplichting tot bedwelming niet afschaffen omdat het in de vleesindustrie gaat over miljoenen beesten per dag en omdat de slachters in zo'n bedrijven in loondienst werken en bandwerk doen.

Zonder verdoving moeten de messen wel heel vlijmscherp zijn. Zo scherp dat het beest niet eens voelt dat zijn keel wordt overgesneden. Ik heb zo eens een stukje van mijn vinger gesneden bij tuinwerk. Ik voelde wel iets maar het was geen pijn. En er was een serieus stuk af. Een keel oversnijden is natuurlijk veel drastischer maar ik zie het als een roofider/prooidier situatie. Wij gaan aan de vos ook niet vragen om eerst verdoving toe te passen als hij een fazant verschalkt of een heel onbeschermd kippenhok.
En de vissen op de grote vissersboten? Die worden ook allemaal verdoofd zeker? Die spartelen niet? En de levende kreeft... En het kalf dat geen leven heeft en zelfs geen box waar het zich in kan omkeren.

Laten we eerlijk blijven in deze. De hele vleesindustrie is een wansmakelijke bedoening. De transporten vooral en de grote bedrijven.
We verschillen hier inderdaad drastisch van mening.
Ik ga me niet naar het dierlijke niveau verlagen om onverdoofde slacht te vergoelijken. Heb ook al zo'n documentaire gezien waarbij de leeuwen aan het beest beginnen te peuzelen alvorens het dood is. Misschien kunnen we die richting ook nog uitgaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 08:20   #424
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
We verschillen hier inderdaad drastisch van mening.
Ik ga me niet naar het dierlijke niveau verlagen om onverdoofde slacht te vergoelijken. Heb ook al zo'n documentaire gezien waarbij de leeuwen aan het beest beginnen te peuzelen alvorens het dood is. Misschien kunnen we die richting ook nog uitgaan?
Stoute leeuwen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 10:27   #425
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Enkele citaten uit het artikel in de standaard 19juni 2012, opinie& analyse blz 21 auteur :Selahattin Koçak SP.A-schepen in Beringen.

Citaat
Ik weet dat je dit niet bewust doet, maar alleen al de vraagstelling 'Welke islam willen we?' maakt duidelijk dat je toegeeft aan de stelling die eigenlijk door extreemrechts is uitgevonden: 'Nee madam, deze islam wil¬len we niet, den deze wel'. Zo werkt het niet, Chokri.
Er is geen islam-light en er is geen gematigde moslim. Dat zijn termen, uitgevonden door extreemrechts en door onze media om het ene te vergelijken met de andere. Net zoals de term goede en slechte Turken.
Einde citaat

Uit citaat blijkt duidelijk hoe moslims denken over de islam-ligth. Raar dat hij de onderdeling toeschrijft aan extreem rechts, die enkel spreken over de (radicale) islam, of mag hij zijn Spa (in uitbreiding de linkse poco loco kerk ) niet in discrediet brengen. Wie hangt de gedachte aan van een islam-light

citaat
Soms zie je op tv hoe allerlei leiders van landen met een islamitische inslag er misbruik van maken. Maar je ziet het ook hier bij ons, hoe sommige imams onrecht en achterstand van moslims misbruiken en de islam dan als antwoord aanbieden, met het bekende gevolg dat de al aanwezige identiteitscrisis van de jongeren een invulling krijgt die ons niet zint.
Einde citaat

De hoge criminaliteitsgraad is natuurlijk het gevolg van onrecht en achterstand van moslim, nooit maar ook nooit blijken zij oorzaak te zijn enkel slachtoffer

citaat
Mag ik het met een voorbeeld zeggen: waar was de massale veroordeling van het inci¬dent van vorige week, toen drie Vlaams Belangers in een school een halalbarbecue verstoorden en Zwan-worsten uitdeelden?
Een paar dagen voordien had ik net opgeroepen om de stille moslims een stem te geven en met een manifestatie duidelijk te maken dat ons antwoord op Sharia4Belgi-um 'niet in mijn naam' luidt. Maar ik ontving mails van boze moslims die zeggen dat ze niet willen meewerken aan de manifesta¬tie omdat ze niemand van de Vlaamse politici hebben gezien die afstand nam van de Zwan-actie.
Einde citaat

Let vooral op de stelling halalbarbeque niet barbecue MET halalvlees.
We wisten al de moslims gezegend zijn maar dat ze ook verder in de tijd (een paar dagen) kunnen kijken is weer iets nieuws
Oud 19 juni 2012, 14:36   #426
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doet u vermoeden dat er geen haramvlees meer te vinden is? Bij al mijn visites in het Brusselse heb ik zelfs nog geen winkel gevonden mét halalvlees, laat staan dat ik gen normaal vlees meer zou vinden...
"Het Brusselse" is wel vrij groot, nietwaar.

