Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2012, 11:00   #141
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Nog nooit zoveel vooroordelen in één draadje gezien. En tot mijn grote droefnis ook bij mensen die ik als ruimdenkend beschouwde.
Omdat je uiteindelijk zelf een bevooroordeelde Macgebruiker bent:

Citaat:
"Mac gebruikers hebben geen kennis van IT"; ik ben zélf IT consultant, en leid een team van ditto consultants. Macs komen hier bijna even frequent voor als Windows-based PC's.
"De meeste Applegebruikers", zei ik.

Citaat:
"Een PC is even stabiel als een Mac". Mijn ervaring is heel anders. Misschien komt deze mening van mensen die amper iets doen op hun PC?
Uiteindelijk is dit even anekdotisch.
Citaat:
Ik herinner me nog vaag mijn PC-jaren.
Dus je geeft toe dat je ofwel erg oude tech vergelijkt met nieuwe tech, ofwel een slecht geheugen hebt?

Citaat:
"Een Apple product is duur". Na dit soort uitspraken volgt steevast een vergelijking op hardware vlak.
Natuurlijk.
Citaat:
De software wordt met plezier genegeerd.
Mac Os X is verwaasloosbaar.
Citaat:
Ik herinner me evenzeer de tijd dat ik nog tientallen freeware tools moest gaan zoeken, en bezig was met het kraken van programmas.
Zoals Macgebruikers nog steeds doen? http://bestmacsoftware.org/
Citaat:
Om maar één voorbeeld te geven; in iMovie verwerk ik de beelden van onze HD cam in eigen montages, en ik kan dat - jawel - in full HD. Het kost me geen bal, en het is een stabiel en gebruiksvriendelijk programma.
Zelfs een programma zoals Windows Live Moviemaker werkt in Full HD tegenwoordig.
Ik vermoed eerder dat de oorzaak ligt bij een klote programma met een klote interface.
Citaat:
Bottom line, gasten; als ik software meereken, en als ik de verloren uren meereken die ik vroeger spendeerde aan geklooi op de PC, dan lijkt een Mac me eerder goedkoop. Duurder in aanschaf, dat wel. Maar veel minder duur in onderhoud, en hij gaat veel langer mee; vroeger kocht ik om de 2 jaar een PC.
En als je Office nodig hebt?

Kijk, Apple pakt uit met iLife, Microsoft pakt uit met Office. Met een kleine moeite kun je degelijke alternatieven vinden voor alle computersystemen. Het verschil is natuurlijk dat een gewone gebruiker programma's zoals iLife niet nodig heeft. Trouwens vergeet je nog het bestaan van Final Cut Pro, een andere video editing software van Apple.

Citaat:
"iTunes is een draak". Zou het niet aan jullie OS kunnen liggen? In mijn iTunes DB zit 350Gb aan muziek (54000+ files), dat ding start op in 5 seconden en loopt als een trein.
Kijk, op Inkscape (en dan enkel op zeer zware bestanden) en de occasionele Firefoxbug na is iTunes het enige programma dat vastliep op mijn vorige pc, en dat deed het nog eens constant ook. Hetzelfde op mijn vaders pc, die verder nooit problemen had met snelheid.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 11:08   #142
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
onzin. Die tijd is al lang gepasseerd.

ik ken mensen uit de grafische sector en uit de audiovisuele sector die een jaar of twee terug zijn overgestapt op PC. Ze laten die custom bouwen naar hun eisen, zijn goedkoper af en hebben meer mogelijkheden.
Klein probleem AVID (vroeger Protools) Maakt geen 64bit drivers meer voor hun audiointerfaces voor PC.

daar gaat PC
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 11:52   #143
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
apple gebruikers doen anders niets anders van PC of android gebruikers.
Ik heb het over deze draad, niet over de wereldwijde gebruikerskring van apple, daar heb ik niks over te zeggen.
Je mag me altijd even laten weten waar ik hier gezegd heb dat pc-gebruikers domme kloten zijn. Dan zal ik je even laten weten waar in deze draad al geopperd is dat Apple gebruikers dommekloten zijn.
Ik ga meer werk hebben dan jij.

Citaat:
Als je twee dingen hebt die bijna hetzelfde kunnen en het ene kost een stuk minder dan het ander, wat noem je dan de persoon die het dure kiest?
Een consument die gebruik maakt van zijn vrije keuze?

Een Dacia is zowat de goedkoopste auto op de markt. Hij kan echter ongeveer hetzelfde als wat andere auto's kunnen, namelijk voor- en achteruitrijden, draaien en remmen.
Iedereen die met een ander merk dan Dacia rijdt is dus een dommekloot?
Oud 12 juli 2012, 11:56   #144
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja maar nee, mensen die iets kopen waar men geen elementaire drag&drop kan doen zonder "itunes" te hebben, zijn toch gewoon dom?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Waarom?
2
Oud 12 juli 2012, 12:18   #145
Lunokhod
Partijlid

Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
Standaard

Snap je al waarom vendor lock-in een probleem is en waarom Android zo populair is onder producenten, BigF?
Lunokhod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 12:29   #146
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Natuurlijk heeft Microsoft ook een zekere hoeveelheid van vendor lock-in, maar dan puur softwarematig. Vooral de secure boot voor Windows 8 baart me zorgen.
Oud 12 juli 2012, 12:38   #147
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Natuurlijk heeft Microsoft ook een zekere hoeveelheid van vendor lock-in, maar dan puur softwarematig. Vooral de secure boot voor Windows 8 baart me zorgen.
Is nogal logisch voor een bedrijf dat zich richt op software.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 12:40   #148
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunokhod Bekijk bericht
Snap je al waarom vendor lock-in een probleem is en waarom Android zo populair is onder producenten, BigF?
- efkes advocaat van de duivel spelen -

snap jij dat sommige mensen zich dat totaal niet aantrekken van die vendor lock-in? zo lang ze maar kunnen doen wat ze willen?
Oud 12 juli 2012, 12:44   #149
Lunokhod
Partijlid

Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
- efkes advocaat van de duivel spelen -

snap jij dat sommige mensen zich dat totaal niet aantrekken van die vendor lock-in? zo lang ze maar kunnen doen wat ze willen?
Die mensen moeten niet zeuren wanneer geïnformeerde consumenten hun keuze dom noemen.
Lunokhod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 12:45   #150
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen moeten niet zeuren wanneer geïnformeerde consumenten hun keuze dom noemen.
2
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 13:09   #151
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Is nogal logisch voor een bedrijf dat zich richt op software.
Thank you, Captain Obvious.
Oud 12 juli 2012, 13:28   #152
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Apple is gewoon een product dat u van de rest afscheidt, door de naam. Meer niet. De kern van het kapitalisme. Kaka verkopen als een diamant.

Ge moet het maar doen hé. Chapeau voor zij die daarin slaagden.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 13:40   #153
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IOS is niet beschikbaar voor derden, androïd is tot nu toe het enige alternatief.

Androïd en in mindere mate IOS zullen in oktober wel hevige concurentie mogen verwachten van Windows 8 (RT & Pro).

Vendor lock-in is enkel een probleem als je buiten de aangeboden keuzes wilt werken. Zo zal iTunes mooi werken met Apple-tv maar is het een slechte keuzes als je met MKV, Flac of Xvid werkt.
Oud 12 juli 2012, 14:12   #154
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Apple is gewoon een product dat u van de rest afscheidt, door de naam. Meer niet. De kern van het kapitalisme. Kaka verkopen als een diamant.

Ge moet het maar doen hé. Chapeau voor zij die daarin slaagden.
en dan het werk laten uitvoeren via mTurk, kwestie van de winstmarge nog wat op te krikken
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 14:26   #155
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Thank you, Captain Obvious.
Graag gedaan.

