Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2012, 21:21   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat is echt voor hun gemiddelde. Ze moeten 30 kilometer per uur rijden gemiddeld. Ik ben daar vroeger een tijdje in mee gegaan, maar echt leuk is dat niet. Je moet constant op de limiet koersen en de inspanning zorgt vaak ook voor overgekookte potjes. Neen geef mij maar het wielertoerisme nieuwe stijl. Op het gemak en veel kilometers.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 21:27   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat is echt voor hun gemiddelde. Ze moeten 30 kilometer per uur rijden gemiddeld. Ik ben daar vroeger een tijdje in mee gegaan, maar echt leuk is dat niet. Je moet constant op de limiet koersen en de intense inspanning zorgt vaak ook voor overgekookte potjes.
Ik vrees dat mijn glazen bol alweer juist was.
(en ik ben geen wielertoerist, eerder een onregelmatig-toevallige vrijetijdsfietser die soms "wielertoeristen" tegenkomt)

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2012 om 21:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 21:44   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

filmpje: hoe wielertoeristen eigenlijk gewoon voorrang negeren (het is een voorrangsweg waar ze op uitkomen):

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=9Cz1oZ4k_Aw

Bende wielertoeristen op woensdag 30 juni 2010 omstreeks 15u. Voor mij is het zicht op deze links gelegen zijstraat enorm beperkt, dus het lijkt mij sterk dat zij mij gezien hebben voor ze al op de rijbaan waren. Achter noch voor mij waren andere voertuigen te bekennen. Remreactie van mijn kant begint aan de late kant. De wielertoeristen waren op weg naar het cafetaria aan de sporthal.
Enkele zijn wat geschrokken ? hoezo ? en reageren beledigend, een andere steekt op het einde zijn duim omhoog.

En voor de radarogen hier de bestuurder reed zeker niet te snel (limiet is daar 70 kmh)

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juni 2012 om 21:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:26   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het gaat er in de eerste plaats om een duidelijke en éénduidige regelgevig te hebben en om die vervolgens te doen naleven. Door ingrepen te doen in de infrastructuur hoeft men zelfs geen controles meer uit te voeren; palen, barelen, sluizen zorgen ervoor dat automobilisten er niet meer kunnen doorrijden. Moeten ze er toch zijn omdat ze er wonen bijvoorbeeld, dan kunnen ze desgewenst toegang hebben met een elektronische kaart.
De kwestie is mij beste,dat die gast daar wel degelijk het recht heeft om daar te rijden aangezien hij er woont...

Denkt u nu dat hij er minder slagen om zou gekregen hebben aangezien die wielerterroristen daar alvast géén rekening mee houden...

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt op weg naar mijn huis in ons valleitje,dat wordt omschreven als fiets én wandelpad...

Eén lange blinde bocht naar links,een weg van amper 3 meter breed naar beneden aflopend,links afgezet met coniferen én rechts met een stenen muur...

Ik met hooguit 25km/u naar beneden,van de andere kant een aanstormende groep wielerterroristen met de kop in de grond over de hele breedte van het weggetje...

U kunt het resultaat al raden...

Wel er werden er toen ook enkele agressief...

Toen heeft mijn training van destijds bij het derde BN ervoor gezorgd dat die agressiviteit héél snel weer bekoeld was...

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 juni 2012 om 22:27.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:50   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. Het is een perfect normale reactie dat je, als een automobolist je bijna dood rijdt, reageert met buitensporig geweld als je de automobolist te pakken krijgt. Dat is een gezonde, instinctieve vecht- of vluchtreactie veroorzaakt door een opstoot van adrenaline.
Wat een lachtertje.....

U dient ten allen tijde zichzelf onder controle te houden...

U mag zich echter wél verdedigen tegen types zoals u er blijkbaar eentje bent,dat heet dan zelfverdediging...

