Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 12:51   #201
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Wij kunnen niet tippen aan uw diepgang. "Wij vinden jou een lul, Bart" getuigt van een ongekende klasse.
Bedankt, je erkenning betekent veel voor mij.
Oud 28 juni 2012, 12:54   #202
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De Wever is, voor zover mij bekend, partijvoorzitter van de N-VA. Als dusdanig heeft hij gepresteerd, voor zover mij bekend, dat zijn partij op enkele jaren tijd vanuit zowat het niets de grootste partij van België is geworden.
Ik heb er zo nog gekend. Die een mandaat van de keizer kregen. Met 800.000 voorkeurstemmen.
Een groot stemmenaantal verwerven is één. Dat mandaat van de kiezer gebruiken om goede beslissingen te nemen voor het bestuur is nog iets anders.

Laatst gewijzigd door pajoske : 28 juni 2012 om 12:55.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 12:58   #203
giserke
Banneling

Standaard

Weet U wat het echte probleem is?
Niet dat BDW afwezig was in het VP, niet dat hij in Terzake zat, niet dat het debat in de media plaats vindt (Want Smet heeft zelf zijn nota in de media gebracht alvorens dit met de regerinspartners te bespreken).

Wel dat hij verwoord heeft wat 90% van het onderwijzend personeel en bedrijven al vele 10-tallen jaren op de werkvloer zeggen.
MAW, hij heeft de kaas van andere partijen van tussen hun boterham gehaald.
Ze kakken in hun broek, want na het interview van BDW maandag in Terzake hebben hoogstwaarschijnlijk vele duizenden onderwijzers en bedrijfsleiders beslit om N-VA te stemmen volgende keer.

Laatst gewijzigd door giserke : 28 juni 2012 om 13:02.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 13:06   #204
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb er zo nog gekend. Die een mandaat van de keizer kregen. Met 800.000 voorkeurstemmen.
Een groot stemmenaantal verwerven is één. Dat mandaat van de kiezer gebruiken om goede beslissingen te nemen voor het bestuur is nog iets anders.
Tiens. Ik dacht dat de al dan niet goede beslissingen van het bestuur behoorden tot de gemandateerden die van dat bestuur deel uitmaken. Als u vindt dat de partijvoorzitters nu ook al verantwoordelijk zijn voor 's lands bestuur kunt u flink op het systeem besparen, want dan hebt u geen ministers of staatshoofden meer nodig.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 13:24   #205
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat is me dat weer voor onzin. Indien men nooit of zelden zetelt zoals De Wever
Begin jij maar eerst eens met dit hard te maken. Of ga je weer systematisch rond de pot lullen?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 13:32   #206
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wat is het verschil in deze tussen een gemeenschapssenator en een gewone senator?
Als je dat nu nog niet weet naar al die jaren activiteit op dit forum dan heeft het ook geen zin meer om nog te tijd de verkwisten om het huidige senaat te begrijpen.

Je kan je beter verdiepen in de senaatshervorming, daar zullen ook nog senatoren met een verschillend statuut zitten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 13:41   #207
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad.
Trouwens die plainaire vergaderingen hebben geen enkel nut. De partijstandpunten zijn al lang op voorhand bekend. Het is alsof je voor de derde keer naar hetzelfde hoorcollege gaat.
Dat doe jij toch ook niet ?
Sinds dat ze een camera op het parlement hebben gezet kan je zien welke de kleuterschool de plenaire in werkelijkheid is. Nog enkele jaren geleden was er een tendens in de media om de politiekers punten te geven, onder meer hun aanwezigheid in de parlementaire commissies en plenaires werd gequoteerd. BDW zeg nu expliciet dat hij niet veel in de kamers presteert ( niet de Vlaamse en ook niet in het federale senaat).

Ik heb hier totaal geen probleem mee. Ik stoor me echter enorm aan het gebrek van politieke ethiek in deze. Als hij niet geïnteresseerd is om op te dagen in de kleuterschool van deze kamers moet hij zich maar laten opvolgen. De N-VA heeft ruimschoots voldoende partijfinanciering om hem een loon als voorzitter toe te kennen.

De boel aanklagen en toch de pree ervan trekken. Il faut le faire. Als de media of de oppositie ( al dan niet van uit de meerderheid) dit aanklaagt worden ze overklast door BDW. De BDW cheerleaders hier op dit forum beschuldigen maar ieder aanklacht hierover dan maar als zijnde leugens.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 juni 2012, 13:46   #208
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tiens. Ik dacht dat de al dan niet goede beslissingen van het bestuur behoorden tot de gemandateerden die van dat bestuur deel uitmaken. Als u vindt dat de partijvoorzitters nu ook al verantwoordelijk zijn voor 's lands bestuur kunt u flink op het systeem besparen, want dan hebt u geen ministers of staatshoofden meer nodig.
U denkt dus verkeerd. Het is wel degelijk de partijvoorzitter die het beleid van het bestuur bepaalt. De ministers zijn hier slecht gedelegeerde uitvoerders. Hoe ver hun eigen inbreng gewaardeerd wordt door de partijvoorzitter verschilt.

Je moet ook niet altijd focussen op de persoon van de partijvoorzitter, wat de partijvoorzitter zegt is nooit voor eigen rekening maar dient de steun te hebben van zijn achterban. Als dat niet zo is dan versplintert, explodeert of implodeert zijn partij als hij niet tijdig keert of wordt vervangen.

