Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe stem je op NVA?
Ik ben links en stem NVA 15 20,83%
Ik ben rechts en stem NVA 19 26,39%
Ik ben christelijk en stem NVA 4 5,56%
Ik ben links en stem niet NVA 20 27,78%
Ik ben rechts en stem niet NVA 7 9,72%
Ik ben christelijk en stem niet NVA 0 0%
ik stem niet 2 2,78%
ik ben Belg en begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben 2 2,78%
ik ben allochtoon en 'allah zij geprezen' begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben 3 4,17%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 21:40   #121
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Geloof jij dat de oplossing van de schuldencrisis er in bestaat om de centrale banken sans limite geld te laten bij drukken of ben je eerder geneigd te geloven dat hieruit monetaire inflatie uitvloeit met een vergaande verarming tot gevolg ?

Ook al ben je voor jezelf in deze onbeslist, je zal wel aanvoelen welke oplossing de stempel links of rechts gegeven wordt.
Zijn beide standpunten niet rechts te noemen? De VS drukt al jaren extra geld bij om begrotingsproblemen op te lossen, Europa probeert dat te vermijden en wil de vrije geldmarkt zijn werk laten doen, maar dan wordt de euro wel duurder tegenover de VS die nog steeds een A++ status heeft ondanks het bijdrukken van geld.

Geen van beiden zijn links te noemen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 juni 2012 om 21:41.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 21:50   #122
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Geloof jij dat de oplossing van de schuldencrisis er in bestaat om de centrale banken sans limite geld te laten bij drukken of ben je eerder geneigd te geloven dat hieruit monetaire inflatie uitvloeit met een vergaande verarming tot gevolg ?

Ook al ben je voor jezelf in deze onbeslist, je zal wel aanvoelen welke oplossing de stempel links of rechts gegeven wordt.
Moeilijke vraag zo laat op de avond. Maar zo kan mij er tientallen stellen over allerlei problemen. Voor sommige heb ik niet eens een antwoord.

En wat jouw vraag betreft: ik ben van mening dat er een zeer strikte monetaire discipline moet zijn, en een zeer strikte budgettaire discipline (en als men Keynes inroept, moet men in de vette jaren besparen, en in de magere jaren de multiplicator laten werken van extra staatsuitgaven).

Geld "bijdrukken" is een nep-oplossing, dat veroorzaakt inderdaad monetaire inflatie, waarbij een brood straks duizend euro gaat kosten,

Ben ik nu rechts of links?
Oud 28 juni 2012, 22:11   #123
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Keynes is verre van te vinden in het huidige beleid hoor. Een Keynesiaanse aanpak zou er in bestaan dat er fiudiciair geld gemaakt wordt dat wordt geïnvesteerd in de productieve economie.
Al het extra gedrukt geld (dat overigens maar bijzaak is) gaat naar het in leven houden van failliete banken.

Alle Belgische partijen van PS tot N-VA staan dat laatste voor.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 00:57   #124
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

PVDA is de enige echte (progresief) linkse partij.

Er zijn er hier die beweren dat ze nooit een zetel gaan halen, helaas voor hen maar deze verkiezingen zullen ze hier en daar toch een zeteltje pakken, en binnen 2 jaar zullen ze er nog een paar pakken, en dat met 0.0 euro overheidssubsidies.
Ze hebben alvast een heel grote vijver om in te vissen, namelijk ongeveer 60%van Belgie, met (besparings) maatregelen die nv-a en vld in de toekomst willen nemen, gaan ze zoiezo gratis stemmen weggeven aan PVDA.

Het grote voordeel van nv-a, en dat lees je nu hier ook, is dat veel van hun stemmers hun programma niet eens kennen, en er geen benul van hebben waar ze gaan eindigen met hun nv-a stem, en dat komt natuurlijk goed uit voor de liberale separatisten bij nv-a.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 01:03   #125
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Plannen op Europees niveau?

Mochten wij een staatsschuld hebben van rond de 25 procent in plaats van rond de 100 procent, Europa zou zich nog niet durven moeien met onze interne keuken.

Maar ja, de sossen willen ons naar Griekse toestanden, om dan aan de EU veel financiële hulp te vragen ....

.
correctie, als we hier in Griekse toestanden geraken dan zal dat niet alleen aan de sossen liggen maar ook minstens evenveel aan liberalen (vld/nv-a achterban)die geen belastingen betalen.
Juist hetzelfde als wat er vooraf gegaan is in Griekenland, aan de particulieren lag het niet want die hebben de keuze niet om ze niet te betalen.
Griekse havenbedrijven hebben jaarwinsten van 60 miljard euro, waar geen euro belastingen werd op betaald, jaar na jaar na jaar.

Terwijl dat er miljarden naar zwitserland zijn versluisd, gaan ze wel 30% loon afpakken

Indien Europa niet socialer komt, dan is het binnen 5 jaar overal Griekenland, let er maar op.

Laatst gewijzigd door poxers : 29 juni 2012 om 01:09.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 05:41   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht

Lucht het op?
BDW heeft al meer voor Vlaanderen gedaan dan die twee baby's en die twee "Woeterkes", want die hebben met een smile en uit eigenbelang de Vlamingen nog maar eens mee een dikke, vette pad in de korf gezet.

Ik ga het nog straffer formuleren: De Wever heeft nog helemaal niets gedaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 05:51   #127
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht

Er zijn er hier die beweren dat ze nooit een zetel gaan halen, helaas voor hen maar deze verkiezingen zullen ze hier en daar toch een zeteltje pakken, en binnen 2 jaar zullen ze er nog een paar pakken, en dat met 0.0 euro overheidssubsidies.
Ze hebben alvast een heel grote vijver om in te vissen, namelijk ongeveer 60%van Belgie, met (besparings) maatregelen die nv-a en vld in de toekomst willen nemen, gaan ze zoiezo gratis stemmen weggeven aan PVDA.

Het grote voordeel van nv-a, en dat lees je nu hier ook, is dat veel van hun stemmers hun programma niet eens kennen, en er geen benul van hebben waar ze gaan eindigen met hun nv-a stem, en dat komt natuurlijk goed uit voor de liberale separatisten bij nv-a.

Hebben de PVDA-stemmers er dan wél een benul van waar ze gaan eindigen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 06:01   #128
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Hebben de PVDA-stemmers er dan wél een benul van waar ze gaan eindigen?

We kunnen het hen gemakkelijk vragen , ze zitten hier zo goed als allemaal op dit forum.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 06:26   #129
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Mensen worden binnekort gemideld 85 jaar oud, hoe gaan jullie dit standpunt ooit kunnen waarmaken? Een miljonairstaks brengt misschien 1 keer 8 miljard op maar dat is niet voldoende en die miljonairs gaan er volgend jaar niet meer zijn om nog eens te betalen, dit is geen communstisch systeem he. Ik zie alleen standpunten die de PS ook heeft, pvda lijkt me een zielige keuze met evenveel populistische slogans als andere partijen.

Pvda standpunt: * Alle partijen, van sp.a tot N-VA, praten de werkgevers naar de mond: ze willen ons drie jaar langer laten werken voor ons pensioen terwijl 1 op 4 jongeren nu al geen werk vindt.
Een stem voor de PVDA+ is dé stem voor uw brugpensioen. Laat iedereen die wil van een welverdiende rust genieten en geef de jobs door aan de jongeren. Hun toekomst staat op het spel, niet die van de parlementairen die zelf al op 52 jaar op pensioen mogen! Stem voor PVDA+
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 06:29   #130
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Mensen worden binnekort gemideld 85 jaar oud, hoe gaan jullie dit standpunt ooit kunnen waarmaken? Een miljonairstaks brengt misschien 1 keer 8 miljard op maar dat is niet voldoende en die miljonairs gaan er volgend jaar niet meer zijn om nog eens te betalen, dit is geen communstisch systeem he. Ik zie alleen standpunten die de PS ook heeft, pvda lijkt me een zielige keuze met evenveel populistische slogans als andere partijen.

Pvda standpunt: * Alle partijen, van sp.a tot N-VA, praten de werkgevers naar de mond: ze willen ons drie jaar langer laten werken voor ons pensioen terwijl 1 op 4 jongeren nu al geen werk vindt.
Een stem voor de PVDA+ is dé stem voor uw brugpensioen. Laat iedereen die wil van een welverdiende rust genieten en geef de jobs door aan de jongeren. Hun toekomst staat op het spel, niet die van de parlementairen die zelf al op 52 jaar op pensioen mogen! Stem voor PVDA+
Europa plaatst het land dan onmiddellijk onder curatele.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 07:13   #131
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus een stem op de N-VA is op economisch vlak hetzelfde als er 1 op de SPa?
Oud 29 juni 2012, 08:05   #132
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Alle gekheid op een stokje; de TS heeft wel gelijk. Althans wat mezelf en mijn schoonfamilie betreft. Schoonfamilie = pure SP familie ...geweest. En ikzelf was eerder centrum, maar vind no ook dat SP-A er is woor de werklozen, niet de werkende medemens.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 08:52   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan met de jaren van verstand te maken hebben maar zelf ben ik altijd groen links geweest van politieke voorkeur samen met de liberale vrijheden, algemeen kon je me links noemen met een uitgesproken verontwaardiging voor onrecht. Anti-godsdienst was toen nog links, kun je nagaan hoe oud ik ben.

Ik ben eigenlijk niet veel veranderd, maar politiek is er geen links en rechts meer. De groenen zijn katholiek en pro islam geworden, dus rechts want godsdienstig. De sossen zijn niet meer tegen de godsdiensten, integendeel zou je zeggen, ze zijn er ook niet meer voor de werkende mens, ze zijn er enkel nog voor de niet werkende mens. De transfers worden gezien als solidariteit maar Vlaanderen mag niet mee beslissen waar ze het best gebruikt worden, het is diefstal en volgens mij een onrecht.

Ik stem nu NVA, het links van vroeger is nu rechts geworden blijkbaar, hoeveel linkse rakkers stemmen toch op NVA vraag ik me af. Ik ga zeker niet akkoord met alles wat de NVA propageert maar dat is met elke partij zo, stem jij ook op een partij die eigenlijk niet bij je ideologische profiel past?
Waarschijnlijk zijn we even oud, want ik heb net hetzelfde parcours gelopen als hierboven beschreven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 09:23   #134
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het kan met de jaren van verstand te maken hebben maar zelf ben ik altijd groen links geweest van politieke voorkeur samen met de liberale vrijheden, algemeen kon je me links noemen met een uitgesproken verontwaardiging voor onrecht. Anti-godsdienst was toen nog links, kun je nagaan hoe oud ik ben.

Ik ben eigenlijk niet veel veranderd, maar politiek is er geen links en rechts meer. De groenen zijn katholiek en pro islam geworden, dus rechts want godsdienstig. De sossen zijn niet meer tegen de godsdiensten, integendeel zou je zeggen, ze zijn er ook niet meer voor de werkende mens, ze zijn er enkel nog voor de niet werkende mens. De transfers worden gezien als solidariteit maar Vlaanderen mag niet mee beslissen waar ze het best gebruikt worden, het is diefstal en volgens mij een onrecht.

Ik stem nu NVA, het links van vroeger is nu rechts geworden blijkbaar, hoeveel linkse rakkers stemmen toch op NVA vraag ik me af. Ik ga zeker niet akkoord met alles wat de NVA propageert maar dat is met elke partij zo, stem jij ook op een partij die eigenlijk niet bij je ideologische profiel past?
Wij zijn waarschijnlijk even oud, want ik heb ongeveer zelfde ervaring opgedaan als hierboven beschreven.

Echter zal ik, (zoals alle vorige beurten) 'Vb' stemmen, met als voorkeursstem 'Rolf Annemans' omdat hij en zijn kompanen blijkbaar recht in hun schoenen staan en openlijk voor hun bezorgdheden omtrent het islamgebeuren durven uitkomen.

Het zijn daarbij ook keiharde professionelen met een stevige achtergrondbagage. Dit zou principieel moeten uitsluiten als ze ooit aan de macht, niet meer kwaad zouden kunnen aanrichten dan de huidige politici?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 09:30   #135
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga het nog straffer formuleren: De Wever heeft nog helemaal niets gedaan.

Hij is wel al wat afgevallen en voert campagne.

Daarom dat hij nu voor het burgemeesterschap in Antwerpen gaat.
Oud 29 juni 2012, 10:06   #136
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rood!, LSP, SAP, CAP, ...
Oud 29 juni 2012, 10:06   #137
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus een stem op de N-VA is op economisch vlak hetzelfde als er 1 op de SPa?
uiteraard.
Oud 29 juni 2012, 10:08   #138
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:

Stap af van dat pseudo-internationalistisch Belgicisme en integreer iets van Vlaamsgezinde boodschap en jullie worden meteen gekatapulteerd boven de kiesdrempel.

Maar neeeee, want "solidariteit en internationalisme".
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 10:15   #139
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

PvdA is geen internationalistische maar een globalistische partij.
Oud 29 juni 2012, 10:24   #140
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Keynes is verre van te vinden in het huidige beleid hoor. Een Keynesiaanse aanpak zou er in bestaan dat er fiudiciair geld gemaakt wordt dat wordt geïnvesteerd in de productieve economie.
Al het extra gedrukt geld (dat overigens maar bijzaak is) gaat naar het in leven houden van failliete banken.

Alle Belgische partijen van PS tot N-VA staan dat laatste voor.
Keynes wordt enkel toegepast als het de politiekers past. In voorspoedige economische jaren wordt er geen reserve aangelegd, onder het motto alles moet op. De paarse regeringen zijn daarvan een schitterend voorbeeld; Verhofstadt...ik weet nog altijd niet wat die man eigenlijk gepresteerd heeft.

En in slechtere jaren is er dus geen reserve en dan moet er bespaard worden, ergen...maar dan roepen de potverteerders in koor: Keynes heeft het anders gezegd. (Keynes was ook een vaste bezoeker van striptease-lokalen, waar hij een goed vriendin had zitten, misschien heeft hij daar de inspiratie gevonden van uit- en aankleden).

En bij Keynes staat ook geschreven: S = I .
Sparen is gelijk aan investeren, macro-economisch natuurlijk.
Dus wat men gezamenlijk spaart kan men in de economie investeren.
Dat heeft Di Rupo en zo veel anderen nog niet begrepen, die willen enkel belasten, diegenen dan nog die zorgen voor de economische welvaart.

Is dit een links of een rechts standpunt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be