Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2012, 18:08   #241
Восход-1
Banneling

Standaard

Dit laatste met documentatie uiteraard. Anders krijg je een stijgende vraag voor professionele code obfuscators.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 18:12   #242
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dit laatste met documentatie uiteraard. Anders krijg je een stijgende vraag voor professionele code obfuscators.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
En sta je ook zo tegenover bijvoorbeeld de resultaten van onderzoek bekostigd met belastingsgeld? Moeten die opengesteld worden (op z'n minst Creative Commons)?
Altijd, gewoon. Kennis dient verspreid.
Oud 26 juni 2012, 18:17   #243
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd, gewoon. Kennis dient verspreid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Een cruciaal probleem momenteel met ontwikkelaars is dat zowat alle Belgische opleidingen gerelateerd aan softwareontwikkeling die ik ken gesteund worden door Microsoft, en men dus de talen van Microsoft aanleert (op Java na). C♯ bijvoorbeeld, dat slechts gedeeltelijk en dan nog onofficieel op Linux wordt ondersteund. Die zouden m.i. moeten vervangen worden door talen zoals Python, C/++, en bij uitbreiding Perl en Lisp.

Microsoft speelt dit natuurlijk echt slim, want zo zitten we vast aan Microsoft. (Ze beïnvloeden tevens de standaardisering)
C++ wordt op vrij grote schaal gegeven (ik programmeer erin). Wordt wel door Java verstoren in de opleidingen. Wat ik wel jammer vind. Java is C++ voor kinderen.

Verder heb jik gelijk, natuurlijk. Windows wordt bijna als vak gedoceerd bij ingenieursopleidongen. En dit alles is feitelijk een gevolg van patenten.
Oud 26 juni 2012, 18:24   #244
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
C++ wordt op vrij grote schaal gegeven (ik programmeer erin). Wordt wel door Java verstoren in de opleidingen. Wat ik wel jammer vind. Java is C++ voor kinderen.
In de basisprogramma's voor pakweg toegepaste informatica (dat praktisch georienteerd is) is het enkel Java en C Sharp, wisten enkele studenten mij te vertellen. In andere vergelijkbare opleidingen zou het ook zo zijn.

Was C++ deel van de basis of optioneel bij jou?

Citaat:
Verder heb jik gelijk, natuurlijk. Windows wordt bijna als vak gedoceerd bij ingenieursopleidongen. En dit alles is feitelijk een gevolg van patenten.
Het begint feitelijk al in het lager onderwijs, en er is nog geen einde in zicht.

Duitse universiteiten stappen langzaamaan over op Linux, FYR Macedonië is volledig overgestapt en nog vele andere landen zijn bezig.

Het zou een goede vooruitgang (en publiciteit zijn) voor ons landje. Hopelijk kaarten enkele politici het ooit eens aan.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 18:35   #245
Восход-1
Banneling

Standaard

Mijn basis was Java. Later leerde ik C++, vooral omdat ik als embeddedprogrammeur veel in C schrijf. En enkel Java en C sharp is wel schrijnend.
Nuja, ik ben een heel ander soort programmeur. Mij moet je niet te dichtbij laten komen bij een echte computer met een ALU groter dan 8 bit. Het is geen grap, in het eerste jaar in informatica moest ik hulp vragen aan de assistent om mijn bestand op te slaan.

Er zijn problemen verbonden met een volledige overstap aan Linix met verwerpen van alles Windows. Je moet de details aan Lunokhod vragen, hij kent in tegenstelling tot mij iets van computers.
Oud 26 juni 2012, 18:39   #246
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn basis was Java. Later leerde ik C++, vooral omdat ik als embeddedprogrammeur veel in C schrijf. En enkel Java en C sharp is wel schrijnend.
Nuja, ik ben een heel ander soort programmeur. Mij moet je niet te dichtbij laten komen bij een echte computer met een ALU groter dan 8 bit. Het is geen grap, in het eerste jaar in informatica moest ik hulp vragen aan de assistent om mijn bestand op te slaan.

Er zijn problemen verbonden met een volledige overstap aan Linix met verwerpen van alles Windows. Je moet de details aan Lunokhod vragen, hij kent in tegenstelling tot mij iets van computers.
Qua overstap is de mislukking van Wenen een interessante kwestie: http://www.freesoftwaremagazine.com/...e_to_linux_why

Mocht je de tijd en zin hebben.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 08:32   #247
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Let's face it. Onze generatie is een rukkersgeneratie: egotripperij, stoerdoenerij, onvermogen om met emoties om te gaan zonder er onnozel of lacherig over te doen, onvermogen zichzelf in vraag te stellen, onvermogen om zich kwetsbaar of nederig op te stellen, blind geloof dat al deze zwaktes sterktes zijn en dat men daardoor superieur is, neiging om grote theoriën te verkondigen, neiging om heel luchtig te doen over theoriën, religies, beschavingen, cultuuruitingen van andere landen of tijdperken, zonder eerst de nederige inspanning te hebben gedaan om ze te begrijpen, ...

Ben je je van dit onanistische gevaar bewust? Zo ja, hoe bestrijd je het bij jezelf en bij anderen?

Tot de tweede. Mooi gesteld, Kallikles!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 10:50   #248
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Tot de tweede. Mooi gesteld, Kallikles!
Dat is inderdaad een goede beschrijving van de moslim.
Oud 28 juni 2012, 11:00   #249
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Urbain Vermeulen (hoogleraar Islamkunde en Klassiek Arabisch aan de KU Leuven en buitengewoon hoogleraar Islamkunde aan de universiteit van Gent) zegt in een uitgebreid interview in Het Laatste Nieuws (van 27 oktober 2004) het volgende:

http://islamvermeulen.bravehost.com/
Oud 28 juni 2012, 17:08   #250
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ga je niet naar Rock Werchter?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 17:11   #251
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ga je niet naar Rock Werchter?
Nee. De muziek daar vind ik niet aantrekkelijk genoeg voor de enorme prijs. Het trekt mij ook helemaal niet aan.
Ik heb ook een cursus VHDL af te werken tegen volgende week (certificaat).

Ik ben wel naar Dour geweest 2 zomers geleden. Vond het wel leuk, maar niets wat ik per se opnieuw moet doen.
Met dat geld ga ik liever op een echte reis, of ga ik wat kamperen ergens. Ik heb het eigenlijk niet zo voor lawaaierige bedoeningen.
Oud 28 juni 2012, 17:12   #252
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Urbain Vermeulen (hoogleraar Islamkunde en Klassiek Arabisch aan de KU Leuven en buitengewoon hoogleraar Islamkunde aan de universiteit van Gent) zegt in een uitgebreid interview in Het Laatste Nieuws (van 27 oktober 2004) het volgende:

http://islamvermeulen.bravehost.com/
Off-topic. Heeft hier niets te zoeken.
Oud 28 juni 2012, 17:39   #253
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Wat vind je eigenlijk van transhumanisme?
Oud 28 juni 2012, 17:41   #254
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Off-topic. Heeft hier niets te zoeken.
Ik heb Smiley werkelijk nog niet één bericht zien plaatsen dat niet iets met het einde van de wereld door de Islam te maken had. Volgens mij is hij in het middelbaar tussen gepakt door een paar moslims in de kleedkamer na L.O. ofzo.
Oud 28 juni 2012, 17:45   #255
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wat vind je eigenlijk van transhumanisme?
Heel waardevol, en iets waarin een basis moet worden gezocht voor een filosofie/ideologie voor de toekomst.
Er zijn wel enkele kritieken die ik heb:

-het is heel liberaal van aard: het hoger doel dat gesteld wordt is "iedereen cyborg iedereen blij", in een quasi-Fukuyamiaans geschiedeniseinde dat het paradijs op aarde zal opleveren door leuke hypergadgets waarmee wij vrij en blij zullen zijn. Echt diepere vragen, die de traditionele sci-fiauteurs zich stelden, worden niet ingevuld.

-kan worden gezien als een uitbreiding op het vorige maar ik zie het als belangrijk genoeg om als apart punt te bespreken: het ontbreekt een integralistisch element waarmee het spirituele ook wordt opgevangen. Dat is nochtans nodig om echt iets te maken van transhumanistische vooruitgang.