Ik kan u ook in mijn buurt, en dat is er dan nog een waar er een vrij goede 'mix' van allerlei culturen te vinden is, wel een aantal halal-slagerijen of -eetgelegenheden tonen.

Maar anderzijds hoef ik niet de minste moeite te doen om ook niet-halal-producten te vinden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 14:44   #427
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Enkele citaten uit het artikel in de standaard 19juni 2012, opinie& analyse blz 21 auteur :Selahattin Koçak SP.A-schepen in Beringen.

...
citaat
Mag ik het met een voorbeeld zeggen: waar was de massale veroordeling van het incident van vorige week, toen drie Vlaams Belangers in een school een halalbarbecue verstoorden en Zwan-worsten uitdeelden?
Een paar dagen voordien had ik net opgeroepen om de stille moslims een stem te geven en met een manifestatie duidelijk te maken dat ons antwoord op Sharia4Belgi-um 'niet in mijn naam' luidt. Maar ik ontving mails van boze moslims die zeggen dat ze niet willen meewerken aan de manifestatie omdat ze niemand van de Vlaamse politici hebben gezien die afstand nam van de Zwan-actie.
Einde citaat

...
Me dunkt dat die boze moslims niet goed genoeg hebben gekeken/geluisterd.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 19 juni 2012 om 14:45.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 15:54   #428
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De keel doorsnijden van een geit is volgens mij geen dierenmishandeling.
Dit zou ik niet gezegd willen hebben...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 14:21   #429
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doet u vermoeden dat er geen haramvlees meer te vinden is? Bij al mijn visites in het Brusselse heb ik zelfs nog geen winkel gevonden mét halalvlees, laat staan dat ik gen normaal vlees meer zou vinden...
Er verschijnen hoe langer hoe meer stickers aan de ramen van eetgelegenheden met de melding dat je daar halal kunt eten. Gewoon even uw ogen opendoen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 14:26   #430
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht

Citaat
Ik weet dat je dit niet bewust doet, maar alleen al de vraagstelling 'Welke islam willen we?' maakt duidelijk dat je toegeeft aan de stelling die eigenlijk door extreemrechts is uitgevonden: 'Nee madam, deze islam wil¬len we niet, den deze wel'. Zo werkt het niet, Chokri.
Er is geen islam-light en er is geen gematigde moslim. Dat zijn termen, uitgevonden door extreemrechts en door onze media om het ene te vergelijken met de andere. Net zoals de term goede en slechte Turken.
Einde citaat

Uit citaat blijkt duidelijk hoe moslims denken over de islam-ligth. Raar dat hij de onderdeling toeschrijft aan extreem rechts, die enkel spreken over de (radicale) islam, of mag hij zijn Spa (in uitbreiding de linkse poco loco kerk ) niet in discrediet brengen. Wie hangt de gedachte aan van een islam-light
Dus Koçak mag dit allemaal zeggen van zijn antiklerikale partij?

Laatst gewijzigd door Libro : 20 juni 2012 om 14:27.
Oud 20 juni 2012, 14:44   #431
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er verschijnen hoe langer hoe meer stickers aan de ramen van eetgelegenheden met de melding dat je daar halal kunt eten. Gewoon even uw ogen opendoen.
Allé we zullen met google street view eens naar de Nieuwstraat gaan. Waar moet ik kijken?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 16:21   #432
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé we zullen met google street view eens naar de Nieuwstraat gaan. Waar moet ik kijken?
Het uzelf niet te gemakkelijk maken hé: gaan speuren in het veld.
Oud 20 juni 2012, 16:43   #433
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het uzelf niet te gemakkelijk maken hé: gaan speuren in het veld.
Kom kom, als ik de mensen hier op het forum bezig hoor, kan ik geen zaak vinden waar er geen halal meer wordt opgediend. Gij ziet zelfs overal stickers.