Oud 28 juni 2012, 13:50   #209
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Dat is gemakkelijk op te lossen door de juiste mensen uit te nodigen afhankelijk van het thema, maar dat kost wel wat meer moeite dan gewoon telkens de voorzitter te vragen.
Die juiste personen zijn in deze aan het woord geweest in Villa Politica. Nu BDW even op TV laten zien is ook iets waar de media zelf mee scoren voor eigen rekening.

Oud 28 juni 2012, 14:54   #210
Vladja
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Die juiste personen zijn in deze aan het woord geweest in Villa Politica. Nu BDW even op TV laten zien is ook iets waar de media zelf mee scoren voor eigen rekening.
Akkoord, maar de inhoudelijke waarde van een dergelijk optreden is natuurlijk minimaal. En ik ben eerder in de inhoud dan in de persoon geïnteresseerd.
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:07   #211
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
Akkoord, maar de inhoudelijke waarde van een dergelijk optreden is natuurlijk minimaal. En ik ben eerder in de inhoud dan in de persoon geïnteresseerd.
Ze hebben nochthans meer spreektijd gekregen in Villa Politica en in de plenaire dan BDW in Ter Zake. Als je echt geïnteresseerd bent dan vindt je wel de weg naar Villa Politica en de integrale video's van de plenaires.

Oud 28 juni 2012, 15:09   #212
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ook alleen maar naar dat schertsparlement komen om eens goed met al hun zever te lachen of voor een unitair België te pleiten.
Oud 28 juni 2012, 15:21   #213
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij liegt wel. Een gemeensschapssenator verdient niet meer dan een vlaams parlementslid. Dat dan trachten te gebruiken als reden waarom Dewever senator is, is demagogisch.
Een gemeenschapssenator verdient zelfs minder dan een Vlaams parlementslid. Bizar, maar waar.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:22   #214
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds dat ze een camera op het parlement hebben gezet kan je zien welke de kleuterschool de plenaire in werkelijkheid is. Nog enkele jaren geleden was er een tendens in de media om de politiekers punten te geven, onder meer hun aanwezigheid in de parlementaire commissies en plenaires werd gequoteerd. BDW zeg nu expliciet dat hij niet veel in de kamers presteert ( niet de Vlaamse en ook niet in het federale senaat).

Ik heb hier totaal geen probleem mee. Ik stoor me echter enorm aan het gebrek van politieke ethiek in deze. Als hij niet geïnteresseerd is om op te dagen in de kleuterschool van deze kamers moet hij zich maar laten opvolgen. De N-VA heeft ruimschoots voldoende partijfinanciering om hem een loon als voorzitter toe te kennen.

De boel aanklagen en toch de pree ervan trekken. Il faut le faire. Als de media of de oppositie ( al dan niet van uit de meerderheid) dit aanklaagt worden ze overklast door BDW. De BDW cheerleaders hier op dit forum beschuldigen maar ieder aanklacht hierover dan maar als zijnde leugens.
Natuurlijk is het een leugen als je zegt dat BDW gemeensschapssenator is geworden omdat hij dan meer verdient dan als Vlaams Parlementslid. Kijk ik kan het ook niet helpen dat je een pathologische demagogische leugenaar bent hé. Je gaat ermee moeten leren leven dat mensen uw leugens doorprikken. Hier zitten nu ook eenmaal mensen die je niet onder de toog kunt lullen met je cafépraatjes.

Ik ben trouwens helemaal geen cheerleader. Ook dat is dus een hardnekkige leugen van uw kant. Ik ben gewoon iemand die op veel vlakken gelijklopende standpunten heeft. Dat maakt van mij geen cheerleader, dat maakt van mij een gelijkgezinde. Trouwens, als je een beetje objectiviteit aan de dag zou leggen, had je wel al door dat ik bijvoorbeeld onlangs nog kritiek had op het groeipact en ook op de nota Dewever.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 juni 2012 om 15:25.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:25   #215
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het een leugen als je zegt dat BDW gemeensschapssenator is geworden omdat hij dan meer verdient dan als Vlaams Parlementslid. Kijk ik kan het ook niet helpen dat je een pathologische demagogische leugenaar bent hé. Je gaat ermee moeten leren leven dat mensen uw leugens doorprikken. Hier zitten nu ook eenmaal mensen die je niet onder de toog kunt lullen met je cafépraatjes.
Waarom "natuurlijk"? Wat zouden zijn andere motieven kunnen zijn?
Oud 28 juni 2012, 15:27   #216
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vraag het hem zelf hé. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 28 juni 2012, 15:28   #217
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het hem zelf hé. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.
Maar vreemd genoeg kan je wel met zekerheid zeggen dat hij het niet voor het geld doet. Kan je in dit specifiek geval wel in zijn hoofd kijken dan?
Oud 28 juni 2012, 15:29   #218
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet? Waarom doet Dewinter net hetzelfde?

Maar we kunnen ABSOLUUT zeker zijn dat geld geen motief is. Op het moment dat De Wever ontslag neemt uit de Senaat en opnieuw enkel Vlaams parlementslid wordt verdient hij onmiddellijk wat meer.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:32   #219
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar vreemd genoeg kan je wel met zekerheid zeggen dat hij het niet voor het geld doet. Kan je in dit specifiek geval wel in zijn hoofd kijken dan?
Jah als de weddes zwart op wit bekend zijn kun je dat idd met zekeheid zeggen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 15:32   #220
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in zijn hoofd moeten kijken om te weten dat een gemeensschapssenator niet meer verdiend als een Vlaams parlementslid?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be