Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2012, 15:52   #21
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Zucht, dit is wsl lang geleden voor je. We zullen de zin eens ontleden.
1)Het Vlaams Parlement heeft beslist om het loonbriefje van de eigen gemeenschapssenatoren weer aan te dikken2) tot het niveau van de overige Vlaamse parlementsleden.
1)Loonbriefje aandikken staat voor: hoger loon voorzien
2)Niveau van overige (Vlaamse)parlementsleden: deze besparen niet en genieten dus een hoger loon dan hun federale tegenhanger.
Dat wil dus zeggen, waar kamer en senaat beslist hebben om het loon te verlagen krijgen de gemeenschapssenatoren meer geld dan hun collega's.
Hun loon stijgt dus nadat er eerst sprake was van een besparing.
Graag gedaan.
Ik zie niet in waarom gemeenschapssenatoren gestraft moeten worden. Dus die bijpassing is correct. Het ware juister geweest had u gereageerd dat iedereen zou moeten inkrimpen en niet enkel de gemeenschapssenatoren. Maar het is hem u er alleen maar om te doen om vooral De Wever te viseren is het niet ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:53   #22
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht, dit is wsl lang geleden voor je. We zullen de zin eens ontleden.
1)Het Vlaams Parlement heeft beslist om het loonbriefje van de eigen gemeenschapssenatoren weer aan te dikken2) tot het niveau van de overige Vlaamse parlementsleden.
1)Loonbriefje aandikken staat voor: hoger loon voorzien
2)Niveau van overige (Vlaamse)parlementsleden: deze besparen niet en genieten dus een hoger loon dan hun federale tegenhanger.
Dat wil dus zeggen, waar kamer en senaat beslist hebben om het loon te verlagen krijgen de gemeenschapssenatoren meer geld dan hun collega's.
Hun loon stijgt dus nadat er eerst sprake was van een besparing.
Graag gedaan.
Da's natuurlijk afhankelijk vanuit welk oogpunt dit wordt bezien.
Vanuit Vlaams oogpunt wordt het loon niet verhoogd, maar wel niet verminderd. Het blijft gelijk met het oorspronkelijke loon van een Vlaams parlementslid.
Vanuit Federaal oogpunt wordt het loon inderdaad verhoogd na de vermindering.
Maar indien de Federalen hadden gewacht tot ook de gewesten akkoord waren gegaan om terzelfdertijd in te leveren, dan was er geen probleem geweest. Maar als je natuurlijk cavalier seul wil spelen....ja.......
Oud 9 juli 2012, 15:56   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is daar schandalig aan? Uw these van "iedereen moet inleveren behalve" klopt trouwens helemaal niet. Geen enkel vlaams parlementslid levert in dus ook De Wever, Tommelein en de andere gemeensschapssenatoren niet. U moet echter beter leren lezen hoor.
Het schandalige is weerom dat partijen weeral in de zakken van de goedgemeenschap zitten. Als ze perse willen een cadeautje geven aan de gemeenschapssenatoren, dat ze dat dan doen via de partijkas. Deze zijn meer dan behoorlijk gespekt via overheidsmiddelen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 juli 2012 om 15:57.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 15:56   #24
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
1/ 2/ Ik mag dus veronderstellen dat wanneer op het werk enkel U een loonsvermindering van 5% in uw maag gesplitst krijgt, U niet zal protesteren ?
Neen, als het bedrijf in moeilijkheden zit en IEDEREEN moet besparen.

Ja, als er enkle zijn die door hun eigen ruime interpretatie van de wet, de solidariteit doorbreken en de besparing teniet doen.

Vertaald, gemeenschapssenatoren worden door de senaat betaald, daar werd volgens mij niet onterecht bezuinigd op de lonen.

gemeenschapssenatoren mogen volgens de strikte interpretatie van de wet enkel door de senaat betaald worden

aangezien gemeenschapssenatoren ook vlaamse parlementsleden zijn, en onze eigen verkozenen zichzelf geen pijn wilden doen met een loonsverlaging, wordt de wet omzeild en worden gemeenschapssenatoren bijbetaald vanuit het vlaams parlement.

Dus ook politiekers die voor de rest als "heilige" aanzien worden, werken ook voor "eigen zak eerst". Een gemiste kans in het vlaams parlement, om solidair mee te bezuinigen, en gefoefel met stille trom.

Kan iemand zich voorstellen wat de commentaar zou geweest zijn mochten de walen of de brusselaars dergelijke "ruime" interpretatie van de wet gehad hebben?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:00   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah als dat uw punt is, slaat het naar goede gewoonte weer nergens op. Een Vlaams parlementslid verdient volgens een benchmarkstudie namelijk niet teveel.
Hoeveel verdien jij teveel of te weinig volgens een op jouw maat bestelde benchmarktstudie ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 juli 2012, 16:01   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar staat dat hun loon aangepast werd naar boven? Nergens. U moet leren lezen. Er staat dat hun loon gelijk blijft en de loonsverlaging niet doorgaat. Echt je maakt jezelf echt wel belachelijk door nooit de berichten te lezen die je zelf post
Dat is niet wat er gaat gebeuren en dat is ook niet wat er staat. Neem je eigen raad eens ter harte en lees het stuk eens opnieuw.

Oud 9 juli 2012, 16:06   #27
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Ja, als er enkle zijn die door hun eigen ruime interpretatie van de wet, de solidariteit doorbreken en de besparing teniet doen.

Vertaald, gemeenschapssenatoren worden door de senaat betaald, daar werd volgens mij niet onterecht bezuinigd op de lonen.

gemeenschapssenatoren mogen volgens de strikte interpretatie van de wet enkel door de senaat betaald worden

aangezien gemeenschapssenatoren ook vlaamse parlementsleden zijn, en onze eigen verkozenen zichzelf geen pijn wilden doen met een loonsverlaging, wordt de wet omzeild en worden gemeenschapssenatoren bijbetaald vanuit het vlaams parlement.

Dus ook politiekers die voor de rest als "heilige" aanzien worden, werken ook voor "eigen zak eerst". Een gemiste kans in het vlaams parlement, om solidair mee te bezuinigen, en gefoefel met stille trom.

Kan iemand zich voorstellen wat de commentaar zou geweest zijn mochten de walen of de brusselaars dergelijke "ruime" interpretatie van de wet gehad hebben?
Bwa, wat vind jij van de federale interpretatie van artikel 195 dan waardoor Belgikske voorgoed geblokkerd zal zijn, met het gevolg dat het buigen of barsten zal worden? Dit is in verhouding daarmee niets: gewoon maar wat geld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 juli 2012 om 16:07.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:07   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom gemeenschapssenatoren gestraft moeten worden. Dus die bijpassing is correct. Het ware juister geweest had u gereageerd dat iedereen zou moeten inkrimpen en niet enkel de gemeenschapssenatoren. Maar het is hem u er alleen maar om te doen om vooral De Wever te viseren is het niet ?
Als Bart De Wever zijn bijpassing van Vlaams parlement weigert dan wordt de druk op Bart Tommelein en co wel heel hoog om zijn voorbeeld te volgen.

Verander de wereld, begin bij jezelf. (c) BBL.

Oud 9 juli 2012, 16:10   #29
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Bwa, wat vind jij van de federale interpretatie van artikel 195 dan waardoor Belgikske voorgoed geblokkerd zal zijn, met het gevolg dat het buigen of barsten zal worden? Dit is in verhouding daarmee niets: gewoon maar wat geld.
Wat mij vooral opvalt is die "Bwa" als uw favoriete partij er mee tussenzit, en in dit geval zelfs trekker was.

Dit in tegenstelling tot uw reactie bij gelijkaardige fratsen van andere partijen, waar uw favoriete partij buiten schot kan blijven.

Rechtlijnigheid is soms ver te zoeken.

Wat we zelf doen, gingen we toch beter doen, of niet?
solidair de broeksriem aanhalen met de bevolking hoort daar blijkbaar niet bij in het vlaams parlement. 1-0 voor het federale niveau wat dat betreft

Laatst gewijzigd door spherelike : 9 juli 2012 om 16:12.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:20   #30
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Iedereen moet inleveren behalve...
Hoeveel procent loonsvermindering heb jij al moeten slikken dit jaar?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:27   #31
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als Bart De Wever zijn bijpassing van Vlaams parlement weigert dan wordt de druk op Bart Tommelein en co wel heel hoog om zijn voorbeeld te volgen.