Was mijn vraag te concreet voor jullie? Sorry dat ik u niet op uw woord geloofde

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 16:56   #434
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Lap bij o Cool kom ik ook niet meer binnen .
Er stond daar een diepvriezer met halal vleeskroketten.
Maar goed , ze zijn toch nagenoeg failliet.
En maar goed ook .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 17:04   #435
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is mijn vaststelling.

U beweert dat er tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden om dit gebeuren onder aandacht te brengen.

En ik stel vast, dat als ik daar één voorbeeldje van vraag, dat je in gebreke blijft.

Als u niet één voorbeeldje kan geven van uw tientallen andere meer doordachte, meer aanvaardbare, meer intellectuele mogelijkheden om dit gebeuren onder aandacht te brengen, dan kan ik niet anders dat vaststellen dat het eerder om een ongefundeerd verwijt gaat, dan wel om een juiste bewering.

Ik vergelijk u niet met een schaap. Ik gebruik gewoon en Vlaams spreekwoord die figuurlijk illustreert wat u doet.

U beweert met veel kabaal dat er betere manieren waren om het geven onder de aandacht te brengen, maar kan daar niet één voorbeeldje van geven.

Ik had net zo goed kunnen zeggen: veel gekakel, maar weining eieren. Dat is ook zo'n spreekwoord die wat u doet illustreert. Maar het zegt niet dat u een kip zou zijn.

Ik heb er begrip voor dat u wegloopt.

Paulus.
Ik loop niet weg. Ik neem tijd om na te denken over mijn gekakel en mijn geblaat.

Onderschat het linken niet van het onderbewustzijn van een mens: schoolplaats-worstjes-mannen-indringen.

Twee vliegen in één klap op marketing gebied: de 'consument van media' legt zo de link met aanslagen op scholen en ook op kindermisbruik. Snap je dat nu niet? Pure antireclame. Begrijp dat toch. De aanhangers van VB zullen dit goedkeuren want zij accepteren zowat alles maar ik neem aan dat VB deze actie niet heeft gedaan om nog eens een teken van leven te geven aan trouwe aanhangers. Ik mag toch aannemen dat ze de bedoeling hadden om andere mensen warm te krijgen voor hun zaak? Ja?
Wel, die actie gaat hier niet op. Averechts effect gegarandeerd. Oma's en opa's denken twee keer na ook al zullen ze dat niet 'zeggen'.

Elke politieke partij die zichzelf respecteert dient ver weg te blijven van scholen. Ver weg.

Wat de alternatieven zijn? Om de media te hebben? En in orde te zijn met de grondwet?

Hier is er eentje. Vraag een toelating om in Brussel een varkensrassententoonstelling te houden. Weet je wel hoeveel varkensrassen er zijn? Er zijn zelfs varkens die je op de wei kunt houden en die hun biggen zonder hulp goed kunnen voeden.
HET varken heeft menige familie hier door WOII gehaald.
Voeg er een snuifje historie aan toe met Jeroen Bosch en met anectdotes literair of niet over het varken.

En de plaats in Brussel? Ik neem aan dat dat even niet kan in het Museum van Schone Kunsten. De Botanique misschien? De oude slachterij in Anderlecht?

Ik heb dit effe uit mijn duim gezogen. Voor locaties valt er altijd al iets te bedenken in volstrekte overeenkomst met de vanzelfsprekendheid van de praktijk van de grondwet.

Als een burgemeester weigert wegens bepaalde gevoeligheden en het gevoel van 'provocatie' terwijl het dat helemaal niet is in gronde, dan heb je enkele slimme advocaten nodig om verder te borduren. Haal de pers dan, zou ik zeggen. Gewoon doen wat eigenlijk iedereen wilt doen: ondernemend zijn in om het even welke plaats binnen de landsgrenzen.

Ik heb nog vele ideeën maar waarom zou ik die vrijgeven? VB heeft de know-how niet om er mee om te gaan en ze op een goede manier te gebruiken.

