Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2012, 18:03   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Democraten?
Inderdaad Robinus, geen democraat ook niet.

Echt geen kat is geïnteresseerd in wat jullie Belgicisten denken. Soms heb ik er wel wat hartzeer van.
Oud 20 juni 2012, 18:24   #102
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Echt geen kat is geïnteresseerd in wat jullie Belgicisten denken. Soms heb ik er wel wat hartzeer van.
1) Ik hoor niet bij de B.U.B.

2) Een democraat is geïnteresseerd in de mening van iedereen. Iedereen is immers een onderdeel van de democratie en democraten zijn over het algemeen geïnteresseerd in democratie.

Dus als je niet geïnteresseerd bent in wat de B.U.B. te vertellen heeft, dan ben je simpelweg geen democraat.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 18:26   #103
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doe je dat jezelf niet aan, jongen.
Oud 20 juni 2012, 18:43   #104
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Ik hoor niet bij de B.U.B.
Alleen jij hebt het over de BUB.

Ik had het over Belgicisten.

Citaat:
2) Een democraat is geïnteresseerd in de mening van iedereen.
Onzin!

Sommige ideeën zijn gewoon verwerpelijk, of achterlijk, vanuit democratisch oogpunt. Het Belgicisme valt daar grotendeels onder, en de pathologische BUB-variant al helemaal.
Oud 20 juni 2012, 18:45   #105
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Doe je dat jezelf niet aan, jongen.
Echt jong, soms kan het me overvallen dat ik echt pijn heb als ik de zieke ideeën van pakweg een Bruno lees... Pijn voor de jongen die het zo meent en niet ziet dat hij zelf in een dwangbuis aan het kruipen is.
Oud 20 juni 2012, 20:32   #106
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alleen jij hebt het over de BUB.

Ik had het over Belgicisten.
Waar ik als internationalist ook niet toe behoor.

Citaat:
Onzin!

Sommige ideeën zijn gewoon verwerpelijk, of achterlijk, vanuit democratisch oogpunt. Het Belgicisme valt daar grotendeels onder, en de pathologische BUB-variant al helemaal.
Ik ben benieuwd naar je definities van 'democratie' en 'democraat'...

Als je zelf mag kiezen wat begrippen inhouden, dan is iedereen een democraat, he.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat jij, in de conventionele betekenis van het woord, geen democraat bent.
Oud 20 juni 2012, 21:27   #107
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik als internationalist ook niet toe behoor.
Ik ben ook internationalist. En Vlaams-nationalist. Gramsci zijn schuld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 01:48   #108
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Misschien ben je een apolitieke internationalist, die alle mensen ongeacht afkomst en nationaliteit als gelijkwaardig beschouwt (behalve eventueel zichzelf en intieme contacten). Elke ideologische politieke internationalist is tegelijkertijd ook een apolitieke internationalist, maar een apolitieke internationalist is niet per se internationalist op politiek vlak.

Veel hangt af van (1) de mate van egoïsme en altruïsme, (2) wel of niet economisch veilig zijn (armoede of de schrik om erin te kunnen belanden laten egoïsme eerder dan altruïsme tot uiting komen) en (3) (des)informatie.

Politiek internationalisme is volgens mij de logische uiting van altruïsme, het als gelijkwaardig beschouwen van mensen van verschillende afkomst en correcte en genuanceerde informatie.

Een politiek internationalist en Vlaams-nationalist tegelijkertijd, dat is een contradictie.
Oud 21 juni 2012, 04:48   #109
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ben je een apolitieke internationalist, die alle mensen ongeacht afkomst en nationaliteit als gelijkwaardig beschouwt (behalve eventueel zichzelf en intieme contacten). Elke ideologische politieke internationalist is tegelijkertijd ook een apolitieke internationalist, maar een apolitieke internationalist is niet per se internationalist op politiek vlak.

Veel hangt af van (1) de mate van egoïsme en altruïsme, (2) wel of niet economisch veilig zijn (armoede of de schrik om erin te kunnen belanden laten egoïsme eerder dan altruïsme tot uiting komen) en (3) (des)informatie.

Politiek internationalisme is volgens mij de logische uiting van altruïsme, het als gelijkwaardig beschouwen van mensen van verschillende afkomst en correcte en genuanceerde informatie.

Een politiek internationalist en Vlaams-nationalist tegelijkertijd, dat is een contradictie.
Vindt u het noodzakelijk dat ook de laatste nog niet gecontacteerde stammen in het Amazone-woud in de 'vaart der volkeren' mee worden gesleurd, of zou u eerder pleiten voor het verder met rust laten en zelfs tegen 'inmenging' beschermen van deze mensen?

Indien u voor de tweede optie gaat: waarom zouden de Vlamingen NIET met rust mogen worden gelaten en zelfs tegen 'inmenging' worden beschermd, en die Amazone-indianen wél?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 05:18   #110
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vindt u het noodzakelijk dat ook de laatste nog niet gecontacteerde stammen in het Amazone-woud in de 'vaart der volkeren' mee worden gesleurd, of zou u eerder pleiten voor het verder met rust laten en zelfs tegen 'inmenging' beschermen van deze mensen?