Ik denk dat ook jij moet leren lezen.
En inderdaad verandering begint bij jezelf. Begin er dus maar aan. Hoe staat het met uw coalitie besprekingen met DeWinter ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:58   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk dat ook jij moet leren lezen.
En inderdaad verandering begint bij jezelf. Begin er dus maar aan. Hoe staat het met uw coalitie besprekingen met DeWinter ?
Nogmaals; van mij moet je niets verwachten, ik heb ook nooit anders beweerd.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 juli 2012 om 16:58.
Oud 9 juli 2012, 17:26   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...enatoren.dhtml
Iedereen moet inleveren behalve...
Schandalig!
Dat ze ook de lonen van de anderen konden verlagen kwam niet bij ze op?
Proficiat, De Wever en Tommelein, jullie hebben jullie zelfzuchtige slag binnengehaald.
Het gaat over REGIONALE parlementsleden die als gemeenschapssenator zetelen.
De regio Vlaanderen is VRIJ te doen met HAAR EIGEN €'s wat ze wil.

In Oostende zeggen : "Iederèèn is vrie" . dat versta jij niet hé !?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:19   #34
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Hoeveel procent loonsvermindering heb jij al moeten slikken dit jaar?
Helemaal niets! Maar...
-als uw goeroe ooit aan de macht komt gaat hij 1)morrelen aan de indexaanpassing wat nadelig is voor mijn inkomen en
2)besparen op sociale voorzieningen
3)Besparen op het overheidsapparaat
Enerzijds pleiten voor besparingen en anderzijds niet willen inleveren is hypocriet.

Laatst gewijzigd door Tommm : 9 juli 2012 om 18:20.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:23   #35
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het gaat over REGIONALE parlementsleden die als gemeenschapssenator zetelen.
De regio Vlaanderen is VRIJ te doen met HAAR EIGEN €'s wat ze wil.

In Oostende zeggen : "Iederèèn is vrie" . dat versta jij niet hé !?
Als dit symptomatisch is voor de regio Vlaanderen belooft dat in de toekomst.
Oud 9 juli 2012, 18:42   #36
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dit symptomatisch is voor de regio Vlaanderen belooft dat in de toekomst.
Bye!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:46   #37
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

De vraag was dus
"""Ik mag dus veronderstellen dat wanneer op het werk enkel U een loonsvermindering van 5% in uw maag gesplitst krijgt, U niet zal protesteren ?""""
En uw antwoord is
"""Neen, als het bedrijf in moeilijkheden zit en IEDEREEN moet besparen......"""
Ik nam dan ook niet de moeite om de rest van uw verhaal te lezen......

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 9 juli 2012 om 18:46.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:46   #38
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Helemaal niets!
Dat dacht ik al: laat de anderen maar inleveren.

Citaat:
Maar...
-als uw goeroe ooit aan de macht komt gaat hij 1)morrelen aan de indexaanpassing wat nadelig is voor mijn inkomen en
2)besparen op sociale voorzieningen
3)Besparen op het overheidsapparaat
Laat ons hopen.

Citaat:
Enerzijds pleiten voor besparingen en anderzijds niet willen inleveren is hypocriet.
Ik neem aan dat jij vrijwillig elke maand nog een paar % extra van je loon naar Wallonië stuurt? Enerzijds pleiten voor "solidariteit" met de Walen en anderzijds niet willen inleveren is hypocriet.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:53   #39
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Dat dacht ik al: laat de anderen maar inleveren.

Laat ons hopen.

Ik neem aan dat jij vrijwillig elke maand nog een paar % extra van je loon naar Wallonië stuurt? Enerzijds pleiten voor "solidariteit" met de Walen en anderzijds niet willen inleveren is hypocriet.
Het verschil is wel, mijn beste dat De Wever die 500 € minder niet zal voelen. Die 80 € die ik zal moeten inleveren als ik 5% inlever zal me wel pijn doen. En herziening van de indexaanpassing betekent de facto dat mijn loon over de tijd minder en minder betekent.
De hypocrisie waar ik op wijs is net dat de NVA constant zeurt over besparingen maar zich niet schaamt om te weigeren zelf te besparen.
En neen, de helft van mijn loon mag naar de sociale zekerheid gaan, dat daar ook een deel van dient om de exuberante lonen van politici te betalen ligt mij iets moeilijker.
Oud 9 juli 2012, 18:54   #40
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Het was de bedoeling dat ALLE parlementen een vermindering van het loon zouden overeenkomen. Moest De Wever deze teruggave weigeren, en dus zo morele druk uitoefenen op zijn lotgenoten, dan zou dat niks veranderen aan het niet-omlaag-halen van het loon van de rest van de gewestparlementen. Dus waarom het dan wel doen ? Om achter hun rug uitgelachen te worden voor stomme klojo's eerste klas ?????
Verander de wereld, begin bij jezelf.....een spreuk waarmee je tegenwoordig niet zo ver meer komt in de realiteit van vandaag....hoe jammer dat ook mag zijn.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be