![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() OCh, het scheelt ten gronde niet echt van "splits BHV" en "Leuven Vlaams". Was dit dan ook "Blut-und-Boden"?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 5 juli 2012 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Diezelfde kust-horeka was indertijd evenmin blij met "de kust Vlaams"-akties omdat het franstalige bezoekers wegjoeg.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Wil jij hetzelfde bereiken voor West-Vlaanderen? Richt dan een specifiek West-Vlaamse partij op. Wel, waar wacht je op? Het antwoord is natuurlijk dat je maar al te goed weet dat het geen enkel succes zou hebben. En zeker niet in Roeselare, Vlaamsgezind bastion. ![]() Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 5 juli 2012 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Het is zeer merkwaardig hoe men politiek onbenullige fantasten steevast kan herkennen aan de gewoonte het woord Vlaams tussen aanhalingstekens te zetten. Categorie BUB dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je het verschil Doomyke? Of wil je het niet zien?
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nota Bene: ik ben zelf van de kust afkomstig en ik mij altijd al zéér geërgerd aan dergelijke kwallenmentaliteit. Toch denk ik niet dat je veel succes gaat oogsten met je project van West-Vlaamse Radenrepubliek
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() In 1648 en in 1830 werd de Vox Populi ook niet geraadpleegd. Nooit...! Ook niet in 1790 notabene.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 juli 2012 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Sommige mensen hebben elk contact met de werkelijkheid verloren. Een anarcho-syndicalistische West-Vlaamse republiek, het is bijna alsof hij het met opzet doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een zelfstandig Vlaanderen zou Uw probleem echter opgelost zijn..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga dus een aantal punten moeten aftrekken omdat de metafoor meteen spaak loopt wegens gebrekkige kennis van landbouwmethoden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens vind ik dat kapitaalkrachtige nederlandstalige Antwerpse bejaarden die de kust kolonizeren, zich beter voelen dan de plaatselijke bevolking, en alles onbetaalbaar maken voor de oorspronkelijke bevolking, even erg zijn als hun franstalige Brusselse kollega's. Beide groepen komen uit het binnenland en kolonizeren de Westvlaamse Kust, of ze nu Nederlands, Frans of Engels spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Baskisch en Bretoens zijn aparte talen. West-Vlaams is een dialekt, of zoals ge zelf zegt, 'een lokale streektaal', horende tot een standaardtaal.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 juli 2012 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, iets dat me reeds was opgevallen in positieve zin is dat de wanhopige, ietwat pathetisch aandoende pogingen om Vlaanderen te deconstrueren bijna steevast uitermate zwak zijn en men binnen de kortste keren verstrikt raakt in de eigen contradicties. Dat is deze keer niet anders. |
|
![]() |
![]() |