Indien u voor de tweede optie gaat: waarom zouden de Vlamingen NIET met rust mogen worden gelaten en zelfs tegen 'inmenging' worden beschermd, en die Amazone-indianen wél?
Ik vind dat iemand van een indianenstam in moeilijkheden even goed geholpen moet worden als een Belg in nood.

Tot een bepaald reëel inkomen wil ik niet belasten, dus economisch wordt de indianenstam met rust gelaten. Wanneer ze hulp nodig hebben, hebben ze daar recht op. (Hulp weigeren mag iedereen.)

Op andere vlakken dan het economische wil ik sowieso al iedereen met rust laten. Zowel een indiaan in het Amozonewoud als een Belg mogen van hun eigen individuele cultuur genieten.

Verder ben ik van mening dat we groepen mensen niet als een attractie dienen te beschouwen en niet moeten weigeren een stam in nood te helpen om de eigenheid (en het lijden) in stand te houden. (Nogmaals, als ze daar zelf voor kiezen, en weigeren te eten van voedsel dat hen opgestuurd wordt, dan is dat hun goede recht.)
Oud 21 juni 2012, 05:38   #111
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd naar je definities van 'democratie' en 'democraat'...
Dat is offtopic, maar democratie is de heerschappij van het volk bij meerderheid van de helft plus 1.

Al wat je daar verder gaat aanhangen, moet maskeren dat je een agenda aan het volk wil opleggen.

Citaat:
Als je zelf mag kiezen wat begrippen inhouden, dan is iedereen een democraat, he.
Ik heb de indruk dat u dat inderdaad wil gaan doen.

Citaat:
Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat jij, in de conventionele betekenis van het woord, geen democraat bent.
Ik apprecieer dat stukje eerlijkheid van je: ik vind inderdaad dat we nog een lange weg af te leggen hebben alvorens de democratie zal ingevoerd worden. Zeker in België, een staat die dat niet kan overleven.
Oud 21 juni 2012, 06:14   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat iemand van een indianenstam in moeilijkheden even goed geholpen moet worden als een Belg in nood.

Tot een bepaald reëel inkomen wil ik niet belasten, dus economisch wordt de indianenstam met rust gelaten. Wanneer ze hulp nodig hebben, hebben ze daar recht op. (Hulp weigeren mag iedereen.)

Op andere vlakken dan het economische wil ik sowieso al iedereen met rust laten. Zowel een indiaan in het Amozonewoud als een Belg mogen van hun eigen individuele cultuur genieten.

Verder ben ik van mening dat we groepen mensen niet als een attractie dienen te beschouwen en niet moeten weigeren een stam in nood te helpen om de eigenheid (en het lijden) in stand te houden. (Nogmaals, als ze daar zelf voor kiezen, en weigeren te eten van voedsel dat hen opgestuurd wordt, dan is dat hun goede recht.)
Zoals u ook wel weet worden de meeste van die nog niet gecontacteerde stammen in het Amazone-woud door 'houthakkers', 'goudzoekers' en 'zendelingen' van allerlei pluimage in hun bestaan bedreigd. Binnen afzienbare tijd bestaat het 'probleem' van de nog niet gecontacteerde volkeren dus wellicht niet meer.

Indien we die mensen-in-nood écht willen helpen, zullen we drastische maatregelen moeten nemen en hen als het ware met behulp van een 'cordon sanitaire' beschermen.

Als blijkt dat ook de Vlamingen door 'goudzoekers' en 'zendelingen' van allerlei pluimage in hun bestaan worden bedreigd, en we willen die Vlamingen-in-nood écht helpen, zullen we even drastische maatregelen moeten nemen, me dunkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 06:31   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bart De Wever doet wat aan het milieu.
De affiches van de man zijn gekrompen.
Of moet je zeggen: Bart is nog slechts een schim van zichzelf ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:25   #114
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeer goed. Duidelijke stelling. Je avatar is minder duidelijk. Het lijkt alsof je klaar bent voor de strijd? Maar welke?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 11:12   #115
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent geen internationalist maar een globalist. Een internationalist vertrekt vanuit het bestaan van naties, zoals de term zelf aangeeft.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 11:14   #116
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Westerse egotripperij weer in volle actie...
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 11:15   #117
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Jij bent geen internationalist maar een globalist. Een internationalist vertrekt vanuit het bestaan van naties, zoals de term zelf aangeeft.
was het niet Ghandi die zei dat men eerst nationalist moet zijn vooraleer men internationalist kan zijn?

ik dacht toch dat hij een nationalist was.
Oud 21 juni 2012, 12:07   #118
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zorgen. Gek zijn doet geen zeer.
Oud 21 juni 2012, 13:59   #119
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Geen zorgen. Gek zijn doet geen zeer.
Niet ik, maar alle anderen zijn gek, zei de gek.
Oud 21 juni 2012, 14:03   #120
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bart De Wever doet wat aan het milieu.
De affiches van de man zijn gekrompen.
Maar zijn aantal stemmen in de peilingen is toegenomen.

De laatste dijkbreuk: N-VA breekt absolute meerderheid in Genk en Hasselt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be