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 juni 2012 om 22:51.
Oud 29 juni 2012, 23:51   #46
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja maar de automobilist mocht daar niet rijden en was dus al in fout.
De politie laat maar begaan en doet er niets aan, dus moeten de mensen hun burgerplicht vervullen toch?
Burgerplicht ? de overheid heeft in onze maatschappij het geweldmonopolie. Het gaat niet op dat zelfbenoemde deputy sherrifs mensen gaan mishandelen omdat zij menen dat iemand iets fout heeft gedaan. Identifikatie en bewijslast zal het wellicht onmogelijk maken, maar moesten die vijf gepakt zijn dan gaan ze een zware straf mogen verwachten van de rechter. En de automobilist zal een boete moeten betalen voor zover hij daar niet mocht rijden. Slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid is niet niks.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 00:24   #47
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
De politie laat maar begaan en doet er niets aan, dus moeten de mensen hun burgerplicht vervullen toch?
Die automobilist mocht daar wel rijden, want het was de enige weg naar zijn eigendom.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 03:25   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: ik ken de situatie daar ter plaatse en de Vaartdijk-Zuid staat open voor beperkt gemotoriseerd verkeer (aangelanden en mensen met toelating). Er staan immers een aantal woonhuizen langs de Vaartdijk, die alleen langs het jaagpad bereikbaar zijn.

Ook ik kan me mateloos ergeren aan automobilisten die op paden rijden waar ze niet thuishoren, maar men hoort zich te hoeden van een te vlug oordeel en al zeker van het aanvallen van mensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 20:50   #49
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SARCASME]OK volgende keer stap ik ook uit en pak ik die wielerterrorist ook eens aan.[/SARCASME]
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 23:54   #50
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...oeristengeweld

Wielertoeristen takelen autobestuurder toe

vr 29/06/2012 - 06:54 In Oudenburg heeft een groepje wielertoeristen woensdagavond een autobestuurder mishandeld. Ze deden dat omdat de man volgens hen niet mocht rijden op het pad waarop hij reed.

De 23-jarige autobestuurder reed langs de Vaartdijk Zuid. Toen er een groep van ongeveer vijftig wielertoeristen langsreed, kreeg de man het aan de stok met vijf van hen.

Volgens de wielertoeristen mocht hij niet langs de Vaartdijk rijden. Ze sleurden hem uit zijn auto, schopten hem, spuwden op hem en sloegen hem tot bloedens toe.

Ze gooiden ook zijn schoenen en autosleutels in het water. De man is in het ziekenhuis verzorgd en is zeker één week arbeidsongeschikt.
Wat ik niet begrijp is hoe het komt dat het slachtoffer niet weet welke bende zij zijn, want normaal staan er sponsors en namen op hun belachelijke kledij.

Moesten ze dit met mij proberen, ik bewerkte hen met een taser.
Oud 30 juni 2012, 23:58   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is hoe het komt dat het slachtoffer niet weet welke bende zij zijn, want normaal staan er sponsors en namen op hun belachelijke kledij.
Dat zijn mooie aanduidingen voor de politie, maar uit de sponsors kun je als leek niet uit afleiden over welke groep het nu juist gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 23:58   #52
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De daders dienen niet per se gestrafd te worden. De rechter dient rekening te houden met factoren als het feit of de auto van het slachtoffer al dan niet getuned was, of het slachtoffer eerder niet veelvuldig voor snelheidsovertredingen en verkeersagressie is berispd, en of hij eigenlijk mocht rijden waar hij reed.

Het kan zijn dat dit geheel onterecht was, maar johny's, zeker de soort die in de bebouwde kom 90 rijdt met hun getunede auto, dienen met brutale agressie vanuit de bevolking worden bijgestuurd.
Het slachtoffer lijkt helemaal geen macho, eerder een doetje. Het was de enige manier om naar zijn woonplaats te rijden. Die wielerterroristen zijn wel degelijk zwaar in fout. Crapuul eerste klas zijn het. Nogmaals: deden ze dit bij mij, dan stond op zekere dag iemand voor hun deur die hen zwaar gaat attaqueren.
Oud 1 juli 2012, 00:53   #53
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het slachtoffer lijkt helemaal geen macho, eerder een doetje. Het was de enige manier om naar zijn woonplaats te rijden. Die wielerterroristen zijn wel degelijk zwaar in fout. Crapuul eerste klas zijn het. Nogmaals: deden ze dit bij mij, dan stond op zekere dag iemand voor hun deur die hen zwaar gaat attaqueren.
Hebt u er al aan gedacht dat zij allen wellicht niet voor één en dezelfde deur te attaqueren zijn, en dat die iemand dus wel een beetje rondreizen te doen heeft vooraleer alle betrokken wielerterroristen voor hun deur en op hun beurt geterroriseerd kunnen worden ? De voorwaarde is bovendien dat u van elk van hen vooraf het juiste adres hebt verkregen en genoteerd.

Ik bedoel : er zijn misschien wel wat eenvoudiger en realistischer methodes te bedenken om uw frustratie in dergelijk geval wat te verlichten. Zoals een eenvoudige aangifte van het voorval bij de politie, bijvoorbeeld.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 00:53   #54
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jomme,jomme...eentje om in te lijsten....

laat me eens raden... toch de fluppe niet...
Oud 1 juli 2012, 05:55   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Jomme,jomme...eentje om in te lijsten....

laat me eens raden... toch de fluppe niet...
Ik zou "de sprookjeskonigin" sturen. Veel angstaanjagender.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 09:21   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...oeristengeweld

Wielertoeristen takelen autobestuurder toe

vr 29/06/2012 - 06:54 In Oudenburg heeft een groepje wielertoeristen woensdagavond een autobestuurder mishandeld. Ze deden dat omdat de man volgens hen niet mocht rijden op het pad waarop hij reed.

De 23-jarige autobestuurder reed langs de Vaartdijk Zuid. Toen er een groep van ongeveer vijftig wielertoeristen langsreed, kreeg de man het aan de stok met vijf van hen.

Volgens de wielertoeristen mocht hij niet langs de Vaartdijk rijden. Ze sleurden hem uit zijn auto, schopten hem, spuwden op hem en sloegen hem tot bloedens toe.

Ze gooiden ook zijn schoenen en autosleutels in het water. De man is in het ziekenhuis verzorgd en is zeker één week arbeidsongeschikt.
Zulke wielerterroristen mogen ze in den bak steken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:06   #57
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar ik ga er vanuit dat dit correct is daar het hier over een jaagpad gaat.
Tussen Wetteren en Schellebelle is er ook een jaagpad waar WEL auto's op mogen rijden.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 10:18   #58
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: deden ze dit bij mij, dan stond op zekere dag iemand voor hun deur die hen zwaar gaat attaqueren.
Deze dame?
Naam: koninginfabiola.jpg
Bekeken: 392
Grootte: 14,8 KB
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:24   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een groep van 50 wielertoeristen.

Zou er daar dan niet één tussen zitten die vindt dat gebruik van geweld en vandalisme (zijn autosleutels in de vaart gooien ...) er over is ?
En dit gaat melden (anoniem natuurlijk, want anders ligt hij ook in de vaart, maar wel met een remkabel rond zijn polsen en enkels gebonden ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 21:59   #60
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Hebt u er al aan gedacht dat zij allen wellicht niet voor één en dezelfde deur te attaqueren zijn, en dat die iemand dus wel een beetje rondreizen te doen heeft vooraleer alle betrokken wielerterroristen voor hun deur en op hun beurt geterroriseerd kunnen worden ? De voorwaarde is bovendien dat u van elk van hen vooraf het juiste adres hebt verkregen en genoteerd.

Ik bedoel : er zijn misschien wel wat eenvoudiger en realistischer methodes te bedenken om uw frustratie in dergelijk geval wat te verlichten. Zoals een eenvoudige aangifte van het voorval bij de politie, bijvoorbeeld.
Maar uiteraard beste Gwylan,

zelf 'recht doen geschieden' is de allerlaatste optie, die zeker mogelijk zou zijn dit te laten uitvoeren, maar wel een hele poos nadien, wanneer bleek dat de officiële en bevoegde instantie's niet in staat leken recht te doen geschieden.

Ik vind die actie van die wielerterroristen zo vreselijk degoutant:

het slachtoffer werd hard uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk was; hij werd geslagen; geschopt; er werd op hem gezeten en hij werd in het gezicht bespogen en dan nog eens zijn autosleutels in de vaart gegooid, gewoon...

omdat hij naar huis gaat. De enige manier om zijn thuis te bereiken. Wat voor recht hadden die primaten om hem zo aan te vallen? Ik vind dit zulke vreselijk arrogante, brutale aanval dat ik echt gechoqueerd zou zijn indien dit mij zou overkomen, en zou er niet mee kunnen leven dat zij daar ongestraft mee zouden wegkomen. Vandaar dat vervolging van die primaten het minimum zou moeten zijn.

Maar in het algemeen ben ik een zeer vriendelijke, lieve, zachtaardige, tolerant en beleefd iemand, die iedereen zou helpen waar nodig, die eigenlijk te veel mededogen heeft. Al zeg ik het zelf (ik citeer dezen die mij beschrijven). Behalve voor grote brutale bullebakken zoals die wielerterroristen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be