![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent het eens met mij dat vrijheid van geloof beperkingen in houd, maar dan bestaat vrijheid van geloof niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u mij eens uitleggen hoe ik door de bestaande wetten in mijn godsdienstvrijheid beknot wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga ik niet over discuteren, ik dacht dat enige tijd geleden er een beperking op was gekomen, maar echt zeker ben ik daar niet van. In ieder geval wil ik niet steeds opnieuw geconfronteerd worden met dat gezever over jehova.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw deur dicht laten is de allereenvoudigste oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is naast de kwestie. Het gaat niet over één bepaalde godsdienst, het gaat over godsdienst in het algemeen, en vrijheid die niet vrij is, bestaat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er grenzen zijn, betekent niet dat die vrijheden niet zouden bestaan. In uw conclusie zit u dus fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over da andre spreken/denken wezelfs niet eeens !!!!!!!! Citaat:
Verder: wie nie meeerr gelooft ofwil gelovne , verlaaat hetgeloof , en bentge nie meergewenst , so be it !!!!!!!! Om eeengoede opvoedr te zijn , moet zelfs nie gelooofsgelovig zijn !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grondwet,... wat is die waard? Naar het schijnt zou dit hier ook een democratisch L A N D zijn,... maar waar zit die democratie en waar zit dat land. Ken jij één democratisch land waar de bevolking vanuit het noorden niet kan stemmen op iemand van uit het zuiden van het land en omgekeerd? Heel onze wetgeving zit vol met contradicties. Dat soort toestanden hebben we volgens mij vooral te danken aan de onmacht van onze politici. Maar goed, dat is een ander verhaal. Zoals ik dus zei, het valt niet te rijmen. Vrijheid kent geen beperkingen, en aangezien dat vrijheid van geloof niet onbeperkt kan, omdat het dan in veel geloofsovertuigingen in strijd komt met de wet, moet men die vrijheid aan banden leggen. Maar dan ontstaan er toestanden waarin het ene geloof ten overstaan van het andere, zich zal geviseerd voelen waaruit dan weer conflicten zullen ontstaan die rellen tot gevolg zullen hebben. Dan kan men beter alle buitenkamerse geloofsuitingen, gewoonweg verbieden. Maar hoever reikt dat dan weer. Is een kerstboom kopen en die naar huis voeren, al dan niet, een geloofsuiting? Sommige zaken zijn al zo lang en diep ingebakken dat ze nauwelijks nog iets met geloof te maken hebben maar eerder een traditie geworden zijn. Moeten we Sinterklaas, of paaseieren op het werk dan ook gaan verbieden? Is dat een gerloofsuiting? Heeft dat nog iets met geloof te maken? De kinderen ja, die geloven er in, de hele kleintjes toch, maar wie daarbuiten? Laat de tradities voor wat ze zijn maar schaf gewoonweg al die zever van geloof af, wat niet wil zeggen dat gij bij u thuis niet moogt geloven hé, maar waarom moet iedereen voor de uitstraling van uw geloof mee betalen? En al wie in een boerka wil rond lopen, thuis, niets op tegen, van mij mogen ze er daar tien over elkaar aantrekken, zolang ze buiten maar herkenbaar zijn, en dat kan niet wanneer ge in een boerka rond loopt. Laatst gewijzigd door Garry : 22 juni 2012 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De ontwerptekst (1982) die van delegatie uit de VS afkomstig was stipuleerde heel duidelijk een verbod om enige religieuze dwang uit te oefenen op kinderen en alzo hun religieuze keuze te beinvloeden. Aardig detail was dat Israël hier geen enkel bezwaar tegen maakte. Indië evenmin. Het oorspronkelijke artikel 14 van dat verdrag heeft het dan ook niet gehaald, tenzij in uiterst afgezwakte staat. Met dank aan het Vaticaan Polen en een rits islamitische landen. Kinderen mogen vooral niet denken dat zij op religieus vlak zelf iets te kiezen hebben, nietwaar...? Tot zover die fameuze "vrijheid van godsdienst"... Maar mocht je echt geinteresseerd zijn - wat ik ten zeerste betwijfel - het boek "Vrijheid van Godsdienst" door Michiel Hegener is een goed begin. Alles wordt omstandig uitgelegd, register incluis. De uitgave van Ars Aequi uit juli 2001 is ook een goed begin. Verder is het algemene kennis voor iemand die destijds die zaken heeft gevolgd. Citaat:
Het voorbije jaar heb ik mij op dit forum amper laten zien maar jij weet natuurlijk, na 2 maandjes posten op dit forum, waar ik zou moeten voor staan? Wiens dubbelnick ben jij nu weer? Maar héy, laat mij jou vooral niet tegenhouden om jouw gebrek aan argumentatie te maskeren met onnozele, zelfs ronduit debiele karikaturen. Citaat:
Citaat:
![]() Voor de zoveelste keer vraag ik mij af waarom ik aan dergelijk infantiel gebral uberhaupt nog aandacht schenk...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 juni 2012 om 05:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij inderdaad af, hoe ga je dat tewerkstellen om diepgelovige ouders hun kinderen niet religieus te laten opvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel niet hoog oplopend met België, horen we toch toe te geven dat de Belgische grondwet voor die tijd heel progressief was en grondrechten waarborgde die in veel landen van die tijd veel restrictiever of helemaal niet te vinden waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, u heeft een totaal verkeerd begrip van vrijheid. Vrijheid is altijd gebonden aan een aantal beperkingen. Als de vrijheid die u zich aanmatigt ervoor zorgt dat een ander individu onvrij wordt, heeft u de grenzen overschreden. Vrijheden zonder afspraken zijn onmogelijk leefbaar. De goede orde maakt het noodzakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus geen vrijheid van meningsuiting.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dat vlak niet, daarom ook is de wet bekritiseerbaar daar het een grondwettelijke vrijheid beknot.
Voor de invoering van die wet was onze vrijheid van meningsuiting wel niet ingeperkt. Alleen laster, eerroof alsook het oproepen tot geweld. Terecht, want dit brengt het samenleven in gevaar. Daarom ook stelde ik eerder dat de vrijheid zekere grenzen kent, nl. als de vrijheid van het ene individu de onvrijheid wordt van de andere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Stook maar wat verder. Make war, not love.
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marokkanen hebben op dat gebied een voorrecht. Ooit heb ik twee Marokkaanse jongelen elkaar horen uitschelden voor " Gij vuile makaak ", dat is iets dat wij als Belg ook beter achterwegen kunnenlaten of we zitten dik in de knoei. Alleen pastoors mogen we nog uitschijten voor 't rot van de straat, dat is nog niet verboden. Laatst gewijzigd door Garry : 24 juni 2012 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |