Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 00:29   #81
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Ik ben laatst bij de imam van de moskee van Beringen raad gaan vragen over een plan van mijn vrouw tijdens het weekend. Hij antwoordde mij dat het plan van mijn vrouw geen islamitisch karakter heeft maar raadde mij aan om toch haar zin te geven, je zult niet anders kunnen voegde hij er bij aan; ik had de indruk dat hij ook bang heeft voor zijn vrouw
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.

Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 28 juni 2012 om 00:29.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 00:40   #82
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik ben laatst bij de imam van de moskee van Beringen raad gaan vragen over een plan van mijn vrouw tijdens het weekend. Hij antwoordde mij dat het plan van mijn vrouw geen islamitisch karakter heeft maar raadde mij aan om toch haar zin te geven, je zult niet anders kunnen voegde hij er bij aan; ik had de indruk dat hij ook bang heeft voor zijn vrouw
Uw vrouw is zo brutaal omdat zij hier beschermd is door westerse wetten.

Die hier op de foto willen dat ongedaan maken. Die willen dat allah het hier voor het zeggen krijgt.

Citaat:
A.E.L. frontpage

De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou JahJah (de afgod van weldenkend links)

ps ik werp hier brutaal de islam in uw gezicht om u duidelijk te maken dat er iets serieus mis is met de islam.

Heb je je al ooit afgevraagd waarom Ataturk dit schreef ?

De islam is de absurde theologie van een immorele Bedoeïen. Een rottend lijk, dat onze leven vergiftigt

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 01:05.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 02:45   #83
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gouden sierraden

juwelen
jak , wa nen hooop rommmel !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 19:23   #84
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Uw vrouw is zo brutaal omdat zij hier beschermd is door westerse wetten.
Dus, geen probleem met de islam hier in het westen, althans wat betreft vrouwenrechten? By the way, ze is niet brutaal, ze is gewoon een vrouw.
Eigenlijk ging de discussie over het nut van open gebedshuizendagen en of deze wederzijdse tolerantie opbrengen. Iemand schreef boven ergens dat hij/zij het erg vindt dat ze gedwongen worden om naar zo een dag te gaan en koekjes van iemand van een andere religie te eten, omdat men de multiculturaliteit door zijn/haar strot duwen. Zijn/haar bewering is natuurlijk flauwe kul, want niemand wordt gewongen naar een open gebedshuizendag te gaan. Ik was vroeger in de katholieke scholen waar ik onderwijs ging wel verplicht om mee naar de mis te gaan, ik hoefde wel niet mee te doen net zoals vele autochtonen. Eigenlijk ben ik heel blij dat ik er binnen ben geweest, wat nu één van de redenen is voor mijn open houding en respect naar het christendom en de kerk als gebedshuis; maar dat is wel mijn persoonlijke beleving.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 28 juni 2012, 19:31   #85
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Ataturk is voor mij iemand die ervoor zorde dat de Turkse identiteit overeen bleef, dit van de islam heeft onttrokken, de ulema heeft ontbonden om elke interpretatie van de islam te vrijwaren zodat niet één groep zou domineren en dit door de islam in staatscontrole onder te brengen. Hij is stichter van de Turkse Diyanet die ook hier de seculiere moskeeën onder haar toezicht heeft. Ataturk heeft de sharia verboden, niet de islam. Hij deed de madrassas dicht maar hielde de moskeeën open.
Oud 28 juni 2012, 22:36   #86
smiley

Standaard

Citaat:
Dus, geen probleem met de islam hier in het westen, althans wat betreft vrouwenrechten?
Zolang het aantal moslims ergens niet bestaande of zeer klein is is er nooit een probleem met de islam. Zoals ik hier reeds schreef.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=26

Citaat:
By the way, ze is niet brutaal, ze is gewoon een vrouw.
Was maar bij manier van spreken om je iets duidelijk te maken. In de islam zijn er regeltjes voor alles. In Saoedi Arabie bvb zou ze rammel krijgen. Je mag ze alleen niet in het gezicht slagen of tot bloedens toe. Wat Arabieren meestal doen is ze op de voetzolen slaan tot ze terug wil luisteren.

Citaat:
Eigenlijk ging de discussie over het nut van open gebedshuizendagen en of deze wederzijdse tolerantie opbrengen.
Ik had in je antwoord in het blauw aangeduid, dat de imam dus wist dat je vrouw onislamitisch bezig was. Aangezien de ummah in dit land nog niet groot genoeg is om de wetten van dit land helemaal naast zich neer te leggen ...

Citaat:
Iemand schreef boven ergens dat hij/zij het erg vindt dat ze gedwongen worden om naar zo een dag te gaan en koekjes van iemand van een andere religie te eten, omdat men de multiculturaliteit door zijn/haar strot duwen. Zijn/haar bewering is natuurlijk flauwe kul, want niemand wordt gewongen naar een open gebedshuizendag te gaan.
Naar het schijnt die kinderen in die Eeklose school wel.
http://nieuws.peterpauwels.be/#post102
Ik heb de fotos bekeken echt niet normaal wat daar gaande is. Dat zijn geen moslimkinderen, bekijk dit eens.
Citaat:
Let wel: wij vragen uitdrukkelijk deze foto’s niet als aparte bestanden te verspreiden, omwille van het gebruiksrecht en om de leerlingen geen schade te berokkenen.
https://picasaweb.google.com/zesdele...amBezoekZesdes

Citaat:
Ik was vroeger in de katholieke scholen waar ik onderwijs ging wel verplicht om mee naar de mis te gaan, ik hoefde wel niet mee te doen net zoals vele autochtonen. Eigenlijk ben ik heel blij dat ik er binnen ben geweest, wat nu één van de redenen is voor mijn open houding en respect naar het christendom en de kerk als gebedshuis; maar dat is wel mijn persoonlijke beleving.
Ik vind dat ze van kinderen moeten afblijven. Zodra ze oud genoeg zijn kunnen ze zich zelf wel informeren waar ze info over wensen. Die kinderen worden nu omwille van politieke redenen (zoals bertje anciauxs islamitisch centrum om de vlaming de islam te leren kennen, onder het motto 'onbekend is onbemind' gedesinformeert. Aangezien het doel is de zogenaamde 'islamofobie' te bestrijden. Daar dat het doel is kan je de nare waarheid over de islam en profeet mohammed niet vertellen want anders gaat men net het omgekeerde bereiken dan wat men wil bereiken. Aangezien in het geval van de islam, het bekende juist onbemind maakt. Wat men wel bereikt met kinderen voor te liegen over de islam is dat je ze van kleins af zit te hersenspoelen en zo vatbaar maakt om in die sekte verzeild te geraken. Met volwassenen lukt dat nauwelijks.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 22:40.
Oud 28 juni 2012, 22:46   #87
smiley

Standaard

Citaat:
Ataturk is voor mij iemand die ervoor zorde dat de Turkse identiteit overeen bleef, dit van de islam heeft onttrokken, de ulema heeft ontbonden om elke interpretatie van de islam te vrijwaren zodat niet één groep zou domineren en dit door de islam in staatscontrole onder te brengen. Hij is stichter van de Turkse Diyanet die ook hier de seculiere moskeeën onder haar toezicht heeft. Ataturk heeft de sharia verboden, niet de islam. Hij deed de madrassas dicht maar hielde de moskeeën open.
Hij heeft de islam onschadelijk gemaakt. Onder controle gehouden. Hoofddoekenvervod is daarvoor ook noodzakelijk. Een hoofddoek is geen onschuldige doek. Daar had hij wel zijn leger voor nodig. Zonder leger kan je de islam niet onder de duim houden. Sharia is namelijk een deel van de islam. De islam is niet alleen een geloof maar ook staat rechtbank leger .. Vandaar het probleem met islam.

Citaat:
De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou JahJah (de afgod van weldenkend links)
http://islamqa.info/en/cat/429

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 23:05.
Oud 28 juni 2012, 23:29   #88
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Secularisme is volgens mij een betere bescherming voor de islam dan een sharia staat. Er zijn toch zoveel seculiere landen waar moslims vrij genoeg hun geloofsovertuigingen kunnen beleven, ook in België kan dat goed genoeg. Ik weet niet waarom het kinderen moet verboden worden initiaties te krijgen over verschillende religies, door wat rond te kijken in een gebedshuis of te luisteren naar een geloofspredik ga je je toch niet bekeren zelfs al ben je een kind. Je kunt wel zeggen wat je wil maar een religieuze ouder vindt dat hij de plicht heeft zijn kinderen zijn geloof bij te brengen, welk dat ook moge zijn, daarom lukt het hen ook niet allemaal, er zijn ouders die hun kinderen aan de criminaliteit verliezen. Heren en dames, de meeste mensen die zich lid van een bepaalde godsdienst noemen volgen de regels helemaal niet. Ik geloof dat in België de meeste moslimas geen hoofddoek dragen, zelfs al weten ze dat dat moet, en dat zie ik ook onder andere in Turkije en nog andere seculiere landen.
Oud 28 juni 2012, 23:35   #89
smiley

Standaard

Citaat:
Secularisme is volgens mij een betere bescherming voor de islam dan een sharia staat. Er zijn toch zoveel seculiere landen waar moslims vrij genoeg hun geloofsovertuigingen kunnen beleven, ook in België kan dat goed genoeg.
Moest de islam een geloof zijn, alleen maar een geloof. Was er geen enkel probleem. Wat kan iemand nu schelen waar die geloof aan hecht ? Probleem is, de islam is niet seculier. Neem de macht van het leger in Turkije weg (wat aan het gebeuren is) en Erdogan krijgt vrij spel.

Citaat:
Ik weet niet waarom het kinderen moet verboden worden initiaties te krijgen over verschillende religies, door wat rond te kijken in een gebedshuis of te luisteren naar een geloofspredik ga je je toch niet bekeren zelfs al ben je een kind.
Men maakt de kinderen wijs dat de islam iets moois is. En men verengt multicul tot islam.

Citaat:
Het aantal culturen in de wereld wordt geschat op om en bij de 10.000, maar het begrip ‘multicultuur’ wordt door enerzijds de massale migratie van moslims naar Vlaanderen en anderzijds het opdringerige en veroveringsgezinde (jihadistische) karakter van de islam verengd tot het in Vlaamse scholen onderrichten van islamitische gebruiken.

Gebruiken als de hoofddoek en halal voedsel maken deel uit van de orthodoxe islam, die in essentie haaks staat op onze cultuur. Ze horen met andere woorden niet thuis in onze samenleving, en het is dan ook allesbehalve de taak van een school om kinderen te verplichten eraan deel te nemen.

Peter Pauwels http://nieuws.peterpauwels.be/#post102

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 23:40.
Oud 28 juni 2012, 23:58   #90
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Je weet wel: ongekend is onbemind; wat doen ze dan alles bekend maken zodat vooral de haat zou verdwijnen, dat is de filosofie daar achter. Als jij een andere oplossing hebt om de haat te doen verdwijnen zonder mensen en wat er in hun hoofden zit te doen verdwijnen, zeg het dan maar. Maar dat anti-islam fanaticisme sorry maar dat is te voor mij. Ik zie geen gevaar waar jij dat ziet. Ik ben me wel bewust dat bijvoorbeeld islamfanatisme ook mij bedreigt. De laatste lachtoffer was een moslima-agente weet je nog. Ik vrees dat anti-islamfanatisme de zelfde weg op gaat. De laatste slachtoffers zijn onder andere die van Breivik.
Oud 29 juni 2012, 00:19   #91
smiley

Standaard

Citaat:
Je weet wel: ongekend is onbemind; wat doen ze dan alles bekend maken zodat vooral de haat zou verdwijnen, dat is de filosofie daar achter.
Onbekend maakt onbemind klopt niet. Het is het bekende dat onbemind maakt. Zodra een moreel iemand de islam kent loopt die er van weg, ofwel verlaat die de islam als die moslim(a) is (indien mogelijk http://exmoslim.org/doodsvonnis%20vo...fvalligen.html ) ofwel is moslim(a) worden voor de niet-moslim het laatste waar dat die aan denkt.

Citaat:
Als jij een andere oplossing hebt om de haat te doen verdwijnen zonder mensen en wat er in hun hoofden zit te doen verdwijnen, zeg het dan maar.
De oplossing is de islam bestrijden aangezien de islam zelf het probleem is. Dus jawel, hetgeen in het koppeke zit. Jihadis die geweld gebruiken dienen uiteraard met geweld te worden gestopt. Dat kan je niet stoppen door het vriendelijk te vragen.

Citaat:
Maar dat anti-islam fanaticisme sorry maar dat is te voor mij. Ik zie geen gevaar waar jij dat ziet. Ik ben me wel bewust dat bijvoorbeeld islamfanatisme ook mij bedreigt. De laatste lachtoffer was een moslima-agente weet je nog.
Die goede moslim vecht voor zijn islamitische soort van 'vrede'. Hij zet voort hetgeen 'profeet' mohammed was begonnen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...randeren.dhtml
De democratische seculiere regeringen bestrijden (dus ook het leger en politie die ten dienste staat van die niet-islamitische staat). Die moslima in politieuniform was net zo goed de vijand als ieder andere niet-moslim aangezien die moslima meedoet met de 'ongelovigen'. Aangezien die moslima dus '1 van hen' is.

Citaat:
Ik vrees dat anti-islamfanatisme de zelfde weg op gaat. De laatste slachtoffers zijn onder andere die van Breivik.
Je zal geen 2de breivik tegenkomen. Breivik is een unicum. Een gek die zich baseerde op zijn eigen hersenspinsels en daarvoor ook teksten van andere mensen misbruikte. Aanslagen plegen, mensen in het wilde weg vermoorden staat nergens in de agenda van diegenen die de islam bestrijden. Moorden staat wel in het boekske koran.

http://www.exmoslim.org/islamisering%20in%20belgie.html

Voorbeeldje ffi
Citaat:
Wij bestrijden onwetendheid door kennis. We worden daartoe gemotiveerd door liefde voor de mensheid. We streven naar vrede. Wij ijveren voor gelijkheid van man en vrouw, voor het uitroeien van vooroordelen, voor democratie en eenheid van de mensheid. We vragen u hieraan mee te helpen en onze boodschap van liefde en eenheid te verspreiden. http://dutch.faithfreedom.org/forum/...ic.php?f=1&t=2
Voorbeeldje
ex-moslims Belgie

Citaat:
Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is.

Wij geloven in geweldloosheid zowel fysiek als verbaal. Wij vragen enkel het recht om te rapporteren hoe de Islam door moslim geleerden zelf geïnterpreteerd wordt. Wij houden ons aan de naakte feiten die we halen uit boeken geschreven door moslims voor moslims. Wij willen moslims een spiegel voorhouden. In die spiegel is de Islam geprojecteerd.

Wij zijn van mening dat vrije kritiek op de Islam, zoals op andere godsdiensten of ideologieën, moet kunnen en niet gelijkgesteld mag worden met haatzaaien tegen moslims of met rechts-extremisme.

Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder. http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 29 juni 2012 om 00:42.
Oud 29 juni 2012, 05:56   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
so what?

Pasen is het vieren van het Keltische feest Beltane (christenen hebben die gewoon overgenomen). dit werd gevierd met groepsverkrachten van jonge meisjes.
ook een leuk feest hé.

daar denk je ook aan als je chocolade eitjes eet?
dat is het eerste wat ik ervan hoor. heb je ook een bronvermelding?

Weet een moslim wel wat verkrachting betekent? want in islamitische denkbeelden bestaat het gewoonweg niet.

Ik weet dus wel dat er een nogal sexuele sfeer hing bij sommige feesten (vandaar dat men in mei massaal trouwde), maar ben je zeker dat het zonder toestemming was? Want daar malen moslims nu eenmaal niet om. Zo mogen ze naar hartelust "oorlogsbuit" copuleren. Weinig waarschijnlijk dat de verkrachte vrouwen daar mee instemden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 06:01   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, als je alleen wiki als waarheid aanneemt, heb ik medelijden met je.

oh, hier nog zo'n leuk feest: het Pan feest van de grieken, waar de priesters vrouwen afranselen en ook groepsverkrachting van jonge meisjes én jongens.

10 punten als je weet over hoe het feest nu genoemd wordt...
maar natuurlijk! van het woord "orgie" hebben moslims nog nooit gehoord! Die doen altijd alleen maar één mannetje met vier vrouwkes en noemen dat "huwelijk".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 juni 2012, 06:04   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ben a-religieus en vier wel pasen.
Het is het begin van de lente.
Sywen is dan ook een beteke mis.

Beltane is 1 mei, Pasen was Ostara.

Citaat:
Ostara (lente equinox) : 20 - 22 maart

Ostara (ook Eostar of Ishtar) is de eerste lentedag; dag en nacht zijn even lang. Paganisten verwelkomen de Godin, die terug keert van haar rustplaats en vragen Haar zegen voor nieuwe groei dit jaar. Ostara is afgeleid van de Germaanse maangodin van de vruchtbaarheid Eostre, en staat voor het nieuwe leven dat op het punt staat te worden geboren. De twee symbolen van Ostara zijn de haas en het ei welke door het Christelijk geloof zijn geadopteerd voor de viering van Pasen. De paganisten uit de oudheid gaven elkaar gekleurde eieren. Eieren zijn het symbool van een nieuw leven en vruchtbaarheid.

--------------------------------------------------------------------------------

Beltain (spreek uit Belteen): 30 april - 2 mei

Met Beltane (of Beltain, of Walpurgis) wordt traditioneel de zomer binnen gehaald. Paganisten vieren de vereniging van de Godin met de God een vereniging die wordt weerspiegeld in de menselijke liefdesrelaties. Dit is de periode voor Handvasten, het Wiccan huwelijk. Traditioneel betekende dit dat het vee na de lange winterperiode eindelijk van stal kon worden gehaald. Vroeger werd het dan tussen twee reinigende vuurstapels geloodst. Het feest heeft een uitgelaten karakter. De dorpelingen dansten vroeger met rode en witte linten rond de meiboom, oorspronkelijk een fallus symbool. Het omwikkelen met rode en witte linten symboliseerde het doorbreken van de maagdelijkheid, waarbij vruchtbaarheid werd afgesmeekt. Een feest van liefde en begeerte. Beltaine is het Keltische woord voor mei.
http://www.spirituelepraktijk-de-dru...e-feesten.html

Voor een moslim als Sywen is "liefde en begeerte" hetzelfde als groepsverkrachting. het is maar hoe je het bekijkt zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2012 om 06:05.
Oud 29 juni 2012, 06:07   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus het vieren van een karavaanroof is 'not done' maar het vieren van verkrachtingen moet kunnen??

leuk.
wie zegt er dat het over verkrachting gaat?
Nooit gehoord dat vrouwen ook zelf zin hebben? (of wordt daar bij de moslims waar de vrouw VERPLICHT wordt om sex te hebben met haar man als hij het nog maar aan denkt, nooit rekening mee gehouden?)

Oud 29 juni 2012, 06:20   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, je zou gelijk kunnen hebben als ik zei dat we met pasen/suikerfeest verkrachtingen/karavaanroof vieren, maar dat zei ik niet.

ik zei dat het ontstaan van pasen gebaseerd is op verkrachtingen als antwoord op het argument dat het suikerfeest gebaseerd is op een karavaanroof.
Het suikerfeest is de herdenking van die karavaanroof waarbij ze een aantal mensen een kopje kleiner maakten en er met de suiker vandoorgingen.

Ostara (lente equinox) : 20 - 22 maart

Ostara (ook Eostar of Ishtar) is de eerste lentedag; dag en nacht zijn even lang. Paganisten verwelkomen de Godin, die terug keert van haar rustplaats en vragen Haar zegen voor nieuwe groei dit jaar. Ostara is afgeleid van de Germaanse maangodin van de vruchtbaarheid Eostre, en staat voor het nieuwe leven dat op het punt staat te worden geboren. De twee symbolen van Ostara zijn de haas en het ei welke door het Christelijk geloof zijn geadopteerd voor de viering van Pasen. De paganisten uit de oudheid gaven elkaar gekleurde eieren. Eieren zijn het symbool van een nieuw leven en vruchtbaarheid.

--------------------------------------------------------------------------------

Beltain (spreek uit Belteen): 30 april - 2 mei

Met Beltane (of Beltain, of Walpurgis) wordt traditioneel de zomer binnen gehaald. Paganisten vieren de vereniging van de Godin met de God een vereniging die wordt weerspiegeld in de menselijke liefdesrelaties. Dit is de periode voor Handvasten, het Wiccan huwelijk. Traditioneel betekende dit dat het vee na de lange winterperiode eindelijk van stal kon worden gehaald. Vroeger werd het dan tussen twee reinigende vuurstapels geloodst. Het feest heeft een uitgelaten karakter. De dorpelingen dansten vroeger met rode en witte linten rond de meiboom, oorspronkelijk een fallus symbool. Het omwikkelen met rode en witte linten symboliseerde het doorbreken van de maagdelijkheid, waarbij vruchtbaarheid werd afgesmeekt. Een feest van liefde en begeerte. Beltaine is het Keltische woord voor mei.

En nu niet meer vergeten.

Ik neem aan dat indien het massale groepsverkrachtingen waren, de meisjes niet echt naar "het feestje" zoude gekomen zijn als ze dat niet wilden. of begrijp je de nuance niet?
Als je met z'n allen naar een parenclub trekt dan denk ik niet dat het over groepsverkrachting gaat maar over orgieën.

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2012 om 06:21.
Oud 29 juni 2012, 06:25   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwelijke moslimleiders zijn er genoeg en geweest. En ik zal ook toegeven dat ik als man naar mijn vrouw moet luisteren, ik durf echt niet anders, bang dat ik klappen zal krijgen, ik kan haar niet scheiden zonder mij arm te werken aan allimentatie, andere vrouwen? mag er nog niet eens aan denken laat staan kijken of met een ander huwen, mijn vrouw zegt mij altijd dat ik niks zou zijn zonder haar, ik ben het best af als deugdzame man die altijd gehoorzaamt, als ik niet gehoorzaam = geen sex voor minstens een maand, telkens ik haar gehoorzaam heeft ze een andere weg tegen mij, wij vertalen het arabisch sla haar in het turks naar: "waar een man zijn vrouw slaagt groeien er rozen op haar", als ik haar dit zeg toont mijn roosje mij haar doorns, de enige rol die ik als man heb is het brengen van geld voor haar shoppingceremonie en het dragen van haar tassen het het letten op de kinderen aan de ingang van de winkel, de culturele bruidschat van gouden sierraden die ik haar gaf tijdens ons huwelijk heeft haar honger voor juwelen alleen maar doen groeien.
staat dat allemaal in de sharia? of baseer je je op de alimentatieplicht van de belgische wetten?

Oud 29 juni 2012, 09:30   #98
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dit willen relativeren. Ook het Ottomaanse Rijk heeft gepoogd om de religie onder controle van de staat te brengen (b.v. Ottomaans-Hanafitische invloed in het traditioneel Malekitische Noord-West-Afrika tijdens de Ottomaanse periode). Atatürk heeft deze Ottomaanse tendens van controle van de religie door de staat alleen maar geradicaliseerd.

Ook is de modernisering van het recht reeds begonnen gedurende het Ottomaanse khalifaat in de negentiende eeuw:
http://www.guardian.co.uk/commentisf...history-sharia
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 juni 2012 om 09:30.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:45   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet wel: ongekend is onbemind; wat doen ze dan alles bekend maken zodat vooral de haat zou verdwijnen, dat is de filosofie daar achter. Als jij een andere oplossing hebt om de haat te doen verdwijnen zonder mensen en wat er in hun hoofden zit te doen verdwijnen, zeg het dan maar. Maar dat anti-islam fanaticisme sorry maar dat is te voor mij. Ik zie geen gevaar waar jij dat ziet. Ik ben me wel bewust dat bijvoorbeeld islamfanatisme ook mij bedreigt. De laatste lachtoffer was een moslima-agente weet je nog. Ik vrees dat anti-islamfanatisme de zelfde weg op gaat. De laatste slachtoffers zijn onder andere die van Breivik.
Ik denk dat dit allemaal niet nodig is. Open deurdagen in wijken bleken niet echt te helpen, wie je ziet op die initiatieven zijn niet de mensen die wantrouwend staan maar het SPA en Groenstemmend Vlaanderen, die al overtuigd zijn van multiculturaliteit.
Interreligieuze dialoog bestaat al, wordt door Stad Antwerpen georganiseerd, maar in wijken merk je daar natuurlijk niets van en evenmin merken burgers dat op.
Wat wel werkt is een goed werkend lokaal netwerk in wijken zelf waarbij jongeren van verschillende origine, politie, lokale politici, vertegenwoordigers van verenigingen en moskees samen iniatieven ontwikkelen en afspraken maken door op regelmatige basis mekaar te ontmoeten. Het inrichten van debatavonden voor alle wijkbewoners over media, religie, cultuur, drugpreventie, onderwijs, werkloosheid met andere betrokken actoren op die onderwerpen helpt ook om frustraties op tijd te onderscheppen en meer onderlinge betrokkenheid te bevorderen en discussie.

Het gaat niet om " onbekend of onbemind" maar om wederkerigheid, onder alle burgers, mensen hebben er totaal geen nood aan nog meer over religie te vernemen, tenzij ze mee mogen praten, in dialoog, maar ook debat kunnen gaan op lokaal niveau. Een opendeurdag en koekjes met suikerfeest zijn leuk maar verwacht daar niets van.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:47   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
staat dat allemaal in de sharia? of baseer je je op de alimentatieplicht van de belgische wetten?
Belgische wetgeving natuurlijk, want binnen islam zijn mannen verantwoordelijk voor opvoeding en worden kinderen wanneer ze groot genoeg zijn aan de man toegewezen.
vrouwen vallen dan opnieuw ten laste van eigen familie
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be