Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2012, 22:54   #141
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

De vraag is nu: hoe moeten de Vlamingen het pakket aan herfederaliseringen en de totale afschaffing van de Vlaamse fiscale autonomie tegenhouden? Want na deze staatshervorming zal het Belgisch niveau gevoelig versterkt worden en zal het Vlaamse niveau zeer veel duur bevochten bevoegdheden terug moeten afgeven aan de Belgische schoonmoeder !
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:56   #142
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De vraag is nu: hoe moeten de Vlamingen het pakket aan herfederaliseringen en de totale afschaffing van de Vlaamse fiscale autonomie tegenhouden? Want na deze staatshervorming zal het Belgisch niveau gevoelig versterkt worden en zal het Vlaamse niveau zeer veel duur bevochten bevoegdheden terug moeten afgeven aan de Belgische schoonmoeder !
enige manier: op nva stemmen.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:56   #143
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
ik denk dat deze thread stilaan wel naar K&K mag
De draad niet. De reacties van sommige N-VA'ers wel.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:57   #144
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat spijt er u zo dat u meent dat u op mijn onderwijzershartje trapt?
Mijn joviale en warme inborst, Jan, dicteert het mij.

Ik zou dat echt niet mogen doen, de jaren noeste labeur die onderwijzers (meesters noemden zij zichzelf) verrichten opdat ik toch de spelling onder de knie krijgen zou, zo ridiculiseren en minimaliseren. Ik doe hen onrecht, die Vlaamse meesters die mij te beurt vielen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 21 juni 2012 om 22:58.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:57   #145
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Jij gaat zelfs zo ver in mijn plaats te kiezen wat ik denk.
Met Franstaligen doet menigeen N-VA'er dat ook.
Best beangstigend.
Oh, dus als gij post 'de enige echte democratie - Cuba', wat betekent dat dan, hoe heb ik dat fout geinterpreteert, mijn beste? Ga je liegen, en zeggen dat ge dat nooit beweerd hebt, of gaat ge uw zodanig in kronkels wriemelen dat ge ene grote knoop wordt?

Hoe dan ook, dat soort Orwelliaanse gedoe, dat is pas beangstigend...
Oud 21 juni 2012, 22:57   #146
BWarrior

Standaard

Wat ik wel nog mis is wélke bevoegdheden het Belgische regime (lees: de federale regering) precies recupereert. Wat staat daarvan in het regeerakkoord?
Oud 21 juni 2012, 23:00   #147
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
N-VA stemmen tot Vlaanderen onafhankelijk is, en de Walen hun eigen rekening betalen en zich niet langer kunnen moeien met onze zaken, en geen priveleges meer genieten in onze territorium, en als bonus mensen als gij totaal machteloos en irrelevant worden.

NB: Doe zo voort - hoe meer jullie de Vlaming proberen vast te binden, hoe meer geneigd hij zal zijn om zich los te maken
Oud 21 juni 2012, 23:01   #148
BWarrior

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
U bent echt knettergek of te kwader trouw. België wordt gefaseerd afgebroken - staat steeds meer bevoegdheden af aan de deelstaten - en u beaamt zonder verpinken een ironische post waarin staat dat België VERSTERKT wordt. Walgelijk.
Oud 21 juni 2012, 23:01   #149
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Oh, dus als gij post 'de enige echte democratie - Cuba', wat betekent dat dan, hoe heb ik dat fout geinterpreteert, mijn beste? Ga je liegen, en zeggen dat ge dat nooit beweerd hebt, of gaat ge uw zodanig in kronkels wriemelen dat ge ene grote knoop wordt?

Hoe dan ook, dat soort Orwelliaanse gedoe, dat is pas beangstigend...
Ik beweer inderdaad dat ik niet beweerd heb dat Cuba de enige democratie is.

Wel heb ik beweerd dat Cuba een zeer doorgedreven democratie heeft, waarbij de bevolking zeer sterk betrokken wordt, en misschien ook dat ik bijgevolg niet snap waarom het door velen als een dictatuur beschouwd wordt.

