![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Nuja, veggies hebben San Francisco, libertariërs hebben Hong Kong en techneuten hebben Silicon Valley. Valt dat niet eerder onder kolonisatie?
Misschien kunnen bouwers van designersteden deals sluiten met excentrieke micronaties? Een virtuele natie heeft misschien veel meer slaagkans door uitbuiting van bureaucratische verwarring. Een trickster als Knipp moet zoiets zeker appreciëren. ![]() Laatst gewijzigd door Lunokhod : 29 juni 2012 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() (Bij deze vraag ik vergiffenis voor het off-topic sturen van een eerder boeiend gesprek.)
Laatst gewijzigd door Lunokhod : 29 juni 2012 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ondertussen een haalbaar plan aan 't uitwerken om een echte natie te starten, in circa 15 jaar tijd. Het is nog een heel stuk makkelijker dan ik eerst dacht. Dus deze topic krijgt zeker nog een vette staart binnenkort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik ga even snel totaal off topic : hoe zie jij 'kwantificeerbaar' ?
Bedoel je 'in een computermodel te gieten ?' of bedoel je dat strikter ? Zowat alles is kwantificeerbaar imo, fuzzy logic en zo, neurale netwerken etc. Laatst gewijzigd door Knipp : 29 juni 2012 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Je post 59 is een wonderbaarlijke schets van de stand van zaken in de filosofie in 1, 2, 3, 4. Heel goed gedaan vind ik. Zou hier ergens sticky mogen staan.
Laatst gewijzigd door Knipp : 29 juni 2012 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er allemaal weggetoverd in post 59 ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik ook.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ipv al die 'filosofen', lees Black Swan van Taleb, het zal jouw geest meer verruimen dan pakweg Foucault. Laatst gewijzigd door Knipp : 29 juni 2012 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de post-structuralistische filosofie stelt zich die vraag wel en dat heeft voor een stuk met het Parisianisme te maken: een productie voor en door kleinburgerlijke intellectuelen, te vaak losgekoppeld van de socio-politieke realiteit. Enfin, ik weet dat b.v. C2C het hierbij niet met mij eens is. Hoe dan ook: de vragen van V.I. over de operationale waarde van bepaalde theoriën zijn volgens mij dus wel relevant. We zouden eigenlijk moeten gaan naar een vakgebied "toegepaste politieke wetenschappen".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 29 juni 2012 om 15:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "De uil van Minerva vliegt pas op bij het vallen van de avond" (Hegel)
![]() |
#73 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb het dus niet gelezen. In de besprekingen geen woord over een kritiek op Bloch. Ik ga toch wat verder zoeken. Want heb Bloch gelezen, en een frisse kritiek op een oud werk is altijd interessant.
Laatst gewijzigd door C2C : 29 juni 2012 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Post-struct zal inderdaad niet leiden tot een spectaculaire wissel van de macht. Mille plateaux ding eh, moeilijk te meten hoe hard het al werkt, komt nu pas op kruissnelheid denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Zizek is daar goed in: het op post-structuralisme gebaseerde multiculturalisme en relativisme zijn eigenlijk défaitistisch. Die representatievormen werken vandaag voor het kapitalisme, dat al lang het cultuurrelativisme en de multicultuur heeft geaccapareerd. Daarom zegt Zizek: we moeten terug naar een soort nieuw universalisme, dat al die multitudes op een soort uniek en absoluut moment samenbrengt, en daarmee de revolutie uitroept. Hoe het daarna verder moet, weigert hij te beantwoorden. Eerst moet er een absoluut fuserend moment komen. Ik vind dat hij hier wel een punt heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Opnieuw een goede stand van zaken. Je lijkt er goed in te zijn
![]() Nu je toch bezig bent, zou je in drie lijnen kunnen zeggen wat Zizek dan zo slecht vindt aan de bestaande orde ? Wat moet dat groot links project dan omver werpen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb dat boek hier liggen, ben er in begonnen, maar dat is te moeilijk voor mij...
![]()
because the fish knows everything. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 30 juni 2012 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb geen kaas gegeten van electronica of kernfysica. Dus wanneer ik al die jongeren met Arduino of breerder reactors bezig zie, spreken ze voor mij Arabisch en Chinees. Ik begrijp er niks van. Ik ga mij daar ook niet in scholen, want dat vergt toch enkele jaren tijd. Mijn tip om Negri & Hardt toch te smaken: lees rustig, en zoek moeilijke woorden op in Wikipedia. Lezen op grootmoeders wijze dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() De meeste artikelen hier zijn wel goed:
http://www.science.uva.nl/~seop/contents.html Negri & Hardt staan er niet in, maar je kan het wel gebruiken om andere auteurs en begrippen te verduidelijken.