![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() 't is geen wetenschappelijk cijfer natuurlijk. Het gemiddelde pensioen is wel ongeveer het dubbele, en het maximumpensioen voor een ambtenaar ligt zeer veel hoger, rond de 7000€. Verandert dat het argument wezenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die uitwassen zijn allemaal verdwenen. Zoiets zie je echt niet meer. Je hebt wel nog managers waarvan je jezelf wel eens afvraagt wat in godsnaam hun toegevoegde waarde is, maar slapen dat zie je die niet doen. Je kan dus in de privé wel eens een job vinden die volstrekt nutteloos is, zeker in grote bedrijven. Maar een lange tijd profiteren en teren op het werk van anderen, dat gaat niet. En dat is maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() """"Tenzij natuurlijk voor alle gevoelige functies moeten het belgen zijn. Dus alle migranten allochtonen kunnen geen politie worden, terwijl in NYC dat zowat de migrantenjob bij uitstek is.Maar kom het zal zeker aan ik liggen dat ik denk dat dit racisme is""""
Mijn reactie hierop is verdwenen...Hier dus : Wie beweert er dat alle allochtonen niet-Belgen zijn en dus niet 'aan de Staat/bij de politie' kunnen werken...of niet de Belgische nationaliteit kunnen aanvragen ? U toch niet zeker ? Want wie is dan de racist ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik dan ook verwijzen naar het maximumpensioen van iemand uit de privé....zoals bijv. de CEO van een tamelijk groot internationaal bedrijf ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ook het wettelijk pensioen van een ceo van een tamelijk groot internationaal bedrijf is beperkt tot iets meer dan 2000 euro per maand. En niet geperekwateerd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat slaan sommige CEO's uit de privé enz achterover op het einde van hun carrière of gewoon al als ze het afstappen aan gouden afdrukken enz enz? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat moet ge is proberen met een doorsneeloon van 15a1600 EURO
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene brengt wel een gigantisch veel emer risico mee dan het ander. En succes kan en mag beloond worden. Dus ontbreekt het toch volgens mij een grote faktor zin voor realiteit van de ambtenaren. Het is niet omdat je baas bent over 30.000 werknemers, dat je daarom evenveel moet verdienen tijdens en na uw carriere als een werkgever die 4 miljard geleend heeft en jaren dag en nacht gewerkt heeft; Ik denk echt wel dat jullie het onderscheid niet goed snappen. Ten tweede, en dat is het belangrijkste argument: in feite zie ik geen enkele reden in tijden van crisis, van budgettaire krapte, en van de 'pensioenstijdsbom' om een debiel systeem in stand te houden tenzij je wilt dat belgie barst natuurlijk.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juni 2012 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Legt gij de rest bij om het dubbel te bereiken,en ik heb het hier over gewone pensioenen he.
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat er mij overigens om dat als het bedrag van 7000Euro(280000 BF !!!!) voor het maximumpensioen van een ambtenaar mag worden aangehaald, ik dan ook mag opperen dat het maximumbedrag voor iemand uit de privé mag opperen. En indien het dan nog 'maar' iets meer dan' 2000 Euro per maand zou zijn, waar ik toch eens weer goed heb mee kunnen lachen, da's immers de wedde van een doorsneeambtenaar van het middenniveau na ettelijke jaren anciënniteit, dan komen daar zeker en vast nog wat surplusjes bij hier en ginder....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() GDV, en een serieuze GVD.
Mijn pc verstuurt tegenwoordig al teksten zonder dat ik op de verzendknop duw..... Vorige tekst moet dus aangepast zijn als volgt : '''ik dan ook mag opperen dat het maximumbedrag voor iemand uit de privé groter is" Toemetoch, stomme pc ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Als een gewone werkslaaf extra pensioen wil, dan moet die inderdaad daar zelf voor afdokken. Bij die van het 'hogere niveau' zit dat bij de 'extraatjes'..... of gewoon bijgerekend als surplus bij het loon......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.onprvp.fgov.be/nl/profes/...s/default.aspx Trouwens, we kunnen hier nu nog een hele avond pensioenen van een ceo (2581€/maand) en rechters (7000€/maand) gaan vergelijken. Maar het is wel het sociale, waar we meer aandacht zouden moeten aan schenken. En als men daar de pensioenen van een ambtenaarkuiser en ne arbeiderkuiser vergelijkt, en men houdt daarbij rekening met de arbeid die ze in hun loopbaan hebben verricht, dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw we vergelijken veel beter de grote massa, dan den top. Trouwens wat mij het meeste stoort aan ambtenarenpensioenen is hun perekwatie. Over de rest kunnen we discusieren. Maar perekwatie is een sociaal voorrecht dat niet meer van deze tijd is, en dat trouwens alleen ambtenaren genieten. Misschien is het zelfs uniek in Europa, of op de wereldbol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als iemand iets beweert, dan zie ik graag bewijzen...... Maar ik ben akkoord dat we meer aandacht aan het sociale moeten schenken.....maar of de politiekers dat effectief willen ? Wat betreft de pensioenen van een ambtenaarkuiser en arbeiderkuiser.....tabelletje met wedde/loopbaan/pensioen ? Kwestie van weer niet in een loze discussie te verzeilen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter info. Het allereerste artikel dat ik heb gevonden over het verschil tussen een contractuele ambtenaar (op pensioenvlak te vergelijken met de privé) en een statutaire ambtenaar. http://www.jobat.be/nl/artikels/6-re...aar-te-worden/ Trouwens, als ge het mij vraagt, waarom twee soorten ambtenaren. Contractuele en statutaire. |
|
![]() |
![]() |