Je mag me altijd met een citaat tegenspreken.
Oud 21 juni 2012, 23:02   #150
BWarrior

Standaard

Citaat:
N-VA stemmen tot Vlaanderen onafhankelijk is, en de Walen hun eigen rekening betalen en zich niet langer kunnen moeien met onze zaken, en geen priveleges meer genieten in onze territorium, en als bonus mensen als gij totaal machteloos en irrelevant worden.

NB: Doe zo voort - hoe meer jullie de Vlaming proberen vast te binden, hoe meer geneigd hij zal zijn om zich los te maken
Ook u bent gek of te kwader trouw: sedert 1970 blijft er steeds minder België over en komen er steeds meer deelstatelijke bevoegdheden bij ! Hoe kan je nu zeggen dat België VERSTERKT WORDT. Beseft ge wel dat als ge dat zegt de VERDAMPINGSTHEORIE van BDW niet klopt?
Oud 21 juni 2012, 23:10   #151
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook u bent gek of te kwader trouw: sedert 1970 blijft er steeds minder België over en komen er steeds meer deelstatelijke bevoegdheden bij ! Hoe kan je nu zeggen dat België VERSTERKT WORDT. Beseft ge wel dat als ge dat zegt de VERDAMPINGSTHEORIE van BDW niet klopt?
Steeds minder Vlaanderen over, bedoelt u.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 23:11   #152
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik beweer inderdaad dat ik niet beweerd heb dat Cuba de enige democratie is.
Enige 'echte' hebt ge gezegd - ik zal 't eens opzoeken als ik tijd heb - selectieve geheugen blijkbaar - net zoals alle communisten, trouwens...

Citaat:
Wel heb ik beweerd dat Cuba een zeer doorgedreven democratie heeft, waarbij de bevolking zeer sterk betrokken wordt, en misschien ook dat ik bijgevolg niet snap waarom het door velen als een dictatuur beschouwd wordt.
Het wordt dus uwzelf in een knoop omtoveren... trouwens wat ge hier schrijft is ronduit belachelijk. Het is een dictatuur en er zijn geen vrije verkiezingen. Die mening van u is een schande - voor u, en een belediging aan al de mensen die daar opgesloten zijn wegens hun mening. Schaam u diep.

Citaat:
Je mag me altijd met een citaat tegenspreken.
Zal ik doen, maar ge hebt hier al voldoende gezegd om uwzelf compleet belachelijk te maken voor eenieder met een beetje veerstand en een tikkeltje kennis, dus 't is eigenlijk al de moeite niet meer.
Oud 21 juni 2012, 23:12   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn joviale en warme inborst, Jan, dicteert het mij.

Ik zou dat echt niet mogen doen, de jaren noeste labeur die onderwijzers (meesters noemden zij zichzelf) verrichten opdat ik toch de spelling onder de knie krijgen zou, zo ridiculiseren en minimaliseren. Ik doe hen onrecht, die Vlaamse meesters die mij te beurt vielen.
Waarom voelt u dat u misdoet tegen al die Vlaamse onderwijzers? Gaat dit over hen? Of misschien eerder over u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 23:13   #154
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is grotendeels schijn - de Walen hebben hun miderheidsregime net versterkt door al die staatshervomingen...

Ja ik besef dat... so? 't zijn jullie die denken dat wij denken dat hij god op aarde is - net zoals de rest dat jullie denken, klopt dat van geen kanten, maar soit...
Oud 21 juni 2012, 23:14   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent echt knettergek of te kwader trouw. België wordt gefaseerd afgebroken - staat steeds meer bevoegdheden af aan de deelstaten - en u beaamt zonder verpinken een ironische post waarin staat dat België VERSTERKT wordt. Walgelijk.
Nochtans is het waar. Onder deze regering gaat men, onder het mom van een verdere regionalisering, over tot een versterking van het Belgisch niveau. Wat u ironisch bedoelde, is in de werkelijkheid evenwel grote ernst. Daarom ook de vele leugens, halve waarden... die de voorzitters van de Vlaamse machtspartijen de afgelopen dagen allemaal de wereld instuurden.
Oud 21 juni 2012, 23:24   #156
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Enige 'echte' hebt ge gezegd - ik zal 't eens opzoeken als ik tijd heb - selectieve geheugen blijkbaar - net zoals alle communisten, trouwens...
Ik ben niet eens een communist.