Zwanworstjes zijn een product van Unilever.; een mega multi-national met veel bloed aan de handen. Ga eens klappen met een 'ambachtelijke' beenhouwer hier die op terrein zijn beesten gaat kiezen om ze vervolgens na slachting te verwerken en te verkopen.

Diegene die die actie heeft gepland - wie dat ook is- heeft zijn huiswerk niet gedaan.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 juni 2012 om 17:17.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 19:02   #436
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loop niet weg. Ik neem tijd om na te denken over mijn gekakel en mijn geblaat.

Onderschat het linken niet van het onderbewustzijn van een mens: schoolplaats-worstjes-mannen-indringen.

Twee vliegen in één klap op marketing gebied: de 'consument van media' legt zo de link met aanslagen op scholen en ook op kindermisbruik. Snap je dat nu niet? Pure antireclame. Begrijp dat toch. De aanhangers van VB zullen dit goedkeuren want zij accepteren zowat alles maar ik neem aan dat VB deze actie niet heeft gedaan om nog eens een teken van leven te geven aan trouwe aanhangers. Ik mag toch aannemen dat ze de bedoeling hadden om andere mensen warm te krijgen voor hun zaak? Ja?
Wel, die actie gaat hier niet op. Averechts effect gegarandeerd. Oma's en opa's denken twee keer na ook al zullen ze dat niet 'zeggen'.

Elke politieke partij die zichzelf respecteert dient ver weg te blijven van scholen. Ver weg.

Wat de alternatieven zijn? Om de media te hebben? En in orde te zijn met de grondwet?

Hier is er eentje. Vraag een toelating om in Brussel een varkensrassententoonstelling te houden. Weet je wel hoeveel varkensrassen er zijn? Er zijn zelfs varkens die je op de wei kunt houden en die hun biggen zonder hulp goed kunnen voeden.
Voeg er een snuifje historie aan toe met Jeroen Bosch en met anectdotes literair of niet over het varken.

En de plaats in Brussel? Ik neem aan dat dat even niet kan in het Museum van Schone Kunsten. De Botanique misschien? De oude slachterij in Anderlecht?

Ik heb dit effe uit mijn duim gezogen. Voor locaties valt er altijd al iets te bedenken in volstrekte overeenkomst met de vanzelfsprekendheid van de praktijk van de grondwet.

Als een burgemeester weigert wegens bepaalde gevoeligheden en het gevoel van 'provocatie' terwijl het dat helemaal niet is in gronde, dan heb je enkele slimme advocaten nodig om verder te borduren. Haal de pers dan, zou ik zeggen. Gewoon doen wat eigenlijk iedereen wilt doen: ondernemend zijn in om het even welke plaats binnen de landsgrenzen.

Ik heb nog vele ideeën maar waarom zou ik die vrijgeven? VB heeft de know-how niet om er mee om te gaan en ze op een goede manier te gebruiken.

Zwanworstjes zijn een product van Unilever.; een mega multi-national met veel bloed aan de handen. Ga eens klappen met een 'ambachtelijke' beenhouwer hier die op terrein zijn beesten gaat kiezen om ze vervolgens na slachting te verwerken en te verkopen.

Diegene die die actie heeft gepland - wie dat ook is- heeft zijn huiswerk niet gedaan.
Op welke manier zou jouw voorstel, jouw idee, de halallisering op scholen aan de kaak stellen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 22:40   #437
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Op welke manier zou jouw voorstel, jouw idee, de halallisering op scholen aan de kaak stellen?
Op geen enkele!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 07:23   #438
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²
mensen die zwan steunen zijn geen Vlamingen en maken Vlaanderen ten schande en lachen in het gezicht van onze Vlaamse boeren! Dat is zowat de enige boodschap die het vb hier verspreid .
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:29   #439
beestenboel
Burger

Standaard

'de halalisering van de scholen'
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 14:03   #440
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, als ik de mensen hier op het forum bezig hoor, kan ik geen zaak vinden waar er geen halal meer wordt opgediend. Gij ziet zelfs overal stickers.

Was mijn vraag te concreet voor jullie? Sorry dat ik u niet op uw woord geloofde
't Zal ff duren eer ik terug in Brussel kom maar ik zal dan eens een oplijsting maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be