![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben niet laf, en duw nooit niemand in de put, dat is niet de opvoeding die ik genoten heb.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 23 juni 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fijn dat u pleit voor lagere lasten op arbeid. Dat doe ik ook. Maar de partij waarop u stemt, die doen daar niets aan. Sterker nog, als het de SPA is, dan krijg je er volgens hen veel voor terug en is de kans nul dat die de lasten op arbeid gaan verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De woordkeuze LAF stuit mij geweldig voor de borst. Dan kan ik ook zeggen dat het laf is om die persoon van de goot op te rapen en te voeden met mijn geld. Ik zal zelf wel beslissen of ik daar solidair mee ben. Ik ben solidair met iemand die kanker krijgt bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ah, en nb zelfs Cuba heeft geen index... geen enkel ander land ter wereld heeft dat... dus het idee dat dat nodig is om de koopkracht of de zwakstten te beschermen is pure nonsens... het enigste dat ge daarmee bereikt is dat Belgie oncompetitief wordt, en dus de werkloosheidsgraad hoger wordt...
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Trouwens de Walen springen in de put, en gij wilt u gewoon laten meetrekken...
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oh, en bespaar me woordspelletjes �* la, ze kruipen zelf in de put en ik wil enkel dat ze daar zelf uit kruipen. Je doet moeite om iets te bereiken dat als gevolg heeft dat ze in de put belanden, dus –zelfs al gebeurt het zonder fysiek en verbaal geweld– je duwt hen in de put. Uw opvoeding is duidelijk mislukt. (Of misschien net niet. Ik weet niet wat de motieven van uw ouders waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Zinloze veronderstellingen, uiteraard, aangezien Vlaanderen nooit onafhankelijk wordt.) Citaat:
Belangrijk is: 1) Lasten op arbeid is een belangrijk thema, maar het is ook niet allesbepalend. 2) Groen en R.O.S.S.E.M. roepen ook op om de lasten op arbeid te verlagen met respectievelijk een miljard en zes miljard. Dat is beide meer dan de N-VA voorstelt. (Allez, los van de indexsprongen dan toch.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je hulpbehoevenden kan helpen en vermijden dat nog meer mensen hulpbehoevend worden door af te pakken van de rijken, dan is het een moedige heldendaad om dat te doen, wat die rijke daar ook van moge vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het eigenlijk grappig dat
1) Een N-VA-fan komt aanklagen dat een CD&V'er voor een indexsprong pleit en 2) Dat de overige N-VA'ers een indexsprong hevig verdedigen. Ik meen daaruit te kunnen afleiden dat ofwel de N-VA voor een indexsprong is ofwel dat zoiets via de ledenvergaderingen een standpunt van die partij zal worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is groen geen voorstander van hoge energieprijzen? Blijkbaar is goedkope energie toch belangrijk voor bedrijven http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120623_053 Als we groen hun standpunten volgen => nog wat meer bedrijven weg uit België. De enige partij die dus niet bang is om afgerekend te worden op het feit dat ze VOOR kernenergie zijn is NVA http://www.n-va.be/nieuws/column/ker...eheugenverlies Ik haal energie aan omdat dit toch wel belangrijk is voor veel bedrijven die hier in België zijn gevestigd. Lastenverlaging kan dus ook op andere manieren. En dan noemt men NVA populistisch? Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 24 juni 2012 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is trouwens de huidige federale regering die de enigen zijn die iets aan de hoge energieprijs gedaan hebben. Laten we ook niet vergeten dat lasten op arbeid toch nog steeds belangrijker zijn dan de energieprijs voor wat de werkgelegenheid betreft. Bedrijven die meer met arbeiders dan met machines werken hebben over het algemeen minder energie nodig. En ik haalde twee partijen aan. Je vergeet R.O.S.S.E.M.: ze pleiten voor ZES MILJARD minder lasten op arbeid én op het behoud van kernenergie. Dat overtreft de