Citaat:
Het wordt dus uwzelf in een knoop omtoveren... trouwens wat ge hier schrijft is ronduit belachelijk. Het is een dictatuur en er zijn geen vrije verkiezingen. Die mening van u is een schande - voor u, en een belediging aan al de mensen die daar opgesloten zijn wegens hun mening. Schaam u diep.
De verkiezingen in Cuba gebeuren het hele jaar door. In 'wijken' dienen zij wetsvoorstellen en amendementen op wetsvoorstellen in. Ze worden meer bij het beleid betrokken dan in enig Europees land.

Bron over mensen die daar opgesloten zitten vanwege een mening? Je haalt de feiten over Cuba door elkaar met die van Argentinië of zo, lijkt het...

Laatst gewijzigd door Robinus V : 21 juni 2012 om 23:25.
Oud 21 juni 2012, 23:26   #157
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nochtans is het waar. Onder deze regering gaat men, onder het mom van een verdere regionalisering, over tot een versterking van het Belgisch niveau. Wat u ironisch bedoelde, is in de werkelijkheid evenwel grote ernst. Daarom ook de vele leugens, halve waarden... die de voorzitters van de Vlaamse machtspartijen de afgelopen dagen allemaal de wereld instuurden.
Ah, door bevoegdheden aan de deelstaten over te dragen hebben de deelstaten daar op de lange termijn minder over te zeggen?

Straffe bewering.

Relatief ten opzichte van welk realistisch scenario?
Oud 21 juni 2012, 23:32   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, door bevoegdheden aan de deelstaten over te dragen hebben de deelstaten daar op de lange termijn minder over te zeggen?

Straffe bewering.

Relatief ten opzichte van welk realistisch scenario?
U schijnt te "vergeten" dat met een dergelijke overdracht er ook allerlei bindende zaken op federaal niveau komen. Bijvoorbeeld BHV wordt gesplitst, maar tegelijkertijd krijgen het Franstalige gerecht een veel grotere armslag in Vlaams-Brabant dan voorheen. Er komen bevoegdheden voor de gewesten, maar tegelijkertijd worden we opgezadeld met een overkoepelende structuur voor Vlaams-, Waals-Brabant en Brussel. Enzovoort.
Oud 21 juni 2012, 23:43   #159
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben niet eens een communist.
Dat maakt het enkel nog erger...

Citaat:
De verkiezingen in Cuba gebeuren het hele jaar door. In 'wijken' dienen zij wetsvoorstellen en amendementen op wetsvoorstellen in. Ze worden meer bij het beleid betrokken dan in enig Europees land.
Bullshit; en iedereen weet dat behalve gij blijkbaar... maar doe ze voort - het maakt duidelijk hoe waardeloos uw andere meningen zijn.

Citaat:
Bron over mensen die daar opgesloten zitten vanwege een mening? Je haalt de feiten over Cuba door elkaar met die van Argentinië of zo, lijkt het...
Manneke, manneke, manneke toch... leert een beetje over de wereld voor ge een mening vormt zou ik zeggen... Ga naar Amnesty International of Human Rights Watch of tal van andere mensenrechten websites...
Oud 21 juni 2012, 23:48   #160
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Inderdaad een historische zwarte dag voor Vlaanderen, maar een historische grootdag voor les bruxellois en les wallons, zij hebben na jaren alles blokkeren eindelijk hun zin gekregen: Uitbreiding brussel + de mogelijkheid om op termijn hun klauwen op heel Vlaams Brabant te kunnen zetten.

En dat juichen jullie toe???
Nog niet, nog even geduld tot de wet voorgesteld door Milket er door komt, dan wordt het gieren van plezier. Flaam = terroriste & kevaarlik... voor de natie Belgique...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be