-H. Marcuse
Oud 12 juli 2012, 14:33   #156
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Graag gedaan.
Oud 12 juli 2012, 14:41   #157
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Nog nooit zoveel vooroordelen in één draadje gezien. En tot mijn grote droefnis ook bij mensen die ik als ruimdenkend beschouwde.

"Mac gebruikers hebben geen kennis van IT"; ik ben zélf IT consultant, en leid een team van ditto consultants. Macs komen hier bijna even frequent voor als Windows-based PC's.

"Een iPad kan geen X, Y of Z". Waarom kocht je hem dan? (Of als je dat nog niet deed; koop hem dan niet hee). Dit soort reacties kunnen enkel komen van slecht ingelichte mensen die niet snappen dat een iPad een peripheral device is die bij een Mac/PC hoort, en dat het geen Mac/PC vervangt. Op het werk worden iPads ingezet bij meetings en presentaties. Thuis om boeken te lezen, te emailen, fotos en videos te delen, en zelfs om de stereo mee te bedienen.

"Een PC is even stabiel als een Mac". Mijn ervaring is heel anders. Misschien komt deze mening van mensen die amper iets doen op hun PC? Ik herinner me nog vaag mijn PC-jaren. Door mijn beroep, maar ook door mijn hobbies (fotografie, videografie, en elecronische muziek), zat ik hier om de zes maand geplaagd met een systeem dat zienderogen vertraagde bij opstart en gebruik, en dat zelfs regelmatig serieus onderuit ging. Na de zoveelste crash kocht ik een iMac. Da's nu vier jaar geleden, dat ding start nog steeds op 22 seconden op, is nog niks trager dan in het begin, en ging nog geen enkele keer onderuit. Ik heb het ook nog niet moeten herinstalleren, zoals bij de PC ongeveer jaarlijks het geval was.

"Een Apple product is duur". Na dit soort uitspraken volgt steevast een vergelijking op hardware vlak. De software wordt met plezier genegeerd. Ik herinner me evenzeer de tijd dat ik nog tientallen freeware tools moest gaan zoeken, en bezig was met het kraken van programmas. Nu hoef ik mij met zo'n gezever niet meer bezig te houden. Om maar één voorbeeld te geven; in iMovie verwerk ik de beelden van onze HD cam in eigen montages, en ik kan dat - jawel - in full HD. Het kost me geen bal, en het is een stabiel en gebruiksvriendelijk programma. Een collega is nog steeds aan het prutsen aan zijn eerste filmpje in Pinnacle: gekraakt, werkte niet naar behoren, dan gekocht, werkt nog steeds niet naar behoren. Het probleem zou tussen stoel en keyboard kunnen zitten, maar dat betwijfel ik want ik ken hem goed. Ik vermoed eerder dat de oorzaak ligt bij een klote programma met een klote interface.
Bottom line, gasten; als ik software meereken, en als ik de verloren uren meereken die ik vroeger spendeerde aan geklooi op de PC, dan lijkt een Mac me eerder goedkoop. Duurder in aanschaf, dat wel. Maar veel minder duur in onderhoud, en hij gaat veel langer mee; vroeger kocht ik om de 2 jaar een PC.

"Apple lovers zijn Steve-adoreerders met een hoge gevoeligheid voor godsdienst-verslaving".
Ik heb nog geen enkele Apple presentatie bekeken, van Mr. Jobs of zijn opvolger. En ik ben atheïst met een hoge graad aan prikkelbaarheid jegens god-lovers (van welke strekking dan ook).

"iTunes is een draak". Zou het niet aan jullie OS kunnen liggen? In mijn iTunes DB zit 350Gb aan muziek (54000+ files), dat ding start op in 5 seconden en loopt als een trein.
Dit dus. Je punten zijn héél herkenbaar.

Heel wat anders dan de "argumenten" die de anti's uitkramen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 14:42   #158
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:

-H. Marcuse
Oud 12 juli 2012, 14:48   #159
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 12 juli 2012, 14:49   #160
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze voegen niets toe aan de discussie.

-H. Marcuse
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be