N-VA zwaar op het gebied van werkgelegenheid scheppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In België is er al een sterke graad van automatisatie maar akkoord lasten op arbeid zijn nog steeds belangrijker. Daarom ook het voorstel onlangs van NVA belastingen van 21 naar 22 en loonlasten naar omlaag. Vraagje: Ga jij voor ROSSEM stemmen? Je bent die partij zo sterk aan het promoten. Of wil je enkel zoveel mogelijk stemmers van NVA richting partijen krijgen die toch onder de kiesdrempel gaan blijven? Ik geef toe, ik ben ook tevreden dat men in Wallonië een nieuwe linkse partij heeft opgericht. Net zoals dit http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=LL224H5S , allemaal voorstander van. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 24 juni 2012 om 02:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
BTW-verhoging is een slecht idee, aangezien dat ook onrechtstreekse lasten op arbeid zijn; hoger loon nodig om hetzelfde te kunnen kopen en die extra gaat rechtstreeks naar belastingen. En aangezien de lasten op arbeid 50% zijn of zo, moeten de lonen dan dubbel omhoog om het prijsverschil te overbruggen. Als werknemers ongeveer de helft van de consumptie op zich nemen –en dat doen ze– dan blijft er aan feitelijke lastenverlaging NUL over. Het verschil zit hem dan in de benamingen, niet in het effect. Het gaat langer duren vooraleer de belastingen betaald worden, en dat is het enige verschil. Citaat:
Er zijn volgens mij meerdere partijen met een paar goede ideeën. Het is moeilijk in te schatten of ze in een compromis uitgevoerd kunnen worden. Het is dus niet eens een kwestie van enkel kiezen op die partij met de juiste ideeën, maar er moet ook rekening worden gehouden met de kans dat de partij in een regering raakt etc. Het is jammer dat we niet gewoon aan democratie kunnen doen. Het gaat erom dat zaken uitgevoerd worden, niet dat een bepaalde partij groot wordt. Ik verdedig daarom 'beter dan' tegen 'slechter dan'. Ik verdedig niet een specifieke partij. Afhankelijk van de huidige partij waar iemands voorkeur naartoe gaat, zal ik dan rekening houdend met de standpunten van de gesprekspartner betere alternatieven naar voren schuiven, en R.O.S.S.E.M. is toevallig voor heel wat N-VA'ers een beter en verdedigbaar alternatief. Het povere economische programma van de N-VA maakt het makkelijk om redelijk wat mensen daarvan te overtuigen. Ik geloof niet dat het onmogelijk is dat R.O.S.S.E.M. de kiesdrempel haalt, trouwens. In 1991 vergaarden ze ook meer dan 5% van de stemmers op een zéér korte tijd. (Volgens een onderzoek met een oververtegenwoordiging van overlopers van het Vlaams Blok, dus dat versterkt mijn gedachte dat R.O.S.S.E.M. onder de aandacht brengen zeer opportuun is voor een verschuiving van –volgens mij– slechte naar goede partijen.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het ettelijke keren gezegd, maar N-VA is niet tegen solidariteit. Zolang die solidariteit transparant is, en geen blanco cheque. Als je kinderen opvoedt en je leert hen niet om op fatsoenlijke manier met geld om te gaan, en dat ze later op eigen benen gaan moeten staan, dan krijg je een situatie in het klein zoals wij nu hebben met Wallonië. Er vloeit daar elk jaar circa 11 miljard naartoe, dat zou moeten leiden tot een herstel, maar dat doet het niet. Door politieke onwil. En u heeft men blijkbaar al geindoctrineerd om te geloven dat die transfert te klein is, en minstens gehandhaafd dient te worden. Tegen de Grieken is men harder dan tegen de Walen. Die worden tenminste gedwongen tot besparingsmaatregelen. In mijn ogen is men te hard voor de Grieken, maar tov de Walen is men veel en veel te zacht. Sterker, het is LAF om die transfert te laten doorgaan elk jaar zonder daar vragen bij te stellen. Dat is ongeveer hetzelfde als uw kinderen na school onmiddelijk voor tv te zetten omdat u te moe bent omdat u hard gewerkt hebt en toe bent aan rust. Onverantwoord. Daar wringt nu net het schoentje. N-VA heeft de juiste analyse gemaakt en die zit wel degelijk in responsabilisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |