![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) het is niet omdat het u niet aanstaat, dat het niet correct is. Het zijn net de traditionelen die niet inzitten met het welzijn van de bevolking. Anders had men al daadkrachtige, broodnodige hervormingen doorgevoerd. Maar men doet niets, behalve hier en daar een komma verzetten (en soms dan nog in de verkeerde richting) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op naar een Vlaamse republiek is dan weer uitermate progressief. Misschien is het labelen van partijen als conservatief, progressief, links, rechts al lang voorbijgestreefd?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze proberen de aandacht af te leiden van het feit dat ze zelf aan de basis staan van het Vlaamse succes.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat uw antwoord betreft, zou ik zeggen, ook geen moment te vroeg hé. Al jaren ijveren voor die dingen, en nu pas gaan belijken hoe het moet. Wat hebben jullie dan ooit allemaal verkondigt, zonder werkbaar plan? Wat de kiezer zou kunnen afschrikken? Een echte en juiste kosten baten analyse van een onafhangelijk vlaanderen, die verder gaat dan het niet meer uitgeven van transfertgelden, maar uitgaven en terugverdieneffecten enkel niveau's in de diepte meetelt bvb Citaat:
En zolang ze ggen absolute meerderheid hebben en niet bereid blijven tot compomissen zullen ze er ook niets aan doen. Als insider weet u beter dan wie ook, dat regeringsdeelname met compromissen achteruitgan zou betekend hebben, zelf een zoveelste scheuring in het nationalisme was niet onmogelijk. Het zou de partij sieren om dit toe te geven, en niet de zwarte piet te schuiven naar die die wel een compromis oplossing zochten. Trouwens het anti waals discours is zelfs verdwenen, blijkbaar heeft men lessen getrokken en is de bocht ingezet. Hoeveel van de aanhang zou dit al gemerkt hebben? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Als ik me even de moeite zou getroosten om het terug op te zoeken, voor welke onnozelheden er commissies opgericht worden vraag ik me af of er in dat hele halfrond nog één mens zit met een greintje gezond verstand. Maar ja, voor iedere commissie die opgericht word, moeten de commissieleden nog wat extra kunnen verdienen, het is toch maar belastinggeld en daar is er altijd genoeg van . Ze verdienen och arme zo weinig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is leuk, zo kunnen posten zonder argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om dan over het compromis te beginnen: ik ben het eerlijk gezegd spuugzat dat er nog steeds mensen aan het roepen zijn dat wij geen compromis willen/kunnen sluiten. Dat is natuurlijk de grootste onzin die men kan bedenken: in de vlaamse regering sluiten we regelmatig compromissen over dingen die ook voor ons moeilijk liggen. Heeft ons compromis in 2009 over de Vlareg ervoor gezorgd dat we in 2010 de verkiezingen verloren? Ik dacht het niet. Ook op het federale vlak lag er een compromis van ons op tafel, dat zeer ver van het partijprogramma van n-va aflag. Iedere vlaamse partij (behalve vb), iedere vlaamse opiniemaker, iedere vlaamse journalist zei dat dit een zeer goed compromisvoorstel was. Het was echter de andere kant die dit niet wilde. Er zijn grenzen aan het water in de wijn doen, en toen was onze grens bereikt. Dat de andere 'vlaamse' partijen minder beginselvast zijn, dat maakt onze zaak niet. Feit is dat we getoond hebben dat we wel degelijk moeite wilden doen om ergens elkaar 50-50 te ontmoeten, en dat is waar je een compromis sluit. Niet op 10-90, zoals de franstaligen wilden en gekregen hebben. Nu kan het zo zijn dat iemand gelijk gij vindt dat de vlamingen inderdaad altijd zover moeten gaan, 10-90, of dat het anders caracteriels zijn. Kan best, maar ik heb niet echt de indruk dat de vlaamse opinie u gelijk geeft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Verdeeltaks op onroerend goed stijgt daardoor van 1% naar 2,5%. Er is veel praat geweest dat dit veel geld kost aan scheidende personen. Wat niet zo veel belicht werd is het feit dat dit ook is voor mensen die hun onroerend-goed-erfenis willen verdelen. De gewettigde diefstal van de overheid via successie is nog niet voldoende zeker? Laatst gewijzigd door pajoske : 12 juli 2012 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() Vrij goede analyse door die groene jongen.
