Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2012, 17:38   #101
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Door verworven rechten terug te schroeven. Sociale zekerheid afbouwen, automatische indexaanpassing hervormen,... Terug naar enkele decennia terug dus...
Bron ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:40   #102
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Heel goed.
Maar zijn eigen loon aanpassen samen met dat van de andere Vlaamse parlementsleden doet hij dan niet. De andere moeten besparen dus... Mooie partij, die NVA.
Zo kennen we u wel he als je geen argumenten hebt gaan we onder de gordel. Ofwel gaan alle lonen in de vlaamse regering omlaag ofwel geen enkele.
Oud 12 juli 2012, 17:44   #103
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat jij al uitpersen van citroenen noemt, als mijn inkomen van tientallen duizenden naar miljoenen zou gaan.
Als ik vooruitga, dan mogen er best anderen meeprofiteren, en dat is zeker niet alleen uit sociaalvoelendheid.
neen, in uw geval niet neen. Dat heeft een heel andere naam. Als u per se de barmhartige samaritaan wil spelen dan is dat uw zaak, maar als ik geld verdien omdat ik hard werk, dan is dat in de eerste plaats voor mij en mijn gezin en niet voor de eerste de beste randdebiel die geen zin heeft om te werken. Ik heb geen probleem met solidariteit maar niet op de manier zoals het hier gaat en al zeker niet om de manier zoals u die hier voorstelt.
Oud 12 juli 2012, 17:48   #104
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst was het een aparte partij.

Eenmaal het gedruppel van instroom vanuit het Vlaams Belang begon was de reinheid eraf.

Eigenlijk is het N-VA de hoofdafdeling of hoofdzetel van het Vlaams Belang geworden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 17:48   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
Bent u doof en blind ?
Oud 12 juli 2012, 17:52   #106
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Van deze "analyse" klopt niets, maar dan ook werkelijk niets.

De Vlaming heeft het niet "relatief goed". Hij heeft het steeds slechter, en voelt dat. Hij loopt elk jaar aan een kortere leiband. De belastingdruk stijgt. De prestatiedrang op het werk ook. Ik zie hem elke dag in de file staan, op zijn weg naar het werk, en ik zie hem denken; wat heb ik misdaan? Waarom investeert men niet in de verkeersinfrastructuur, want ik heb werk te verrichten? Werk dat geld in het laatje brengt. Geld dat onze welvaart in stand houdt. En waarom moet ik zoveel taksen betalen op mijn brandstof? Als de olieprijs stijgt, waarom moeten belastingen dan mee stijgen?

Ik zie hem op de werkvloer in Brussel, waar hij in meetings met de helft Walen moet overschakelen naar het Frans. Ik zie hem moeilijker uit zijn woorden komen dan in zijn eigen taal. Dat daardoor zijn bijdrage minder uit de verf komt, dat zint hem niet, maar dat moet hij verbijten. En ik zie de Walen nog steeds lachen met "le Flamoutch", vaak amicaal-treiterend bedoeld. Maar ik zie de Vlamingen af en toe ook onder elkaar morren "ze durven wel, die Walekoppen".

Ik zie hem ook in het naar huis rijden na een dag hard werken. Dan ziet hij de gesluierde vrouwen in de straat, een kinderkoets voor zich uitduwend, een kleine op de rug, en een aan de arm. Hij ziet ook de tooghangers door het raam van het café; reeds zat nog voor de zon onder is. En hij stelt zich de vraag "waarvan leven zij?" en "dragen die ook bij tot onze economie?" De Vlaming is geen dommerik. Hij kent de antwoorden. En hij stelt zich terecht de vraag; is dat waar het geld naartoe gaat, en de reden waarom mijn grootmoeder in het tehuis niet toekomt met haar pensioentje, en ik moet bijpassen?

Maar wat kan hij eraan veranderen? Na zo'n typische werkdag zie ik hem onderuit zakken in zijn stoel, voor de kijkkast. Verstand op nul. Alles gegeven. Geen zin meer in eender wat, met uitzondering van zijn pintje van eigen bodem. Als hij nog naar duidingsprogrammas kijkt, dan merkt hij vaak niet eens meer hoe de staatsmedia zeer subtiel de massa proberen te misleiden/manipuleren en de publieke opinie pogen te beïnvloeden.

---

Dit zijn dus de drie pijlers waarop N-VA's succes is gestoeld; 1) wat de werkende(!) Vlaming in zijn portemonnee voelt, 2) hoe zijn taal hem een minderwaardig burger lijkt te maken en 3) hoe profiteurs en opportunisten aan de haal gaan met zijn centen.

Pijler 2 speelt enkel bij de bevolking in de Brusselse rand en Vlaams Brabant. Alhoewel; intussen ook al in plaatsen als Aalst en Ninove.

Wat pijler 3 betreft ligt de nadruk niet op godsdienst of afkomst, maar des te meer op een juistere analyse; draagt een bepaald individu bij tot de maatschappij of niet? Hierdoor is N-VA niet te brandmerken als racistische partij (al probeert men het wel).

