Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2012, 12:26   #21
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je doet algemene uitspraken met wetenschappelijke pretentie - je komt namelijk met een theorie af die bepaalde fenomenen moet verklaren - maar je beperkt je tot onfalsifieerbare uitspraken die vanuit een buikgevoel vertrekken. Dat is kwakzalverij.
sommigen noemen dat liever een 'geloof'..

Negeer me maar...ik weet dat je liever met -16-jarigen debatteert, makkelijker publiek of zoiets...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 12:30   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
sommigen noemen dat liever een 'geloof'..

Negeer me maar...ik weet dat je liever met -16-jarigen debatteert, makkelijker publiek of zoiets...
Als je zelf al vraagt om genegeerd te worden, hoe wil je dan dat ik je ernstig neem?

Je gaat totaal voorbij aan het onderscheid dat Wittgenstein maakte tussen proposities, die feiten betreffen en ethische, spirituele, religieuse en esthetische uitspraken.

Proposities zijn het voorwerp van wetenschappelijk onderzoek, andere uitspraken niet. Het zijn echter wel de esthetische, ethische, spirituele en religieuze uitspraken die ons leven zin geven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 12:32   #23
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Tribale Noord-Afrikaanse cultuur + volgen van criminogene islamideologie = ga direct naar de gevangenis.

Oud 21 juni 2012, 12:40   #24
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zelf al vraagt om genegeerd te worden, hoe wil je dan dat ik je ernstig neem?

Je gaat totaal voorbij aan het onderscheid dat Wittgenstein maakte tussen proposities, die feiten betreffen en ethische, spirituele, religieuse en esthetische uitspraken.

Proposities zijn het voorwerp van wetenschappelijk onderzoek, andere uitspraken niet. Het zijn echter wel de esthetische, ethische, spirituele en religieuze uitspraken die ons leven zin geven.
pseudo-intellectueel gezwam om te verhullen dat je geen argumenten ten gronde hebt..vertel eens iets nieuws..
Oud 21 juni 2012, 12:55   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
pseudo-intellectueel gezwam om te verhullen dat je geen argumenten ten gronde hebt..vertel eens iets nieuws..
Net als Harrie Weggelaar alles wat je niet begrijpt afdoen als "gezwam" zal je niet helpen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 21 juni 2012, 12:56   #26
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Het onderzoek toont aan dat marokkanen procentueel x-aantal keer crimineler zijn. De reden is duidelijk, dat de marokkaanse cultuur zulk crimineel gedrag aanspoort.
Oud 21 juni 2012, 12:58   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Het onderzoek toont aan dat marokkanen procentueel x-aantal keer crimineler zijn. De reden is duidelijk, dat de marokkaanse cultuur zulk crimineel gedrag aanspoort.
Citaat:
Sinds 2008 voeren de Marokkanen die lijst aan. Ze vertegenwoordigen 10,7 procent van de gedetineerden, of gemiddeld 1.175 gedetineerden over heel 2011. Daarna komen de Algerijnen (5,4 procent),
Laten we daar de dubbelpaspoortigen nog even bijtellen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 13:02   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat een land zijn eigen landgenoten niet wil terugnemen. Of althans, dat is toch de uitleg die men geeft waarom ze hun straf niet in Marokko kunnen uitzitten?

Zouden ze om te beginnen al eens niet ALLE MAROKKANEN die een straf vanaf 6 maanden hebben opgelopen en die hier toch niet moeten uitzitten, gewoon verplicht naar hun thuisland te verschepen (nou ja, met het vliegtuig (op HUN kosten) gaat wel sneller.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 13:17   #29
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat een land zijn eigen landgenoten niet wil terugnemen. Of althans, dat is toch de uitleg die men geeft waarom ze hun straf niet in Marokko kunnen uitzitten?

Zouden ze om te beginnen al eens niet ALLE MAROKKANEN die een straf vanaf 6 maanden hebben opgelopen en die hier toch niet moeten uitzitten, gewoon verplicht naar hun thuisland te verschepen (nou ja, met het vliegtuig (op HUN kosten) gaat wel sneller.
Volgens de progressieve zijde is de politie in marokko corrupt en de gevangenissen mensonwaardig.

Mijn vraag is dan waarom ze daar dan heengaan als voortvluchtige en zelfs gewoon op vakantie als het daar dan toch zo slecht is.
Oud 21 juni 2012, 13:30   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Volgens de progressieve zijde is de politie in marokko corrupt en de gevangenissen mensonwaardig.

Mijn vraag is dan waarom ze daar dan heengaan als voortvluchtige en zelfs gewoon op vakantie als het daar dan toch zo slecht is.
voor mijn part hoeven ze ginds de straffen onder de drie jaar ook niet uit te zitten hoor. Gewoon verbannen naar heimweeland lijkt me voldoende.

Wel nog een oplossing vinden voor het geval dat ze toch persé willen terugkomen naar deze racistische bevolking: gevangenisboten waar ze zelf hun eten mogen klaarmaken en hun eigen vuiligheid mogen opkuisen lijkt me daarvoor ideaal!
Ze kunnen die boten voor anker laten liggen aan de windmolens van Vandelanotte! En wekelijks krijgen ze dan hun voorraad eten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 juni 2012 om 13:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 13:37   #31
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net als Harrie Weggelaar alles wat je niet begrijpt afdoen als "gezwam" zal je niet helpen.
Vergeleken bij het quasi-geleerde rondstrooien van wat namen van filosofen en filosofische begrippen om te verdoezelen dat men niet in staat is een zinnig helder antwoord dan wel zinnig weerwoord te geven, is een totaal mesjogge morosoof als Harrie Weggelaar nog als een baken van erudietie te beschouwen, en dat wil toch wel wat zeggen, dunkt me.
Oud 21 juni 2012, 13:38   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Als we dus NIET veralgemenen
en ervan uitgaan dat de Marokkanen in het algemeen genomen genetisch geen grotere aanleg tot criminaliteit hebben dan eender welke andere mensengroep op aarde,
betekent dit met andere woorden:
dat het merendeel van de criminele Marokkanen in Europa huist,
en in Marokko de "bravekes" zitten...