-het is niet gecentreerd genoeg. Ik zou graag partijen/lobby's/grote verenigingen zien die transhumanistisch van aard zijn.
Oud 28 juni 2012, 17:47   #256
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik heb Smiley werkelijk nog niet één bericht zien plaatsen dat niet iets met het einde van de wereld door de Islam te maken had. Volgens mij is hij in het middelbaar tussen gepakt door een paar moslims in de kleedkamer na L.O. ofzo.
Het is hetzelfde kantinesyndroom dat circe treft en meer oudere kantinevrouwen of huisvrouwen treft.
Zulke vrouwen zijn heel gemeen en achterbaks, en dit is een uiting van hun kwaadaardigheid.
Oud 28 juni 2012, 18:03   #257
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heel waardevol, en iets waarin een basis moet worden gezocht voor een filosofie/ideologie voor de toekomst.
Er zijn wel enkele kritieken die ik heb:

-het is heel liberaal van aard: het hoger doel dat gesteld wordt is "iedereen cyborg iedereen blij", in een quasi-Fukuyamiaans geschiedeniseinde dat het paradijs op aarde zal opleveren door leuke hypergadgets waarmee wij vrij en blij zullen zijn. Echt diepere vragen, die de traditionele sci-fiauteurs zich stelden, worden niet ingevuld.

-kan worden gezien als een uitbreiding op het vorige maar ik zie het als belangrijk genoeg om als apart punt te bespreken: het ontbreekt een integralistisch element waarmee het spirituele ook wordt opgevangen. Dat is nochtans nodig om echt iets te maken van transhumanistische vooruitgang.

-het is niet gecentreerd genoeg. Ik zou graag partijen/lobby's/grote verenigingen zien die transhumanistisch van aard zijn.
Er zijn wel grote bijeenkomsten etc. zoals The Global Future 2045 maar die worden meestal niet blij ontvangen door een heleboel mensen. Ik denk dat velen vrezen voor 'de rijken transhumanist, de rest kan stikken'.

Ik ben het ook met je eerste kritiek volledig eens. Men heeft vaak grootse voorspellingen over allerlei technologie gedaan en dat blijkt bijna nooit uit te komen. Bij scifi-kritieken denk ik dan vooral aan Brave New World en Gattaca.

Kan je het vetgedrukte even verklaren misschien?
Oud 28 juni 2012, 18:30   #258
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Bestaat er eigenlijk nu al een transhumanisme buiten datgene waar Peter Thiel voor staat?

Qua lobby-ing staan die anders wel vrij sterk, ie is zelfs een Bilderberger.
Oud 28 juni 2012, 19:21   #259
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-Politieagenten dienen een keiharde kampanje in te zetten tegen het fenomeen Besnorde Gezagflik. Er dient een keihard verbod op gezaghebbende snorren worden uitgevaardigd, tenzij bij invalbrigades met bivakmuts. Ook dient men door middel van taalcursussen vervanging te vinden voor het woord "ellaba manneke!" en het politiecorps aanleren dat het woord "drugs" met 1 en niet mer 4 r's wordt uitgesproken.

-Het amptenarencorps dient aan even strenge regels worden onderworpen. Het dient ten stelligste verboden te worden om voor vrouwen korte kapsels, driekwartbroeken, "comfy" fleecetruien en regenjassen te dragen in een straal van 1750 meter van hun werk. Voor de mannen dient een verbod ingevoerd te worden op gsmtassen, het insteken van tshirt in broek, en ronde brillen.
Overtreding van bovenstaande regels dienst bestrafd met het annuleren van het abonnement op VTM.

-De uniformen van NMBS dienen onmiddellijk vervangen te worden door de oude uniformen. De verantwoordelijken voor het invoeren van de nieuwe uniformen dienen gedrogeerd geparachuteerd te worden boven Singapore, dit naakt met enkel een kauwgom.

Enfin, een vraagje dan maar:

Wat komt als eerste in je op als iemand zegt: "blablabla... goed voor de mensen"?
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 00:56   #260
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk nu al een transhumanisme buiten datgene waar Peter Thiel voor staat?

Qua lobby-ing staan die anders wel vrij sterk, ie is zelfs een Bilderberger.
Dat moet je aan Lunokhod vragen. Ik ben cryptoconservatief en heb heel weinig weet van de ontwikkelingen die vandaag de dag rond mij gebeuren.

En gebeurt dat lobbywerk ook naar de goeie kant?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be