Mvg,

J.
Dit zal dan toch alleen in de zomer zijn. in de winter rijdt de Vlaming in het donker naar huis van zijn werk.
Oud 12 juli 2012, 17:54   #107
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eerst was het een aparte partij.

Eenmaal het gedruppel van instroom vanuit het Vlaams Belang begon was de reinheid eraf.

Eigenlijk is het N-VA de hoofdafdeling of hoofdzetel van het Vlaams Belang geworden.
Et alors?

Ja, de N-VA geeft een stem aan de Vlaamse onvrede met dit misbaksel van een mislukte onland... waar men Sharia4Belgium jarenlang laat doen omwillen van cdh, PS en de sp.asten die denken stemmen te kunnen ronselen... waar de Kwalen altijd hun zin - en ons geld - krijgen.

Die tijd is voor goed voorbij, missieur [sic lol] Henri
Oud 12 juli 2012, 17:54   #108
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een goed compromis, ja VOOR DE ONDERHANDELINGEN BEGONNEN, of dacht je dat ze het al zouden afschieten, nog voor de onderhandelingen begonnen waren. Iedere groep hoopt zoveel mogelijk binnen te halen.
Dat je dit aanhaalt als bewijs van je gelijk qua verdeling van lusten en lasten is absurd.
Mag ik er ten andere aan herinneren dat NVA op een gelijkaardig onevenwichtig voorstel van di rupo de onderhandelingen geweigerd heeft. En volgens u zouden de franstaligen het omgekeerde moeten aanvaarden?

Wat mensen van mijn SOORT betreft, dat is een SOORT die per definitie niet slaafs één bron volgt, en zeker niet de betrokken partij als bron. Dat is een SOORT die het zelfstandig denken op basis van zo breed mogelijke informatie weigert op te geven, voor een vals groepsgevoel van "erbij horen"
U verdient werkelijk een aureool.
Oud 12 juli 2012, 17:55   #109
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Et alors?

Ja, de N-VA geeft een stem aan de Vlaamse onvrede met dit misbaksel van een mislukte onland... waar men Sharia4Belgium jarenlang laat doen omwillen van cdh, PS en de sp.asten die denken stemmen te kunnen ronselen... waar de Kwalen altijd hun zin - en ons geld - krijgen.

Die tijd is voor goed voorbij, missieur [sic lol] Henri
Waar zie jij daartussen een verband ?
Ik heb de indruk dat u steeds vaker gewoon gaat kakken om te kakken en niet omdat u dringend moet.
Oud 12 juli 2012, 17:55   #110
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb als voorbeeld al aangegeven, het terugschroeven van Brussel als 3e gewest. Daardoor zouden ze een voor hen heel belangrijk "voordeel" opgeven.
Hoeveel geld moet er dan volgens u in de bodemloze put Brussel gestopt worden. Brussel is een stad. En niet meer dan dat.
Oud 12 juli 2012, 17:58   #111
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar zie jij daartussen een verband ?
Ik heb de indruk dat u steeds vaker gewoon gaat kakken om te kakken en niet omdat u dringend moet.
Das kakmeister sprecht lol
Oud 12 juli 2012, 17:58   #112
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel geld moet er dan volgens u in de bodemloze put Brussel gestopt worden. Brussel is een stad. En niet meer dan dat.
Dus in een een stad die in slechte papieren zit mag men niet tussenbeide komen ?
Wat gaat u doen, er een bom op smijten ?
Oud 12 juli 2012, 17:58   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Das kakmeister sprecht lol
Leg me eens het verband uit tussen die nozems van Sharia en de PS.
Oud 12 juli 2012, 18:00   #114
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm

Door verworven rechten terug te schroeven. Sociale zekerheid afbouwen, automatische indexaanpassing hervormen,... Terug naar enkele decennia terug dus...
Sociaal zijn kan enkel als men er geld voor heeft hé, pippo... het moet 'sustainable' zijn - anders wordt het een sociaal bloedbad - zie Zimbabwe, Argentinie, Griekenland en nu ook Spanje bvb...

Maar kopke in 't zand spelen is een specialiteit van Belgicystische links zeker?
Oud 12 juli 2012, 18:00   #115
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u doof en blind ?
Dan kan het geen probleem zijn om die bron te geven. Doe maar.
Oud 12 juli 2012, 18:01   #116
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus in een een stad die in slechte papieren zit mag men niet tussenbeide komen ?
Wat gaat u doen, er een bom op smijten ?
Wat gaat u doen, ze plat bombarderen met Vlaamse Euro's ?
Oud 12 juli 2012, 18:02   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?
Indexsprong +/= inleveren.

Als je VOKA zijn gat gaat likken ben je niet bezig met het welzijn van de mensen.
Oud 12 juli 2012, 18:02   #118
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaat u doen, ze plat bombarderen met Vlaamse Euro's ?
Met Belgische euros Meneer.
Oud 12 juli 2012, 18:03   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Belgische euros Meneer.
Inderdaad Henri1, Belgische Euro's uit Vlaamse zakken.
Oud 12 juli 2012, 18:03   #120
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Indexsprong +/= inleveren.

Als je VOKA zijn gat gaat likken ben je niet bezig met het welzijn van de mensen.
Bron Rikske, niet uw gal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be