![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vanuit Vlaams oogpunt wordt het loon niet verhoogd, maar wel niet verminderd. Het blijft gelijk met het oorspronkelijke loon van een Vlaams parlementslid. Vanuit Federaal oogpunt wordt het loon inderdaad verhoogd na de vermindering. Maar indien de Federalen hadden gewacht tot ook de gewesten akkoord waren gegaan om terzelfdertijd in te leveren, dan was er geen probleem geweest. Maar als je natuurlijk cavalier seul wil spelen....ja.......
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schandalige is weerom dat partijen weeral in de zakken van de goedgemeenschap zitten. Als ze perse willen een cadeautje geven aan de gemeenschapssenatoren, dat ze dat dan doen via de partijkas. Deze zijn meer dan behoorlijk gespekt via overheidsmiddelen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 juli 2012 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, als er enkle zijn die door hun eigen ruime interpretatie van de wet, de solidariteit doorbreken en de besparing teniet doen. Vertaald, gemeenschapssenatoren worden door de senaat betaald, daar werd volgens mij niet onterecht bezuinigd op de lonen. gemeenschapssenatoren mogen volgens de strikte interpretatie van de wet enkel door de senaat betaald worden aangezien gemeenschapssenatoren ook vlaamse parlementsleden zijn, en onze eigen verkozenen zichzelf geen pijn wilden doen met een loonsverlaging, wordt de wet omzeild en worden gemeenschapssenatoren bijbetaald vanuit het vlaams parlement. Dus ook politiekers die voor de rest als "heilige" aanzien worden, werken ook voor "eigen zak eerst". Een gemiste kans in het vlaams parlement, om solidair mee te bezuinigen, en gefoefel met stille trom. Kan iemand zich voorstellen wat de commentaar zou geweest zijn mochten de walen of de brusselaars dergelijke "ruime" interpretatie van de wet gehad hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel verdien jij teveel of te weinig volgens een op jouw maat bestelde benchmarktstudie ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet wat er gaat gebeuren en dat is ook niet wat er staat. Neem je eigen raad eens ter harte en lees het stuk eens opnieuw.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 juli 2012 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verander de wereld, begin bij jezelf. (c) BBL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit in tegenstelling tot uw reactie bij gelijkaardige fratsen van andere partijen, waar uw favoriete partij buiten schot kan blijven. Rechtlijnigheid is soms ver te zoeken. Wat we zelf doen, gingen we toch beter doen, of niet? solidair de broeksriem aanhalen met de bevolking hoort daar blijkbaar niet bij in het vlaams parlement. 1-0 voor het federale niveau wat dat betreft Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juli 2012 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad verandering begint bij jezelf. Begin er dus maar aan. Hoe staat het met uw coalitie besprekingen met DeWinter ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals; van mij moet je niets verwachten, ik heb ook nooit anders beweerd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 juli 2012 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regio Vlaanderen is VRIJ te doen met HAAR EIGEN €'s wat ze wil. ![]() ![]() ![]() In Oostende zeggen : "Iederèèn is vrie" . dat versta jij niet hé !? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
-als uw goeroe ooit aan de macht komt gaat hij 1)morrelen aan de indexaanpassing wat nadelig is voor mijn inkomen en 2)besparen op sociale voorzieningen 3)Besparen op het overheidsapparaat Enerzijds pleiten voor besparingen en anderzijds niet willen inleveren is hypocriet.
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 9 juli 2012 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Als dit symptomatisch is voor de regio Vlaanderen belooft dat in de toekomst.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
"""Ik mag dus veronderstellen dat wanneer op het werk enkel U een loonsvermindering van 5% in uw maag gesplitst krijgt, U niet zal protesteren ?"""" En uw antwoord is """Neen, als het bedrijf in moeilijkheden zit en IEDEREEN moet besparen......""" Ik nam dan ook niet de moeite om de rest van uw verhaal te lezen...... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 9 juli 2012 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat dacht ik al: laat de anderen maar inleveren.
![]() Citaat:
Ik neem aan dat jij vrijwillig elke maand nog een paar % extra van je loon naar Wallonië stuurt? Enerzijds pleiten voor "solidariteit" met de Walen en anderzijds niet willen inleveren is hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De hypocrisie waar ik op wijs is net dat de NVA constant zeurt over besparingen maar zich niet schaamt om te weigeren zelf te besparen. En neen, de helft van mijn loon mag naar de sociale zekerheid gaan, dat daar ook een deel van dient om de exuberante lonen van politici te betalen ligt mij iets moeilijker.
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() Verander de wereld, begin bij jezelf.....een spreuk waarmee je tegenwoordig niet zo ver meer komt in de realiteit van vandaag....hoe jammer dat ook mag zijn..... ![]()
![]() |