Op zijn minst een goede aanzet. Want het is merkwaardig hoe weinig de fenomenaal sterke en snelle opkomst van de N-VA echt geanalyseerd of behoorlijk uitgelegd wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() En u gelooft werkelijk dat NVA die meer liberaal dan vlaams is, daar verandering zal inbrengen? Heb jij hun plannen al eens bekeken over uitkeringen? Og geloof jij ook al dat het allemaal proffiteurs zijn die niet willen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het blijft raden naar hoe vlaanderen hierop zal bezuinigen zonder verlies van kwaliteit, en zonder de armen nog armer te maken. Al de probleemgebieden waar de oppositie nu vrijelijk mee uitpakt, zullen dan blijven bestaan, tenzij de belastingen blijven en daar iets aan gedaan wordt. Maar dat moet die oppositie dan eens duideklijk zeggen, dat ze de kritiek op de huidig beleig geeft om kritiek te geven, en ze het niet zal oplossen met de eventueel vrijgekomen middelen, maar dat ze die aan belastingverlaging zal besteden, dus dat hun huidige kritiek waardeloos is. Het geld van de transferts wer naargelang het hete hangijzer van het moment al besteed aan gevangenissen, sociale huisvesting, gehandicaptenzorg, ouderenzorg, belastingverlaging, beter wegen, onderwijs, gezondheidszorg, ...... En zoals ieder vlaming weet kan e een euro maar één keer uitgeven, met wat terugverdieneffecten in de marge dus wat zal het zijn, belastingverlaging of één of meer van de ander punten waar nu vrijelijk kritiek op gegeven wordt Citaat:
Een referendum over de oosterweel kan niet meer? wegens veto van lokalen over een algemeen vlaams mobiliteitsprobleem. Pira kan haar gemeente niet meer afsluiten voor doorgaand verkeer. Geloof jij nu echt dat de problemen en het gebrek aan democratie stoppen of beginnen bij de taalgrens Laatst gewijzigd door spherelike : 12 juli 2012 om 14:27. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
De bevolking in Antwerpen heeft binnen Vlaanderen een grotere democratische kracht dan binnen België. Omdat ze procentueel een groter deel van de bevolking uitmaken. De dictatuur van 50%+1 in een democratie. Ze kan dus haar voeten vegen aan de wensen van de bevolking uit de provincie. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 juli 2012 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De Vlaming heeft het niet "relatief goed". Hij heeft het steeds slechter, en voelt dat. Hij loopt elk jaar aan een kortere leiband. De belastingdruk stijgt. De prestatiedrang op het werk ook. Ik zie hem elke dag in de file staan, op zijn weg naar het werk, en ik zie hem denken; wat heb ik misdaan? Waarom investeert men niet in de verkeersinfrastructuur, want ik heb werk te verrichten? Werk dat geld in het laatje brengt. Geld dat onze welvaart in stand houdt. En waarom moet ik zoveel taksen betalen op mijn brandstof? Als de olieprijs stijgt, waarom moeten belastingen dan mee stijgen? Ik zie hem op de werkvloer in Brussel, waar hij in meetings met de helft Walen moet overschakelen naar het Frans. Ik zie hem moeilijker uit zijn woorden komen dan in zijn eigen taal. Dat daardoor zijn bijdrage minder uit de verf komt, dat zint hem niet, maar dat moet hij verbijten. En ik zie de Walen nog steeds lachen met "le Flamoutch", vaak amicaal-treiterend bedoeld. Maar ik zie de Vlamingen af en toe ook onder elkaar morren "ze durven wel, die Walekoppen". Ik zie hem ook in het naar huis rijden na een dag hard werken. Dan ziet hij de gesluierde vrouwen in de straat, een kinderkoets voor zich uitduwend, een kleine op de rug, en een aan de arm. Hij ziet ook de tooghangers door het raam van het café; reeds zat nog voor de zon onder is. En hij stelt zich de vraag "waarvan leven zij?" en "dragen die ook bij tot onze economie?" De Vlaming is geen dommerik. Hij kent de antwoorden. En hij stelt zich terecht de vraag; is dat waar het geld naartoe gaat, en de reden waarom mijn grootmoeder in het tehuis niet toekomt met haar pensioentje, en ik moet bijpassen? Maar wat kan hij eraan veranderen? Na zo'n typische werkdag zie ik hem onderuit zakken in zijn stoel, voor de kijkkast. Verstand op nul. Alles gegeven. Geen zin meer in eender wat, met uitzondering van zijn pintje van eigen bodem. Als hij nog naar duidingsprogrammas kijkt, dan merkt hij vaak niet eens meer hoe de staatsmedia zeer subtiel de massa proberen te misleiden/manipuleren en de publieke opinie pogen te beïnvloeden. --- Dit zijn dus de drie pijlers waarop N-VA's succes is gestoeld; 1) wat de werkende(!) Vlaming in zijn portemonnee voelt, 2) hoe zijn taal hem een minderwaardig burger lijkt te maken en 3) hoe profiteurs en opportunisten aan de haal gaan met zijn centen. Pijler 2 speelt enkel bij de bevolking in de Brusselse rand en Vlaams Brabant. Alhoewel; intussen ook al in plaatsen als Aalst en Ninove. Wat pijler 3 betreft ligt de nadruk niet op godsdienst of afkomst, maar des te meer op een juistere analyse; draagt een bepaald individu bij tot de maatschappij of niet? Hierdoor is N-VA niet te brandmerken als racistische partij (al probeert men het wel). Mvg, J. Laatst gewijzigd door pixelpower : 12 juli 2012 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
och zwijg toch, verzuurde egoïstische fascistische flamin! Je hebt het meer dan goed genoeg, dus geef nog maar een paar miljard aan ons, dan hoeven wij in ieder geval niet te veel moeite te doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Elke werkende(!) Waal heeft veel respect voor N-VA, én voor hun ideëen. En idem respect voor elke werkende Vlaming. Let wel; ik zeg "Waal", en niet "Brusselaar". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij uitbreiding zal ook de nva dus niets veranderen aan de welvaart, gezien politieke partijen daar geen verdienste aan hebben. Als de traditionele partijen nu het ondernemingsklimaat verzieken, zou ieder mens met nog twee werkende hersencellen denken, dat ze ook dat klimaat ooit geschapen hebben. En ze nu dus hun eigen geesteskind dat ze ontworpen hebben aan het vermoorden zijn volgens uw theorie. Iemand die er nooit aan meegedaan heeft zal het dus redden, althans dat moeten we op uw woord geloven, ervaring hebben ze niet, simplistische oplossingen des te meer. Citaat:
Er zat bvb niet expliciet, maar verdoken het terugschroeven van brussel als 3e gewest in. Je mag hiervoor zelf de score invullen. Als ik een scor e zou mogen geven, dan kom ik met heeeeeeel veel goei wil aan 75 voor vlaanderen en 25 voor franstaligen, en zelfs dit voorstel zou waarschijnlijk de partijraad van NVA niet gepasseerd zijn, en dat weet u zelfs nog beter dan ik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tjah, voor mensen van uw soort is dat natuurlijk normaal. Voor mensen zoals mij en de gemiddelde vlaming is dat blijkbaar niet normaal. Daar kunnen we nu nog uren over discussieren, veel verschil gaat dat niet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat partijen intern zo'n analyse maken, kan ik nog ergens begrijpen. Voor het overige is een analyse die gemaakt wordt van het succes van een partij hetzelfde als een analyse maken van het politieke klimaat. En dat men daarbij zichzelf over het hoofd ziet en met andere woorden schuldvrij verklaard is hilarisch te noemen! |
|
![]() |
![]() |