Of zie ik het verkeerd?
Of ze zijn in Marokko beter op hun plaats en gelukkiger.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 14:59   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Vergeleken bij het quasi-geleerde rondstrooien van wat namen van filosofen en filosofische begrippen om te verdoezelen dat men niet in staat is een zinnig helder antwoord dan wel zinnig weerwoord te geven, is een totaal mesjogge morosoof als Harrie Weggelaar nog als een baken van erudietie te beschouwen, en dat wil toch wel wat zeggen, dunkt me.
Waarme je bevestigt dat jullie I&I-kliek volledig op het niveau van Harrie zit qua discussieerstijl, zoals mijn vriend Redwasp, waarschijnlijk een van de intelligentste forummers ooit, reeds uitvoerig heeft aangetoond.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 21 juni 2012, 15:01   #34
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarme je bevestigt dat jullie I&I-kliek volledig op het niveau van Harrie zit qua discussieerstijl, zoals mijn vriend Redwasp, waarschijnlijk een van de intelligentste forummers ooit, reeds uitvoerig heeft aangetoond.
Harrie probeert zijn theorie te onderbouwen en heeft (een paar) boeken gelezen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 15:07   #35
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee jij bevestigd dat je volledig op het niveau van porpo zit , ook zo'n type dat wat intellectueel gefilosofeer rondstrooit om niet te moeten toegeven dat men grandioos gaat falen in een debat ten gronde.

Allah en de gebeurtenissen in de koran zijn voor moslims feiten ook al zijn er geen 2 wetenschappelijke argumenten te vinden die in hun voordeel spreken..

Voor pas in een 'geloof' een zingeving voor het leven vindt, lijdt aan geestelijke armoede...

BTW Uw vriend redwasp, mag die van u zijn homosexualiteit actief beleven ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 juni 2012 om 15:09.
Oud 21 juni 2012, 15:10   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Harrie probeert zijn theorie te onderbouwen en heeft (een paar) boeken gelezen.
Dat klopt. Nu, de kliek bezoekt gretig Faith Freedom & andere fora waar ze een heleboel drogredeneringen inslaan om ze dan te komen uitbraken op het forum.

Het verschil is wel dat Harrie creatief is en zijn onzin zélf uitvindt.

Qua discussieerstijl is er een overeenkomst tussen een Eigenzinnig die, als hij schaakmat staat of gewoon niet begrijpt wat er gezegd wordt, begint te schelden over "pseudo-intellectueel gezwam" en een Harrie die, gevraagd om met een aantal eenvoudige cijferoefeningen aan te tonen dat hij de theorie van Einstein begrijpt, er zich vanaf maakt met onzinnige opmerkingen over "de filosofie van Einstein".

Ok, Harrie is iets beleefder, maar de minachting voor een redelijke discussie is dezelfde.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 21 juni 2012, 15:12   #37
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Nu, de kliek bezoekt gretig Faith Freedom & andere fora waar ze een heleboel drogredeneringen inslaan om ze dan te komen uitbraken op het forum.

Qua discussieerstijl is er een overeenkomst tussen een Eigenzinnig die, als hij schaakmat staat of gewoon niet begrijpt wat er gezegd wordt, begint te schelden over "pseudo-intellectueel gezwam" en een Harrie die, gevraagd om met een aantal eenvoudige cijferoefeningen aan te tonen dat hij de theorie van Einstein begrijpt, er zich vanaf maakt met onzinnige opmerkingen over "de filosofie van Einstein".

Ok, Harrie is iets beleefder, maar de minachting voor een redelijke discussie is dezelfde.
Dat klopt helemaal. Al is Harrie de laatste tijd vriendelijker geworden dan hij vroeger was (besefte wellicht dat het hem niet lukt door aanvallend discours). Dit terwijl de goede heren I&I-ers enkel kwader en kwader worden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 16:05   #38
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Als je verwijst naar andere personen of ze citeert om een mening weer te geven dan toont dit enkel je intellectuele armoede aan.
Oud 21 juni 2012, 17:04   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo geformuleerd is dat een onwetenschappelijke, want niet falsifieerbare stelling.
Zo onwetenschappelijk is dat standpunt dus niet.
Natuurlijk hebben Marokkanen genetisch geen grotere aanleg voor criminaliteit, maar opvoeding die enkel primaire zorg inhoudt, machocultuur waarin vrouwen niet gelijkwaardig zijn, afwezige vaders en ongeletterde moeders, het belang van eer en schaamte tegenover schuld en boete, aanwakkerde afkeer van deze samenleving, opkomend fundamentalisme en kant en klare superieure identiteit die zich tot het moslim zijn beperkt, verklaart wel waarom er in verhouding meer Marokkanen dan anderen in gevangenissen zitten.
Liefst gaat u daar natuurlijk aan voorbij en wie dit niet doet begrijpt uw hoogdravend" betoog" niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 17:06   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wanneer jullie willen roddelen over anderen, stuur dan een PM naar mekaar, hier horen we liefst steekhoudende argumenten en dat is uw " analyse" van andere forumleden zeker niet.
Hilarisch dat u dan ook nog de moraalridder uithangt in uw geroddel over anderen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be