![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Robinus, geen democraat ook niet.
Echt geen kat is geïnteresseerd in wat jullie Belgicisten denken. Soms heb ik er wel wat hartzeer van.
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Een democraat is geïnteresseerd in de mening van iedereen. Iedereen is immers een onderdeel van de democratie en democraten zijn over het algemeen geïnteresseerd in democratie. Dus als je niet geïnteresseerd bent in wat de B.U.B. te vertellen heeft, dan ben je simpelweg geen democraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen jij hebt het over de BUB.
Ik had het over Belgicisten. Citaat:
Sommige ideeën zijn gewoon verwerpelijk, of achterlijk, vanuit democratisch oogpunt. Het Belgicisme valt daar grotendeels onder, en de pathologische BUB-variant al helemaal.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt jong, soms kan het me overvallen dat ik echt pijn heb als ik de zieke ideeën van pakweg een Bruno lees... Pijn voor de jongen die het zo meent en niet ziet dat hij zelf in een dwangbuis aan het kruipen is.
![]() |
#106 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als je zelf mag kiezen wat begrippen inhouden, dan is iedereen een democraat, he. ![]() Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat jij, in de conventionele betekenis van het woord, geen democraat bent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook internationalist. En Vlaams-nationalist. Gramsci zijn schuld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel hangt af van (1) de mate van egoïsme en altruïsme, (2) wel of niet economisch veilig zijn (armoede of de schrik om erin te kunnen belanden laten egoïsme eerder dan altruïsme tot uiting komen) en (3) (des)informatie. Politiek internationalisme is volgens mij de logische uiting van altruïsme, het als gelijkwaardig beschouwen van mensen van verschillende afkomst en correcte en genuanceerde informatie. Een politiek internationalist en Vlaams-nationalist tegelijkertijd, dat is een contradictie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u voor de tweede optie gaat: waarom zouden de Vlamingen NIET met rust mogen worden gelaten en zelfs tegen 'inmenging' worden beschermd, en die Amazone-indianen wél?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot een bepaald reëel inkomen wil ik niet belasten, dus economisch wordt de indianenstam met rust gelaten. Wanneer ze hulp nodig hebben, hebben ze daar recht op. (Hulp weigeren mag iedereen.) Op andere vlakken dan het economische wil ik sowieso al iedereen met rust laten. Zowel een indiaan in het Amozonewoud als een Belg mogen van hun eigen individuele cultuur genieten. Verder ben ik van mening dat we groepen mensen niet als een attractie dienen te beschouwen en niet moeten weigeren een stam in nood te helpen om de eigenheid (en het lijden) in stand te houden. (Nogmaals, als ze daar zelf voor kiezen, en weigeren te eten van voedsel dat hen opgestuurd wordt, dan is dat hun goede recht.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wat je daar verder gaat aanhangen, moet maskeren dat je een agenda aan het volk wil opleggen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien we die mensen-in-nood écht willen helpen, zullen we drastische maatregelen moeten nemen en hen als het ware met behulp van een 'cordon sanitaire' beschermen. Als blijkt dat ook de Vlamingen door 'goudzoekers' en 'zendelingen' van allerlei pluimage in hun bestaan worden bedreigd, en we willen die Vlamingen-in-nood écht helpen, zullen we even drastische maatregelen moeten nemen, me dunkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever doet wat aan het milieu.
De affiches van de man zijn gekrompen. Of moet je zeggen: Bart is nog slechts een schim van zichzelf ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik dacht toch dat hij een nationalist was.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet ik, maar alle anderen zijn gek, zei de gek.
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste dijkbreuk: N-VA breekt absolute meerderheid in Genk en Hasselt
![]() |